Seimos pieSinių tyrimas labaratorinis
5 (100%) 1 vote

Seimos pieSinių tyrimas labaratorinis

11

Turinys

1. Įvadas

2. Tyrimo rezultatai

3. Išvados

4. Literatūros sąrašas

Įvadas

Šeima vaiko gyvenime yra vienas iš svarbiausių dalykų. Šeimos santykiai yra ta terpė, kurioje formuojasi savita vaiko asmenybė. Šio tyrimo pagrindinis tikslas – piešinį panaudoti vaikų tarpasmeniniams santykiams ir jų psichikai tirti, taikant šeimos piešimo metodą. Vienas iš svarbiausių tyrimo uždavinių – įvertinti vaikų emocinį santykį su kitais šeimos nariais, suprasti, kaip jis suvokia tėvu, brolių ir seserų vaidmenį šeimoje, susipažinti su juos supančia aplinka ir suprasti vaikų psichologiją. Tyrimo metodai – projekcinė technika, metodinės literatūros analizė.

Tyrimo rezultatai

Beatričios šeimos piešimo protokolas

Eil.nr Piešiamų objektų tvarka Pastabos Komentarai

1 2 3 4

1. Mama Piešia juodu pieštuku visa figūrą. Nupiešia tik iš antro karto. Spalvina 4 spalvomis. Ilgai dailina veidą.

2. Tėvas Piešia juodu pieštuku. Nuspalvina 2 spalvomis.

3. „Aš“ Piešia juodu pieštuku visa figūrą. Spalvina 4 spalvomis. Dailina plaukus.

4. Brolis Piešia juodu pieštuku. Spalvina 3 spalvomis.

Apklausa

1. Išvardyk, ką nupiešei. Mama, tėtis, aš ir brolis.

2. Ką jie veikia? Eina fotografuotis.

3. Ar jums linksma? Kodėl? Taip – linksma, nes įdomu fotografuotis.

4. Kas iš jų linksmiausiais ? Brolis. Kodėl? Nes jis labai norėjo fotografuotis.

5. Kas iš jų nelaimingiausias? Tėtis. Kodėl? Nes jis nenorėjo eiti.

1) Įsivaizduok, kad tu turi 2 bilietus į cirką. Ką tu pakviestum eiti kartu?

2) Įsivaizduok, kad visa tavo šeima važiuoja ilsėtis prie jūros. Tačiau vienam reikia likti mieste ir padėt senelei (saugoti butą ar prižiūrėti šunį ir pan.). Kas tu norėtum, kad liktų?

3) Tu statai iš „konstruktoriaus“ detalių namą ir tau nesiseka. Ką tu pakviestum į pagalbą?

4) Tu turi 4 (vienu mažiau, nei yra šeimoje narių) bilietus į įdomų filmą. Kas liktų namie?

5) Įsivaizduok, kad tu pakliuvai į negyvenamą salą. Su kuo norėtum joje gyventi?

6) Tu gavai dovanų įdomų loto. Visa šeima susėdo žaisti, tačiau jūsų yra vienu per daug. Kas nežaistų?

Atsakymai:

1. Su mama

2. Lieka tėtis

3. Paprašysiu, kad tėtis padėtų

4. Brolis

5. Mama

6. Tėtis

Beatričios teigiamo emocinio santykio su šeimos nariais įvertinimas

Eil.nr Punktai, už kuriuos skiriami taškai Mama Tėvas Brolis

1. Piešia pirmą 1 – –

2. Piešia šalia savęs – 1 1

3. Figūros detalės 1 1 1

4. Gražina 1 – –

5. Spalvina 1 1 1

6. Panašumas 1 – –

7. Fizinis kontaktas, bendra veikla – – –

Taškų suma 4 2 2

Neigiamo emocinio santykio su šeimos nariais įvertinimas

Eil.nr Punktai, už kuriuos skiriami taškai Mama Tėvas Brolis

1. Piešia paskutinį – – 1

2. Piešia atokiau – – –

3. Atskirtas objektu – – –

4. Mažiausiai detalių – – –

5. Mažiausiai gražinamas – – 1

6. Mažiausiai spalvinamas – 1 –

7. Brūkšnuojamas veidas ar kūnas – – –

Taškų suma 0 1 2

Palyginę abi lenteles, matome, kad daugiausia teigiamų įvertinimų surinko motina ( 4 taškus), o brolis – daugiausia neigiamų įvertinimų ( 2 taškus). Beatričios santykis su tėvu neišryškėja.

Situacijų sprendimo analizė rodo, kad motinai teko 2 teigaimi ( 1 ir 5 situacija) , tėvui – 1 teigiamas pasirinkimas ( 3 situacija) ir 2 neigaimas ( 2 ir 6 situacija) , broliui – 1 neigiamas pasirinkimas ( 4 situacija).

Dabar atliekame kokybinę šeimos piešinio analizę. Ji patvirtina kiekybinės analizės įvertinimus. Beatričė, 7 metų dienos centro „ Gelbėkit vaikus“ lankytoja. Mergaitė piešdama šeima nupiešė mamą, tėtį, save ir brolį. Atliekant šeimos piešinio analizę, pirmiausia dėmesį patraukia šeimos narių išdėstymas lape. Šeimos narių išdėstymas piešinyje, jų tarpusavio padėtis priklauso nuo vaiko santykių su tais nariais. Šeimos nariai išdėstyti pačiame lapo kampe, mama su tėčiu kartu, o truputėli žemiau Beartičė su broliu. Tėvų iškėlimas , jų atskyrimas nuo mergaitės su broliu rodo, emocinę distanciją, kad šeimoje nėra demokratijos ar visa valdžia šeimoje priklauso tėvams. Remiantis šiuo piešiniu galima teigti, kad skiriasi emociniai santykiai šeimoje tarpt tėvų ir vaikų , kurie išreiškiami per atstumą. Figūros išdėstytos arti viena nuo kitos, artumas – simpatija, siekimas būti kartu.

Figūrų ypatybės gali teikti informaciją apie vaiko jausmus šeimos nariams, apie tai, kaip vaikas juos suvokia ir kaip pats jaučiasi šeimoje. Beatričė pirmą asmenį nupiešė mamą. Mamos veidą mergaitė piešė ypač ilgai. Dailino jos akis, lūpas, ilgai piešė šukuoseną ir kruopščiai ją spalvino. Mergaitė parodo ne tik teigiamą emocinį santykį su mama, bet ir jos reikšmingumą jos gyvenime, nes ją nupiešė pačią pirmąją ir labiausiai užbaigtą ir išpuoselėtą. Neigiamą emocinį santykį su broliu žymi ne tik kiekybiškai įvertintos piešinio savybės, bet ir tai, kad mergaitė piešdama brolį nenaudojo trintuko, piešinyje nieko nedailino, brolis nupieštas labai neproporcingai, o spalvino tik su 2 spalvomis. Jei mamos drabužiai buvo nuspalvinti idealiai, tai brolio labai atmestinai ir nekruopščiai. Galima sakyti, kad tarp Beartočios ir brolio yra kažkokia
įtampa ar konkurencija.

Kiekybinė analizė neidentifikavo Beatročios santykio su tėvu. Mergaitę jaučia labai prieštaringus jausmus tėvui. Ji nupiešė tik iš antro karto tėvą, tai rodo prieštaringumą, konfliktišką santykį su juo. Tėvas labai proporcingas ir pats didžiausias iš visų, bet spalvino tėvą tik 2 tamsiomis spalvomis. Spręsdama situacijas, mergaitė statant konstruktorių pasikviestų tėtį, bet jo nesiimtų važiuoti su šeima ilsėtis prie jūros. Galima teigti, kad tėvas jai yra svarbus tik konkretiems darbams atlikti , bet kartu ji jo prisibijo, mergaitę žavi tėvo jėga, vyriškumas, bet kartu neimdama tėvo į kelionę prie jūros visiškai saugi jaučiasi su mama.

Pačios savęs vaizdavimas. Mergaitė save piešia labai neproporcingą, dešinioji jos pusė ryškiai masyvesnė, koja ir ranka didesnė kone dvigubai. Galima teigti, kad mergaitę kankina dviprasmiški jausmai ir abejonės. Save ji nupiešė panašią i mama, net ir kai kurios spalvos sutampa, tai rodo jos gerą identifikaciją su motina, noras būti i ją panašiai.

Hipotezė apie Beatričios piešinio analizę. Atlikus kiekybinę ir kokybinę piešinio analizę galima teigti, kad mergaitė auga palyginus darnioje ir vieningoje šeimoje ir šeimos narių tarpusavio supratimas bei bendravimas yra gan stiprus.

Šiuo metu Jūs matote 51% šio straipsnio.
Matomi 996 žodžiai iš 1970 žodžių.
Siųskite sms numeriu 1337 su tekstu INFO MEDIA (kaina 0,87 €) ir įveskite gautą kodą į laukelį žemiau:
Kodas suteikia galimybę atrakinti iki 100 straispnių svetainėje ir galioja 24 val.