Skirstomasis kalnelis
5 (100%) 1 vote

Skirstomasis kalnelis

TURINYS

Įvadas

I. Skirstomojo kalnelio sąvoka

II. Pagrindiniai skirstomojo kalnelio elementai bei jų paskirtis

III. Veikiančios dinaminės jėgos ir energijų aukščių suminė

IV. Krovinių paskirstymo parkas

Išvados

Literatūra

ĮVADAS

Geležinkeliai, kaip masiškiausias, pigiausias ir ekologiškai švariausias transportas, ir ateityje bus viena svarbiausių transporto rušių. Geležinkeliui didžiausią pelną duoda krovinių gabenimas. Lietuvoje krovininiai vagonai rūšiuojami septyniose stotyse, iš jų keturiose yra įrengti mechanizuoti vagonų skirstymo kalneliai. Mechanizuoti ir automatizuoti skirstymo kalneliai atlieka pagrindinį vaidmenį krovininių vagonų parke. Apžvelgsime pagrindines skirstymo kalnelio savybes, charakteristikas, struktūrą ir kt.

I. Skirstomojo kalnelio sąvoka

Šiuolaikinis skirstomasis kalnelis susideda iš kelio įrenginių komplekso, energija tiekiančių įrengimų, automatinių įrengimų, telemechaninių ir ryšių prietaisų, jungiančių mechaninius įrenginius ir užtikrina automatinius procesus bei traukinių valdymą.

Priklausomai nuo vagonų ir kelių, į kuriuos vagonai turi būti paskirstyti, skirstomieji kalneliai gali būti didelio, vidutinio ir mažo pajėgumo. Skirstomojo kalnelio galingumas paaiškėja, išnagrinėjus techninius, ekonominius paskaičiavimus, kurie priklauso nuo krovinių pervežimo apimties, reikalingų paskirstymo kelių skaičiaus bei kalnelio struktūros.

Šiuolaikiniai skirstomieji kalneliai aprūpinami vagonais stabdikliais, kalnelio automatinių prietaisų centralizacijos įrenginiais (t.y. pagrindinis dėmesys sutelkiamas į jungiamuosius elementus), automatinio greičio valdymo nuleidžiant sąstatus įrenginiais, kartu su sisteminiu uždaviniu automatinio greičio mažinimui ir nuotoliniu valdymu kalnelio lokomotyvams.

Nedidelio galingumo kalnelio pirmajame eksploatacijos periode vietoj centralizuoto automatinio reguliavimo įrenginio gali būti pakeistas elektrine, jungiamąja strėle. O vietoje vagonų stabdiklių nedidelis stabdymo mechanizmas, distancinio valdymo trinkelių pakėlimo- nuleidimo prietaisas.

Nuo skirstomojo kalnelio galingumo priklauso judėjimo,nuleidimo bei apėjimo kelių, stabdymo pozicijų skaičius, sureguliuotas greitis ir paleidimo režimas, bei būtinasis techninis aprūpinimas, užtikrinantis sklandų visų, išvardintų elementų veikimo procesą.

Skirstomųjų kalnelių ir jų pagrindinių savybių (charakteristikų) klasifikacija:

Esminės charakteristikos Didelio pajėgumo skirstomasis kalnelis Vidutinio pajėgumo skirstomasis kalnelis Mažo pajėgumo skirstomasis kalnelis

Vagonų paskirstymo jėgos Sunkio jėga Sunkio jėga Sunkio jėga

Vagonų paskirstymo pajėgumai per vieną parą 5000 ir daugiau 2000-5000 250-2000

Kelių skaičius paskirstymo 30 ir daugiau 17-20 Iki 16

Kelių skaičius (įvažiuojančių) 3-5 2 1

Kelių skaičius (nuleidžiamųjų) 3 1-2 1

Kelių skaičius (apvažiuojamųjų) 2 1 1

Stabdymo pozicijų skaičius 3 2 1

Atstumas nuo ribinio stulpelio žymeklio padėties skirstomojo iešmo iki atskaitos taško, m 100 80 50

Greitėjimo kampas(nuo kalnelio nuolydžio) % 55-40 55-35 Mažiau nei 25

Nusileidimo greitis km/h 5 5 3,5

Sąstato išformavimo pobūdis lygiagretusis nuoseklusis nuoseklusis

Techninis aprūpinimas АРС ГАЦ АЗСР ТГЛ vagonų stabdikliai visose pozicijose ГАЦ АЗСР vagonų stabdikliai dviejose pozicijose ГАЦ arba ЭЦ vagonų stabdiklis vienoje pozicijoje

II. Pagrindiniai skirstomojo kalnelio elementai bei jų paskirtis

Šiuolaikinį skirstomąjį kalneli sudaro kelios elementų grupės- dalys: judamoji, perkeliančioji ir nuleidžiamoji. Užslenkamosios dalies paskirtį galima būtų apibrėžti kaip tą proceso etapą, kuriame vagonai užstumiami ant kalnelio viršūnės ir paruošiami išskirstymui. Užslenkamojoje dalyje yra atvykimo kelias, kuris jungia kalnelio viršūnę su vagonų priėmimo dalimi, o esant lygiagrečiam išdėstymui priėmimo ir rūšiavimo, su kalnelio ištempimu. Kalnelio elementas, kuriuo sujungta judamasis kelias ir nusileidimo greitintojas, besileidžiančios dalies, vadinamas, perkėla. O viršūnės kampo vertikalioji linija, besiliečianti su greitėjimo nuokrypiu ir horizontaliąja tiesiąja, einančia per kalnelio perkėlą, vadinama kalnelio viršūne. (1 pav.)

1 paveikslas

Įrengiant kalnelį su dviem ar daugiau judėjimo kelių, galima vienu metu atlikti dvi operacijas- išformuoti du sąstatus. Kalnelio viršūnė projektuojama laikantis nuostatų, kad darbai bus atliekami žiemos sąlygomis (orientuojamasi į blogiausias įmanomas meteorologines sąlygas). Kalnelio elementas, kuris leidžia atkabinti vagonus nuo sąstato ir juos greitai ir saugiai paleisti riedėti kitais keliais, vadinamas nuleidžiamąja dalimi. Ši dalis paprastai yra tarp kalnelio viršūnės ir atskaitos taško, kuris priklausomai nuo kalnelio galingumo yra nutolęs 100, 80 arba 50 metrų nuo ribinio stulpelio atskaitomojo kelio.

Šiuo metu Jūs matote 33% šio straipsnio.
Matomi 669 žodžiai iš 2009 žodžių.
Peržiūrėkite iki 100 straipsnių per 24 val. Pasirinkite apmokėjimo būdą:
El. bankininkyste - 1,45 Eur.
Įveskite savo el. paštą (juo išsiųsime atrakinimo kodą) ir spauskite Tęsti.
SMS žinute - 2,90 Eur.
Siųskite sms numeriu 1337 su tekstu INFO MEDIA ir įveskite gautą atrakinimo kodą.
Turite atrakinimo kodą?
Po mokėjimo iškart gausite atrakinimo kodą, kurį įveskite į laukelį žemiau:
Kodas suteikia galimybę atrakinti iki 100 straispnių svetainėje ir galioja 24 val.