Socialinės klasės ir ju itaka 777 kavos pirkimui
5 (100%) 1 vote

Socialinės klasės ir ju itaka 777 kavos pirkimui

TURINYS

IVADAS…………………………………………………………………………………………………………………3

1. SOCIALINĖS KLASĖS SAMPRATA …………………………………………………………4

1.1 Šeima ir jos įtaka vartotojo elgsenai……………………………………………………6

2. . „777“KAVOS SOCIALINIŲ KLASIŲ TYRIMAS IR ANALIZĖ MAŽEIKIŲ RAJONE………………………………………………………………………………………………….10

IŠVADOS……………………………………………………………………………………………………………..14

LITERATŪRA………………………………………………………………………………………………………15

ĮVADAS

Iišgirdę kalbas apie socialinę klasę, kastą ar luomą, dažnai pagalvojame, kad tai jau pasenęs skirstymas, egzistavęs prieš keletą šimtmečių, tačiau net ir XXI amžiuje socialinės klasės yra svarbu. Kai kurie mokslininkai teigia, kad su(si)skirstymą į tam tikras socio-ekonomines grupes lemia hierarchinė sistema, kuri dažniausiai būna paremta ekonominiu statusu, turtu, pajamomis. Žvelgiant į tokį žmonių pasidalijimą, galima teigti, kad nuo seniausių laikų iki dabar žmonės yra skirstomi į aukštesniąją bei žemesniąją klases.

Sociologas Maksas Vėberis išskiria trijų rūšių pasidalijimą: socialinį, žmogaus statuso ir partijos. Pasak jo, socialinė klasė remiasi ekonominiais santykiais, žmogaus statusas remiasi ne ekonominėmis vertybėmis, bet garbe ar prestižu, o partinis pasidalijimas grindžiamas atrinktų, patikrintų narių priėmimu į tam tikrą politinę grupę. Šiuos tris matmenis M. Vėberis vadina „gyvenimo šansu” . Marksistai aiškina istoriją kaip klasių kovą tarp tų, kurie kontroliuoja išteklius ir tų, kurie gamina prekes bei paslaugas visuomenei. Marksistai teigia, kad kapitalizmas yra klasių kovos arena, kurioje kovoja kapitalistai bei darbininkai (proletariatas). Marksistiniu požiūriu klasės yra viena kitai antagonistinės, jos – laikinas reiškinys, kuris, bėgant laikui, turėtų (turėjo) išnykti.

Svarbu prisiminti, kad šis reiškinys egzistavo ir tebeegzistuoja visame pasaulyje ir tai nepriklauso nuo ekonominės ar geografinės padėties. Galima matyti (perskaityti), kad pasiskirstymą į klases reglamentavo net įstatymai.

Šiuolaikiniame pasaulyje taip pat egzistuoja socialinės klasės, tiesa, jų negina atskiri įstatymai ir papročiai, tačiau vis tai nesumažina prarajos tarp žmonių.

Jungtinėse Amerikos Valstijose nėra oficialių socialinių klasių, tačiau neoficialiai čia žmonės skirstomi į dvi, tris, penkias, ar net, pasak kai kurių sociologų, devynias socialines klases.

Darbo tikslas :

1. Ištirti socialines klases jų grupavimą.

2. atlikti anketinę apklausą, „777“ kavos pirkimui.

Darbo objektas: socialinės klasės ir jų įtaka nulemia „777“ kavos pirkimą

Darbo uždaviniai:

1. išanalizuoti socialines klases

2. išsiaiškinti kas nulemia „777“ kavos pirkimą

Tyrimo objektai:

1. mokslinė literatūros analizė

2. anketinio tyrimo analizė

1. SOCIALINĖS KLASĖS SAMPRATA

Išgirdę kalbas apie socialinę klasę, kastą ar luomą, dažnai pagalvojame, kad tai jau pasenęs skirstymas, egzistavęs prieš keletą šimtmečių, tačiau net ir XXI amžiuje socialinės klasės yra svarbu. Kai kurie mokslininkai teigia, kad su(si)skirstymą į tam tikras socio-ekonomines grupes lemia hierarchinė sistema, kuri dažniausiai būna paremta ekonominiu statusu, turtu, pajamomis. Žvelgiant į tokį žmonių pasidalijimą, galima teigti, kad nuo seniausių laikų iki dabar žmonės yra skirstomi į aukštesniąją bei žemesniąją klases.

Sociologas Maksas Vėberis išskiria trijų rūšių pasidalijimą: socialinį, žmogaus statuso ir partijos. Pasak jo, socialinė klasė remiasi ekonominiais santykiais, žmogaus statusas remiasi ne ekonominėmis vertybėmis, bet garbe ar prestižu, o partinis pasidalijimas grindžiamas atrinktų, patikrintų narių priėmimu į tam tikrą politinę grupę. Šiuos tris matmenis M. Vėberis vadina „gyvenimo šansu” . Marksistai aiškina istoriją kaip klasių kovą tarp tų, kurie kontroliuoja išteklius ir tų, kurie gamina prekes bei paslaugas visuomenei. Marksistai teigia, kad kapitalizmas yra klasių kovos arena, kurioje kovoja kapitalistai bei darbininkai (proletariatas). Marksistiniu požiūriu klasės yra viena kitai antagonistinės, jos – laikinas reiškinys, kuris, bėgant laikui, turėtų (turėjo) išnykti.

Svarbu prisiminti, kad šis reiškinys egzistavo ir tebeegzistuoja visame pasaulyje ir tai nepriklauso nuo ekonominės ar geografinės padėties. Galima matyti (perskaityti), kad pasiskirstymą į klases reglamentavo net įstatymai.

Socialinės klasės – tai atitinkamai vienodos, pastovios ir ilgalaikės hierarchiškai sutvarkytos visuomenės grupės, kurių nariai pripažįsta tas pačias vertybes, turi panašius interesus ir vienodai elgiasi (R. Urbanskienė ir kt., 2000).

Socialinės klasės turi charakteringus bruožus:

Kiekvienos socialinės klasės individai elgiasi panašiai ir skirtingai negu kitų socialinių klasių asmenys. Asmenys suvokiami kaip užimantys žemesnę ar aukštesnę poziciją pagal jų socialinę klasę. Asmens socialinė klasė apibrėžiama tam
tikrais kintamaisiais – profesija, turtas, išsilavinimas. Individai per visą savo gyvenimą gali judėti iš vienos socialinės klasės į kitą. Visuomenė paprastai skirstoma: viršutinė, vidurinė ir žemesnė klasė.

Socialinės klasės, rinkdamosios aprangą, baldus, laisvalaikį, veiklą, automobilius, teikia pirmenybę atskiram produktui ar rūšiai. Kadangi socialinė klasė turi būdingų vartotojų elgesio bruožų, tai yra natūralus rinkos segmentas, kuriam galima taikyti atitinkamą marketingo strategija: reklaminius triukus, kultūrinius simbolius, kalbą.

JAV sociologų socialinių klasių klasifikacija:

1. Aukščiausia klasė – visuomenės elitas, kuris susideda iš gerai žinomų žmonių ir gyvena iš paveldėto turto. Perka ir rengiasi konservatyviai. Antikvarinės vertybės, meno kūriniai, brangakmeniai – mėgstamiausios prekės.

2. Žemesnė aukštoji klasė –asmenys gaunantys dideles pajamas, dėl savo išskirtinių profesijos ar verslo sugebėjimų. Brangių namų su baseinais, jachtų, prabangių automobilių, papuošalų, brangių drabužių pagrindiniai vartotojai.

3. Aukštesnioji vidutinė klasė –žmonės neturintys aukšto šeimos statuso, nėi įprasto turto. Tai specialistai, nepriklausomi biznio žmonės ir vadovai. Jų didžiausia vertybė išsilavinimas, kuri yra perduodama vaikams. Tai vartotojai kurie renkasi jaukius namus, kokybiškus drabužius, baldus, buitinius prietaisus.

4. Vidutinė klasė – žmonės kurie gauna vidutini atlyginimą, gyvena geriausiuose miesto rajonuose. Jų pirkiniai „gražūs namai“ gerame miesto rajone, prekės „vertos išlaidų“. Jų tikslas vaikų išsilavinimas koledže.

5. Darbininkų klasė –darbininkai gaunantys vidutinį atlyginimą. Perka standartinio dydžio ir didelius automobilius, atostogos – išvyka porai valandų prie ežero.

Šiuo metu Jūs matote 30% šio straipsnio.
Matomi 931 žodžiai iš 3062 žodžių.
Peržiūrėkite iki 100 straipsnių per 24 val. Pasirinkite apmokėjimo būdą:
El. bankininkyste - 1,45 Eur.
Įveskite savo el. paštą (juo išsiųsime atrakinimo kodą) ir spauskite Tęsti.
SMS žinute - 2,90 Eur.
Siųskite sms numeriu 1337 su tekstu INFO MEDIA ir įveskite gautą atrakinimo kodą.
Turite atrakinimo kodą?
Po mokėjimo iškart gausite atrakinimo kodą, kurį įveskite į laukelį žemiau:
Kodas suteikia galimybę atrakinti iki 100 straispnių svetainėje ir galioja 24 val.