Socialinių psichologinių poveikio priemonių įtaka darbuotojų motyvacijai ir darbo efektyvumui
5 (100%) 1 vote

Socialinių psichologinių poveikio priemonių įtaka darbuotojų motyvacijai ir darbo efektyvumui

TURINYS

ĮVADAS 3

SOCIALINIAI – PSICHOLOGINIAI MOTYVAVIMO METODAI 4

PAGRINDINIAI STANDARTINIAI MORALINIAI STIMULAI 4

KONKRETŪS MORALINIAI PERSONALO SKATINIMO METODAI 7

NESTANDARTINIAI MOTYVACIJOS BŪDAI 8

IŠVADOS 10

LITERATŪROS SĄRAŠAS 11

ĮVADAS

Jau nuo senų laikų egzistuoja aforizmas, kad „sėkminga kompanijos veikla yra jos darbuotojų sugebėjimų bei motyvacijos sandauga“. Kompanijos personalas tai daug daugiau nei darbo jėga, tai pagrindinis kompanijos resursas ir kapitalas.

Darbuotojų motyvacija yra, ar bent turi būti vienas iš svarbiausių klausimų direktoriams, vadovams, personalo vadovams ir vadybininkams. Vadovas turi sugebėti rasti jautrias stygas savo pavaldinių sielose, kurias įtakojant, galima motyvuoti juos pasiekti aukštų darbo rezultatų. Teisingas nepiniginių motyvų naudojimas paskatina personalą kuo efektyviau naudotis savo žiniomis, gebėjimais, talentais.

Be to, kaip piniginė taip ir nepiniginė motyvacijos sistema turi būti suformuota tokiu būdu, kad kiekvienas darbuotojas jaustųsi motyvų visumos dalele. Niekam ne paslaptis, kad skirtingi žmonės nevienodose situacijose ir tam tikromis sąlygomis dirba skirtingai. Todėl kiekviename darbuotojuje pirmų pirmiausia reikia įžvelgti asmenybę.

Įmonės darbuotojas gali skirti daug laiko darbui, bet prie viso šito reikia atminti, kad jis bus suinteresuotas dirbti su visa energija, kai jis jaus balansą tarp asmeninės ir darbo veiklos. Šiandien labai mažai kas tiki moralinių stimulų panaudojimo efektyvumu, be to būtent taip mąsto daugelis vadovų, negu patys darbuotojai. Ne vieną kartą teko girdėti, kai žmonės atsisakydavo naujos darbo vietos su reikšmingais pakeitimais iš materialinės pusės tik dėl to, kad jiems patinka senas darbas, patinka vadovybė, puikiai suformuotas kolektyvas ir t.t. Todėl nereikia vadovautis tik materialiniais paskatinimo elementais, bet ir pasikliauti nepiniginiais.

Šiame darbe kalbėsiu apie nepiniginės motyvacijos metodus, jų veiksmingumą, ar apskritai yra poreikis nefinansinės motyvacijos sistemos panaudojime? Ką gi naujo galima pasiūlyti XXI amžiaus žmogui?

SOCIALINIAI – PSICHOLOGINIAI MOTYVAVIMO METODAI

Toliaregis vadovas turi gebėti demonstruoti susidomėjimą žmonėmis, dirbančiais kompanijoje ir suprasti, kad personalo poreikių tenkinimas reiškia produktyvumo didėjimą, pastovią kompanijos plėtrą ir t.t. Todėl reikia ne tik mokėti darbo užmokestį darbuotojams, lygų jų žinių ir įgūdžių vertei darbo rinkoje. Būtina taip pat reaguoti į individualius žmogaus poreikius.

Vakarų šalių tyrimai parodė, kad žmonių poreikiai yra ne tik įvairūs, bet ir sudėtingi. Valstybinės ir privačios kompanijos naudoja vis daugiau ir daugiau nepiniginius motyvus, kad reaguotų kaip į individualius, taip ir kolektyvinius kompanijos darbuotojų poreikius.

Šiandien egzistuoja ir sėkmingai naudojami daugelis nepiniginių motyvų. Visi jie yra susieti su samdomųjų darbuotojų poreikių tenkinimu ( poreikis pripažinime, dalyvavime priimant sprendimus ir t.t.). O tai pat būtina rasti balansą tarp laiko, praleisto darbe ir rūpinimosi gimine bei jų gerove.

1. Pagrindiniai standartiniai moraliniai stimulai

Vardindama moralinius stimulus pabandysiu įvertinti motyvaciją savo darbovietėje ir ar mano, kaip darbuotojos, poreikiai yra patenkinti.

1.1 Kompanijos pavadinimas.

Kiekvienas darbuotojas trokšta dirbti kompanijoje, kuri yra žinoma, sėkminga ir prestižinė. Ne vieną kartą teko girdėti, kad darbuotojas išėjo į stambesnę, visiems žinomą kompanija ir pastangos pasiūlyti aukštesnį atlyginimą prie nieko neatvedė. Kompanijų – lyderių darbuotojas mano, kad jie ten gali pasiekti daug daugiau, palaipsniui užkopiant į viršų karjeros laiptais, negu dirbdamas mažai žinomoje įmonėje. Seniai žinoma, kad profesionalios karjeros elementas yra kadrų rotacija, kuri turi daugiau šansų egzistuoti būtent didesnėje įmonėje. Šiais laikais dažniau yra naudojama horizontali rotacija, kurią galima priskirti prie moralinių motyvacijos būdų. Pareigų keitimas leidžia darbuotojui pastoviai tobulintis, tai tam tikra galimybė siekti plataus akiračio žmogaus titulo. Tačiau vienam tai bus motyvacija, o kitam kančia: nelįskite prie manęs, man ir taip gerai – demotyvacija.

Vieni žmonės prisitaiko prie esamos situacijos ir nieko nenori keisti, o kiti, pvz. aš, visuomet pasinaudočiau galimybe dirbti tarptautinėje kompanijoje, tobulintis, plėsti akiratį ir t.t. Ir, be abejo, to sieksiu ateityje.

1.2 Galimybė save realizuoti.

Čia galima kalbėti apie darbuotojų statusą ir įgaliojimus. Ką gali daryti bendradarbis savo darbo vietoje? Ar gali nepriklausomai nuo nieko priimti sprendimus? Būtinai reikia pasakyti savo pavaldiniams, ką jie turi atlikti, kad sulauktų pastiprinimo. Nustatyti darbo standartai leidžia pavaldiniams žinoti, ką jie turėtų padaryti, kad galėtų tikėtis atlyginimo. Pagal šiuos standartus jie gali pasirinkti ir atlikimo būdą. Taip pat darbuotojas turėtų žinoti apie vystymosi galimybę. Kada darbuotojas nemato jokių savo vystymo galimybių, tai mažina atliekamo darbo efektyvumą. Naujos patirties, naujų žinių įsigijimas tai – stipri personalo motyvacijos priemonė.

Iš pradžių savo darbovietėje negalėjau pati priimti jokių sprendimų, vėliau taip pripratau ir prieš žengdama bet kokį
žingsnį, susijusį su darbu, atsiklausdavau vadovo. Tačiau, pasitaikydavo situacijų, kuomet neturėjau galimybės atsiklausti, ar sprendimus tekdavo priimti greitai. Tada juos priimdavau pati ir sulaukdavau teigiamos vadovo reakcijos. Taip palaipsniui supratau, ką turiu daryti, kad galėčiau tikėtis įvertinimo ir sprendimus priimti savarankiškai. Dabar jaučiu, kad šis poreikis yra visiškai patenkintas. Tačiau, jei vadovas būtų pats tai iš karto paaiškinęs, nuo pat pradžių būčiau dirbus produktyviai.

1.3 Savo dalyvavimo organizacijos veikloje suvokimas

Šiuo metu Jūs matote 33% šio straipsnio.
Matomi 848 žodžiai iš 2588 žodžių.
Peržiūrėkite iki 100 straipsnių per 24 val. Pasirinkite apmokėjimo būdą:
El. bankininkyste - 1,45 Eur.
Įveskite savo el. paštą (juo išsiųsime atrakinimo kodą) ir spauskite Tęsti.
SMS žinute - 2,90 Eur.
Siųskite sms numeriu 1337 su tekstu INFO MEDIA ir įveskite gautą atrakinimo kodą.
Turite atrakinimo kodą?
Po mokėjimo iškart gausite atrakinimo kodą, kurį įveskite į laukelį žemiau:
Kodas suteikia galimybę atrakinti iki 100 straispnių svetainėje ir galioja 24 val.