Sociometrinis tyrimas labaratorinis
5 (100%) 1 vote

Sociometrinis tyrimas labaratorinis

Tyrimo tikslasŠio tyrimo tikslas buvo nustatyti grupė tarpusavio santykius,

išsiaiškinti, kas klasėje yra lyderiai, mėgstamieji, priimtieji,

izoliuotieji, atstumtieji. Nustačius grupės lyderius galima į juos

orientuotis siekiant vienaip ar kitaip paveikti grupės narius. Kita

situacija su grupės izoliuotaisiais ir atstumtaisiais. Tai rodo, kad šis

asmuo (asmenys) nesilaiko bendrų grupės normų, tikslų, elgesio standartų.

Atstumtasis asmuo dažnai atmeta grupės nuomonę bei daromą jam įtaką.

Tiriamosios grupės apibūdinimas

Sociometriniam tyrimui buvo pasirinkta Telšių Žemaitės gimnazijos 2a

gimnazijos klasės mokiniai. Šią grupę sudaro 23 mokiniai, iš kurių 8

vaikinai ir 15 merginų. Šios klasės mokiniai, pasak gimnazijos direktoriaus

pavaduotojos ir klasės auklėtojos, yra pažangūs, labai aktyvūs mokyklos

gyvenime, draugiški. Tyriamųjų amžius 16 – 17 metų.

Grupės sąrašas pateikiamas priedų dalyje.

Metodika

Sociometriniame tyrime taikyta Dž. Moreno modifikuota sociometrinės

apklausos metodika. Šiam tyrimui buvo pasirinktas vienas kriterijus –

darbas. Pasirinkimų skaičius buvo ribojamas. Kriterijui pasirinkti šie

klausimai:

1.Įsivaizduokite, kad Jums reikia ruoštis dvyliktos klasės egzaminams.

Ką iš savo klasės draugų pasirinktumėte? Nurodykite jo/ jos vardą, pavardę.

2.Įsivaizduokite, kad Jums reikia ruoštis dvyliktos klasės egzaminams.

Su kuo iš savo klasės draugų nenorėtumėte mokytis? Nurodykite jo/jos vardą,

pavardę.

Pasirinkau limituotą pasirinkimų atvejį, nes prie kiekvieno klausimo

reikėjo nurodyti vieno klasės draugo pavardę. Mano nuomone, mokiniai šiam

darbui atlikti pasirenka žmogų ne tik dėl to, kad jis gerai mokosi, bet ir

dėl to, kad jie šiuo žmogum pasitiki labiausiai.

Orientavausi į teigiamus ir neigiamus pasirinkimus todėl, kad manau,

jog klasėje yra tokių žmonių, su kuriais vieni žmonės yra linkę dirbti

kartu ir tokių, su kuriais neįmanoma dirbti dėl vienokios ar kitokios

priežasties.

Tyrimo eiga

Atėjus į mokyklą susiradau mokyklos direktoriaus pavaduotoją. Jai

pasakiau, kad esu Laima Šarpnickytė iš Klaipėdos universiteto, studijuoju

psichologiją, esu I – ame kurse. Mano susitikimas su direktoriaus

pavaduotoja vyko ketvirtadienį. Ji man leido atlikti tyrimą su kontroline

grupe, kuri buvo 2b gimnazijos klasė. Šioje klasėje 7 mokiniams padaviau

anketas su klausimais. Jiems klausimų dėl anketos neiškilo. Šių mokinių

amžius 16 – 17 metų.

Atėjau į mokyklą kitą dieną ir vėl nuėjau pas direktoriaus

pavaduotoją. Mes kartu palaukėm, kol ateis etikos mokytoja, kadangi aš

turėjau per jos pamoką atlikti šią apklausą. Su mokytoja palaukėm, kol

prasidės pamoka ir kartu nuėjom į klasę. Klasėje mokytoja mane mokiniams

pristatė kaip buvusią mokyklos mokinę ir dabar studijuojančią psichologiją.

Kai mane pristatė, užleido trumpam savo vietą man. Aš dar kartelį

Šiuo metu Jūs matote 51% šio straipsnio.
Matomi 436 žodžiai iš 848 žodžių.
Siųskite sms numeriu 1337 su tekstu INFO MEDIA (kaina 0,87 €) ir įveskite gautą kodą į laukelį žemiau:
Kodas suteikia galimybę atrakinti iki 100 straispnių svetainėje ir galioja 24 val.