Solfedžio mokymas ir psichologija
5 (100%) 1 vote

Solfedžio mokymas ir psichologija

1.ĮŽANGA

.

2.MERGAIČIŲ IR BERNIUKŲ PSICHOLOGIJOS SKIRTUMAI,PASIREIŠKIANTYS BESIMOKANT SOLFEDŽIO:

a)intonavime

b)muzikos klausime

c)diktanto rašyboje

d)teorinėse žiniose

e) rašto darbuose

f)bendrame elgesyje

KNYGŲ ,,SOLFEDŽIO PRATYBOS’’ NAUDOJIMAS

,,Ąžuoliuko’’VMM gyvuoja nuo 1979m.,choras ,,Ąžuoliukas’’ gyvuoja nuo1959m.Jį įkūrė H. Perelšteinas.Aš šioje mokykloje dirbu nuo 1979m.ir šiuo metu mokau pirmųjų mokinių vaikus.

Mokykloje mokosi išskirtinai berniukai.Per tiek darbo metų teko dirbti ir kitose mokyklose- mišriose,iš ko teko pastebėti mergaičių ir berniukų psichologijos skirtumus.Kiek teko klausyti psichologų paskaitų ir skaityti naujesnės literatūros šiuo metu Lietuvoje atskirai lyčių psichologija vaikystės laikotarpyje niekas neužsiima.Muzikos srityje Laura Dubosaitė užsiima psichologija muzikoje.Man teko klausytis jos paskaitų-labai įdomios atskleidžiančios vaiko muzikos supratimą ir jausmus.

1947m. ir 1948m. yra išleistos verstinės knygos ,,Jaunuolio mokslas’’, ,,Jaunuolio būdas’’, ,,Jaunuolio kovos’’. 1995-1997metų laikotarpyje išleistos Vitalijos Lepeškienės ,,Humanistinis ugdymas mokykloje’’, Danutės Gailienės, Laimos Bulotaitės, Nijolės Sturlienės

,,Aš myliu kiekvieną vaiką’’, Ritos Žukauskienės ,,Raidos psichologija’’,

A. Gučo ,,Vaiko ir paauglio psichologija’’.Šiuose knygose yra eile teiginių liečiančių berniukų psichologiją, kurie man davė eilę paaiškinimų.

Pirmokėliai visus metus vienas prie kito pratinasi.

Antrokėliai ir trečiokėliai atranda savo interesą, geriausią draugą. Mokytojas jau ne didžiausias autoritetas.

Ketvirtokai nori daug dėmesio sau.Tai vyksta nuo per didelio krūvio.Dabar labai pastebimas isteroido tipas- demonstratyvaus melagio tipas.Baisiausia tai, kad berniukai tuo didžiuojasi ir laiko tokį mokinį lyderiu. Ir kas dar baisiausia, kad tėvai tiki tokiu vaiku, o ne mokytoju.

Šiuo atveju mokytojui rekomenduojama būti labai atspariam.Psichologai rekomenduoja hiper aktyvius vaikus priimti ramiai ir laukti kol jie išaugs.

Nuo penktos klasės prasideda paauglystė : nuo 11-14m.-ankstyvoji,o 14-16m. vėlesnioji paauglystė.Išryškėja trys taškai: 1.lytinis,2.bendras,3. socialinis.Kada šie brendimo taškai nesutampa,tada ir vyksta krizė.Akseleracijos procesai dabar ypač ryškūs.Liūdna matyti, kad jaunuoliuose nematome moralinės akseleracijos.

Paauglysteje yra trys elgesio motyvai: 1.imitacija 2. protestas 3.kompensacijos(būdingas paaugliams su kompleksais) Jau devintoje klasėje daug kas pradeda žinoti ko nori.

Vaikinai nuo merginų skiriasi ne tik tuo,kad negali pastoti,bet ir galva.Jiems pasisekė mažiau, mat stiprioji žmonijos dalis mąsto tik vienu smegenų pusrutuliu- dešiniuoju, atsakingu už informacią, jos rinkimą, loginius ryšius ir kitas nekeičiamas funkcijas. O mergaitės šiuo požiūriu laimi- jos visam tam turi net du smegenų pusrutulius-ir dešinįjį, ir kairįjį.

Pastarajam, beje , turime būti dekingi už intuiciją(tai yra kūrybinius sugebėjimus) ir abstraktų mąstymą(rožines svajones ir neįtikėtinas fantazijas).Todėl mergaitės gerokai dažniau demonstruoja bejėgiškumą ir lūkesčius sekmės atžvilgiu.Jos dėl blogo mokymosi dažniau kaltina savo gabumus.Tai yra pastebima ir mokant muzikos. Berniukų savigarba yra didesnė dėl geresnių fizinių sugebėjimų.

Jausmų sritis. Jausmai-tai išgyvenimas žmogaus santykių su tikrovės daiktais ir reiškiniais.Emocijos- tiesioginis aplinkos reiškinių ir situacijų išgyvenimas.Savo jausmus ypač menkai suvokia berniukai ir vyrai(cit. 55psl.D.Gailienė, L. Bulotaitė, N. Sturlienė ,,Aš myliu kiekvieną vaiką’’). Iki paauglystės berniukai mokosi nenoriai, o, pamatę tikslą, tai ko neišmoko anksčiau gali išmokti per labai trumpą laiką.

Šiuo metu pastebimas didelis atotrūkis tarp labiau gabių muzikai berniukų ir mažiau gabių.Muzikinis intelektas pastebimas tik pas berniukus, kuriuos motinos gimdė daug vėlesniame amžiuje.

15 savo knygos ,,Humanistinis auklėjimas mokykloje’’ V. Lepeškienė cituoja D. Rogersą: ,,Mes negalime tiesiogiai išmokyti kito žmogaus, mes tik galime padėti jam išmokti’’ O ko gi labiausia reikia išmokyti berniukus? Be abejo- atsakomybės, ko jie dažniausiai vengia.

,,Tik išmokęs atsakomybės pats už save, žmogus gali imtis atsakomybės už kitus ir jos vengti,kai tai reikalinga’’(108 psl. Citata iš V. Lepeškienės

,, Humanistinis ugdymas mokykloje’’).

Dabar tenka pastebėti, jog jeigu berniukui duota nelabai išsivysčiusi klausą, tai jis turi labai išvystyta teorinį supratimą,o kas turi gerą balsą- ne ypač linkęs mąstyti.

Pagrindinis berniukų elgesio per pamokas trūkumas-išsiblaškymas ir nedėmesingumas,o paauglystėje –gedijimąsis mutuojančio balso.

,,Ąžuoliuko’’ mokykloje iš minimumo, vidurinės ir maksimumo programos padaroma arba minimumo , arba maksimumo programos.

Daugybė koncertų alina gabiausius mokinius , todėl jie irgi gali išmokti tik vidurinę programą. Sunkiausia – sukaupti dėmesį ir priversti nejudėti.

Šiuo metu Jūs matote 51% šio straipsnio.
Matomi 779 žodžiai iš 1533 žodžių.
Peržiūrėkite iki 100 straipsnių per 24 val. Pasirinkite apmokėjimo būdą:
El. bankininkyste - 1,45 Eur.
Įveskite savo el. paštą (juo išsiųsime atrakinimo kodą) ir spauskite Tęsti.
SMS žinute - 2,90 Eur.
Siųskite sms numeriu 1337 su tekstu INFO MEDIA ir įveskite gautą atrakinimo kodą.
Turite atrakinimo kodą?
Po mokėjimo iškart gausite atrakinimo kodą, kurį įveskite į laukelį žemiau:
Kodas suteikia galimybę atrakinti iki 100 straispnių svetainėje ir galioja 24 val.