Specifinės mokymosi negalės
5 (100%) 1 vote

Specifinės mokymosi negalės

Moksleiviai, turintys girdimojo suvokimo ir kalbinių procesų sutrikimų

Jei Jūsų vaiko sąsiuvinis mirgėte mirga nuo mokytojų pastabų: Negi negirdi žodžio pabaigos?! Kodėl rašydamas sulieji atskirus žodžius į vieną?! Kodėl nededi taškų sakinio gale?! Kodėl dedi taškus sakinio viduryje?! Kodėl praleidi raides?! Jums vis dažniau grįžęs iš mokyklos vaikas parneša mokytojų pastabų: Skaito skiemenuodamas („kapodamas“), neišsprendžia žodinių matematikos uždavinių…

Jei Jūs pastebėjote, jog Jūsų atžalai, kartais atrodo, yra sunku taisyklingai ištarti sakinį. Jūsų vaikas dažnai netiksliai supranta žodžių prasmę ar vartoja žodžius neatitinkančių jų prasmės. Jei Jums atrodo, jog vaikui labai sunku pasakyti tai ką jis nori, kartais reikiamo žodžio paieškos tampa labai skausmingomis. Atradus reikiamą žodi, jis staiga pamirštamas. Jei Jūs pastebėjote, jog Jūsų atžalai sunku pasakoti žiūrint į paveikslėlius, paaiškinti paveikslėlių, kuriuose nupiešti paprasti buities daiktai, reikšmę, sunku atskirti panašiai skambančius garsus, būdingas skurdus žodynas, blogai skiria garsus su panašiu požymiu (e-ė) …Vadinasi Jūsų atžalai gali būti girdimojo suvokimo ir kalbinių procesų sutrikimas.

Kas tai yra?

Šių vaikų klausa yra puiki, ji nėra sutrikusi, jie puikiai girdi garsus ir pan.. Tačiau vyrauja suvokimo problema. Būdinga tai, kad yra sutrikęs kalbos suvokimas (pvz., sunku atskirti panašiai skambančius garsus ar pan.). Problema yra tai, kad vaikui yra sunku susieti girdimąją informaciją su kalbine.

Pagalba savo vaikui

Svarbiausia yra suprasti, kad šiam vaikui reikia pagalbos. Jis nėra “tinginys“, „užsispyrėlis“ ar pan., kaip gali teigti mokytojai, tai yra lygiavertis mūsų bendruomenės narys, kuriam reikia šiek tiek padėti. Svarbiausia kuo anksčiau pradėti padėti vaikui. Geriausia tai patikėti specialistams. Patys tėveliai kartu su specialistas gali padėti vaikui suprasti jo negalę ir psichologiškai palaikant, pripažinti vaiką kaip lygiaverti partnetį, padedant vaikui suvokti jo mokymosi sunkumų priežastį. Galima kartu su savo atžala klausytis pasakų, dainų, paaiškinti vaikui žodžių reikšmę. Skaityti knygeles su paveikslėliais, vėliau atpasakoti. Spręsti įvairius rebusus, kuriuose reikia atpažinti tai, kas yra nupiešta ar pan.

Moksleiviai, turintys vizualinių procesų sutrikimų

Jei mokytojai skundžiasi, jog Jūsų vaikas labai sunkiai atlieka užduotis, jei reikalaujama pasinaudoti vaizdine medžiaga. Jei sunkiai įsimena raides, ilgiau mokosi skaityti. Painioja panašias raides (pvz., p-d ar pan.). Jei mokytoja skundžiasi, jog Jūsų atžala rašo veidrodiniu būdų, (t.y. raides rašo iš kitos pusės, kuomet galima skaityti pasiėmus veidrodėlį). Jei mokytoja teigia, jog vaikas rašo netiksliai raides, sukeičia jas vietomis. Jei vaiko sąsiuvinyje mokytojos pastabos: Kodėl jungi kelis žodžius į vieną?! Kodėl tiek darai klaidų nurašydama/s nuo lentos?! Negebi skaičiuoti atgal! Visiškai negebi naudotis schemomis! Jei Jūs pastebėjote, jog vaikui sunku suvokti vien regėjimu suvokiamus požymius – simbolius (pvz., popieriaus lape parašytas raides, skaičius, nupieštas figūras ar kt.). Jei pastebėjote, jog sunku Jūsų atžalai skaityti įmantrių šriftu parašytas raides ar sunku suvokti ilgus vaizdingus aprašymus, rasti tekste nurodytą vietą. Vaikelio sąsiuvinyje būdingi įvairūs braukymai, taisymai. Vaikui labai sunku įsiminti abėcėlę ar pan. Sunku skirti dešinę ir kairę pusę, sunku nusakyti kūno judėjimo kryptį (pvz., pirmyn, atgal ar pan.) Vadinasi Jūsų atžalai gali būti vizualiniu procesų sutrikimas.

Kas tai yra?

Šių vaikų rega yra nesutrikusi. Pagrindinė šių moksleivių grupės bėda – sutrikęs gebėjimas atpažinti, skirti, interpretuoti arba įsiminti matomus vaizdus, simbolius (pvz., raides, skaičius, formas, schemas ir kt.). Šie vaikai gerai perpranta, suvokia ir pasinaudoja žodine ir kita ne regėjimu gaunama informacija. Pradėję mokytis skaityti, rašyti ar skaičiuoti (naudojantis skaitmenimis), šios grupės vaikai patiria didelių sunkumų, nes nesuvokia arba sunkiai suvokia su užduotimis susijusią regimąją informaciją. Neteikiant specialiosios pagalbos ir nesiimant savitų mokymo būdų, atsiranda ir vis gilėja mokymosi atsilikimas.

Pagalba savo vaikui

Labai svarbu padėti vaikui suvokti jo mokymosi sunkumus. Padėti atrasti strategiją kaip galima sau padėti. Svarbu skatinti vaiką tobulėti, suprasti jį ir psichologiškai palaikyti. Būtina kreiptis į specialistus, kurie padės Jūsų atžalai pasiekti geresnių rezultatų. Būtina suvokti, kad šie vaikai yra tokie patys kaip ir kiti bendraamžiai, tačiau jiems reikia pagalbos. Svarbiausia suvokti, kad be Jūsų pagalbos jie negalės efektyviai tobulėti. Galima su vaiku spręsti įvairius rebusus, ar kitas užduotėles, kuriose reikėtų suvedžioti neužbaigtus punktyrinius taškelius, pažymėti nuo mažiausio iki didžiausio paveikslėlyje pavaizduotų objektų seką, dėlioti įvairias dėliones, piešti pagal pavizdį ar pan.

Šiuo metu Jūs matote 33% šio straipsnio.
Matomi 823 žodžiai iš 2462 žodžių.
Peržiūrėkite iki 100 straipsnių per 24 val. Pasirinkite apmokėjimo būdą:
El. bankininkyste - 1,45 Eur.
Įveskite savo el. paštą (juo išsiųsime atrakinimo kodą) ir spauskite Tęsti.
SMS žinute - 2,90 Eur.
Siųskite sms numeriu 1337 su tekstu INFO MEDIA ir įveskite gautą atrakinimo kodą.
Turite atrakinimo kodą?
Po mokėjimo iškart gausite atrakinimo kodą, kurį įveskite į laukelį žemiau:
Kodas suteikia galimybę atrakinti iki 100 straispnių svetainėje ir galioja 24 val.