Svaigalų prevencija vidurinėje mokykloje
5 (100%) 1 vote

Svaigalų prevencija vidurinėje mokykloje

11

TURINYS

ĮVADAS 1

1 PROJEKTAS „SVAIGALŲ PREVENCIJA VIDURINĖJE MOKYKLOJE“ 2

1.1 PROJEKTO TIKSLAS 2

1.2 PROJEKTO UŽDAVINIAI 2

1.3 DALYVIAI 3

1.4 NUMATOMI REZULTATAI 3

1.5 RESURSAI 4

1.6 PROJEKTO VADOVAI IR VYKDYTOJAI 4

1.7 PROJEKTO TRUKMĖ IR VYKDYMO ETAPAI 4

2 PROJEKTO PRAKTINĖ VEIKLA 5

2.1 PIRMINIS MOKYKLOS PEDAGOGŲ ŠVIETIMAS SVAIGALŲ VARTOJIMO PREVENCIJOS KLAUSIMAIS 5

2.2 GILESNIS IR DETALESNIS PEDAGOGŲ IR TĖVŲ MOKYMAS. PEDAGOGINĖS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS 6

2.3 PRAKTINIS ĮGYTŲ ŽINIŲ PANAUDOJIMAS 8

2.4 PROJEKTO APIBENDRINIMAS IR ĮVERTINIMAS 9

LITERATŪRA 10

ĮVADAS

Alkoholinių gėrimų ir kitų svaigalų vartojimas tarp moksleivių tampa vis ryškesne socialine ir sveikatos problema. 1994 – 2002 metais Lietuvoje vykdyto tyrimo metu paaiškėjo, kad ši problema auga. Svaigalų vartojimas intensyvėja. Nustatyta, kad trys dažniausios paauglių mirties priežastys – nelaimingi atsitikimai, žmogžudystės ir savižudybės yra susijusios su alkoholio ir kitų svaigiųjų medžiagų vartojimu. Net devynios iš dešimties paauglių atliktų autoįvykių buvo dėl alkoholio vartojimo. Nors alkoholis gali atlikti tam tikro mediatoriaus vaidmenį, palengvindamas jaunų žmonių bendravimą kritinėse situacijose, tačiau svaiginančios ir narkotinės jo savybės daro jį pavojingu tiek paauglystėje, tiek studijuojant, taip pat siekiant karjeros.

Tyrimai parodė, kad alkoholinius gėrimus dažniau vartojo berniukai negu mergaitės. Reguliariai vartojančių alkoholinius gėrimus moksleivių procentas 1994–2002 metais padidėjo nuo 9,4 iki 13,6 proc. tarp berniukų ir nuo 4,2 iki 6,5 – tarp mergaičių. [Šumskas L. 2004. – P. 117]

Pastaruoju metu stipriai ėmė daugėti moksleivių išmėginusių vieną ar kelis narkotikus, o ne kurie iš jų vartoja narkotikus sistemingai. Narkotikų paplitimas pastarųjų metų laikotarpyje yra šuoliškas ir tiesiogiai proporcingas moksleivių rūkymui bei alkoholio vartojimui: dažniau nelegalius narkotikus vartoja tie moksleiviai, kurie rūko ir vartoja alkoholinius gėrimus. [Davidavičienė A. G. 1999.]

1 PROJEKTAS „SVAIGALŲ PREVENCIJA VIDURINĖJE MOKYKLOJE“

1.1 PROJEKTO TIKSLAS

Projekto tikslas: Supažindinti vidurinės mokyklos mokytojus ir moksleivius su svaigalų vartojimo prevencija mokykloje, įvairiais būdais siekti mažinti svaigalų paplitimą tarp moksleivių, aiškinantis socialinę ir ekonominę žalą sveikatai, paskatinti nepradėti vartoti svaigalų ir mesti vartojančius.

Svaigalais toliau vadinama: tabako gaminiai, alkoholis ir narkotinės medžiagos.

1.2 PROJEKTO UŽDAVINIAI

Projekto uždaviniai:

1. Supažindinti pedagogus su svaigalų vartojimo prevencijos vykdymo vidurinėje mokykloje kryptimis, metodais ir būdais.

2. Apmokyti mokyklos bendruomenės (mokinius, mokytojus ir tėvus) kolektyvinio darbo pagrindų dalyvaujant prevencijos programoje.

3. Moksleivių neigiamų nuostatų į svaigalus vartojimą ugdymas.

4. Suteikti vidurinės mokyklos darbuotojams psichologinių ir pedagoginių žinių apie problemiškų vaikų, atsidūrusių sudėtingose ir kritinėse situacijose elgesį bei išmokyti spręsti jas atsižvelgiant į vaikų poreikius.

5. Organizuoti įvairiaplanę veiklą ugdant vaikų socialinius, pažintinius, sveikatos stiprinimo, prevencinius, darbinius ir kitus įgūdžius.

6. Suteikti mokytojams ir moksleiviams žinių apie komandinio darbo vykdant prevencinį darbą bendruomenėje ypatumus, apie svaigalų žalą, jų vartojimo pasekmes ir poveikį sveikatai, artinti mokytojų ir moksleivių pozicijas sprendžiant prevencinio darbo aktualijas.

7. Kelti mokytojų kompetenciją skatinant juos priklausomybių prevencijoje naudoti aktyvius mokymo metodus ir būdus, į šį darbą įtraukti tėvus.

8. Ieškoti socialinių partnerių.

1.3 DALYVIAI

Projekto dalyviai: projekte dalyvauja visa mokyklos bendruomenė. Tai visų dalykų mokytojai, mokyklos administracija, darbuotojai, moksleiviai ir jų tėvai.

1.4 NUMATOMI REZULTATAI

Realizavus šį projektą, padidės pedagogų profesinė kompetencija ir gebėjimas spręsti aktualias svaigalų prevencijos problemas mokyklose, pagerės vaikų, tėvų ir pedagogų santykiai ir bendradarbiavo lygis, bendruomenė mokės rengti prevencines programas ir jas efektyviai įgyvendinti praktikoje. Suaktyvės integracijos procesai į mokymo dalykus, labiau bus taikomi aktyvūs mokymo metodai, pagerės popamokinė veikla, moksleivių užimtumas, keisis santykiai mokykloje ir šeimoje, sumažės vaikų, pradedančių vartoti svaigalus.

Dalyviai įgis žinių, mokėjimų ir įgūdžių, kaip apsaugoti vaikus nuo žalingų įpročių, gerins klasės mikroklimatą ir skatins jaunimą sveikai gyventi.

Mokytojai įgis didesnės kompetencijos ir gebėjimų skatinant jaunimą nepradėti vartoti svaigalų ir suteikti pagalbą norintiems mesti, patys asmeniniu pavyzdžiu skatins nevartoti.

Pagerės mokyklos darbuotojų kompetencija ir gebėjimas bendrauti su vaikais, turinčiais elgesio problemų ir patekusiais į sudėtingas situacijas, jie įgis psichologinių žinių prevencinei veiklai vykdyti, gerės mikroklimatas tarp vaikų ir mokyklos darbuotojų, augs pasitikėjimas vieni kitais, mažės moksleivių agresija.

Bus įdomesnė vaikų veikla, plėsis vaikų akiratis. Mokytojai ir moksleiviai įgis daugiau žinių, mokėjimų ir įgūdžių svaigalų vartojimo prevencijos ir ankstyvosios
intervencijos mokyklos bendruomenėje, perpras komandinio darbo privalumus: kaip sužinoti poreikius, kaip parengti prevencines programas, kaip gerinti mokinių, mokytojų ir tėvų sąlyčio taškus.

1.5 RESURSAI

Projekte naudojami mokykloje esantys materialiniai resursai. Taip pat gauta parama iš švietimo skyriaus ir socialinių partnerių.

1.6 PROJEKTO VADOVAI IR VYKDYTOJAI

Projektui vadovauja atsakingas pedagogas. Vykdytojai – vidurinės mokyklos klasių auklėtojai ir administracija.

1.7 PROJEKTO TRUKMĖ IR VYKDYMO ETAPAI

Projekto trukmė 2005 – 2010 m.

Projekto vykdymo etapai:

2005 m. – pirminis mokyklos pedagogų švietimas svaigalų vartojimo prevencijos klausimais.

2006 m. – gilesnis ir detalesnis pedagogų mokymas, pasitelkiant profesionalus konsultantus iš specialių organizacijų. Pedagoginės veiklos organizavimas. Socialinių partnerių ieškojimas. Uždavinių iškėlimas. Teorinis pasirengimas. Tėvų bendruomenės švietimas duotais klausimais.

Šiuo metu Jūs matote 50% šio straipsnio.
Matomi 808 žodžiai iš 1603 žodžių.
Siųskite sms numeriu 1337 su tekstu INFO MEDIA (kaina 0,87 €) ir įveskite gautą kodą į laukelį žemiau:
Kodas suteikia galimybę atrakinti iki 100 straispnių svetainėje ir galioja 24 val.