PROJEKTO PAVADINIMAS ,,Sveika mokykla be cigaretės rankoje‘‘
SITUACIJOS ANALIZĖ Žalingi įpročiai, kurie yra blogi trukdo tobulėti, kenkia sveikatai, trumpina amžių, trukdo darbinę bei kūrybinę veiklą. Žmonės dažnai puikiai žino, kaip vienas ar kitas žalingas įprotis atsiliepia sveikatai, bet negali jiems atsispirti. Taigi vienas iš daugelių žalingų įpročių yra rūkymas. Šiais laikais cigaretė prieinama kiekvienam moksleiviui. Daugiausia mokinių pirmą cigaretę surūko smalsumo vedami, kiti norėdami pasirodyti prieš draugus. Tai būdingiausia paaugliams. Vėliau žmonės rūko iš įpročio, norėdami atsipalaiduoti ar sumažinti įtampą. Tačiau visi žino rūkymo pasekmes ir su jomis susiduria kasdien (pavyzdžiui, su užrašais ant tabako gaminių), bet visi naiviai tiki, kad šių pasekmių išvengs.
PROBLEMOS AKTUALUMAS Šiandien vis daugiau mokinių drąsiai rūko šalia savo mokyklos, nekreipdami dėmesio, kad juos mato mokytojai ir praeinantys žmonės. Mokiniai rodo bloga savo išsiaauklėjimą, mokyklos negerbimą ir blogą pavyzdį jaunesniems mokiniams. Vis daugiau galima pamatyti ir merginų, kurios net eidamos gatve rūko cigaretes. Taigi mokytojai susiduria su vis didėjančia problema, kaip padėti mokiniams, kad jie nerūkytų ir kokią veiklą suorganizuoti, kad jiems būtų įdomu, kad nebūtų gatvėje, kurioje daug pagundų.
PROJEKTO TIKSLAS ištirti 8 – 10 klasės mokinų rūkimo priežastis, ką mokiniai žino apie rūkimo pasekmes ir kokios veiklos jie norėtų mokykloje.
PROJEKTO UŽDAVINIAI
Susipažinti su paauglių rūkymo priežastimis.
Išsiaiškinti ar paaugliai žino, kaip cigaretės kenkia sveikatai.
Išsiaiškinti kas daugiau rūko vaikinai ar merginos.
Sužinoti kaip organizuoti mokinių užimtumą siekiant atitraukti mokinius nuo žalingų įpročių.
PROJEKTO PLANAS
Anketos sudarymas
Duomenų rinkimas
Duomenų analizė
Duomenų aptarimas
ĮGYVENDINIMO TERMINAI
Anketos sudarymas (09.10 – 10.10)
Duomenų rinkimas (10.11 – 11.11)
Duomenų analizavimas (11.12 – 12.10)
Rezultatų aptarimas (12.10 – 12.20)
TYRIMO DALYVIAI
8 –10 klasės mokiniai
SKATINANČIOS IR TRUKDANČIOS JĖGOS
Skatinančios – didėjantis rūkančių paauglių skaičius. Mokytojų ir mokyklos vadovybės geranoriškumas.
Trukdančios – mokinių pasyvumas, abejingumas. Informacijos stoka, draugų įtaka.TYRIMO METODAS
Anketa
TYRIMO EIGA KIEKVIENAME ETAPE
Anketos sudarymas: literatūros studijavimas, anketos klausimų sudarymas.
Duomenų rinkimas: mokinių apklausa anketiniu būdu.