Turizmas ir jo rusys
5 (100%) 1 vote

Turizmas ir jo rusys

11

TURIZMAS IR JO RŪŠYS

Referatas

Turizmo samprata

Žodis „turizmas“ (lot. Turu – sukutis,vilkutis) reiškia keliavimą iš vienos vietos į kitą. Pagal 1998 m. priimtą Lietuvos Respublikos turizmo įstatymą jis apibrėžiamas taip:

Turizmas – žmonių veikla, susijusi su kelione ir laikinu buvimu už nuolatinės gyvenamosios vietos ribų ne ilgiau kaip vienerius metus, jei ši veikla nėra mokymasis ar mokamas darbas lankomoje vietoje.

Turizmo procese dalyvauja turizmo paslaugų naudotojas – turistas ir paslaugų teikėjas.

Turistas – asmuo, kuris pažintiniais, profesiniais, kultūriniais, rekreaciniais, religiniais, verslo, profilaktinio gydymo ar kitais tikslais keliauja po šalį ar vyksta į užsienį ir apsistoja bent vienai nakvynei už savo nuolatinės gyvenamosios vietos ribų.

VEIKSNIAI DARANTYS ĮTAKĄ TURIZMUI. Žmonės keliauja siekdami:

o pažinti gamtą, kultūras, tradicijas;

o patirti nuotykių, emocingų įspūdžių;

o naudotis naujomis ir įvairiomis rekreacinėmis erdvėmis;

o išbandyti organizmo galimybes ekstremaliomis sąlygomis;

o pakeisti nuolatinę gyvenamąją vietą;

o pakeisti nuolatinės darbinės veiklos pobūdį;

Veiksniai, turintys įtakos turizmui, pagal pobūdį skirstomi taip:

o skatinamieji;

o paremiantieji;

o stabdomieji;

o keliantieji pavojų.

Turizmas skirstomas į rūšis pagal šiuos kriterijus:

· kelionės tikslą – kultūrinis pažintinis, sanatorinis, verslinis, kaimo, profesinis, etninis, sportinis, religinis, nuotykių, poilsio;

· turistų skaičių – masinis, grupinis, individualus;

· kelionės trukmę – trumpalaikis, vidutinės trukmės ir ilgalaikis;

· metų laiką – vasaros, žiemos;

· keliavimo būdą – dviračiu, pėsčiųjų, vandens.

Sporto turizmas

Sportinis turizmas – tai kelionės dalyvauti sporto varžybose. Šiuo tikslu keliauja sporto komandos, „sirgalių“ klubai, pavieniai asmenys. Sportinio turizmo paslaugų – pradedant nuo nuo informacijos ir baigiant su renginiu susijusiomis sporto prekėmis – teikimu rūpinasi ir tos šalies sporto renginių organizatoriai.

Šimtai tūkstančių žmonių keliauja į Olimpines žaidynes, pasaulio taurės varžybas ar nacionalinius čempionatus. Sportiniai renginiai šiuolaikiniame pasaulyje, pakeitę senąją piligrimystę, tampa ritualinėmis kelionėmis.

Sportinio turizmo įtaka tiek visuomenės, tiek ir individualiu lygmeniu yra neabejotina. Daugelis visuomenės gyvenimo sferų – žmonių socialinis statusas, rasių bendravimas, verslas, gyvenimo stilius, etinės vertybės, kalba ir herojų („žvaigždžių“) įvaizdis – yra tiesiogiai veikiamos sporto.

Valdžios institucijos naudoja sportinius renginius siekdamos politinių tikslų, formuojant palankesnę žmonių nuomonę. Sportas ir sportinis turizmas yra puikus patriotizmo generatorius, kai sirgaliai keliauja palaikyti sportininkų tėvynainių. Ekonominė sportinio turizmo reikšmė pasireiškia paslaugų ir prekių atnaujinimu, darbo vietų kūrimu, specifinių paslaugų teikimu, komercine veikla. Sportiniai renginiai stiprina bendruomenės tradicijas ir vertybes ir yra stimulas vietinių verslininkų, remėjų, bendruomenės lyderių veiklai.

Svarbi sportinio turizmo funkcija yra „sveikos visuomenės“ idėjos skleidimas. Nemažesnė sportinio turizmo nauda įžvelgiama individualiu lygmeniu. Specialistai pateikia šiuos sportinio turizmo naudingumo asmenybei argumentus:

· Tenkina sportinius interesus.

· Keičia kasdienių sportinių pratymų rutiną.

· Pakeičiama aplinka.

· Geriau susipažįstama su nauja vietove, kurioje užsiimama specifine sporto šaka (burlenčių sportas Australijoje).

Šiuo metu Jūs matote 51% šio straipsnio.
Matomi 473 žodžiai iš 922 žodžių.
Siųskite sms numeriu 1337 su tekstu INFO MEDIA (kaina 0,87 €) ir įveskite gautą kodą į laukelį žemiau:
Kodas suteikia galimybę atrakinti iki 100 straispnių svetainėje ir galioja 24 val.