Ugdymo proceso metodiniai reikalavimai
5 (100%) 1 vote

Ugdymo proceso metodiniai reikalavimai

UGDYMO PROCESO METODINIAI REIKALAVIMAI

Lietuvos vidurinės bendrojo lavinimo mokyklos koncepcijose rašoma: “Auklėjimas ir mokymas – tai dvi to paties vieningo proceso – ugdymo pusės”. Vadinasi, ir pagrindinis auklėjimas vyksta natūraliai bendraujant su auklėtiniu pamokoje bei kasdieninėje jo veikloje, stebint auklėtinių tarpusavio bendravimą, jų veiklą ir natūraliai visa tai koreguojant bei įprasminant. Didelis vaidmuo tenka pasikalbėjimams. Šalia etinių pokalbių bei disputų su visa klase, reikalingi ir individualūs nuoširdūs pokalbiai su auklėtiniais apie jiems artimus žmones, jų išgyvenimus, iškylančias moralinio pobūdžio problemas, patarimai ir pagalba, renkantis tą ar kitą sprendimą. Nederėtų dorovinio auklėjimo turinį griežtai skirstyti pagal amžių. Nieko čia nepadės abstrakčios auklėjimo programos. Augant vaikui, plečiantis jo akiračiui ir patirčiai, turime didinti jo jau turimą dorovinių jausmų, žinių ir elgesio turinį labai individualizuotai, nuolat įtvirtinti tai, kas jau išmokta ir priimta.

Svarbiausia, kad pats pedagogas gerai perprastų dorovės normas ir sąvokas, netuščiažodžiautų. Imkime kad ir meilės sąvoką: ir kam mes tik neugdome vaiko meilės. Mylėti viską – tai devalvuoti meilės sąvoką. Juk negalima mylėti visko, mažoje vaiko širdelėje tiek meilės netilps. Tokia meilė taps abstrakti, žodinė, bejausmė. Ne veltui sakoma: lengva mylėti žmoniją, bet sunku padaryti gerą darbą savo motinai. Tad tegu vaikas myli savo tėvus, o gerbia pedagogus, tegu myli savo draugą, o nepažystamam rodo atidumą ir pagarbą. Didėjant amžiui, plėsis ir meilės turinys, ir mylimų objektų skaičius, jie taps vis abstraktesni, bet suprantamesni. Nuo meilės motinai pereinama prie meilės šeimai, Tėvynei. Taip ir Tėvynei nebus abstrakti sąvoka. Anot A. Maceinos, patriotizmas, t.y. meilė savo Tėvynei, visų pirma, tai meilė savo žemei, jos gamtai, žmonėms. O šio jausmo ištakos – meilė artimiausiai aplinkai. Vadinasi, ir doroviniame auklėjime galioja bendrieji ugdymo principai: nuo artimo prie tolimo, nuo paprasto prie sudėtingo, nuo žinomo prie nežinomo ir kt. Todėl pedagogas ir turi būti giliai perpratęs dorovės principus ir normas, kad galėtų atskleisti jų turinį, atsižvelgdamas į auklėtinių amžių ir patirtį.

Antra, pats auklėtojas turi laikytis dorovės normų ir taisyklių. Juk vienas svarbiausių auklėjimo metodų yra pavyzdys. Vaikai dažnai negirdi, kas jiems yra sakoma, o mato, kaip jo artimiausioje aplinkoje elgiamasi, koks jo auklėtojo elgesys. Nedoras žmogus neturi moralinės teisės auklėti kitą. Be to, ir jo autoritetingo, pripažinto žmogaus pavyzdys.

Šiuo metu Jūs matote 50% šio straipsnio.
Matomi 437 žodžiai iš 871 žodžių.
Peržiūrėkite iki 100 straipsnių per 24 val. Pasirinkite apmokėjimo būdą:
El. bankininkyste - 1,45 Eur.
Įveskite savo el. paštą (juo išsiųsime atrakinimo kodą) ir spauskite Tęsti.
SMS žinute - 2,90 Eur.
Siųskite sms numeriu 1337 su tekstu INFO MEDIA ir įveskite gautą atrakinimo kodą.
Turite atrakinimo kodą?
Po mokėjimo iškart gausite atrakinimo kodą, kurį įveskite į laukelį žemiau:
Kodas suteikia galimybę atrakinti iki 100 straispnių svetainėje ir galioja 24 val.