Vaikai tėvai ir pedagogai sveikatos ir fizinio ugdymo programoje
5 (100%) 1 vote

Vaikai tėvai ir pedagogai sveikatos ir fizinio ugdymo programoje

Lietuvai žengiant demokratijos keliu ir tapus atvirai pasauliui, šiuolaikiniam jaunimui atsiveria daugybė galimybių panaudoti savo gebėjimus ir sukauptas žinias. Kita vertus, šaliai pereinant į rinkos ekonomiką, iškyla tam nepasirengusio žmogaus problema. T.y. nesugebėjimas integruotis ir keistis kartu su visuomene. Dažnai šis nepasirengimas atneša skaudžias pasekmes: asmenybės degradaciją, alkoholizmą ar narkomaniją. Akivaizdu, kad tampa būtinybė ugdyti išsilavinusius piliečius, gyvensiančius postmoderniame pasaulyje, turinčius ne tik, patirties ir įgūdžių, bet ir gebėjimų rasti sau tinkamą veiklą intensyviame gyvenime. Todėl svarbu telkti dėmesį ne tik į vaiko protinį lavinimą, bet lavinti jausmus, ugdyti valią, lavinti kūną, ugdyti vertybines nuostatas. Tik visuma įgalina žmogų kryptingai veikti, būti kompetentingu kurioje nors srityje

Čia ypač svarbus vaidmuo tenka šeimai. Nuo pat atsiradimo šeima buvo žmonijos kultūrinių ir dvasinių vertybių, žmogaus psichologinės kultūros puoselėtoja ir skleidėja. Iš jos visada sėmėsi įkvėpimo žymūs žmonės. Kaip teigia Miškinis ( 2003 ), visuomenė ir valstybė yra tokia, kokia yra šeima. Šeimoje atsinaujina visuomenė, ugdoma jos pamaina, išsaugomas tautos identitetas.

Į pagalbą šeimai ateina švietimo sistema, jungianti visas lavinimo ir auklėjimo institucijas: ikimokyklines įstaigas, bendrojo ir profesinio lavinimo įstaigas, specialiąsias (muzikos, sporto, pagalbines ir kt.). užmokyklines įstaigas, aukštąsias mokyklas.

Ikimokyklinis amžius – laikotarpis, kai padedami fizinės, psichinės ir moralinės sveikatos pamatai, t.y. asmenybės pamatai. Mokslininkų manymu, (Rauckis, Drungilienė, 2003) žmogaus sveikatą lemia: paveldėjimas (10-15 proc.), sveikatos apsauga (8 – 10 proc), aplinka (30 – 40 proc.), gyvensena ( 40 – 60 proc.)

Ikimokyklinukas pats sau negali susikurti nei aplinkos, nei gyvenimo sąlygų. Tai už jį padaro šeima, ugdymo institucija. Šių dviejų pačių svarbiausių mažo vaiko gyvenime ugdytojų sąveika lemia jo gyvenimą ateityje. Taigi jų moralinis tikslas, kaip teigia Fullan (1998), ugdyti piliečius, galinčius produktyviai gyventi ir dirbti dinamiškoje ir vis sudėtingesnėje visuomenėje.

Šio tyrimo tikslas:

Atskleisti šeimos ir ikimokyklinių įstaigų pedagogų sąveiką vaiko sveikatos kompetencijos tobulinimo aspektu bei ištirti šios sąveikos raišką realizuojant vaikų sveikatos ir fizinio ugdymo programą

Šiuo metu Jūs matote 53% šio straipsnio.
Matomi 350 žodžiai iš 658 žodžių.
Peržiūrėkite iki 100 straipsnių per 24 val. Pasirinkite apmokėjimo būdą:
El. bankininkyste - 1,45 Eur.
Įveskite savo el. paštą (juo išsiųsime atrakinimo kodą) ir spauskite Tęsti.
SMS žinute - 2,90 Eur.
Siųskite sms numeriu 1337 su tekstu INFO MEDIA ir įveskite gautą atrakinimo kodą.
Turite atrakinimo kodą?
Po mokėjimo iškart gausite atrakinimo kodą, kurį įveskite į laukelį žemiau:
Kodas suteikia galimybę atrakinti iki 100 straispnių svetainėje ir galioja 24 val.