Vaiko charakteristika
5 (100%) 1 vote

Vaiko charakteristika

11

MOKINIO PSICHOLOGINĖ CHARAKTERISTIKA

1.BIOGRAFINĖS ŽINIOS

Pasirinkau stebėti savo auklėtinį 5e klasės mokinį Simoną Andriulevičių, gimusį 1991 12 01. Šis berniukas mokosi pagal adaptuotą mokymosi programą, nes jam pripažintas nežymus protinis atsilikimas. Dėl to jo žodynas yra skurdokas, bendros žinios ribotos, neišlavėjusi rišli kalba, skaito neraiškiai, sunkesnius žodžius skiemenuoja, teksto prasmę suvokia ribotai. Rašydamas daro vairių klaidų. Bendras akademinių žinių lygis žemas,sutrikusi savireguliacija(dėmesys).

Simonui yra taikoma adaptuota mokymosi programa, tačiau bendroji ir specialioji mokymosi programos yra derinamos.

Iš išvaizdos Simonas niekuo nesiskiria iš kitų vaikų.

Berniukas turi abu tėvelius ir vyresnį brolį. Abu tėvai turi aukštąjį išsilavinimą. Abu dirba meno mokykloje. Tėtis – Jonavos teatro režisierius, o mama dirba choreografijos skyriuje, šokių vadovė.

Šeimoje tėvų ir vaikų tarpusavio santykiai yra grindžiami tarpusavio pagarba, rūpinimusi vienas kitu, geranoriškumu, tarpusavio pagalba Tai, kad tarp jų nėra pykčių ir ginčų, sudaro palankias sąlygas Simono psichologiniam vystymuisi. Vaikas moka gražiai bendrauti su aplinkiniais, yra geranoriškas, gerbia kitus.

Tėveliai labai didelį dėmesį skiria Simono auklėjimui, mokymui, pažinimui. Nors jie patys pripažįsta, kad dirbdami popietinį darbą, neturi laiko patikrinti sūnaus atliktų namų darbelių, tačiau kai tik turi laisvo laiko, jie kartu skaito knygas, daug bendrauja, lanko muziejus, teatrus ir pan. Simono mokyklos auklėtoja sako, kad jis turi būti dėkingas, kad tiek daug moka ir tiek daug pasiekė turėdamas negalią, savo tėveliams, kurie jo neapleidžia ir labai daug padeda. Dėl tokių gražių santykių su šeima, Simonas yra draugiškas ir nuoširdus. Patys tėveliai sūnų apibudina kaip jautrų, draugišką, mielą, turintį atsakomybės jausmą.

Galbūt dėl savo riboto intelekto išsivystymo Simonas neturi labai artimų draugų. Tačiau klasės ir kiemo draugai iš jo niekada nesišaipo, supranta jo negalią ir jam dažnai padeda, jei kas nesiseka. Ypatingai jam padeda klasiokai pamokų metu. Jei ko nespėja padaryti kartu su klase, klasės draugai jam duoda savo sąsiuvinius nusirašyti. Kartais Simonas nespėja susikrauti daiktų po pamokos ir išeiti kartu su visais iš klasės. Tuomet kai kurie jam padeda net sukrauti daiktus į kuprinę ir kartu eina į kitą kabinetą. Gerai, kad Simono klasė yra tokia tolerantiška ir supratinga.

2.ASMENYBĖS KRYPTINGUMO YPATUMAI

Mokykloje Simonas stengiasi būti stropiu mokiniu,daryti visas užduotis , nors kartais jam sunku sukoncentruot savo mintis į vieną dalyką. Tačiau jis visada stengiasi būti aktyvus, aktyviai dalyvauti pamokose, atsakinėti į mokytojo pateiktus klausimus. Simonas ne visada spėja padaryti pratimus kartu su klase ir dažnai atsilieka. Tad būna, kad jis garsiai sušunka, kad nesuprato. Tada su juo mokytojos stengiasi dirbti individualiai, jei turi laiko. O kartais Simonas ramiai pareiškia, kad užduotį, kurios nespėja atlikti, padarys namuose kompiuterio pagalba ir pan.

Mokytis Simonui yra sunku, nes jam sunku susikaupti, nukreipti mintis į vieną dalyką, sunku atsiminti jau žinomus dalykus. Dažnai, pavyzdžiui anglų kalbos pamokoje, rašydamas žodį, pusę jo parašo teisingai, o kitą pusę prideda iš kito žodžio. Arba pasako panašų žodį iš tos pačios raidės.

Drausmės atžvilgiu Simonas nėra konfliktiška asmenybė. Jis yra ramus, tylus vaikas. Su juo neturi problemų dėl drausmės nė viena mokytoja. Per pertraukas, užuot bėgiojęs ar triukšmavęs, jis neretai prieina prie mokytojos ir ją užkalbina. Simonas visuomet nori būti pamatytas, užkalbintas, išgirstas ir suprastas. Kartais, priėjęs prie mokytojos, jis žiūri jai į akis, bet nieko nesako. Tačiau tos akutės taip skvarbiai žiūri, tarytum prašyte prašo, kad užkalbintum, paklaustum kaip sekasi ir t.t.. Vaikas trokšta dėmesio, gero žodžio, mėgsta sulaukti pagyrimų už jo elgesį, pasiekimus, padarytus darbus. Kartais pagyrimą , galima sakyti, jis traukte ištraukia iš mokytojų, klausinėdamas kaip jam sekėsi atlikti kažkokią užduotį ar kaip jis atrodė šokdamas.

Kadangi Simonas nuo pat mažens yra intensyviai mokomas ir tėvelių, ir mokytojų, jis turi aukštą mokymosi motyvaciją. Mokslas, pasak jo, yra žinių šaltinis. Mokydamiesi žmonės sužino daug ko naujo ir yra protingi. Galbūt jo didelį norą mokytis skatina ir tai, kad jis mato savo draugų pranašumą. Be to jis mano, kad mokantis gali pasiekti kažko ateity, pavyzdžiui, rasti darbą .

Ypatingai Simonui patinka anglų kalba ir jis supranta jos svarbą šiuolaikiniame pasaulyje. Į anglų kalbos pamokas jis visada eina noriai ir pasiruošęs jai. Labiausiai jam nepatinka ir nesiseka matematika, nes reik daug skaičiuoti. Tai visiškai natūralu, nes Simonui nesiseka loginis mąstymas.

Laisvalaikiu, kaip jau buvo minėta, jis daug bendrauja su savo šeima – išvykos, muziejai, teatrai. Kai turi laisvo laiko Simonas dar mėgsta žaisti kompiuteriniais žaidimais vienas , su draugais ar broliu, kuris , beje, taip pat labai rūpinasi juo. Simonas dažnai eina į kiemą pažaisti su draugais. Ten jie žaidžia su kamuoliu, supasi ant sūpynių. O kartais Simonas skaito knygas. Dažniausiai jam liepia skaityti tėveliai. Kaip
tik šiuo metu jis baigė skaityti knygą ‘ Haris Poteris’ . daugiausia jam patinka skaityti pasakas, nes ten ,pasak jo, visada laimi gėris.

Šiuo metu Jūs matote 51% šio straipsnio.
Matomi 890 žodžiai iš 1729 žodžių.
Siųskite sms numeriu 1337 su tekstu INFO MEDIA (kaina 0,87 €) ir įveskite gautą kodą į laukelį žemiau:
Kodas suteikia galimybę atrakinti iki 100 straispnių svetainėje ir galioja 24 val.