Turinys
1. Įvadas
2. Tyrimo rezultatai
2.1. Verbalinio intelekto tyrimas
2.2. Temperamento tipo nustatymas
2.3. Mąstymo kritiškumo tyrimas
2.4. Nerimastingumo tyrimas
3. Išvados
4. Literatūros sąrašas
Įvadas
Geras mokinio pažinimas – svarbi mokymo turinio ir metodų tobulinimo sąlyga. Reikia visapusiškai pažinti vaiką bei sudaryti tokią aplinką, kuri padėtų atsiskleisti jo prigimčiai, individualumui, žadintų kūrybiškumą ir atvirumą, teiktų plačių galimybių kiekvienam mokiniui tobulėti. Šio tyrimo pagrindinis tikslas – išsiaiškinti mokinio verbalinių gebėjimų ypatumus, žinias apie laiką, nustatyti mokinio mąstymo logiškumą, kritiškumą, išsiaiškinti nerimastingumo lygį, taikant tyrimus. Vienas iš svarbiausių tyrimo uždavinių – įvertinti vaiko gabėjimus, laiko pojutį, charakterio ypatybes, ištirti vaiko gebėjimą apibendrinti, susipažinti su juos supančia aplinka ir nustatyti bendrųjų žinių apimtį.
Tyrimo rezultatai
Verbalinio intelekto tyrimas
Tyrimo tikslas. Išsiaiškinti mokinio verbalinių gebėjimų ypatumus.
I
1. Raištelius – Padą (teisingas atsakymas)
2. Kupranugaris
3. 12 mėn.
4. Vasaris
5. Strutis
6. Visada
7. Diena
8. Skystas
9. Šaknis
10. Vilnius
II
1. Pupa
2. Tiltas
3. Smėlis
4. Maskva
5. Uosis – Lazdynas (teisingas atsakymas)
6. Erelis
7. Apskritimas – Rodyklė (teisingas atsakymas)
8. Kazlauskas
9. Skaičius
10. Skanus
III
1. Gėlė
2. Obelis
3. Ligonis
4. Lizdas
5. Koja
6. Sausas
7. Temperatūra
8. Burė
9. Geležinė
10. Dulkės – Kilimas (teisingas atsakymas)
IV
1. Darbas – Darbo įrankiai (teisingas atsakymas)
2. Metai – Metų laikai (teisingas atsakymas)
3. Žuvis
4. Daržovės
5. Krūmai
6. Baldai
7. Para – Paros dalys (teisingas atsakymas)
8. Gyvūnai
9. Mėnesiai
10. Augalai
Išvados
I. Pirmąjį subtestą vaikas atliko labai gerai. Suklydo atsakydamas tik į pirmąjį klausimą, kad batas visada turi padą, o ne raištelius. Paaiškinus žodžio „visada“ prasmę vaikas, suprato, kad atsakė neteisingai ir pateikė gerą atsakymą.
II. Su antrąją testo dalimi, nekilo jokių problemų, vaikas atsakinėjo greitai ir daug negalvodamas, todėl per išsiblaškymą padarė 2 klaidas.
III. Trečioje subtesto dalyje Tomas padarė 1 klaidą, nes jam grindys asocijuojasi su dulkėmis, o ne su kilimu.
IV. Ketvirtą testo dalį atlikdamas vaikas itin ilgai galvojo atsakymus. Jis padarė 3 smulkias klaidas, Tomas ne tiksliai atsakė į klausimus pvz. Vasara, žiema – metai. Nors tai yra metų laikai.
Verbalinio intelekto tyrime mokinys surinko 36.5 balus. Šie balai rodo, kad tai yra ketvirtas lygis- 32 balai ir daugiau (AS 80-100%). Mažiausiai klaidų berniukas padarė atlikdamas I ir III subtestą, tai rodo, kad vaikas geba atskirti esminius ir bendruosius daiktų ir reiškinių požymius nuo antraeilių ir nustatyti loginius ryšius ir santykius tarp duotų sąvokų. Tačiau sunkiau geba apibendrinti.
Temperamento tipo nustatymas
Tyrimo tikslas. Įvertinti mokinio veiklos, elgsenos, išgyvenimų ypatybes, iš kurių galima spręsti apie jo temperamento tipą.
Cholerikas Sangvinikas Flegmatika Melancholikas
2. 4 1. 3 5. 2 4. 1
3. 3 7. 4 10. 2 9. 2
6. 3 13. 2 16. 4 14. 2
8. 2 15. 4 24. 3 19. 3
11. 3 18. 4 25. 2 29. 3
12. 4 20. 1 28. 2 34. 2
17. 1 22. 2 30. 2 35. 1
21. 2 27. 3 33. 1 38. 4
23. 1 31. 2 36. 3 39. 2
26. 4 32. 4 44. 1 40. 1
41. 2 37. 3 48. 3 43. 2
45. 3 42 4 50. 1 49. 1
47. 3 46. 3 52. 3 51. 1
Iš viso: 35 39 29 25
Išvados
Vaikas visada pasižymėjo linksmumu, nerūpestingumu. Būdamas kompanijose visada dominuoja, yra bendraujantis, tačiau sunkiai susikoncentruoja į kažkokią veiklą, o monotonija jį trikdo. Atlikus temperamento tipo nustatymo testą paaiškėjo, kad jis yra sangvinikas. Šio temperamento žmonės apibūdinami, kaip linksmi, nerūpestingi, optimistiški, mėgstantys bendrauti ir mėgiami aplinkinių. Visuomet pasirengę padėti kitiems, todėl kartais pažada negalvodamas, ar galės ištesėti pažadą. Nemėgsta monotonijos, linkęs dažnai keisti veiklą. Sangviniskas dažnai nėra pastovus emociškai: džiaugsmą gali greit pakeisti liūdesys. Testo atsakymai iš dalies apibūdimo Tomą, nes niekada žmogus nebūna tik vieno temperamento tipo.