Vaizdas reklamoje fotografijos vaidmuo
3 (60%) 2 votes

Vaizdas reklamoje fotografijos vaidmuo

VILNIAUS TEISĖS IR VERSLO KOLEGIJA

Ekonomikos fakultetas

Vadybos katedra



VAIZDAS REKLAMOJE: fotografijos vaidmuo

Kursinis darbas

2005 Vilnius

Turinys

Įvadas…………………………………………………………………………………………………3

1. Reklama………………………………………………………………………………………….4

1.1 Reklamos raida…………………………………………………………………………..5

2. Fotografija……………………………………………………………………………………….7

2.1. Fotografija Lietuvoje…………………………………………………………………8

2.2. Fotografija reklamoje………………………………………………………………….8

3. Spalvų reikšmė…………………………………………………………………………………9

4. Tyrimas………………………………………………………………………………………….11

5. Išvados…………………………………………………………………………………………..13

Literatūros sąrašas………………………………………………………………………………14

Įvadas

Reklama – kas tai? Į šį klausimą mes visi atsakytume skirtingai. Tai informacija ir panašiai. Kada ji atsirado, kas jai davė pradžią ir padėjo išsiplėtoti? Tai ir bandysime aptarti. Taip pat reikia atkreipti dėmesį į tai, jog reklama yra glaudžiai susijusi su daugeliu įvairių sričių. Tačiau mes aptarsime tik vieną, reklamai ypatingai svarbią sritį – fotografiją. Aptarsime jos atsiradimą, raidą bei jos naudą kuriant reklamą. Be to, aptarsime spalvų reikšmę, jų svarbumą. Patyrinėsime skirtingų metų reklamą dviejuose žurnaluose. Iš viso to bus galima pastebėti, kaip kinta reklama atsirandat vis tobulesniems vaizdo fiksavimo aparatams.



1. Reklama

Reklamos šiuo metu yra visur, tai tiesiog mūsų gyvenimo dalis. Ji mums padeda sužinoti apie naujas prekes, paslaugas, ir kitus naujus dalykus. Taigi reklama tampa svarbi mūsų gyvenime. Jos pagrindinės funkcija yra skatinti vartotoją pirkti. Taigi ji padeda vartotojui išsirinkti tinkama prekę, tai pat padeda susiformuoti interesamas, papročiams, požiūriams, įveikti klaidas ir prietarus. Ji dalyvauja kūltūriniame, politiniame, moraliniame ir estetiniame žmonių auklėjime. Apie reklamą galima daug kalbėti, bet nėra vieno konkretaus apibrėžimo, kuriuo būtų įmanoma ją apibūdinti. Skirtingi asmenys pabrėžia skirtingas reklamos savybes, jos tiklsus. Todėl norint suvokti reklamos esmę, reikia ją aptarti iš skirtingų pozicijų, remiantis ne vieno, o daugelio ją tiriančių žmonių nuomone, pastebėjimais. Todėl pateiksiu ne vieną, o kelis skirtingus apibrėžimus (D. Jokubauskas „Reklama ir jos poveikis vartotojui“ 7 psl.) :

• Reklama – tai vaizduojamojo meno rūšis.• Reklama – tai socialinės veiklos rūšis, susidedanti iš įvairių reklamos priemonių

ruošimo, gaminimo, platinimo, tai pat reklaminės veiklos

organizavimo.

• Reklama – tai kontroliuojamas poveikis auditorijai masinėmis informacijos

priemonėmis.

• Reklama – tai menas įsiūlyti vienintelį, labiausiai vykusį vartojimo motyvą kuo

didesniam žmonių skaičiui.“

Taigi mėginant apibendrinti, reklama – tai informacijos šaltininis, padedantis apsispręsti. Reklama remiasi įvairiais reklamos veiksniais: kalba, tekstu, vaizdu, preke, nauda. Jos veiksmingumą didina ir tokie reklamos elementai: žodis, garsas, šviesa, forma, veiksmas. Kaip suprantame, reklamos tikslas yra ne tik sudominti vartotoją, bet ir paskatinti jį atlikti tam tikrą veismą, pvz. pirktų prekę, duotų kraujo ir panašiai. Kiti reklamos tikslai: supažindinti potencialų vartotoją su tam tikra preke, jos ženklu, savybėmis, jos kaina, pateikimo vieta ir panašiai. Be to, reklama turi priversti potencialų vartotoją galvoti apie prekės įsigijimą, parodydama, kad įsigijęs prekę vartotojas turės naudos. Ji priverčia potencialų vartotoją norėti tam tikros prekės, sukeldama svajones apie ją. Visa reklama yra skiriama vartotojui. Vartotojas – tai vertybė, kurią kiekvienas reklamos davėjas tikisi turėti savo rankose. Kaip potencialus pirkėjas jis visur laukiamas, į jį sudėtos visos viltys, ir tik dėl jo taip stengiamasi sukurti gerą reklamą.

1.1. REKLAMOS RAIDA

Reklama – tai mūsų kalboje vartojamas žodis, panašus pracūzų kalboje vartojamą terminą reclame; šie žodžiai kilę iš lotynų kalbos žodžio reclamo – rėkti, šaukti. Anglų kalboje advert (advertising, advertise – reklamuoti, skelbti, pranešti ) šis žodis siejamas su lotynų kalbos žodžiu advertere – nukreipti, sukoncentruoti. O vokiečių kalbos žodis werbung reiškia agitaciją, verbavimą. Įvairiais laikotarpiais šio žodžio reikšmė išliko maždaug ta pati: pranešti, informuoti vartotoją apie tam tikrus dalykus. Šis žodis reklama pirmą kart pavartotas biblijoje 1655 metais.

Pirmiausiai žmonės išmoko kalbėti, o tai reiškia, kad

viena iš seniausių reklamos priemonių yra garsinė reklama (gatvės pirkliai, šaukliai šūkaudami reklamuodavo savo prekę). Ši reklamos šaka ištobulėjo per šimtmečius ir yra naudojama net ir dabar. Bet to neužteko. Buvo poreikis kaip nors visas mintis žymėti ir perduoti ženklais. Taip atsirado raštas, jis nuėjo ilgą kelią kol buvo ištobulintas nuo daitaraščio, mazgaraščio, lazdoraščio, vaizdaraščio, iki fonetinio rašto – visada buvo ieškoma kažko paprasto, lengvai išmokstamo ir suprantamo. Šis raštas tapo tarpkomerciniu, bet jis ir buvo tobulinamas kol atsirado lotynų alfabetas. Taigi visokie užrašai, piešiniai nusako apie pardavimų skatinimą jau tada. Taip pat nemokantiems skaityti buvo kuriamos iškabos, nurodančios kas ką parduoda, pvz: smuklė, batsiuvys, kepėjas ir taip toliau. Taip atsirado lauko reklama ir prekės ženklas. Atsirado konkurencija, kurio ženklas patrauklesnis, gražesnis ir panašiai. Bėgant laikui reklama tobulėjo, bet gana lėtai. Labiausiai tobulėjo garsinė reklama, bet ji visų poreikių negalėjo patenkinti. Dėl to dar ilgai buvo gaminamos iškabos ir vis dažniau naudojamas raštas ir iliustracijos. Ši ankstyvoji komercinė reklama apėmė daugiau informacijos pateikimą apie prekę o ne įtikinėjimą ją pirkti.

Reklamoje pasikeitimai prasidėjo išradus spausdinimo mašiną: atsirado galimybė masinėms komunikacijoms, tai yra, greičiau spausdinti laikraščius, knygas, plakatus. Jie, žinoma, buvo labiau skirti aukštuomenei. Pirmosios reklamos pasirodė maldaknygėse (1 pav.) Spausdintinėje reklamoje atsirado reklaminiai piešiniai; juos

pirmasis panaudojo amerikietis B.

Franklinas.

Vienas is didžiausių technikos pasiekimų XIX – ojo amžiaus pradžioje buvo fotografija. ji leido užfiksuoti vaizdą, o tai akivaizdžiai padidino reklamos efektyvumą. Nes vaizdas buvo geresnis nei pieštas.

2. Fotografija

Fotografija, kaip minėjau, atsirado XIX amžiaus pradžioje. Terminas Fotografija (gr. phos (photos) – „šviesa” ir grapho – „rašau” ) pradėtas vartoti 1839 metais vasario mėnesį anglų ir vokiečių kalboje. Jau graikų mokslininkui ir filosofui Aristoteliui (384-322 m. pr. m. e.) buvo žinomas kamera-obskuras (tamsus kambarys) ir jo veikimo principas. Apie 1500 m. Leonardas da Vinčis labai tiksliai aprašė kamerą-obskurą, pateikė jo brėžinius. 1545 m. olandų matematikas Gema Frizijus paskelbė piešinį kameros-obskuro, su kuria 1544 m. stebėjo Saulės užtemimą. Apie šviesos poveikį kai kurioms medžiagoms buvo žinoma jau senovės Romoje. Viduramžiais labiausiai tyrinėtojų dėmesį patraukė sidabro druskos. Stebėjimus atliko R. Boilis, A. Sala, V. Hombergas. 1727 m. J. Šulcė (Vokietija) atrado sidabro druskų jautrumą šviesai. 1802 metais T. Vedžuvadas ir G. Devis (Anglija) išgavo negatyvinį atvaizdą popieriuje, išmirkytame sidabro nitrato tirpale. Bet jie šio vaizdo užfiksuoti nesugebėjo. Vėliau jų darbą tęsė J. N. Niepce’as, L. J. M. Dageras, V. H. F. Tobleris ir kiti garsūs XIX a. išradėjai. Nuo 1813 m. Niepce’as pradėjo ieškoti būdų, kaip patobulinti neseniai išrastą litografijos būdą. Jis norėjo, kad “pieštų” ne litografinė kreida, o šviesa. 1829 m. Niepce’as pradėjo bedradarbiauti su L. J. M. Daguerre’u, buvusiu scenografu, kuris ieškojo būdų, kaip užfiksuoti kameroje-obskure gaunamą vaizdą. Jis 1822 metais išrado dioramą. 1833 metais mirus Niepce’ui, L. J. M. Daguerre’as pasirėmė jo atradimais ir 1837 metais surado būdą, kaip užfiksuoti gautą vaizdą, kurį pavadino „dagerotipu”. Jis ketino įsteigti savo kompaniją, bet nepavykus pardavė savo išradimo teises Prancūzijos vyriausybei. 1833 metais Anglijoje W. H. Foxas Talbotas pradėjo bandymus, norėdamas užfiksuoti atvaizdus ant popieriaus. 1835 metais jam tai pavyko, išrado negatyvinį-pozityvinį procesą, kurį pavadino kolotipija ( grožis ). Fotografija vis tobulėjo, tapo populiari, fotografai būrėsi į draugijas. “1888 metais JAV išradėjas Džordžas Eastmenas sukonstravo fotokamerą ir ją pavadino “ Kodak”” (B. Čereška ”Reklama – teorija ir praktika” 22 psl.). Tai padėjo paplisti fotoreklamai. 1904 metais sukurtas spalvotas fotografijos būdas. Bet to neužteko, buvo daromi vis nauji bandymai išgauti kuo geresnes ir sudėtingesnes spalvų sistemas.

Šiuo metu Jūs matote 41% šio straipsnio.
Matomi 1259 žodžiai iš 3040 žodžių.
Peržiūrėkite iki 100 straipsnių per 24 val. Pasirinkite apmokėjimo būdą:
El. bankininkyste - 1,45 Eur.
Įveskite savo el. paštą (juo išsiųsime atrakinimo kodą) ir spauskite Tęsti.
SMS žinute - 2,90 Eur.
Siųskite sms numeriu 1337 su tekstu INFO MEDIA ir įveskite gautą atrakinimo kodą.
Turite atrakinimo kodą?
Po mokėjimo iškart gausite atrakinimo kodą, kurį įveskite į laukelį žemiau:
Kodas suteikia galimybę atrakinti iki 100 straispnių svetainėje ir galioja 24 val.