TURINYS
1. ĮVADAS 2
2. VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ ĮSTATYMŲ REGULIAVIMAI 3
3. VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ VYKDYMAS MOLĖTŲ DARBO BIRŽOJE PERKANT MOKYMO-
PERKVALIFIKAVIMO PASLAUGAS 4
3.1 Darbo reglamento bendrosios nuostatatos 4
3.2 Komisijos funkcijos 4
3.3 Komisijos teisės ir pareigos 5
3.4 Mokymo paslaugų tiekėjams keliami reikalavimai 6
4. PREKIŲ, PASLAUGŲ IR DARBŲ VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TAIKANT ĮPRASTINĘ
KOMERCINĘ PRAKTIKĄ VYKDYMAS 7
5. Prekių, paslaugų ar darbų poreikio išsiaiškinimas 10
6. Pirkimų verčių derinimas 11
7. Tiekėjų apklausa 11
8. Tiekėjų siūlymų tikrinimas ir vertinimas 13
9. Pirkimo sutartis 14
10. Pirkimų dokumentavimas 15
11. Ginčų nagrinėjimas 15
12. VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ ORGANIZAVIMO EFEKTYVUMAS 16
13. IŠVADOS 17
14. LITERATŪRA 19
ĮVADAS
Viešasis darbų pirkimas – viešasis pirkimas, kurio dalykas yra atlikti
arba kartu atlikti ir suprojektuoti darbus arba bet kokiomis priemonėmis
atlikti darbus, atitinkančius perkančiosios organizacijos nustatytus
reikalavimus. Darbas yra tam tikrų statybos darbų kaip visumos rezultatas,
kuris gali savarankiškai atlikti ekonominę ar techninę funkciją. Pirkimo
tikslas – sudaryti viešojo pirkimo–pardavimo sutartį. (Lietuvos Respublikos
viešųjų pirkimų įstatymas 1996 m. rugpjūčio 13 d. Nr. I-1491)
Viešasis prekių pirkimas – viešasis pirkimas, kurio dalykas yra prekių
(žaliavų, gaminių, įrenginių, statinių ir kitų visokio pavidalo daiktų)
pirkimas, nuoma, lizingas (finansinė nuoma), pirkimas išsimokėtinai,
numatant jas įsigyti ar to nenumatant, taip pat perkamų prekių montavimo,
diegimo ir kitos jų parengimo naudoti paslaugos. Pirkimo tikslas – sudaryti
viešojo pirkimo–pardavimo sutartį. Kiekviena įstaiga ar organizacija
vykdydama viešąjį pirkimą vadovaujasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų
įstatymu 1996 m. rugpjūčio 13 d. Nr. I-1491. Viešųjų pirkimų įstatymas yra
tobulinamas pakeitimais bei papildymais, siekiant viešųjų pirkimų procedūrų
skaidrumo ir viešumo, numatytos efektyvesnės viešųjų pirkimų procedūros,
pašalinami kai kurie nereikalingi teisiniai suvaržymai. Šių pakeitimų bei
papildymų rengėjai teigia, kad tokiu būdu praktikoje bus išspręstos šiuo
metu tiek perkančioms organizacijoms, tiek ūkio subjektams aktualiausios
viešųjų pirkimų problemos.
Šiuo metu yra du svarbūs įstatymai, kuriuos svarsto Ekonomikos
komitetas tai: Viešųjų pirkimų įstatymas ir Konkurencijos įstatymas.
Tinkamai priimti Viešųjų pirkimų įstatymą svarbu ir dėl to, kad juo
vadovaujantis bus leidžiami valstybės biudžeto pinigai, o šioje srityje
pasitaiko daug piktnaudžiavimo. Reikia pasiekti, kad biudžeto lėšos būtų
naudojamos efektyviai.
Mano darbo tikslas – viešųjų pirkimų vykdymas.
Darbo uždavinys – išnagrinėti viešųjų pirkimų organizavimą.
VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ ĮSTATYMŲ REGULIAVIMAI
Viešųjų pirkimų įstatymo pakeitimais bei papildymais, siekiant
viešųjų pirkimų procedūrų skaidrumo ir viešumo, numatytos efektyvesnės
viešųjų pirkimų procedūros, pašalinti kai kurie nereikalingi teisiniai
suvaržymai. Šių pakeitimų bei papildymų rengėjai teigia, kad tokiu būdu
praktikoje bus išspręstos šiuo metu tiek perkančioms organizacijoms, tiek
ūkio subjektams aktualiausios viešųjų pirkimų problemos.
Siekiant suderinimo su ES direktyvų reikalavimais, nustatyta, kad
Viešųjų pirkimų įstatymas nėra taikomas, pvz., įmonių, veikiančių
energetikos srityje, energijos ir kuro, skirtų elektros ir šilumos
energijai gaminti, pirkimams (paliekant teisę ir pareigą Vyriausybei
patvirtinti nurodytų įmonių, veikiančių energetikos srityje, minėtų pirkimų
tvarką) ir kt.
Viešųjų pirkimų įstatymo pakeitimais ir papildymais atsisakyta
privalomojo pasiūlytos kainos diskontavimo, taip pat nustatyta, kad
pasiūlymai gali būti vertinami arba pagal pasiūlymo mažiausios kainos, arba
pagal ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo kriterijus. Tais pirkimo
atvejais, kai norima vertinti ne tik pasiūlymo kainą, bet ir kitus
kriterijus, tokius kaip: sutarties įvykdymo terminai, techniniai
privalumai, eksploatavimo išlaidos, garantinis aptarnavimas ir kt.,
perkančioji organizacija gali taikyti ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo
vertinimą.
Pakeitimais bei pasiūlymais taip pat nustatyta, kad perkančiosios
organizacijos pirkimo dokumentuose gali pareikalauti, jog tiekėjai
(rangovai) pateiktų jų teisę užsiimti su pirkimu susijusia veikla (tiekti
siūlomas prekes, teikti paslaugas ar atlikti darbus) patvirtinančius
dokumentus (atestatus, licencijas (leidimus) ir pan.). Patikslinta ir
nuostata, kad visiems tiekėjams (rangovams) turi būti taikomi ne tik
vienodi, bet ir pagrįsti kvalifikacijos
reikalavimai.
Įstatymu patvirtinti ir kiti ne mažiau svarbūs pakeitimai bei
papildymai (Įstatymas Nr. IX-865; Valstybės žinios Nr. 49).
(http://www.jsm.lt/lithuanian/aktai_nr6_19.htm#1 2004-02-26)
VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ VYKDYMAS MOLĖTŲ DARBO BIRŽOJE PERKANT MOKYMO-
PERKVALIFIKAVIMO PASLAUGAS
Viešieji pirkimai vykdomi vadovaujantis Lietuvos respublikos viešųjų
pirkimų įstatymu1996 m. rugpjūčio 13 d. Nr. I-1491 bei jo pakeitimais ir
papildymais. Taip pat Lietuvos darbo biržos nurodymais. Viešiesiems
pirkimams organizuoti sudaroma komisija.
1 Darbo reglamento bendrosios nuostatatos
1. Viešojo pirkimo komisija (toliau vadinama – Komisija) sudaroma
viešiesiems pirkimams, atliekamiems Molėtų darbo biržoje
Lietuvos trespublikos viešųjų pirkimų įstatymo (toliau
vadinama – Viešųjų pirkimų įstatymas) nustatyta tvarka,
organizuoti ir vykdyti.
2. Komisija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos
Konstitucija, Viešųjų pirkimų įstatymu, kitais įstatymais,
kitais teisės aktais ir šiuo reglamentu.
3. Komisijos narys, prieš pradėdamas darbą komisijoje, turi
pasirašyti nešališkumo deklaraciją ir kofidencialumo
pasižadėjimą.
4. Komisija veikia Molėtų darbo biržos vardu pagal jai suteiktus
įgaliojimus.
5. Komisija vykdo tik raštiškas užduotis, susijusias su pirkimų
organizavimu ir jų atlikimu, pagal Viešųjų pirkimų įstatymo
bei Molėtų darbo biržos suteiktus įgaliojimus Komisija yra
atsakinga Molėtų darbo biržai.
3.2 Komisijos funkcijos
1. Komisija vykdo tik Molėtų darbo biržos užduotis, susijusias su pirkimo
procedūrų atlikimu.
2. Komisija organizuodama pirkimus ir juos atlikdama:
1. vertina tiekėjų (rangovų) kvalifikacinius duomenis, priima sprendimą dėl
kiekvieno paraišką pateikusio tiekėj (rangovo) kvalifikacinių duomenų ir
praneša apie jį tiekėjui (rangovui);
2. vertina, ar pasiūlymo galiojimo ir pirkimo sutarties įvykdymo
užtikrinimas atitinka reikalavimus;
3. atplėšia vokus su pasiūlymais;
4. nagrinėja, vertina, palygina pateiktus pasiūlymus;
5. vykdant pirkimą konkurencinių derybų būdu, atlieka tiekėjų (rangovų)
atranką dalyvavimui derybose, kviečia juos deryboms, derasi dėl
pasiūlymų turinio;
6. nustato preliminarią pasiūlymų eilę, ją patvirtina ir priima sprendimą
apie laimėjusį pasiūlymą;
7. parengia pirkimo sutarties projektą;
8. vykdant pirkimą iš vienintelio šaltinio, nustato, ar tiekėjo (rangovo)
pasiūlymas atitinka perkančios organizacijos sąlygas, kainų pagrįstumą
ir priimtinumą, priima sprendimą apie laimėjusį pasiūlymą;
9. atlieka kitus veiksmus, numatytus Viešųjų pirkimų įstatyme, reikalingus
pirkimams organizuoti ir vykdyti;
3. Komisija nuo jos sudarymo dienos gauna įgaliojimus šio reglamento 2
punkte nurodytoms funkcijoms vykdyti.
3.3 Komisijos teisės ir pareigos
1. Komisija, vykdydama jai pavestas funkcijas turi teisę:
2. Gauti iš Molėtų darbo biržos paslaugų teikimo ir darbų atlikimo terminus
lėšų, skirtų paslaugų pirkimui, sumą, pageidaujamą pirkimo atlikimo
terminą bei kitą informaciją, reikalingą pirkimams organizuoti ir
vykdyti;
3. Ggavusi organizacijos sutikimą, kviesti ekspertus tiekėjų (rangovų)
pateiktiems pasiūlymams nagrinėti;
4. Pprašyti, kad tiekėjai (rangovai) paaiškintų pasiūlymus;
5. Ggavusi Molėtų darbo biržos įgaliojimą, atmesti pasiūlymo galiojimo
užtikrinimą, jei paaiškėja, kad pasiūlymą užtikrinantis ūkio
subjektas tapo nemokus ar nevykdė įsipareigojimų perkančiąjai
organizacijai ar kitiems ūkio subjektams, ar netinkamai juos vykdė;
6. Susipažinti su informacija susijusia su konkurso pasiūlymų nagrinėjimu,
aiškinimu, vertinimu ir palyginimu.
7. Komisija turi ir kitų teisių, numatytų Viešųjų pirkimų įstatyme ir
suteiktų perkančios organizacijos užduotims vykdyti.
8. Komisija privalo:
9. vykdyti šiame reglamente nurodytas funkcijas ir Molėtų darbo biržos
nustatytas užduotis;
10. Vykdyti funkcijas ir užduotis, laikytis Viešųjų pirkimų įstatymo ir
kitų viešuosius pirkimus reglamentuojančių teisės aktų reikalavimų;
11. Viešųjų pirkimų tarnybai prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir
perkančiąjai organizacijai pareikalavus, teikti savo veiksmų ir
sprendimų, susijusių su pirkimais, paaiškinimus;
12. Neatskleisti informacijos, susijusios su stliktomis pirkimo
procedūromis, jeigu jos neatskleidimas prieštarauja įstatymams, daro
nuostolių teisėtiems perkančiosios organizacijos ir tiekėjų (rangovų)
komerciniams interesams arba trukdo užtikrinti sąžiningą konkurenciją.
3.4 Mokymo paslaugų tiekėjams keliami reikalavimai
Konkurse dalyvaujantiems paslaugų teikėjams, siūlantiems mokymą pagal
formalias ir dvigubas profesinio mokymo
programas, keliami kvalifikacijos
reikalavimai:
1. Paslaugos teikėjas turi darbo rinkos profesinio mokymo leidimą mokyti
(licenciją) pagal siūlomą(-as) programą (-as).
2. Paslaugos teikėjas turi suaugusiųjų mokymo padalinį.
3. Paslaugos teikėjas per pastaruosius 3 metus (2001, 2002 ir 2003 m.) bent
vieną kartą vykdė suaugusiųjų profesinį mokymą.
4. Konkurso dalyvis, siūlantis mokymą pagal prioritetinę (Žr. Mokymo
programų sąrašą pridėtą prie Konkurso dokumentų) mokymo programą, turi
per 3 paskutiniuosius metus nepertraukiamą patirtį vykdant darbo rinkos
profesinį mokymą pagal šią programą, t.y. 2001, 2002 ir 2003 m. vykdė
darbo rinkos profesinį mokymą pagal šią programą.
4a. Konkurso dalyvis, siūlantis mokymą pagal dvigubą prioritetinę programą
(t.y. programa,
sudaryta iš dvejų formalių mokymo programų), turi per 3
paskutiniuosius metus nepertraukiamą patirtį vykdant darbo rinkos
profesinį mokymą pagal abejas formalias programas.
5. Paslaugos teikėjas pagal siūlomą mokymo programą gali apmokyti visą
Pirkėjo nurodytą asmenų skaičių per metus.
6. Paslaugos teikėjas turi pažymą, (forma patvirtinta LDRMT direktoriaus
2003-12-22 įsakymu Nr. V(8)-130; Žin., 2003, Nr.124-5658) išduotą
teritorinės darbo rinkos mokymo tarnybos, liudijančią, kad jo nustatyta
mokymo tvarka atitinka teisės aktų reikalavimus.
7. Paslaugos teikėjas turi pažymą, (forma patvirtinta LDRMT direktoriaus