Įvadas……………………………………………………………………………..3
1. UAB “Echo Stamp” kainodaros apribojimų ir tikslų nustatymas……………………..4
1.1. Apribojimai……………………………………………………………………….4
1.1.1.”Zebra” paklausa………………………………………………………………4
1.1.2. “Zebra” gėlinio automatinio tušinuko “Sarasa naujumas……………………5
1.1.3. Išlaidos……………………………………………………………………….6
1.1.4. Konkurencija…………………………………………………………………7
1.2. Tikslai……………………………………………………………………………7
2. Paklausos ir įplaukų iš pardavimų įvertinimas…………………………………….9
3. Pardavimo apimties, išlaidų ir pelno nustatymas…………………………………10
4. Preliminarios kainos parinkimas………………………………………………….11
5. Tinkamų pradinių kainų parinkimas………………………………………………12
6. Pradinių kainų koregavimas………………………………………………………14
7. Išvados……………………………………………………………………………15
Naudota literatūra…………………………………………………………………16
ĮVADAS
UAB „Echo Stamp“ yra viena pagrindinių raštinės reikmenų, antspaudų ir verslo dovanų tiekėjų Lietuvoje. UAB “Echo Stamp” įkurta 1993 m. balandžio mėn. 2 d.
Įmonės veiklos taktika – pasiūlyti klientams geriausią aptarnavimą, platų, daugiau kaip 5 tūkstančių skirtingų pavadinimų prekių asortimentą, greitą prekių pristatymą, padėti asmeniškais patarimais, pateikti kuo platesnę informaciją apie prekes, jų paskirtį bei panaudojimą.
Atstovaujamos firmos
Kiek plačiau paliesiu rašymo priemonių prekių liniją. Plačiausia bus apžvelgta gėlinių rašiklių grupė, kurios atstovu taps automatinis tušinukas “Sarasa”. Šį produktą gamina Japonijos kompanija “Zebra”, kurios prekinis ženklas puikiai pažįstamas rašymo priemonių gamintojams bei šios prekės vartotojams. Ši kompanija, gaminanti daugiau kaip 80 milijonų rašymo priemonių į mėnesį, žinoma nuo 1897 m. Ji gamina aukštos kokybės rašymo priemones, pasižyminčias ne tik puikiu ir patogiu dizainu, bet ir nepakartojamai lengva rašymo technika..
Tačiau rinkoje dabartiniu metu labai daug firmų, kurios gali pasiūlyti žymiai žemesne kaina iš pirmo žvilgsnio analogišką rašiklį. Tačiau vartotoja išbandęs Korėjos, Lenkijos ar kitos šalies gamintojos gėlinį automatinį tušinuką, tikrai galės patvirtinti, kad “Zebra” – tikrai vertas dėmesio produktas.
Taigi rinkoje – daugybė vienodos paskirties prekių, pagamintų panašiu būdu, panašios kokybės ir kainos. Tuomet kyla grėsmė, kad tušinukas nebus perkamas arba tiesiog bus per aukšta jo kaina. Tokiu atveju, būtina tiksli komunikacija, kuri sugebėtų patraukti vartotoją, sužavėti, nustebinti, palikti neišdildomą įspūdį.
Ir norint įsitvirtinti rinkoje labai svarbu yra suderinti visus marketingo komplekso elementus: rėmimą, kainą, paskirstymą ir prekę.
1. UAB “ECHO STAMP” KAINODAROS APRIBOJIMŲ IR TIKSLŲ NUSTATYMAS
1.1. APRIBOJIMAI
UAB “Echo Stamp” rinkoje geriausiai žinoma, kaip antspaudų , jų priedų vizitinių kortelių gamintoją. Tačiau ši įmonė vykdo veiklą ir kitomis kryptimis, tokiomis kaip kanceliarinių prekių bei verslo dovanų prekyboje. Ši įmonė atstovauja pakankamai garsias firmas gamintojas, tokias kaip “Ofise Depot”, Trodat”, Lecce Pen”, “Unigraphics”, “3M” ir kt.
Tik įsikūrusi firma manė, kad neplės savo veiklos, o užsiims tik antspaudų ir jų priedų gamyba. Tačiau kiek išvysčius gamybą atsirado ir papildomas poreikis – pateikti vartotojams ir kanceliarines prekes. Kadangi gamybos skyrius jau įkurtas, buvo įgyvendintas sumanymas pateikti vartotojams ir verslo dovanas su jų įmonių logotipais. Taip atsirado pagrindinės veiklos kryptys: kanceliarinių prekių prekyba, antspaudų ir verslo dovanų gamyba.
Šiuo metu įmonė turi du prekybos taškus, kurie yra Vilniuje ir Klaipėdoje.
Kaip žinia, konkurentų rinkoje labai daug, tačiau su tokiu plačiu paslaugų spektru, tikrai surasime nedaug. Yra konkurentai skirtingose veiklos srityse. Pvz., kanceliarinių prekių sferoje vienos firmos, antspaudų gamyboje – kitos, verslo dovanų gamyboje – trečios. Tad, kol kas galima didžiuotis, kad įmonės sumanymas – aptarnauti klientą pilnai – įvykdytas.
Prieš metus sukūrus elektroninę “Echo Stamp” parduotuvę, imta labiau domėtis, kokias prekes dažniausia perka klientas. Didžiausią dalį pardavimuose užima kanceliarinės prekės, o nė kiek ne mažiau atsilieka ir antspaudų gamyba. Todėl, galima daryti išvadas, kad reikia stiprinti šias veiklos kryptis, galbūt pateikiant vartotojui aukštesnės klasės rašiklių, gilinant taip mėgstamą gėlinių tušinukų prekių liniją.
1.1.1“ZEBRA” PAKLAUSA
Taip rinkai buvo pateiktas automatinis tušinukas “Sarasa” Japonų kompanijos
“Zebra”.
Kaip ir buvo planuota, šis tušinukas ir kiti šios kompanijos produktai ypatingai patiko klientams, kadangi tai skirta įvairaus amžiaus žmonėms, mėgstantiems patogumą ir komfortą, aukštą kokybę, patogų ir madingą dizainą. Rašymo priemonės, kurioms pagaminti buvo atlikta eilė bandymų, įdiegta naujų technologijų. Tai naujos kartos ir aukštos kokybės kasdieniniam naudojimui skirtos rašymo priemonės. Šių prekių kaina tikrai atitinka kokybę, o pastaroji pranoksta konkurentų siūlomų panašių produktų kokybę.. Dėl tušinuko “Sarasa” populiarumo, klientai labai pasitiki ir kitomis “Zebra” firmos prekėmis. Tokiomis, kaip:
• permanentiniai markeriai;
• teksto žymekliai;
• grafitiniai tušinukai;
• automatiniai tušinukai;
• grafitai;
• korektoriai ir kt.
Pagal perkamumą 2003 m. populiariausiu priapžintas tušinukas “Espina 300”, automatinis gėlinis tušinukas “Sarasa” bei permanentiniai markeriai.
Markeriai aliejinių dažų pagrindu. Rašo ant daugelio paviršių. Atsparūs vandeniui. Apvalus galiukas. Linijos plotis ~ 0.8-2.0mm. Pastaruosius labai mėgsta “tekstilininkai “, nes puikiai atitinka jų keliamus reikalavimus – dažai nepersisunkia į kitą audinio pusę, puikiai nusivalo su spiritu, kirstas rašymo dalis suteikia galimybę rašyti įvairiu storiu.
Ryškūs Teksto žymekliai 2 galiukais – plonesniu apvalios formos, skirtu perbraukimui arba pabraukimui, ir storesniu kirstu – skirtu teksto žymėjimui. Tinka rašymui ant biuro ir faksinio popieriaus. Aukštos kokybės roleris tinka rašymui, braižymui. Rašo lygiai ypatingos kapiliarinės sistemos deka. Mechaniniai pieštukai su guminiu korpusu. Nešiojant kišenėje, nelūžta. Naudojami 0,5 mm. grafitai. Modernaus dizaino korektorius, ant kurio puikiai galime rašyti, greitai džiūsta.
Tušinukas “Sarasa” – tai aukštos kokybės ir vidutinės kainos rašymo priemonė, tačiau, kaip rodo praktika, šios priemonės kaina neatbaido pirkėjo, nes kokybė pavergia pirkėją. Gėliniu pagrindu rašantys tušinukai šiuo metu populiariausi:
• Aut. tušinukas žele pagrindu juodas „Sarasa“;
• Aut. tušinukas žele pagrindu mėlynas „Sarasa“;
• Tušinukas žele pagrindu įv. spalvų “Jell-Be”;
• Tušinukas žele pagrindu juodas „Hyper Jell“;
Tikimasi, kad rinkoje pasirodę nauji šios kompanijos gaminiai taip pat bus pamėgti ir perkami.
“Zebra” prekės ženklas visais laikais žinomas ir populiarus, nuo seno asocijuojasi su žinomumu, aukščiausia kokybe, prestižu, patogumu.. Todėl klientai ieškodami kažko labai ypatingo ir žinomo dažnai renkasi būtent “Zebra” produktus, nežiūrint į jų šiek tiek aukštesnę kainą.
1.1.2. “ZEBRA” TUŠINUKO “SARASA” NAUJUMAS
Tušinukas gėliniu pagrindu “Sarasa” pasirodė Lietuvoje 2003m. pavasarį, kuomet Japonų kompanija”Zebra” pasiūlė šį produktą firmai “Echo Stamp” pristatyti mūsų rinkai. Daug buvo dvejota, nes rinkoje ir taip buvo pakankamas rašymo preimonių pasirinkimas. Kad konkurentų įsivežamas Korėjos gamintojo “MonAmi” gėlinis tušinukas. Tačiau, “Zebra” prekybos atstovas paaiškina kai kuriuos naujojo produkto aspektus. Pasirodo, kad naujasis tušinukas yra automatinis, su guminiu korpusu bei žymiai ilgesnis vartojimo laikas – rašymo ilgis 3 km. Šito net nesitikėta, nes paprastai buvo susidariusi nuomonė, kad gėliniu rašikliu įmanoma išrašyti neilgai, o prasta šerdelė pilnai neišsirašo. Tokią nuostatą “Sarasa” sulaužė, nes tam tikros gamintojų paslaptys leido įsitikinti, kad ši rašymo priemonė tikrai nesibaigs ties puse rašymo. Speacialios medžiagos dedamos į šerdelės tušo sudėtį leidžia išnaudoti pilną jos turinį.
Kiek neįprastas tušinuko dizainas leidžia vartotojui patogiai jį laikyti rankje. Guminiu korpusu neslysta pirštai, o skaidrus korpusas suteikia saugumo jausmą, nes visad galima matyti, kada reikia pasikeisti šerdelę, kad nepatirti nereikalingų nepatogumų. Vartotojo patogumui dar buvo pritaikytas ir automatinis kamštelis, kuris leidžia esant norui įspausti rašymo dalį į korpuso vidų, kad nesusitepti ar susižeisti (savotiška apsauga).
“Zebra” tušinukas “Sarasa” šiuo metu yra pereinantis iš įvedimo stadijos į augimo stadiją. Galima teigti, kad šiuo metu šis produktas yra augimo stadijos pačioje pradžioje. Augimo stadijoje prekė susiduria su konkurentais. Tuo tarpu vartotojui susidaro didesnės pasirinkimo galimybės. Padidėjusios pirkėjo žinios apie prekę padidina jo jautrumą kainai. Augimo stadijoje kaina turi tiksliai atitikti vartotojo vertingumo kokybei, kurios pirkėjas tikisi. [7, 22 pusl.] Augimo stadijoje bendrovei neapsimoka mažinti kainos žlugdant konkurentus, nes tai mažina jos pačios pelną, o kartu ir galimybę konkuruoti kitais būdais, pavyzdžiui rėmimo priemonėmis.