C programavimo kalbos ypatybės
5 (100%) 1 vote

C programavimo kalbos ypatybės

1. I-OJI PASKAITA: Pradinės pastabos

1.1. C programavimo kalbos ypatybės

• Gerai išvystyta aukšto lygio programavimo kalba.

• Dauguma (vos ne visos) komercinės programos parašytos būtent C arba C++ kalba. De facto tai pramoninių programų rašymo standartas

• Kada atsirado C kalba? 1969 metais išleista C kalbos pirma versija. Sukurta kaip sudėtinė UNIX operacinės sistemos dalis. Vėlesnės UNIX versijos parašytos C kalba

• Kodėl pavadinta C? Buvo dvi ankstesnės versijos – A ir B, bet jos buvo nevykusios. Iš trečio karto pasisekė sukurti pasisekusią programavimo kalbą. Todėl ir pavadinimas C.

• C – tai nepriklausoma nuo mašinos tipo procedūrinė programavimo kalba

• Koks skirtumas tarp C ir C++? C++ – tai objektinis procedūrinės programavimo kalbos C poaibis

• Kokias programas galima parašyti naudojant C/C++?

1.2. Programavimo kalbų klasifikacija

• Kas yra kalba ? Ar pvz. matematika kalba ?

• Kokios kalbos yra natūralios ir kokios dirbtinės ?

• Kodėl programos nerašomos natūralia kalba ? Kas nulėmė tokią programavimo kalbų struktūrą kokia yra dabar ?

• Žemo lygio programavimo kalbos:

• – mašininiai kodai

• – asembleriai (ypatybės ?)

• Aukšto lygio programavimo kalbos:

• -procedūrinės: Fortran, Pascal, C

• -interpretatoriai: Basic

• objektinės: C++, Java, Delphi (ypatybės ?)

1.3. Programavimo priemonių rinkinys

• Ką reikia turėti norint parašyti veikiančią programą ?

Trys pagrindiniai komponentai:

 Redaktorius – tam, kad parašyti programos išeities kodą. Tinka bet koks redaktorius (pvz. Microsoft Word), bet dažniausiai naudojami specializuoti

 Kompiliatorius – tam, kad parašytą programos kodą paversti į mašininius kodus, taip vadinamą objektinį modulį

 Linkeris – kad prie objektinio modulio prijungti kitus objektinius modulius, bibliotekose surinktą kodą ir gauti vykdomąją programą.

• Šiuolaikinėse sistemose dažniausiai naudojamos integruotos sistemos, apjungiančios visus tris komponentus

• Vis dažniau naudojamas vizualinis programavimas. Tačiau sunkiausią dalį programuotojas vis tiek turi padaryti pats

1.4. C kalbos programavimo priemonės

Yra sukurta daug programavimo priemonių rašyti programas C kalba:

 Nemokamos: gcc kompiliatorius, Mars C, lcc ir t.t.

 Komercinės: Microsoft C, Borland C, Symantec C ir t.t.

 Įprastinės: Turbo C, Borland C, Symantec C

 Vizualinio programavimo: Microsoft Visual C, Borland C Builder

• Kurios geriausios ? Tos, prie kurių labiausiai esi pripratęs ir gali greičiausiai pasiekti reikiamą tikslą.

1.5. Programos leksika ir sintaksė

• Programą, parašytą C kalba, sudaro vienas arba keli failai

• Kiekvieną failą sudaro funkcijų ir kintamųjų bei veiksmų su jais aprašymas

• Leksiškai programa susideda iš bazinių arba raktinių žodžių (angl. keywords) specialių ženklų, identifikatorių, konstantų ir komentarų

• C kalboje naudojamos tiek didžiosios, tiek mažosios raidės, tačiau yra priimta eilė neoficialių susitarimų, kurių pravartu laikytis

1.6. Kintamieji ir konstantos

• Duomenys, kuriuos apdoroja kompiuteris – tai konstantos ir kintamieji

• C kalboje visi kintamieji turi būti aiškiai aprašyti

• Kintamojo aprašymas – tai jo tipo specifikavimas, kintamojo vardo uždavimas, eilė neprivalomų modifikatorių, kurie apibrėžia vidines kintamojo vaizdavimo ypatybes arba jo saugojimo klasę.

• Aprašant kintamąjį galima nurodyti jo pradinę reikšmę

• Identifikatorius – tai seka raidžių arba skaičių, kurie prasideda raide arba pabraukimo ženklu _

• Kintamojo vardas – tai identifikatorius . Vardas gali būti bet kokio ilgio, bet tik pirmi 32 simboliai bus reikšminiai

1.7. Kintamųjų tipai

• Tipas – bet kuriai programavimo kalbai fundamentali sąvoka

• C kalboje skiriami 4 kategorijų tipai

• Tuščias tipas (void)

• Skaliarinis tipas:

– aritmetiniai tipai

– išvardijimai (enumerations)

– rodikliai (pointers)

– nuorodos (references)

• Tipas funkcija

• Agreguotas tipas:

– masyvai (arrays)

– struktūros ir sąjungos

– klasės (tik C++ poaibyje)

• Kitaip kintamieji gali būti skirstomi į :

– pagrindinius

– išvestinius

• Pagrindiniai tipai C kalboje yra:

void char int float double

ir jų variantai su raktiniais žodžiais

short long signed unsigned

• Išvestiniai tipai:

– rodikliai ir nuorodos į kitus duomenų tipus

– funkcijos

– struktūros ir sąjungos

– klasės

1.8. Duomenų tipas int

• C kalboje duomenų tipas int (integer, integral ?) savyje apjungia duomenų tipus char, short, long

• Pats duomenų tipas int yra bazinis ir priklauso nuo operacinės sistemos skiltiškumo: jo dydis lygus operacinės sistemos adresavimo skiltiškumui (16 bitų Win16, 32 bitai Win32, ateityje 64 bitai ?)

bitai min max

char 8 -128 127

unsigned char 8 0 255

short int 16 -32768 32767

int 16 -32768 32767

unsigned int 16 0 65535

long 32 -2147413648 2147483647

unsigned long 32 0 4294967295

1.9. Sveiko tipo konstantos

• Sveiko tipo (int) konstantos gali būti užrašomos dešimtaine, aštuntaine arba šešioliktaine sistema:

• 15,5,65,156,253

• 015,05,065,0156,0253

• 0x15,0x5,0x65,0x156,0x25af

• Dešimtainės konstantos
paprastoje formoje suprantamos kaip short int kintamieji.

• Jeigu reikia užrašyti didesnius kintamuosius, reikia naudoti tipo modifikatorius U(u) – unsigned arba L(l) – long

• Pvz.: negalima rašyti 40156 , 1256789, -35674 ir t.t.

• Reikia rašyti 40156u, 1256789l, -35674l ir t.t.

• Galima naudoti tiek U ir L, tiek u ir l

Šiuo metu Jūs matote 30% šio straipsnio.
Matomi 769 žodžiai iš 2554 žodžių.
Peržiūrėkite iki 100 straipsnių per 24 val. Pasirinkite apmokėjimo būdą:
El. bankininkyste - 1,45 Eur.
Įveskite savo el. paštą (juo išsiųsime atrakinimo kodą) ir spauskite Tęsti.
SMS žinute - 2,90 Eur.
Siųskite sms numeriu 1337 su tekstu INFO MEDIA ir įveskite gautą atrakinimo kodą.
Turite atrakinimo kodą?
Po mokėjimo iškart gausite atrakinimo kodą, kurį įveskite į laukelį žemiau:
Kodas suteikia galimybę atrakinti iki 100 straispnių svetainėje ir galioja 24 val.