Diferencijuoto mokymo socialiniai pedagoginiai psichologiniai pagrindai
5 (100%) 1 vote

Diferencijuoto mokymo socialiniai pedagoginiai psichologiniai pagrindai

DIFERENCIJUOTO MOKYMO SOCIALINIAI, PSICHOLOGINIAI IR PEDAGOGINIAI PAGRINDAI:

DIFERENCIJUOTO MOKYMO ORGANIZACINĖS FORMOS

Nuo pat Prancūzų revoliucijos laikų svarbus demokratinių sluoksnių uždavinys buvo vieningos mokymo sistemos sukūrimas. Jie reikalavo jog būtų bendra mokykla, kuria vieningai remtųsi kiti mokyklų tipai, ir kad ji būtų visiems prieinama. Kai kuriose šalyse pvz. Šveicarijoje, Austrijoje, Vokietijoje pradedama įgyvendinti privaloma pradinė mokykla, kuria rėmėsi vidurinė mokykla. Tačiau ne visur reikalaujama lankyti valdinę mokyklą, galima mokyti vaikus ir namuose, ir bet kurioje mokykloje.

Tačiau numačius vaikų privalomo mokymo metus ir mokymo programą, paaiškėjo, kad ne visi vaikai gali vienodai mokytis. Atsiranda vaikų, kurie neišmoksta, jiem skirtos programos, tuomet jie paliekami antriems metams, o sulaukę nustatytos amžiaus ribos, palieka mokyklą jos nebaigę.Taigi privalomojo mokymo sistemoje atsiranda trūkumų: nebaigę ir išėję iš mokyklos jaunuoliai negali atlikti kapitalistinio gyvenimo reikalavimų; mokiniai, palikti mokytis antrus metus, ar išėję iš mokyklos išgyvena psichines traumas. Todėl šalia socialinės ir profesinės diferenciacijos problemos iškyla ir protinio vystymosi bei gabumų diferencijacijos problema.

Siekiant suteikti labiau išbaigtus mokslo žinių pagrindus, kuriamos baigiamosios klasės, kuriose gali mokytis mokiniai kuriems po metų sukanka nustatytas privalomojo mokymosi amžius.

Taip pat yra skiriamos pagalbinės klasės arba specialiosios mokyklos, kuriose gali mokytis protiškai atsilikę vaikai.Tačiau, šios mokyklos neišsprendė mažesnių gabumų, atsiliekančių vaikų mokymo, jų antramečiavimo problemų. Buvo ieškoma būdų, kaip diferencijuoti mokymą privalomojo mokymo bei liaudies mokyklų sistemoje(2,485-486).

Vienas pirmųjų labiausiai žinomų diferencijuoto mokymo bandymų buvo – Manheimo mokymo sistema. Jos kūrėjas A. Zikingeris. Visų pirma jis pasiūlė miestų vaikus skirstyti į atskiras klases, atsižvelgiant į jų gebėjimą mokytis. Po pirmųjų bendro darbo metų vaikai, kurie nesugeba mokytis, yra atskiriami. Debilai mokytis nukreipiami į pagalbines, o atsiliekantys dėl kitų priežaščių – į skatinamąsias klases. Pastarojoje būna mažiau vaikų, čia geresnės higienos sąlygos, lengvesni mokymo metodai. Padarę ryškesnę pažangą mokiniai vėl gražinami į pagrindinę klasę, o silpnesnieji pasilieka mokytis toliau. Iš pagalbinių klasių galima taip pat pereiti į pagrindinę. Antramečių dirbant pagal šią sistemą nebūna – prasčiau besimokantys pagrindinių klasių mokiniai perkeliami į skatinamąsias klases, o jei čia per sunku tai į pagalbines. Mokymo turinys, šiose mokyklose pritaikytas atsiliekančio moksleivio galimybėms. Tačiau diferencijuojami ir gabieji: dalis baigusiųjų pagrindinę klasę- nukreipiami į lygiagrečias kalbų klases. Šio lygio mokiniai rengiami mokymuisi klasikinėse ir realinėse gimnazijose(1,171-172).

Manheimo sistema buvo vertinama daugeliu požiūrių teigiamai, bet ji netapo visuotinu reiškiniu.

Sprendžiant mokymo diferencijavimo problemą iškyla šie svarbiausi uždaviniai: atrinkti ir paruošti pagal sugebėjimus tinkamiausius žmones visuomeninio gyvenimo sritims: sudaryti sąlygas vaikams lavintis ir pasiruošti gyvenimui pagal individualius sugebėjimus bei polinkius: taupyti mokinių mokymosi ir mokytojų mokymo jėgas bei laiką.

Daugelyje kraštų jau seniai vyrauja tokia mokyklų diferiancijacija: nuo 10-11 vaikai skirstomi į mokyklas, atskirai ruošiančias inteligentiškoms ir atskirai darbininkiškoms profesijoms.

Šiuo metu Jūs matote 51% šio straipsnio.
Matomi 512 žodžiai iš 998 žodžių.
Peržiūrėkite iki 100 straipsnių per 24 val. Pasirinkite apmokėjimo būdą:
El. bankininkyste - 1,45 Eur.
Įveskite savo el. paštą (juo išsiųsime atrakinimo kodą) ir spauskite Tęsti.
SMS žinute - 2,90 Eur.
Siųskite sms numeriu 1337 su tekstu INFO MEDIA ir įveskite gautą atrakinimo kodą.
Turite atrakinimo kodą?
Po mokėjimo iškart gausite atrakinimo kodą, kurį įveskite į laukelį žemiau:
Kodas suteikia galimybę atrakinti iki 100 straispnių svetainėje ir galioja 24 val.