E-mail- elektroninis paštas ir jo veikimo principas
5 (100%) 1 vote

E-mail- elektroninis paštas ir jo veikimo principas

Įvadas

Elektroninis paštas – tai viena iš komunikacijos priemonių, kuri yra labai paplitusi ne tik užsienyje, bet ir Lietuvoje. Nors mūsų šalyje Internetas yra gana brangus, visgi naudojimasis Internetu, o kartu ir elektroniniu paštu, plinta ne tik įvairiose įmonėse bei organizacijose, bet ir tarp fizinių asmenų.

Kas gi lemia naudojimosi elektroniniu paštu augimą?

Kalbant apie įmones, elektroninis paštas yra greito susisiekimo priemonė. Dauguma informacijos įmonėse kaupiama iš karto kompiuteryje ir tą informaciją svarbu perduoti laiku savo vartotojams, verslo partneriams ar kitiems suinteresuotiems asmenims. Taigi elektroninis paštas – tai viena iš priemonių, padedančių greitai perduoti tą informaciją. Nepaisant elektroninio pašto privalumų, jis turi ir trūkumų – nėra tikimybės, kad perduodama informacija paklius į tas rankas, kur buvo siunčiama (neteisingo adreso surinkimo galimybė ) ir ar tos informacijos neperskaitys kiti, be to paprastam vartotojui pranešimų lavina iš kolegų, draugų, šeimos, “Interneto” konferencijų gali tapti nebevaldoma.

Kadangi daugiausia fizinių asmenų, besinaudojančių elektroniniu paštu, yra studentai ir kiti jauni asmenys, tai jų susidomėjimą elektroniniu paštu lemia noras išmokti naudotis pasaulyje paplitusiomis ryšio priemonėmis, greitai susirasti draugų visame pasaulyje bei perduoti žinutes savo draugams. Tačiau norint siųsti ir gauti žinutes, reikia, kad šio proceso dalyviai turėtų savo elektroninį paštą, t.y. savo elektroninio pašto adresą.

Elektroninio pašto esmė

Kaip jau buvo minėta, elektroninis paštas – viena iš susisiekimo priemonių, įgalinančių greitai ir efektyviai perduoti informaciją. Elektroninis paštas paremtas Internetu, todėl kiekvienas turintis Internetą gali turėti ir savo elektroninį paštą.

Taigi, elektroninis paštas – tai elektroninės žinutės persiuntimas iš vieno pašto serverio į kitą. Bet tai ne tik trumpų žinučių persiuntimas. Naudodamasis juo, kiekvienas asmuo gali dalyvauti pokalbiuose apie fantastikos rašytojus, asmeninio kompiuterio problemas, garsiausius pasaulio dainininkus, Holivudo aktorius ir kt.

Elektroninio pašto ryšį reglamentuoja 2 protokolai:

 SMTP (aptarnauja ryšį tarp pašto serverių, kurie kaupia registruotų pašto klientų korespondenciją tam skirtose “klientų pašto dėžėse” ir bet kuriuo metu pateikia vartotojui. SMTP yra neatskiriama nuo TCP/IP protokolo ir remiasi jo taisyklėmis. Dėl to paštas nėra momentinis reiškinys, kaip telefax. Pašto siuntimas, priklausomai nuo gavėjo nuotolio bei Internet apkrovimo, užtrunka nuo kelių sekundžių iki kelių valandų. SMTP leidžia siųsti tik simbolinę ( ASCII ) informaciją).

 POP ( aptarnauja ryšį su pašto serveriu. Jo dėka vartotojui nebūtina peržiūrėti savo paštą tiesiogiai pašto serveryje. Jis gali paštą atsisiųsti į savo kompiuterį , prisijungiant POP protokolu lokaliniu, globaliniu ar telefono tinklu prie pašto serverio ).

Elektroninio pašto savybės ( privalumai ir trūkumai )

Elektroninis paštas turi daug bendrumų su paprastu paštu ir telefonu, tačiau skirtingais atvejais naudojamos skirtingos priemonės, tai priklauso nuo mūsų poreikių – ar tuo momentu reikalingas greitas informacijos perdavimas ar ne, žodinė ar tekstinė informacija ir pan.

Taigi toliau, lyginant minėtasias ryšio priemones, išskiriamos pagrindinės elektroninio pašto savybės:

 Greitis ir sinchroniškumas. Pagalvokime, kokiu greičiu kiekviena ryšio priemonė perduoda žinią. Telefonas – nedelsiant, elektroninis paštas – per kelias sekundes ar minutes, paprastas paštas – per kelias dienas ar savaites. Perduodant žinią telefonu žinios perdavėjas ir priėmėjas turi veikti sinchroniškai, t.y. abu turi būti prie telefono tuo pačiu metu. Elektroninis paštas ir paprastas paštas veikia asinchroniškai: siuntėjas siunčia laišką, kai tam pasiruošęs, o gavėjas perskaito, kai turi laiko ar noro. Naudojant elektroninį paštą laiško pristatymo laikas susideda iš 2 dalių: laiko, per kurį laiškas pasiekia jūsų pašto serverį ir laiko, per kurį jis yra perskaitomas. Pirmasis priklauso nuo to kaip jūsų pašto serveris įjungtas į tinklą, antrojo laiko tarpo jūs praktiškai negalite kontroliuoti. Jei jūs reguliariai netikrinate savo elektroninio pašto, pristatymo greitis bereikšmis. Elektroninis paštas bus tuo populiaresnis, kuo trumpesnis kelias nuo laiško patekimo į pašto serverį iki laiško perskaitymo momento.

 Formalumas. Telefonu su žmonėmis jūs galite bendrauti labai įvairiai: arba labai formaliai, arba draugiškai. Tas pats ir rašant įprastą laišką. Jūs turite laiko pagalvoti, galite pasirinkti – rašyti ranka ar spausdinti. Elektroniniu paštu siunčiama žinutė visada yra spausdinama ir jokiame vadovėlyje nėra aprašyta, kaip turi atrodyti “elektroninis” laiškas. Be to jame išnyksta asmenybė – didelės kompanijos boso kaip ir bet kurio kito žmogaus elektroninio pašto adresas atrodo lygiai taip pat.

 Atsakomybė. Daugelis žmonių rašydami elektroninius laiškus pradeda nesilaikyti formalumo. Tai gali tapti problema, todėl rašantysis turi jausti atsakomybę už savo laiškus. Raštu parašytas laiškas – didesnė atsakomybė, negu žodžiu pateikta žinia. Žodžiu pasakytą mintį
galima paneigti, o elektroniniu paštu parašytų minčių sunku atsisakyti, kažkas galėjo išsaugoti tą laišką kompiuterio atmintyje. Tačiau jūs galite išsiųsti laišką su atgaliniu adresu ir tai gali sumažinti atsakomybę.

Šiuo metu Jūs matote 32% šio straipsnio.
Matomi 849 žodžiai iš 2676 žodžių.
Peržiūrėkite iki 100 straipsnių per 24 val. Pasirinkite apmokėjimo būdą:
El. bankininkyste - 1,45 Eur.
Įveskite savo el. paštą (juo išsiųsime atrakinimo kodą) ir spauskite Tęsti.
SMS žinute - 2,90 Eur.
Siųskite sms numeriu 1337 su tekstu INFO MEDIA ir įveskite gautą atrakinimo kodą.
Turite atrakinimo kodą?
Po mokėjimo iškart gausite atrakinimo kodą, kurį įveskite į laukelį žemiau:
Kodas suteikia galimybę atrakinti iki 100 straispnių svetainėje ir galioja 24 val.