Gabiųjų vaikų poreikiai
5 (100%) 1 vote

Gabiųjų vaikų poreikiai

TURINYS

Įvadas………………………………………………………………………………………..2psl.

Specialieji gabiųjų vaikų poreikiai……………………………………………………..2psl.

Gabiems vaikams mokykloje kylantys sunkumai………………………………………….3psl.

Mokytojams kylantys sunkumai ugdant gabius vaikus…………………………………5psl.

Mokytojo vaidmuo ugdant gabų vaiką…………………………………………………………6psl.

Išvados………………………………………………………………………………………………………..7psl.

Naudota literatūra……………………………………………………………………………………….8psl.

Įvadas

Gerai būti gabiam, o dar geriau – talentingam. Vargu ar daug kas imtų dėl to ginčytis. Tačiau bent kiek pamąsčius gali kilti abejonių, ar taip jau puiku būti „ne tokiam kaip visi“. Ypač jei tavo gabumai dar tik skleidžiasi, jei ne visi juos nori pripažinti.

Kas tie gabieji?. Klasėje sumaištį keliantis mokinys gali būti kaip tik tas – gabusis. Jis maištauja, nes jam nuobodu. Ilgą laiką buvo manoma, kad talentingiems vaikams reikia to paties, ką gauna visi kiti, tiktai daugiau. Anaiptol, – jiems reikia visai kitokių dalykų.Gabumai būna skirtingi: intelektiniai, akademiniai, kūrybiniai, meniniai, organizaciniai ir pan. Talentingi vaikai paprastai yra smalsūs, savarankiški, linkę pirmauti. Jų gera atmintis ir subtilus humoro jausmas, platus žodynas ir laki vaizduotė. Jie kalba aistringai, mėgsta bendrauti su vyresniaisiais, domisi pasaulio problemomis ir kelia sau aukštus tikslus. Gabieji geba įžvelgti reiškinių ryšius, apibendrinti, daryti išvadas, rasti daug alternatyvių sprendimo būdų. Jų idėjos dažnai netradicinės ir pasielgia jie dažnusyk netikėtai.Gabieji, kūrybingieji vaikai gali daryti nuostabiausių dalykų, tačiau jiems reikia padėti, jų gabumus būtina lavinti. Tokių vaikų poreikiai ypatingi.

Specialieji gabiųjų vaikų poreikiai

Kad ir kaip keistai atrodytų, gabūs vaikai, kaip ir neįgalieji, neretai pavadinami specialiųjų poreikių vaikais. Ypatingus jų poreikius lemia aukštesnio lygio gebėjimas analizuoti, susitelkti, greitai išmokti ir kt. Aplinkos vaidmuo gabumų plėtotei šiuo metu laikomas labai svarbiu. Taigi, kad galėtų sėkmingai atsiskleisti, gabieji vaikai bent jau turi turėti galimybių greitai sukaupti bazinę informaciją ir toliau plėsti žinių lauką, nuodugniau studijuoti pasirinktąją sritį, daryti tyrimus ir pan. Todėl jų mokytojai įprastus mokymo organizavimo metodus turėtų keisti naujais. Tačiau jiems ne visada pakanka motyvacijos ir kompetencijos.

Na, galbūt mokytojai nenori papildomai dirbti po pamokų ar rengti „sutraukto“ kurso dėstymo planų. Tiesa, jei pamokoje būtų mažiau mokinių (kai kuriems išėjus, tarkim, į biblioteką), darbas jiems tik palengvėtų…

Galima įžvelgti tendenciją, kad tiek mokytojai, tiek moksleiviai pageidauja, jog darbui su gabiais vaikais būtų skiriama papildomų lėšų, pageidauja geresnio mokyklų aprūpinimo ugdymo priemonėmis, bet atsargiai vertina metodus, kurie iš jų pačių reikalautų didesnių papildomų pastangų ir laiko.

Gabiems vaikams mokykloje kylantys sunkumai

Gabaus vaiko interesų, kūrybinių ieškojimų bendraamžiai dažnai nesuvokia, dėl to jis lieka vienišas su savo idėjomis. Jis nesupranta, kodėl kiti vaikai mokosi per lėtai, nes greičiau nei kiti suvokia esmę. Dažnai žino atsakymą į klausimą, kurio mokytojas dar nebaigė formuluoti, ir stengiasi kuo greičiau atsakyti sukeldamas klasės draugų, o kartais ir mokytojo nepasitenkinimą. Gabiųjų polinkis viską atlikti tobulai kitiems nesuprantamas. Gabieji būna jautresni, įžeidesni, stokoja emocinės pusiausvyros, visada nori būti teisūs ir labai išgyvena dėl savo nesėkmių. Tačiau komunikaciniai gebėjimai, praktinio darbo įgūdžiai dažnai yra nepakankami, jiems sunku nuosekliai pateikti, argumentuoti uždavinių sprendimus, todėl jų darbai vertinami prasčiau. Kita vertus, gabieji dažnai pasirenka pernelyg sudėtingas užduotis, kelia sau reikalavimus, kurių nepajėgia įgyvendinti, nemėgsta žaidimų, kuriuos žaidžia bendraamžiai, nes tai jiems neįdomu.

Gabūs vaikai turi ir specifinių problemų, kylančių būtent dėl jų gabumų. Gabūs vaikai, kaip ir kiti kuo nors išsiskiriantys asmenys, aplinkinių anaiptol ne visada vertinami teigiamai. Pastebėta, kad gabiųjų vaikų laimėjimai lengviau pripažįstami, kai jie gabūs menui ar sportui: nemaža visuomenės dalis yra tiesioginiai meno, sporto „vartotojai“. Daug sudėtingiau pripažinti, pavyzdžiui, gebėjimo abstrakčiai mąstyti ar formuluoti problemas naudingumą.

Itin didelę reikšmę gabumų plėtotei turi ir pati artimiausia aplinka, kurioje ugdomi gabūs vaikai: ugdymo proceso dalyvių, pedagogų ir kitų moksleivių, nuostatos gabiųjų atžvilgiu, mokyklos ar klasės socialinis-psichologinis klimatas.Gabiam vaikui gali kilti sudėtinga pasirinkimo problema: ar rinktis bendraamžių grupės palaikymą, ar didelius mokslinius laimėjimus. Antra, gabiesiems vaikams tenka išgyventi stresą dėl nepalankaus bendraamžių požiūrio į tai, kad jiems rodoma daugiau dėmesio,
sudaromos kitokios sąlygos negu visiems kitiems. Dažnai tokiu atveju klasėje susiformuoja nepalankus socialinis-psichologinis klimatas: kyla negeranoriška konkurencija, nenorima pripažinti akivaizdžių kito privalumų ir pranašumų, daromas spaudimas laikytis įprastų normų ir „neperžengti ribų“.

Šiuo metu Jūs matote 31% šio straipsnio.
Matomi 779 žodžiai iš 2509 žodžių.
Peržiūrėkite iki 100 straipsnių per 24 val. Pasirinkite apmokėjimo būdą:
El. bankininkyste - 1,45 Eur.
Įveskite savo el. paštą (juo išsiųsime atrakinimo kodą) ir spauskite Tęsti.
SMS žinute - 2,90 Eur.
Siųskite sms numeriu 1337 su tekstu INFO MEDIA ir įveskite gautą atrakinimo kodą.
Turite atrakinimo kodą?
Po mokėjimo iškart gausite atrakinimo kodą, kurį įveskite į laukelį žemiau:
Kodas suteikia galimybę atrakinti iki 100 straispnių svetainėje ir galioja 24 val.