Politiniai pasiūlymai sprendimai ir administratorių galimybės juos įgyvendinti
5 (100%) 1 vote

Politiniai pasiūlymai sprendimai ir administratorių galimybės juos įgyvendinti

Turinys

• Įvadas

• Spredimų politinių pasiūlymų rengimas

• Racionalaus visapusiškumo teorija

• Politinių pasiūlymų, sprendimų įgyvendinimas

• Sprendimų projektų poveikio vertinimas Lietuvoje

• Išvados

• Literatūra

Įvadas

Viešasis administravimas yra svarbi jėga, ruošiant politinius sprendimus, pasiūlymus ir juos įgyvendinant administratorių.Administravimas privalo veikti politiką įgyvendindamas kaip valstybės valios išraišką, remdamasis bendriausiais viešojo valdymo principais:kolegialumu, demokratiškumu, teisėtumu, viešumu ir kt.Viešojo sektoriaus darbuotojai, dalyvaujantys valstybės valdymo struktūrose ir atliekantys administravimo funkcijas, privalo tai atlikti funkcionaliai naudingai ir efektyviai.

Viešasis administravimas–palyginti jauna mokslo sritis.Tačiau jau senovės Egipto piramidės, Didžioji Kinų siena, Tarpupio civilizacijų laimėjimai liudija, kad viešosios programos ir projektai įvairiais administravimo metodais buvo sėkmingai įgyvendinami.

Viešosios politikos įgyvendinimą veikia dagybė aplinkos veksnių. Bet to, net neveikiant aplinkos veiksnams ir biurokretinėms agentūroms, įgaliotoms vykdyti konkrečią poloitiką., kartais nepavyksta to padaryti. Dėl įvairių priežasčių-ribotų išteklių,netinkamos organizacinės struktūros, neefektyvaus komunikavimo, prasto kordinavimo-politikos formuotojų nustatyta politika nevykdoma taip, kaip numatyta.1988 metais paremtas principas, kad pagrindiniai politiniai pasiūlymai turėtų būti įvertinti jų poveikio aplinkai požiūriu.

Sprendimų ,politinų pasiūlymų rengimas

Politinių pasiūlymų, sprendimų rengimas ir priėmimas viešajame administravime susideda iš alternatyvių pasirinkimo galimybių. Sprendimus priimantys vadovaujasi įvairiomis sprendimų priėmimo teorijomis bei modeliaias,esant skirtingoms tiek visuomenės, tiek jos elito, t.y sprendimų priėmėjų, vertybinėms orientacijoms.

Poloitinius sprendimus sudaro oficialių asmenų ar institucijų veikla, priimant, modifikuojant ar atmetant esamas ir siūlomas politinių veiksmų galimybes. Pozityvia forma tai reiškia tam tikrą poveikį įstatymų leidybai ar problemų formulavimą vykdomajai valdžiai, administracinėms institucijoms.

Toks pozityvus poveikis padeda sumažinti skirtumus tarp politinių sprendimų, kurie gali gerokai veikti viešosios politikos turinį, ir įprastų sprendimų, kurie sudaro kasdieninę politiką. Politiniai sprendimai yra tarsi įvairių politinių alternatyvų, kasdieninių sprendimų rezumavimas.

Politikos proceso sudedamosios politinių sprendimų rengimo ir priėmimo stadijos dalys nėra mechaninis politikos alternatyvų pasirinkimas, tačiau dažniau pasirenkamos populairios, mėgstamos politinės alternatyvos,kurias iškėlę ir visokeriopiai palikydami, jų šalininkai siekia jų priėmimo.Sprendimų formulavimo procesui judant į sprendimų priėmimo fazę,kai kurie būsimųjų sprendimų elementai gali būti atmetami, kai kurie siūlomi modifikuoti.Dažnai viešųjų sprendimų priėmimas yra gana sudėtingas, diskutuojama problema yra abejojama iki balsavimo rezultatų apskaičiavimo ir iki sprendimų viešo paskelbimo.

Sprendimų priėmimas, kaip žinoma, susideda iš galimybės pasirinkti vieną variantą iš daugelio alternatyvų.Egzistuoja daugybė formalių, kiekybinių prendimo priėmimo modelių. Tarp jųlinijinis progrmavimas,žaidimų teorija,Monte Karlo metodai, Apibūdinami kaip sprendimų mokslas.Kai kurie ne tokie racionalūs būdai ir priemonės sprendimams priimti yra chiromantija, strėlių mėtymas į taikinį, įvairios būrimo formos ir kt.

Plačiausiai žinomos trys sprendimų priėmimo teorijos, akcentuojančios intelektualinę sprendimų rengėjų veklą ir procedūrinį aspektą-racionalizmas,inkrementalizma,mišrus skanavimas. Racionalizmas kaip terminas dažnai suvokiamas kaip raconali vispusiška teorija.Inkrmentalizmas-teorija, kurios pagrindas yra laipsniškumas sprendimų priėmimo procese.Mišrus skanavimas suprantamas kaip smulkus detalus analizavimas.

Racionalaus visapusiškumo teorija

Bene labiausiai sprendimų modeliavime paplitusi teorija.Pagal šios teorijos modelius parengtų sprendimų procedūros siekia maksimalizuoti individų ir institucijų tikslų įgyvendinimą.Racionalaus visapusiškumo teorijai būding šie elementai:

1. Sprendimų rengėjai kontroliuoja politinių problemų atskyrimą, siekiant išlaikyti galimybę jas palyginti.

2. Tikslai,vertybės ir sąlygos sprendimų rengėjų yra apibrėžtos, išskirtos ir surikiuotos pagal jų svabą sprendimų priėmimo procesuose.

3. Sprendimus priimant, yra siūlomos ir išbandomos įvairios alternatyvos.

4. Sprendimus priimantiesiems yra žinomos visos išvados,gautos priėmus kiekvieną alternatyvą.

5. kiekviena pasirenkama alternatyva ir po jos padarytos išvados bei rezultatai palyginti su kitomis alternatyvomis.

6. Sprendimus priimantieji turi sugebėti atrikti alternatyvą ir jos pasekmes, kurios maksimizuoja tikslų, vertybių ir sąlygų įgyvendinimo galimybes.

Įgyvendinus šiuos elementus bei procedūras, gali būti gautas racionalus visapusiškas sprendimas-optimalus kelias, siekiant įgyvendinti numatytus tikslus, pasiūlymus,geriausias galimas sprendimas.

Politinių pasiūlymų,

sprendimų įgyvendinimas

Politinius pasiūlymus, sprendimus priėmus, politiniai projektai tampa įstatymais, nutarimais. Tačiau šioje fazėje bendrasis politikos procesas nesibaigia-dar reikia priimtus politiniis sprendimus įgyvendinti. Sprendimų priėmimą tęsiant- įgyvendinant politikoje, tenka, tenka sujunkti organizacijas,procedūras, technines priemones t.y. padėti politikos procesui įgyti administracinių priemonių, metodų,nes politinių sprendimų įgyvendinimas-tai sudėtingai realizuojamas procesas, juolab kad dažnai sunku atskirti politinių sprendimų priėmimo fazę nuo įgyvendinimo.

Modernioje visuomenėje sprendimus įgyvendina įvairios administracinės institucijos, jų sistemos.Klasikinis supratimas ir speciali mokslinė literatūra paprastai sprendimų priėmimą ir jų įgyvendinimo administravimą pažymi kaip skirtinos veiklos sferas-viešąją politiką ir viešąjį administravimą. Profesorius F. Goodnows dar 20 amžiaus pradžioje skirstė valstybės valią į sprendimų priėmą ir jų įgyvendinimą, tuo patvirtindamas klasikinius valdžių padalijimo principus.W.Wilsonas savo pirmajame darbe pažymėjo, kad plati valdžių veiksmų programa, priimti sprendimai ir potvarkiai savaime dar nėra administravimas.Čia reikia detalaus šių planų ir sprendimų vykdymo,pasitelkus administravimą.D.Palumbo apibūdina politikos įgyvendinimą kaip politikos proceso sudedamąją dalį.Plačiąja prasme sprendimų įgyvendinimo fazę sudaro organizacijos pastangos, įrodančios jos sugebėjimus realizuoti sprendimuose iškeltas idėjas ir nuostatas.

Dažnai dėl įvairių priežasčių(pasirinktos pozicijos nelankstumo, laiko ir kopetencijos stokos) sprendimus priimantieji nesugeba ar nenori suprasti visuomenės grupių,piliečių interesę, jų tarpusavio santykių.Administracinės institucijos geriau nei sprendimus priimantys gali įsigilinti į interesų grupių pozicijas ir priimti papildomus sprendimų įgyvendinimo regulavimo aktus, normas ar standartus.Tokioms aplinkybėms administracinis procesas tampa sprendimų prėmimo tąsa, o administratoriai iš dalies tampa įtraukti į politinių sprendimų priėmimo procesą.

Šiuo metu Jūs matote 53% šio straipsnio.
Matomi 961 žodžiai iš 1808 žodžių.
Peržiūrėkite iki 100 straipsnių per 24 val. Pasirinkite apmokėjimo būdą:
El. bankininkyste - 1,45 Eur.
Įveskite savo el. paštą (juo išsiųsime atrakinimo kodą) ir spauskite Tęsti.
SMS žinute - 2,90 Eur.
Siųskite sms numeriu 1337 su tekstu INFO MEDIA ir įveskite gautą atrakinimo kodą.
Turite atrakinimo kodą?
Po mokėjimo iškart gausite atrakinimo kodą, kurį įveskite į laukelį žemiau:
Kodas suteikia galimybę atrakinti iki 100 straispnių svetainėje ir galioja 24 val.