Popiečių ir rytmečių pravedimo metodika
5 (100%) 1 vote

Popiečių ir rytmečių pravedimo metodika



Įvadas

Tu esi viskas: tavo mintys, tavo gyvenimas, tavo realybe tampančios svajonės. Esi viskas, kuo pasirenki būti. Kaip begalinė yra Visata, taip ir tavo galimybės – neribotos. Shad Helmstetter

Leiskime vaikams gyventi šventėmis, jas kurti ir save išreikšti. Popietės ir šventės sujungia mokyklos bendruomenę, padeda tripusei sąveikai “Mokykla-vaikas-šeima”. Tai tarsi mokymasis neformalioje aplinkoje, kur vyrauja teigiamos emocijos, kūrybinė laisvė. Kiekvienas gali rasti sau vietą, išreikšti save. Tai puiki galimybė būti savimi, pažinti savo gebėjimus, bei juos plėtoti.

Piliečio ugdymas turi apimti mokymą ir mokymąsi, lavinimą ir lavinimąsi, auklėjimą ir saviauklą. Vien pamokoje neįmanoma padaryti visko, kad atsiskleistų moksleivių gabumai, vystytųsi kūrybinės galios, taip pat patenkinti prigimties reikmes, saviraiškos, meilės ir pagarbos, prasmės, tvarkos ir darnos poreikius.

Piliečio ugdymas pasieks savo tikslą, kai moksleiviai įgis pilietinių, politinių žinių ir išsiugdys dorines bei socialines vertybes, reguliuojančias jų veiklą ir elgesį visuomenėje. Reikia ugdyti pagarbą viskam: žmonėms, visuomenei, Tėvynei. Siekiama, kad mokiniai įgytų svarbiausius savo tautos identiškumo bruožus, t.y. užaugtų Lietuvos valstybės piliečiais.

Ugdyti pagarbą žmogaus darbui, praeičiai padeda įvairių švenčių organizavimas. Išvykų, ekskursijų metu mokiniai susipažįsta su praeities gyvenimo pėdsakais: piliakalniais, pilkalniais, senomis kapinaitėmis ir kt,; vertingesniais žmonių rankomis sukurtais paminklais: senais pastatais, senoviškomis kaimo sodybomis, bažnyčiomis, koplytėlėmis, vandens malūnais ir pan.; kur gyveno, dirbo, kūrė daraktoriai, knygnešiai, rašytojai,

3.

dailininkai, mokslininkai, nacionalinio judėjimo dalyviai ir kt. tautai nusipelnę žmonės.

Lietuvių tautos tradicijos susijusios su svarbiausiais žmonių gyvenimo įvykiais (vestuvės, krikštynos, laidotuvės); su kalendorinėmis šventėmis (Kūčios, Kalėdos, Naujieji metai, trys Karaliai, užgavėnės, Pelenų diena, Verbų sekmadienis, Velykos, Motinos diena, Šeštinės, Sekminės, Tėvo diena, Joninės, Žolinės, Vėlinės); tautinėmis šventėmis (Lietuvos valstybės atkūrimo diena, Lietuvos laisvės gynėjų, Gedulo ir Vilties, Juodojo Kaspino, Lietuvos karių, Valstybės diena ir kt.).

B. Bitinas knygoje ”Auklėjimo teorijos ir metodikos klausimai” (K., 1986 rašo, kad visa mokinių nepamokinė veikla yra auklėjamoji veikla, kurios uždavinys – formuoti aktyvią būsimo visuomenės nario poziciją. Knygos autorius teigimu, auklėjimo uždaviniai turi būti sprendžiami visomis užklasinio darbo formomis ir priemonėmis, renginiai turi būti turiningi, įdomūs, gerai apgalvoti ir parengti atsisakant bet kokio formalumo – nepamokinis darbas yra ne tikslas, o kiekvieno mokinio įvairiapusio auklėjimo priemonė. Vadinasi nepamokinė veikla bus efektyvi tuo atveju, jei mokiniai aktyviai joje dalyvaus, jei bus sudarytos palankios sąlygos iniciatyvai, sumanumui, vaikiškiems užmojams plėtoti. Juk aktyvumas – tai ne tik geri norai, bet ir įgūdžiai, kurie padrąsina tolesniai veiklai.

4.

1. Rytmečių ir popiečių organizavimas

Iš nepamokinės veiklos formų norime išskirti ir aptarti rytmečių bei popiečių organizavimą ir vedimo metodiką mokykloje. Šie renginiai vieni nuo kitų nieko nesiskiria, išskyrus tai, kad vedami skirtingu laiku – iš ryto arba po pietų. Šiems renginiams taip pat nėra ir specifinių reikalavimų, todėl ir galimas laisvas renginio vedimo formų pasirinkimas. Diapazonas gana platus, plačios galimybės įvairumui. Rytmečių ir popiečių renginiuose puikiai dera ir įsilieja kitų renginių – konkursų, pokalbių, viktorinų, žaidimų – elementai. Taip pat nemažai vietos skiriama darbinei veiklai.

Kaip ir prieš kitus renginius, taip ir ruošdamasis popietėms mokytojas pirmiausia turi apgalvoti, kodėl jas siūlo savo auklėtiniams, kokius auklėjamuosius tikslus nori įgyvendinti, kokias blogas auklėtinių savybes galės šalinti jiems patiems to nejaučiant. Taip pat būtina atsižvelgti į vaikų amžių, žinias, įgūdžius. Jaunesniems mokiniams geriau organizuoti romantiškų pavadinimų popietes (rytmečius), pvz., „Žaislų pasaulyje“, „Dantuko pasakėlė“, „Darbščiųjų bitelių planeta“,žaidimų, atrakcionų, mažosios tautosakos ir kitas popietes. O vyresniems mokiniams jau tiks tarmių, linksmųjų išmonių, dalykinės, etnografinės, skirtos valstybinėms datoms pažymėti ir kitokios popietės. Nors popietė – tai ne šventė ar kita sudėtinga

Šiuo metu Jūs matote 58% šio straipsnio.
Matomi 694 žodžiai iš 1187 žodžių.
Peržiūrėkite iki 100 straipsnių per 24 val. Pasirinkite apmokėjimo būdą:
El. bankininkyste - 1,45 Eur.
Įveskite savo el. paštą (juo išsiųsime atrakinimo kodą) ir spauskite Tęsti.
SMS žinute - 2,90 Eur.
Siųskite sms numeriu 1337 su tekstu INFO MEDIA ir įveskite gautą atrakinimo kodą.
Turite atrakinimo kodą?
Po mokėjimo iškart gausite atrakinimo kodą, kurį įveskite į laukelį žemiau:
Kodas suteikia galimybę atrakinti iki 100 straispnių svetainėje ir galioja 24 val.