Virtualios prekyvietės kūrimas
5 (100%) 1 vote

Virtualios prekyvietės kūrimas



VIRTUALIOS PREKYVIETĖS KŪRIMAS

(PROJEKTAVIMAS IR DIEGIMAS)

PANAUDOJANT Apache/PHP/MySQL TECHNOLOGIJAS

KURSINIS DARBAS

Turinys

ĮVADAS 3

1. KOMERCINIŲ INTERNETO SVETAINIŲ TIPAI IR TIKSLAI 4

1.1 BROŠIŪRA INTERNETE 4

1.1.1 Svarbios informacijos publikavimas 5

1.1.2 Geras informacijos pristatymas 5

1.1.3 Reagavimas į grįžtamąjį ryšį 5

1.1.4 Reguliarūs atnaujinimai 6

1.1.5 Svetainės atsiperkamumo matavimas 6

1.2 UŽSAKYMŲ PRIĖMIMAS 7

1.2.1 Informacijos nepakankamumas 8

1.2.2 Nepasitikėjimas 8

1.2.3 Naudojimo nepatogumas 9

1.2.4 Suderinamumo problemos 9

1.3 SKAITMENINIŲ PASLAUGŲ IR PRODUKTŲ TIEKIMAS 10

1.4 KOMPANIJOS IŠLAIDŲ SUMAŽINIMAS 10

2. E-KOMERCIJOS SAUGUMAS 12

2.1 RIZIKA IR GRĖSMĖS 12

2.1.1 Kompiuteriniai įsilaužėliai 12

2.1.3 Sistemos ribotumai 13

2.2 PRANEŠIMŲ ŠIFRAVIMO BŪDAI 13

2.2.1 Simetrinė kriptografija 14

2.2.2 Viešo rakto šifravimas 14

2.2.3 Skaitmeninis parašas 15

3. APACHE/PHP/MYSQL TECHNOLOGIJŲ PANAUDOJIMAS 17

3.1 E-KOMERCIJOS SPRENDIMAI – APACHE APŽVALGA 17

3.2 KAS YRA PHP IR KĄ JI GALI? 18

3.2.1 Kas yra PHP? 18

3.2.2 Ką PHP gali? 19

3.3 MYSQL DUOMENŲ BAZIŲ VALDYMO SISTEMA 21

IŠVADOS 22

BIBLIOGRAFINIŲ NUORODŲ SĄRAŠAS 23

Įvadas

Pastarąjį dešimtmetį visos informacinių technologijų sritys vystėsi labai sparčiai. Ypatingai į priekį pasistūmėjo internetinės technologijos. Tai sudarė labai palankias sąlygas vystytis e-verslui. Internete šiuo metu gausu e-biznio svetainių. Internetinės bankininkystės paslaugos jau praktiškai nieko nestebina – visi musų šalies bankai siūlo šias paslaugas. Oro linijų bendrovės, parduotuvės, įvairios kompanijos, universitetai, net advokatų kontoros šiandien turi savo interneto svetaines. Internete šiandien galima skaityti naujienas, plepėti pokalbių kambariuose, skaityti elektroninį paštą, ieškoti sau žmonos ir pirkti knygas iš parduotuvės, esančios kitoje žemės rutulio pusėje.

Tačiau kaip gi veikia šios mums labai patogios sistemos? Kokios konkrečiai technologijos naudojamos kuriant panašias sistemas? Kaip vyksta tokių sistemų projektavimas, į ką svarbiausia atkreipti dėmesį? Šio darbo tikslas ir yra atsakyti į šiuos klausimus.

Šis darbas susideda iš trijų dalių – pirmojoje dalyje supažindinama su komercinėmis interneto svetainėmis, jų tipais ir tikslais, aptariami svarbiausi aspektai. Antrosios dalies tikslas – supažindinti su E-komercijos saugumo ypatumais. O trečiojoje dalyje aptariamos technologijos, kurių pagalba yra sukuriamos e-komercijos sistemos.

1. Komercinių interneto svetainių tipai ir tikslai

Paprastai, komercinės interneto svetainės atlieka vieną ar keletą iš šių vaidmenų:

· Publikuoja kompanijos informaciją – brošiūra internete

· Priima užsakymus prekėms ar paslaugoms

· Tiekia skaitmeninius produktus ar paslaugas

· Mažina kompanijos išlaidas

Internete daug svetainių, kurios atlieka bent keletą iš išvardintų funkcijų. Toliau pabandysiu aprašyti kiekvieną funkciją atskirai ir aptarti, kuo jos gali pasitarnauti kompanijai.

Šiame skyriuje bus aptariamas organizacijos interneto svetainės tikslų nustatymas – kam reikalinga interneto svetainė ir kaip atskiros komercinės interneto svetainės funkcijos gali padėti verslui.1.1 Brošiūra internete

Beveik visos komercinės interneto svetainės 1990-2000 metais buvo tik paprasčiausios interneto brošiūros [1]. Šio tipo interneto svetainės ir šiandien vis dar užima didžiąją dalį komercinių interneto projektų. Internetinėmis brošiūromis verslininkai pasiekia lengvai suprantamų tikslų – organizacijos išsiveržimas į internetą ir pigus reklamos būdas.

Tokia brošiūrinė svetainė gali būti tiek paprasčiausia vizitinė verslininko kortelė paversta internetiniu puslapiu, tiek ir daug marketingo informacijos turintys reklaminiai kompanijos interneto puslapiai. Bet kuriuo atveju tokios interneto svetainės tikslas yra privilioti kuo daugiau klientų – pasiekti, kad jie galėtų su kompanija sisiekti.

Tokio tipo svetainė pati tiesiogiai nepadidina kompanijos pelno, bet padidina tradiciniais keliais įmonę pasiekiančias įplaukas.

Kuriant tokią interneto svetainę, svarbu nepadaryti kai kurių klaidų. Panašios klaidos yra būdingos ir sprendžiant kitus marketingo uždavinius. Dažniausiai pasitaikančios brošiūrinės svetainės klaidos yra:

· Svarbios informacijos nepateikimas

· Prastas informacijos pristatymas

· Grįžtamojo ryšio iš svetainės nepaisymas

· Pasenusios informacijos laikymas

· Svetainės atsiperkamumo neskaičiavimas 1.1.1 Svarbios informacijos publikavimas

Interneto puslapius naršantys žmonės dažniausiai ieško kokios nors jiems reikalingos informacijos. Apsilankę kompanijos interneto puslapiuose, svetainės lankytojai gali ieškoti tiek detalios informacijos apie kompanijos teikiamas paslaugas ar gaminamus produktus, tiek ir pačios primityviausios informacijos kaip kontaktai – adresas ar telefonas.

Daugelyje interneto svetainių publikuojama visai nenaudinga informacija arba trūksta pačių svarbiausių duomenų. Mažiausia, kas turi būti pasiekiama internete – tai bent jau informacija apie tai kokias paslaugas/prekes kompanija parduoda, kokią geografinę vietovę kompanija aptarnauja ir kaip su ta kompanija
susisiekti.

1.1.2 Geras informacijos pristatymas

Pagal seną posakį “internete niekas nežino, kad tu esi šuo” [1]. Taigi internete mažesnė bendrovė gali atrodyti daug patikimiau ir įspūdingiau nei didelė korporacija, turinti prastą interneto svetainę.

Nesvarbu, kokio didžio kompanija, ji turėtų pasirūpinti, kad jos interneto puslapiai būtų aukštos kokybės. Tekstus turėtų rengti ir tikrinti specialistai, gerai išmanantys naudojamą kalbą. Grafiniai elementai turėtų būti švarūs ir užimantys nedaug vietos diske, kad svetainė greičiau pasikrautų naršančiųjų kompiuteriuose. Komercinėje svetainėje labai svarbu ir dizainas – reikia labai atsargiai ir atsakingai atrinkti spalvų paletę bei grafinius elementus, kad jie atspindėtų tikrąjį kompanijos stilių. Dizainas turėtų būti vientisas visuose kompanijos interneto svetainės puslapiuose ir neįkyrus, netrukdantis skaityti publikuojamą informaciją, neužgožiantis jos.

Taip pat reikia turėti omenyje, kad internete žmonės naršo skirtingais kompiuteriais, kuriuose gali būti instaliuotos skirtingos operacinės sistemos, žmonės gali naudoti skirtingas interneto naršymo programas. Taigi interneto verslu ketinančiai užsiimti kompanijai reiktų pasistengti, kad interneto svetainė atrodytų vienodai daugumoje kompiuterių.1.1.3 Reagavimas į grįžtamąjį ryšį

Geras, greitas ir kokybiškas klientų aptarnavimas yra gyvybiškai svarbus kiekvienai kompanijai – ir tai yra vienodai svarbu tiek kalbant apie realius klientus tiek apie tuos, kurie į kompaniją kreipiasi interneto kanalais. Tiek didelės, tiek mažos interneto svetaines turinčios kompanijos labai klysta pateikdamos internete savo elektroninio pašto adresą ir po to nesugebėdamos atsakyti į atėjusius laiškus ar netikrindamos paskelbtų pašto dėžučių visai.

Žmonės, nusiuntę elektroninę žinutę, tikisi, kad į jų kreipimąsį bus atsakytą daug greičiau, nei siunčiant paprastu paštu. Taigi, jei elektroninis paštas nėra tikrinamas ir atsakomas kasdien, žmonės gali pamanyti, kad jų užklausimai kompanijai nėra įdomūs.

Adresai, skelbiami interneto svetainėje, turėtų būti bendriniai, adresuoti ne konkrečiam kompanijos nariui, o konkrečiam padaliniui. Pavyzdžiui jei svetainėje būtų paskelbtas toks adresas jonas.petraitis@kompanija.lt, tai kas nutiktų su tais laiškais, kurie būtų siunčiami šiuo adresu Jonui išėjus iš darbo? Na, o adresas pardavimai@kompanija.lt būtų daug sėkmingesnis – juo ateinantys laiškai galėtų pasiekti nebūtinai kokį atskirą darbuotoją, bet ir visą padalinį [1].1.1.4 Reguliarūs atnaujinimai

Svetainėje skelbiama informacija turėtų būti periodiškai atnaujinama. Pasikeitimai kompanijoje turėtų būti atvaizduojami jos interneto svetainėje. Nesikeičianti svetainės informacija sumažina apsilankymų skaičių ir verčia žmones manyti, kad svetainė yra apleista ir joje esanti informacija nebėra teisinga.

Interneto svetainės turinį atnaujinti galima rankiniu būdu – keičiant puslapių HTML kodą. Tačiau, panaudojus tokias programavimo kalbas kaip PHP, galima sukurti dinamiškai generuojamus puslapius ir suprogramuoti turinio valdymo sistemą.1.1.5 Svetainės atsiperkamumo matavimas

Susikurti interneto svetainę yra tikrai labai geras dalykas, bet kaip įmonei sužinoti ar šis sprendimas pateisino įdėtas pastangas ir investicijas? Paprastai kompanijos vadovams turėtų rūpėti informacija apie interneto svetainės atsiperkamumą ir atneštą naudą organizacijai.

Didelės organizacijos daug išleidžia vykdydamos rinkos tyrimus prieš ir po vykdomų marketingo kampanijų, norėdamos išmatuoti jų efektyvumą. Interneto svetainės efektyvumą ir atsiperkamumą taip pat galima išmatuoti. Paprastesni ir pigiausi interneto svetainės efektyvumo matavimo būdai yra:

Serverio log failų analizė. Interneto serveriai (darbinės stotys) saugo daug duomenų apie kiekvieną kreipimąsį į juose talpinamą interneto svetainę. Daug saugomų duomenų yra praktiškai nereikalingi, tačiau yra tam tikros programos analizuojančios šiuos duomenis ir pateikiančios analizės duomenis grafiškai. Taip gaunami statistiniai duomenis apie interneto svetainės lankomumą, pvz.: kokiomis paros valandomis būna didžiausias lankytojų srautas, kokie svetainės puslapiai yra populiariausi ir pan. Bene populiariausias serverio log failų analizatorius yra programa „Webalizer”, ją galima rasti internete adresu http://www.mrunix.net/webalizer/ .

Pardavimų stebėjimas. Interneto svetainė turėtų padidinti kompanijos pardavimus, tad interneto puslapių efektyvumą galima matuoti stebint ir lyginant pardavimus prieš ir po interneto svetainės sukūrimo, atnaujinimo. Šiuo būdu gali būti sunku įvertinti tikrąjį svetainės efektyvumą, jei tuo pat metu organizacija vykdo ir kitas marketingo kampanijas.

Vartotojų grįžtamojo ryšio skatinimas. Galima paklausti svetainės lankytojų nuomonės apie kompanijos interneto svetainę. Suteikiant anketinę formą ar tiesiog pateikiant elektroninio pašto adresą galima gauti šiek tiek naudingos informacijos, sulaukti įdomių nuomonių, pasiūlymų ar kritikos. Norint paskatinti tokį grįžtamąjį ryšį, padidinti jo srautą, galima pasiūlyti lankytojams kokį nors prizą už pasisakymus.

1.2 Užsakymų priėmimas

Jei brošiūra internete pasiteisina, kitas logiškas
būtų leisti susidomėjusiems klientams iš karto ir užsisakyti kompanijos teikiamų prekių ar paslaugų čia pat – interneto svetainėje. Juk kuo ilgiau leisi žmogui mąstyti apie pasirinkimą, tuo didesnė tikimybė, kad jis gali apsigalvoti ir nuspręsti atsisakyti pirkinio. Taigi, interneto svetainė turėtų suteikti galimybę susidomėjusiems klientams iš karto greitai ir nesudėtingai išsiųsti užsakymo informaciją kompanijai.

Užsakymų priėmimas per internetą rūpi kiekvienam verslui – juk kiekvienas verslas gyvena tik iš užsakymų. Leidus žmonėms teikti užsakymus internetu gali sumažėti kompanijos pardavimų vadybininkų darbo krūvis arba išaugti pardavimų skaičius. Šiaip ar taip visa tai neapsieis be papildomų kaštų. Interaktyvios interneto svetainės sukūrimas, mokėjimų už prekes ar paslaugas suorganizavimas, paslaugų teikimas klientams – viskas kainuoja pinigus. Todėl pirma reikia įsitikinti ar kompanijos produktai yra tinkami elektroniniam verslui.

Šiuo metu internete sėkmingai pardavinėjamos knygos, žurnalai, kompiuterių detalės ir kompiuterinė įranga, muzikos prekės, rūbai, kelionės, renginių bilietai.

Elektroninės komercijos produktas turėtų būti negreitai gendantis ir lengvai pristatomas, taip pat pakankamai brangus, kad pristatymo išlaidos būtų pateisinamos, bet pakankamai pigus, kad klientui nesinorėtų kaip reikiant jo išnagrinėti fiziškai.

Geriausiai elektroninei prekybai tinkamos prekės yra plataus vartojimo prekės [2].

Yra daug kliūčių įtikinti galimą klientą užsisakyti prekę. Į jas ieina:

· Informacijos nepakankamumas

· Nepasitikėjimas

· Naudojimo nepatogumas

· Suderinamumo problemos

Jei vartotojui užkliūva bent viena ši kliūtis, jis ar ji paprastai išeis taip ir neužsisakęs(-iusi) dominusios prekės.1.2.1 Informacijos nepakankamumas

Jei potencialus klientas negali rasti atsakymo į jam iškilusį klausimą, jis taip ir išeis iš interneto svetainės nieko neužsisakęs. Taip gali nutikti dėl daugelio priežasčių. Kaip jų išvengti?

Šiuo metu Jūs matote 31% šio straipsnio.
Matomi 1761 žodžiai iš 5763 žodžių.
Peržiūrėkite iki 100 straipsnių per 24 val. Pasirinkite apmokėjimo būdą:
El. bankininkyste - 1,45 Eur.
Įveskite savo el. paštą (juo išsiųsime atrakinimo kodą) ir spauskite Tęsti.
SMS žinute - 2,90 Eur.
Siųskite sms numeriu 1337 su tekstu INFO MEDIA ir įveskite gautą atrakinimo kodą.
Turite atrakinimo kodą?
Po mokėjimo iškart gausite atrakinimo kodą, kurį įveskite į laukelį žemiau:
Kodas suteikia galimybę atrakinti iki 100 straispnių svetainėje ir galioja 24 val.