Aptarnavimo matinimo įmonėse praktika
5 (100%) 1 vote

Aptarnavimo matinimo įmonėse praktika

VILNIAUS KOLEGIJA

VERSLO VADYBOS FAKULTETAS



2002 m.

Praktikos klausimai ir užduotys

1. Susipažinti su maitinimo įmone, prekybos patalpomis:

? įmonės tipas, kategorija, vietų skaičius prekybinėje salėje ir bare,

? prekybos patalpos. Jų rūšys, apibūdinimas ir išdėstymo schema. Koks ryšys tarp maitinimo įmonės prekybinių ir gamybinių patalpų? Ar tai atitinka sanitarijos reikalavimus?

? prekybos salės interjeras. Apibūdinti interjerą. Ar jis atitinka pasirinktą maitinimo įmonės stilių? Pateikti savo pasiūlimus ir pastabas.

2. Susipažinti su maitinimo įmonės vidaus tvarkos taisyklėmis, išnagrinėti jas, pareikšti savo pastabas ir pasiūlymus.

3. Susipažinti su maitinimo įmonėje naudojamais indais, valgomaisiais įrankiais, stalo aptiesalais. Apibūdinant suskirstyti į šias grūpes, nurodant dydį, talpą ir paskirtį:

? porceliano, fajanso ar grūdinto stiklo indai ( lėkštės, didlėkštės, polėkštės, puodukai ),

? stiklo ir krištolo indai,

? metaliniai indai. Stalo užtiesalai, jų paskirtis maitinimo įmonėje.

? valgomieji įrankiai ( pagrindiniai ir pagalbiniai, ),

? stalo užtiesalai ( staltiesės, servetėlės, padavėjų rankšluostėliai ).

4. Susipažinti su maitinimo įmonės patiekalų ir gėrimų meniu:

? patiekalų išdėstymo tvarka. Ar ji atitinką įmonės typą?

? gėrimų išdėstymo tvarka. Kaip nurodytos gėrimų išeigos, kainos?

? meniu forma. Kaip meniu pateikiamas lankytojui?

Pateikti įmonės meniu, pasiūlymus ir išvadas jo papildymui.

5. Padavėjo pasiruošimas darbui:

? maitinimo įmonės padavėjo apranga, asmens higienos reikalavimai,

? padavėjui būtini reikmenys,

? padavėjui reikalingos žinios,

? aptarnavimo zonų paskirstymas,

? administratiriaus paaiškinimai prieš darbo pradžią.

Pateikti savo išvadas ir siūlymus dėl aprangos, san. higienos reikalavimų ir t. t.

6. Prekybos salės paruošimas:

? salės paruošimas ( valymas, baldų sustatymas ),

? indų, įrankių, prieskonių indelių paruošimas,

? servetėlių lankstymas ( pateikti tris lankstymo pavyzdžius ),

? gėlių puokščių ruošimas ( kasdienai ir pobūviams ),

? stalų serviravimas ( pateikti pietų ir vakarotė pavyzdžius ).

7. Lankytojų sutikimas, aptarnavimas:

? svečių sutikimas, restorane. Meniu įteikimas. Gėrimų išankstinis pasiūlimas ir pateikimas.

? užsakymo priėmimas. Padavėjo konsultacija, patiekalų ir gėrimų rekomendavimas.

? kaip organizuojamas užsakymų perdavimas į virtuvę ir gėrimų barą?

? atsiskaitimas su lankytoju grynais pinigais ir kreditinėmis kortelėmis. Pateikti sąskaitos pavyzdį.

? svečių išlydėjimas.

? kaip maitinimo įmonėje organizuojamas darbas su lankytojais ( lankytojų skundų, pastabų nagrinėjimas ). Ar įmonė savo darbe naudoja anketas, kur lankytojai gali pareikšti savo nuomonę?

Studentas turi dalyvauti fiksuojant kasos skaitiklių parodymus, mokėti paaiškinti dienos įplaukų atidavimą.

8. Gėrimų pateikimas:

? gaivinančių gėrimų pateikimas. Kokios temperatūros pateikiami? Pateikimo būdai naudojami maitinimo įmonėje.

? stiprių gėrimų ( viskio, džino, degtinės, brendžio, romo, likerio pateikimas. Pateikimo būdai, temperatūra.

? balto, rožinio ir raudono vynų pateikimas maitinimo įmonėje. Pateikimo temperatūra, rekomendavimas prie pasirinktų patiekalų.

? šampano ir šampanizuoto vyno pateikimas. Kokie šampanizuoti vynai yra įmonėje?

Studentas turi mokėti apibūdinti restorane esančius gėrimus, pasiūlyti juos prie patiekalų.

9. Patikalų patiekimas:

? šaltų užkandžių patiekimas individualiai lankytojų grupei. Studentas turi mokėti karštų užkandžių patiekimą. Apibūdinti pagrindinius karštus užkandžius – kokie indai ir įrankiai naudojami, kaip pateikiama.

? sriubų patiekimas įmonėje: pietų metu, vakaro metu, turistų grupėms. Kaip patiekiamos firminės restorano sriubos?

? antrųjų ( pagrindinių ) patiekalų patiekimas. Kaip patiekalai patiekiami pietų ir vakaro metu? Kaip patiekiami garnyrai, padažai? Smulkiai aprašyti, kaip patiekiami 5 pagrindiniai patiekalai ( žuvies, mėsos, paukštienos, daržovių, miltiniai, kiaušinių ).

? desertinių patiekalų patiekimas įmonėje.

? karštų gėrimų patiekimas. Aprašyti kavos, arbatos ir firminių įmonės karštų gėrimų patiekimą.

? vaisių patiekimas ( obuolių, mandarinų, vynuogių, kivi, mango, braškių su pienu ir cukrumi, vyšnių ).

Studentas turi mokėti patiekti visus patiekakus ir gėrimus. Turi mokėti ne mažiau kaip 2 lėkščių nuėmimo būdus, mokėti nurinkti sriubų lėkštes, puodukus, taures.

Pažintinė praktika buvo atliekama aukštos klasės restorane – kavinėje „Baltasis Štralis“.



Pažintinė praktika šiame restorane buvo pasirinkta neatsitiktinai – kadangi esu šio restorano darbuotoja, kuris atsivėrė duris pirmiems lankytojams ( 2001m. gruodžio 26 d.). Dar prieš jam atsidarant buvo kolektyviai kuriamas restorano meniu patiekalų sudarymas, jų degustavimas, kurių dabar galima paragauti tik šiame restorane.

„Baltajame Štralyje“ yra dvi salės – viena demokratiškesnė kavinės – baro salė, joje yra 35 vietos, kita – iškilmingesnė restorano salė, joje yra 60 vietų. Abi jas jungia pereinamas holas, dabar virtęs rūkomuoju.

Restorane „Baltasis Štralis“ interjero stilius gerokai prabangesnis nei 20 amž.
pradžioje čia veikusi cukrainė. Tuomet ji vadinosi „Baltas Štralis“, kuri veikė jau nuo 1852 m. o, pats pastatas buvo vadinamas Štralio namu. Atkuriant „Baltąjį Štralį“, pasak interjero autorių architektų Vyto Ludžio ir Haroldo Grigucevičiaus, buvo stengtasi perteikti senosios cukrainės dvasią ir sukurti artimą tam laikotarpiui interjerą: ir šiandien čia stovi toks pat ilgas baras, minkštasuoliai, didelis veidrodis.

Kuriant naują interjerą pasirinktas neorenesansinis stilius. Toks stilius su kitų stilių priemaišomis, anot architekto V. Ludžio, buvo būdingas senajam „Baltam Štraliui“. Senąją cukrainę primena ir „Thoneto“ tipo kėdės bei laikraštinės, kuriose, be naujausių šiandieninių laikraščių, galima rasti ir 20 amž. pradžios spaudos leidinių.

Restorano salės langus dengia sunkios užuolaidos – liudininkų teigimu, anuomet šioje salėje net ir dieną degdavo šviesa, buvo labai romantiška aplinka.

Visiškai tokios, kokios buvo ankščiau, išliko „Baltojo Štralio“ piešiniais ir lipdiniais puoštos lubos bei sienos, vidinės durys, keraminių plytelių grindys.

Restorano – kavinės interjerą dabar papildė dar vienas autentiškas elementas – signataro Prano Dovydaičio pianinas, perkeltas į „Baltąjį Štralį“ iš Signatarų namų muziejaus.

Patekus į šį restoraną -galima mėgautis jaukia atmosfera, kuri tarsi pakilėja atsirasti gerai nuotaikai, norisi pasitempti, pasinerti į šią aristokratišką atmosferą, galbūt užsirūkyti pypkę ar cigarą.Pasiūlymai ir pastabos – būtų gal viena pastabėlė – yra gana labai mažos patalpos skirtos gamybai, šiaip pastabų daugiau ir nebūtų, nes viskas įrengta tiek interjeras, tiek salių išplanavimas nepriekaištingas – tikrai atitinkantis prabangų aukštos klasės restoraną, sukurtą, remiantis pagal neorenesansinį stilių.

Restorane – kavinėje „Baltasis Štralis“, kaip ir kiekvienoje įmonėje yra savos vidaus tvarkos taisyklės.

Kiekvienas šioje įmonėje dirbantis darbuotojas yra atsakingas už savo darbo vietą, o materialiai atsakingi asmenys už, gaminamų patiekalų kokybė, prekių priėmimą ir t.t.

Šiame restorane dirba 2 pamainos, jos keičiasi kas savaitę. Kiekvieną savaitę, keičiantis pamainoms daroma inventorizacija.

Kiekvieną mėnesį vedama materialinių vertybių apskaita – skaičiuojamas indų dūžis, daromi nurašymai, jeigu tai įvyko dėl darbuotojo kaltės, tai iš jų išskaičiuojamas padarytas nuostolis.

Kiekvienas įmonės darbuotojas privalo ateiti į darbą ankščiau, kad suspėtų iki atidarymo susitvarkyti darbo vietą. Taip pat privalo tikrintis sveikatą pagal Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos nustatytą tvarką, išklausyti higienos žinių minimumo kursą ir gauti higienos žinių atestavimo pažymėjimą.

Kasdien vežama tik šviežia produkcija, kuri garantuoja, kad maistas bus šviežias ir skanus.

Pastabos ir pasiūlymai – būtų toksai pasiūlymas, primokėti darbuotojams už perdirbtas darbo valandas, išvažiuojami banketai galėtų būti apmokami, šiam restorane tai nedaroma.

Restoranas – kavinė „Baltasis Štralis“ naudojasi šiais indais:

Porcelianiniai indai

Indų rūšis Dydžiai, talpa Paskirtis

1. Padėklinė lėkštė iki 350 mm dekoratyvinė, dedama iškilmingomis progomis, kaip polėkštė su įklota servetėle.

2. Sekli arba mėsos lėkštė 260, 270, 280, žuvies, paukštienos, mėsos ir kt.

310, 240 mm karšt. patiek. Taip pat šaltiems, karštiems saldiems patiekalams.

3. Dubi arba sriubos lėkštė 240, 220 mm sriubai, salotoms, spec. saldiems patiek.

4. Užkandžių lėkštė 200, 225 mm šaltiems patiekalams ir užkandžiams.

5. Didžioji užkandžių lėkšt. 240 mm šaltiems patiekalams.

6. Duonos lėkštė 150, 160, 175 mm duonai, pyragėliams.

7. Sekli deserto lėkštė 190, 200, 210 mm šaltiems saldiems patiek., vaisiams,sūriui.

8. Pyragaičių lėkštė 150 mm pyragaičiams, tortams, pyragams.

9. Sriubos vaza sriubai patiekti.

10. Ovali didlėkštė šaltiems žuvies, paukšt., patiekalams.

11. Apskrita didlėkštė šaltiems, karštiems patiekalams patiekti.

Šiuo metu Jūs matote 30% šio straipsnio.
Matomi 1354 žodžiai iš 4488 žodžių.
Peržiūrėkite iki 100 straipsnių per 24 val. Pasirinkite apmokėjimo būdą:
El. bankininkyste - 1,45 Eur.
Įveskite savo el. paštą (juo išsiųsime atrakinimo kodą) ir spauskite Tęsti.
SMS žinute - 2,90 Eur.
Siųskite sms numeriu 1337 su tekstu INFO MEDIA ir įveskite gautą atrakinimo kodą.
Turite atrakinimo kodą?
Po mokėjimo iškart gausite atrakinimo kodą, kurį įveskite į laukelį žemiau:
Kodas suteikia galimybę atrakinti iki 100 straispnių svetainėje ir galioja 24 val.