Marketingas ir verslo orientacijos
5 (100%) 1 vote

Marketingas ir verslo orientacijos

VILNIAUS UNIVERSITETO

KAUNO HUMANITARINIS FAKULTETAS

MARKETINGAS

I seminaras

“Marketingas ir verslo orientacijos”

Įteikimo data : 2003 02 19

KAUNAS 2003

1. užduotis: Pateikti 3-4 autorių požiūrį į verslo orientacijos sampratą.

Autorius Data Sąvoka

V. Pranulis Verslo orientacija- tai pagrindinė idėja, lemianti įmonės tikslus ir jų siekimo būdus.

A. Gaižutis Verslo orientacija- tai pagrindinė idėja apsprendžianti firmos tikslus, bei tokiu atveju priimtinus tų tikslų siekimo (konkuravio su kitomis firmomis) būdus.



2.užduotis: Pateikti 3 autorių nuomonę apie verslo orientacijų rūšis: nurodyti kriterijus pagal ką klasifikuojama ir trumpai apibūdinti kokios rūšys yra.

Visi autoriai nurodo tokias pačias penkias pagrindines verslo orientacijas:

Bet truputėlį skirtingai jas aiskina:

Gamybos orientacija

Autorius Data Sąvoka

V. Pranulis Gamybos orientacija- tai tokia verslo orientacija, kurios esmę sudaro įmonės pastangos siekti savo tikslų vis labiau tobulinant gamybos procesą ir didinant jos mastą, taip sumažinant prekių savikainą bei kainą.

R. Virvilaitė Gamybos koncepcija- tai tokia įmonės valdymo orientacija, kai teigiama, jog vartotojai yra palankūs prekėms, kurios plačiai paplitusios, nebrangios, ir todėl reikia stengtis tobulinti jų gamybą ir pateikimą.

Ph.Kotler, G.Armstrong, P.H.Cunningham, R.Warren Gamybos koncepcija (the production concept) – tai požiūris, kuris teigia, kad vartotojai teiks pirmenybę tiems produktams, kurie yra naudingi ir gerai prieinami, įperkami, ir kad įmonės valdymas turėtų susikoncentruoti produkcijos tobulinimo ir platinimo srityse, daryti jas efektyvesnes.

Prekės orientacija

Autorius Data Sąvoka

V. Pranulis Prekės orientacija – tai tokia verslo orientacija, kurios esmę sudaro įmonės pastangos siekti savo tikslų gerinant prekių kokybę.

R. Virvilaitė Prekės koncepcija – tai tokia įmonės valdymo orientacija, kai tariama, jog vartotojai bus palankūs išskirtinių savybių prekei.

Ph.Kotler, G.Armstrong, P.H.Cunningham, R.Warren Produkto koncepcija (the product concept) – tai idėja, kad vartotojai teiks pirmenybę tokiems produktams, kurie siūlo geriausią kokybę, ir savybes. Organizacija turėtų skirti savo jėgas tolesniam produkto tobulinimui.

Pardavimo orientacija

Autorius Data Sąvoka

V. Pranulis Pardavimo orientacija – tai tokia verslo orientacija, kurios esmę sudaro įmonės pastangos siekti savo tikslų gerai įvaldytais prekių siūlymo būdais, dėl to parduodant kuo daugiau prekių.

R. Virvilaitė Pardavimo koncepcija – tai tokia įmonės valdymo orientacija, kai tariama, jog vartotojai pirks prekes tik tada, kai įmonė deramai rūpinsis prekės pardavimu ir rėmimu.

Šiuo metu Jūs matote 51% šio straipsnio.
Matomi 394 žodžiai iš 769 žodžių.
Peržiūrėkite iki 100 straipsnių per 24 val. Pasirinkite apmokėjimo būdą:
El. bankininkyste - 1,45 Eur.
Įveskite savo el. paštą (juo išsiųsime atrakinimo kodą) ir spauskite Tęsti.
SMS žinute - 2,90 Eur.
Siųskite sms numeriu 1337 su tekstu INFO MEDIA ir įveskite gautą atrakinimo kodą.
Turite atrakinimo kodą?
Po mokėjimo iškart gausite atrakinimo kodą, kurį įveskite į laukelį žemiau:
Kodas suteikia galimybę atrakinti iki 100 straispnių svetainėje ir galioja 24 val.