Sportas sveikata auksiniai žodžiai
5 (100%) 1 vote

Sportas sveikata auksiniai žodžiai

Sportas – sveikata (auksiniai žodžiai)

Fizinių pratimų nauda organizmui.Pradekite jau dabar.

Nauda visam organizmui

Aerobika – tai besikartojantys fiziniai pratimai, kurių metu yra panaudojama kiek įmanoma daugiau raumenų grupių. Jie yra atliekami tam tikrą laiko tarpą. Atliekant fizinius pratimus širdies ir kraujagyslių sistema (širdis, plaučiai ir kraujagyslės) reaguoja į padidėjusį fizinį aktyvumą, nes į ląsteles patenka daugiau kraujo ir organizmas yra geriau aprūpinamas deguonimi. Reguliarūs pratimai gerina fizinę būklę, nes širdis tampa stipresnė ir dirba daug efektyviau. Ji gali perpumpuoti daugiau kraujo, o tuo pačiu geriau aprūpinti organizmą deguonimi. Gerėjant fiziniam pajėgumui, jūs ilgiau išliksite darbingesnis, galėsite daugiau dirbti, o po sunkių fizinių krūvių daug greičiau grįš jėgos.

Mankšta, aerobika, bėgiojimas, plaukimas ir kiti fizinio aktyvumo būdai gali padėti lengviau įveikti nuovargį, pagerinti savijautą ir suteikti daugiau energijos. JAV yra įprasta skatinti darbuotojus eiti į sporto sales, nes jau seniai žinoma, kad fizinį gyvenimo būdą vedantys žmonės yra darbingesni.

Sportas ir nuotaika

Sakoma, kad mankšta ne tik prailgina gyvenimą, bet ir suteikia gyvenimui daugiau spalvų ir teigiamų pojūčių. Dar svarbiau, kad mankšta padeda įveikti įtampą, psichologinį nuovargį ir depresiją. Manoma, kad 2-3 savaites trunkančios reguliarios fizinės iškrovos sumažina nerimą lydinčius simptomus ir sugražina pozityvią nuotaiką, o psichoterapijoje darbo terapija yra viena efektyviausių depresijos gydymo formų. Tai yra savaime suprantama, turint galvoje, kad sportuojantys žmonės daug greičiau užmiega ir jų miegas yra kokybiškesnis, nes žmogus geriau pailsi. Vis dėlto specialistai pataria baigti sportuoti bent pora valandų prieš miegą.

Judėkite ir būsite gražūs

Tačiau bene daugiausiai žmonių sportuoja ne dėl sveikatos, bet ir dėl grožio. Net ir geriausia dieta nepadės sugrąžinti ar išlaikyti gražių kūno linijų, jei nedarysime bent elementarių, raumenis lavinančių pratimų. Nueikite patys į bet kurį sporto klubą ir įsitikinsite, kad čia susirenkantys žmonės labiausiai džiaugiasi atsikratę papildomų kilogramų. Kai kurie tyrimai rodo, kad aktyvų gyvenimo būdą galima sieti su mažesne rizika susirgti tiesiosios žarnos vėžiu, o moterims – krūtų vėžiu bei kitomis moteriškomis ligomis.

Pradėti niekada nevėlu

Tinkamai parinkus aerobikos programas, aerobikos pratimai gali padėti įvairiomis ligomis sergantiems žmonėms: profilaktiškai apsisaugant nuo širdies ir kraujagyslių, diabeto, apkūnumo, artrito, nerimo, premenstruacinio sindromo ir begalės kitų ligų. Neverta net minėti, kad organizmo grūdinimas ir stiprinimas labai teigiamai veikia visą žmogaus imuninę sistemą.

Reguliarumas

Nesvarbu, ar jūsų tikslas yra sporto rezultatai, ar sveikatos gerinimas, nepasieksite nei vieno, nei kito be reguliarių pratybų. Jei pasiryžote vesti aktyvų gyvenimo būdą, skirkite tam kasdien bent tiek minučių, kiek leidžia jūsų laikas. Čia ypač pravartu prisiminti seną gerą lietuvišką patarlę “Lašas po lašo ir akmenį pratašo”. Dar geriau, jei įprastumėte sportuoti tuo pačiu paros metu. Neilgai trukus pastebėsite, kaip jūsų kūnas pats “prašo” judėti ir atlikti kasdienį mankštos ritualą. Įrodyta, kad nereguliariai atliekami fiziniai pratimai apčiuopiamos naudos beveik neduoda. Amerikos sporto medicinos koledžo specialistų rekomendacijose nurodoma, kad aerobika ar kita aktyvia fizine veikla reiktų užsiimti tris penkis kartus per savaitę, atsižvelgiant į tikslus ir galimybes nuo 20 iki 60 minučių.

Kontroliuokite savo pulsą

Jei jūs tik pradedate sportuoti, pirmaisiais mėnesiais patartina stebėti savo pulsą ir geriau pradėti dirbti su specialistų ar net su gydytojų priežiūra, ypač tais atvejais, kai jūs turite antsvorio, yra kvėpavimo sutrikimų, esate patyrę traumą ar sirgote. Auksinė taisyklė visiems pradedantiesiems: nepersistengti ir pratimų trukmę, sudėtingumą ar intensyvumą didinti pamažu. Stebėti pulsą yra svarbu, nes peržengus savo galimybių ribą, sportas tampa mūsų širdies priešu, bet ne draugu. Užsiimant bet kokiu fiziniu aktyvumu turėtų būtinai būti apšilimo etapas pradžioje ir nusiraminimo etapas pabaigoje. Šie etapai ne tik sumažina nereikalingų traumų ir nepageidaujamų sportavimo pasekmių riziką, bet ir padeda labiau mėgautis tuo, ką jūs darote.

Žala sveikatai

Minėti sportavimo privalumai labai greitai gali tapti trūkumais. Taip atsitinka, kai mes persistengiame arba nesuderiname fizinio aktyvumo su kitais mūsų gyvensenos įpročiais. Sportuojant nuolat keičiasi skysčių pusiausvyra ir medžiagų apykaita, be to, organizmui reikia laiko prisitaikyti prie šių pokyčių ir naujų sąlygų. Todėl labai svarbu akylai stebėti šiuos pokyčius ir juos laiku įvertinti. Neretai pradedantieji skundžiasi skausmais, raumenų patempimais, sąnarių išnirimais ir panašiai. Tačiau, kaip minėta, nereikia persistengti.

Šiuo metu Jūs matote 54% šio straipsnio.
Matomi 776 žodžiai iš 1432 žodžių.
Peržiūrėkite iki 100 straipsnių per 24 val. Pasirinkite apmokėjimo būdą:
El. bankininkyste - 1,45 Eur.
Įveskite savo el. paštą (juo išsiųsime atrakinimo kodą) ir spauskite Tęsti.
SMS žinute - 2,90 Eur.
Siųskite sms numeriu 1337 su tekstu INFO MEDIA ir įveskite gautą atrakinimo kodą.
Turite atrakinimo kodą?
Po mokėjimo iškart gausite atrakinimo kodą, kurį įveskite į laukelį žemiau:
Kodas suteikia galimybę atrakinti iki 100 straispnių svetainėje ir galioja 24 val.