Tėvų ir vaikų bendravimo svarba
5 (100%) 1 vote

Tėvų ir vaikų bendravimo svarba

TURINYS

ĮVADAS……………………………………………………………………………………2

1. VAIKO ATSIRADIMAS ŠEIMOJE……………………………………………….….3

2. VAIKŲ IR TĖVŲ BENDRAVIMAS ISTORIŠKAI SĄLYGIŠKAS…………………4

3. TĖVŲ IR VAIKŲ BENDRAVIMAS ŠIUOLAIKINIAME GYVENIME…………….5

4. TĖVŲ IR VAIKŲ SANTYKIAI…………………………………………………….…6

5. AUKLĖJAMOJI TĖVŲ POZICIJA……………………………………………………7

6. PEDAGOGINĖS TĖVŲ PAREIGOS……………………………………………… ….7

IŠVADOS…………………………………………………………………………………..8

LITERATŪROS SĄRAŠAS………………………………………………………… …….9

ĮVADAS

Šeimą sudaro tėvai ir vaikai. Vaikai, tai mūsų ateitis, tęstinumo garantas, mūsų pačių ugdomos asmenybės. Nuo to, kaip gebėsime juos parengti gyvenimui, priklausys ne tik jų, bet ir mūsų tolimesnė ateitis. Apie tai nuolat keliami klausimai. Kaip spręsti vienokias ar kitokias vaikų, tėvų ir vaikų problemas? Kaip gilinti jų tarpusavio santykius? Ar ištikrųjų tėvų ir vaikų bendravimas šeimoje yra labai svarbus ir reikšmingas? Ar vaikų, tėvų santykius įtakoja gyvenamasis laikotarpis, ekonominis ir socialinis klimatas?

Svarbu surasti teisingus atsakymus į šiuos klausimus, kad galėtume vertinti tėvų ir vaikų santykių svarbą, tuo palengvintume kiekvieno mūsų individualų bendravimą su savo vaiku, suprastume, kodėl jis konkrečioje situacijoje, vienaip ar kitaip pasielgia, nukreiptume teisingo sprendimo link.

„Neugdant vaikų vertybių, neįmanoma pasiekti, kad jis mylėtų žmogų, laisvę, darbą, gamtą, visą pasaulį, būtų humanistas. Tokiu atveju neįmanoma ir ugdomoji šeimos kūryba. Žmogus trokšta šeimos ir pasaulio pilnatvės, bet nepuoselėjant šeimoje humanistinių vertybių, gyvenimas ir bendravimas nebetektų ugdomosios savybės, įsivyrautų chaosas.”

__________________________

1Bajorūnas Z. Šeimos edukologija. Vilnius: “Jošara”, 1997, 6

1. VAIKO ATSIRADIMAS ŠEIMOJE

Kiekviena jauna pora, svajoja apie gražų, tobulą gyvenimą. Tuokiasi ne visada suvokdami kodėl tai daro. Bet kokiu atveju, anksčiau ar vėliau, toje šeimoje susilaukiama pirmagimio. Naujo šeimos nario, kuris pakeičia iki tol buvusį šeimyninį gyvenimą. Dažnai šeima susiduria su sunkumais. Santykiai tarp vaikų ir tėvų šeimoje kelia daug rūpesčių, nereikalingų konflikų, kartais skausmą. Dauguma būsimų tėvų ir mamų galvoja, kad vaiko gimimas didins jų tarpusavio ryšį, suartins, praturtins jų gyvenimą. Tačiau susiduriame su kitokia realybe. Su vaiko gimimu prasideda pareigų pasidalinimai, šeimos išlaikymo problemos, atsiranda nauji rūpesčiai, kartu atnešdami šeimai ir naujus išbandymus.

“Bendraudamas su tėvais jis užmezga kontaktą “AŠ – TU- PASAULIS”. Yra tiesioginis labia stiprus emocinis ryšys tarp tėvų ir vaiko. Kiekvienas vaikas trokšta meilės, glamonių, nori, kad motina jį panešiotų.”2

“Amerikiečių mokslinikas J. L. Hymesas, stebėjęs vaikus iki šešerių metų, teigia, kad žmogaus kūdikis gimsta jau visuomeniškas. Vienas svarbiausių vaiko poreikių – gyventi su kitais žmonėmis. Jis nuo gimimo yra ypač jautrus visiems visiems dalykams, kurie jam suteikia galimybę gyventi tarp žmonių . Augdamas ir bręsdamas individas ieško ir mokosi elgesio būdų, leidžiančių laimingai gyventi žmonių visuomenėje. “3

Kiekviena jauna šeima, dažniausiai susikuria savo ateities planus į kuriuos dažniausiai pirmoje vietoje įeina – vaikų auginimas, tai jų palikuonys, galbūt asmenys, kurie džiugins juos visą gyvenimą ar senatvėje juos prižiurės. Tačiau juos užauginti nėra taip paprasta.

“Vaikų auginimas – tai viena svarbiausių šeimos dvasinio gyvenimo funkcijų. Šeimoje vaikas nuolat stebi ir perima šeimos gyvenimo būdą, jos narių dorovinę ir dvasinę kultūrą, elgesį, vertybines orientacijas. Šeima jam padeda įveikti vienišumą, nepasitikėjimą savimi, nerimą, atstatyti emocinę pusiausvyrą, niveliuoja stresus. Joje vaikai perima vyresniųjų gyvenimo ir auklėjimo patyrimą, formuojasi kaip būsimieji tėvai”.4

Tai rodo, jog yra labai svarbu gebėti nukreipti šeimyninį gyvenimą teisingu keliu, kad tiek tėvas, tiek motina tinkamai atliktų savo pareigas, gebėtų patarti, padėti savo vaikui kurdami jam ateitį visuomeniškame gyvenime. Kiekvienas savo vaikui linkime geriausio,

_________________________

2 Seliokienė L. Šeimos pedagogika. Marijampolė, 2004, 72

3 Kendall Frances Ypatingi tėvai ypatingi vaikai. Vilnius”Andrena”, 2001, 15

4 Bajoriūnas Z. Šeimos edukologija. Vilnius:”Jošara”, 1997, 31

2. Vaikų ir tėvų bendravimas istoriškai sąlygiškas

Vaikų ir tėvų tarpusavio bendravimo, išprusimo lygis, supratimas gali būti istoriškai sąlygiškas, priklausomas nuo gyvenamojo laikotarpio ir susidariusių sąlygų.

“Pvz., lietuvio valstiečio šeimoje, kur visi gyveno ir dirbo, bendravimo sąlygos buvo savitos.

Šiuo metu Jūs matote 30% šio straipsnio.
Matomi 671 žodžiai iš 2215 žodžių.
Peržiūrėkite iki 100 straipsnių per 24 val. Pasirinkite apmokėjimo būdą:
El. bankininkyste - 1,45 Eur.
Įveskite savo el. paštą (juo išsiųsime atrakinimo kodą) ir spauskite Tęsti.
SMS žinute - 2,90 Eur.
Siųskite sms numeriu 1337 su tekstu INFO MEDIA ir įveskite gautą atrakinimo kodą.
Turite atrakinimo kodą?
Po mokėjimo iškart gausite atrakinimo kodą, kurį įveskite į laukelį žemiau:
Kodas suteikia galimybę atrakinti iki 100 straispnių svetainėje ir galioja 24 val.