Verslo planas
5 (100%) 1 vote

Verslo planas

TURINYS

1. SANTRAUKA 3

2. VERSLO APRAŠYMAS 4

2.1.Verslo srities aprašymas 4

2.2. Firmos istorija 4

2.3.Firmos tikslai 5

2.4.Paslaugos aprašymas 6

3. MARKETINGAS 7

3.1. Rinkos apžvalga 7

3.2.Konkurencijos analizė 8

3.3.Kainų politika 9

3.4.Pateikimo srtategija 10

3.5.Reklama ir rėmimas 10

4. GAMYBA 12

4.1.Technologinio proceso aprašymas 12

4.2.Vietos analizė 14

4.3.Patalpos ir įrengimai 15

5.4.Transportas 16

4.5.Tiekėjai 16

4.6.Personalo parinkimas 17

5.VADYBA 17

5.1.Organizacinė firmos struktūra, valdymo modelis ir stilius 17

5.2. Organizacinė firmos struktūra 18

5.3. Juridinė sandora 20

6.RIZIKOS VEIKSNIAI 25

7.FINANSAI 28

7.1.Reikiamos lėšos ir jų panaudojimas 28

7.1.1. Balansas laikotarpio pradžiai 28

7.1.2. Ilgalaikis turtas ir jo nusidėvėjimas 29

7.1.3. Darbuotojai ir jų darbo užmokestis 29

7.2. 2005 m. pardavimo prognozė 30

7.2.1.Pardavimų prognozė 2006-2007 m. 30

7.3. Veiklos sąnaudos 2005 M. 30

7.3.1. Veiklos sąnaudos 2006 M. – 2007 M. 31

7.4. Planinis balansas 2005 M. 31

7.4.1. Planinis balansas 2006 M. – 2007 M 32

7.5. Pinigų srautų ataskaita 2005 M. 33

6.5.1. Pinigų srautų ataskaita 2006 M. – 2007 M. 34

7.6. Pelno (nuostalio) ataskaita 2005 M. 35

6.6.1. Pelno (nuostalio) ataskaita 2006 M. – 2007 M. 36

7.7. Prognuozuoami ekonominiai rodikliai 37

7.7.1. Finansinių rodiklių grupės rodikliai 38

7.8. Nenuostolingo lūžio taško skaičiavimas 39

8. NAUDOTOS LITERATŪROS SĄRAŠAS 41

1. SANTRAUKA

Žvelgiant į ateitį nusprendžiau įkurti UAB „Šiluma ir Jaukumas“. Šį sugalvota firma teiks langų sandarinimo paslaugos, o ateityje planuojam atlikti įvairūs remonto ir apdailos darbai (plytelių ir metlako klijavimas, pakabinamų lubų montavimas, žaliuzių kabinimas, parketo klijavimas, kalimas dailylentėmis).Tai yra perspektyvi veikla, kadangi net 88 gyventojų mano, kad tai labai svarbios ir reikalingos paslaugos, kadangi visi nori turėti šiltus, tvarkingai ir kokybiškai suremontuotus butus. Paslaugas teikti nuspręsta ištyrus rinką, išanalizavus vartotojų savybes, nustačius potencialią rinką, paskaičiavus prognozuojamą savikainą ir prognozuojamą pelną. Įvertinus galimus rizikos faktorius.

UAB „Šiluma ir Jaukumas“ įregistruota 2004 metais Visagino miesto savivaldybėje.

Lėšos bus panaudotos įrankiams pirkti. Jau yra numatytos patalpos išsinuomojimui patogioje vietoje – Statybininkų gatvėje. Tai patogi vieta, nes galima efektyvinti reklamą, atkreipiant didesnį skaičių klientų dėmesį, nes ši gatvė yra viena iš pagrindinių, yra judri, joje nėra gausu firmų ir reklaminių iškabų, be to ši gatvė yra priešingoje miesto dalyje nei yra įsikūrę mūsų konkurentai-taigi sumažės konkurencija. Be to gatvė gerai žinoma, patogus susisiekimas, todėl ofisą patogu bus rasti net ir tiems, kurie neturi telefono.

Mūsų klientų ratas įvairus. Pagrindą sudaro jauni ir vidutinio amžiaus, novatoriškų pažiūrų, pastovų pajamų šaltinį turintys žmonės.

Paslaugų kainos bus nuolat derinamos atsižvelgiant į konkurentu kainas, nuolatiniams klientams bus suteikiamos įvairios nuolaidos. Įmonės veiklą ir joje atsiradusias naujoves planuojame reklamuoti spaudoje, bei reklaminiais bukletais, taipogi internete. Planuojamas, skirimas reklamai apie 2000 Lt. Būtinai apdrausime firmai priklausantį turtą, bei įvesime modernią apsaugos sistemą.

Pradžioje mūsų firmoje dirbs 10 darbuotojų, Mums reikės tiek buhalterės, tiek valytojos, tiek ir dviejų administratorių. Mokamas atlyginimas sudarytų apie 30 nuo apyvartos.

Įmonė savo veiklą ketina pradėti sausio mėnesį 2005 m., kad spėtų įsibėgėti iki sezono (gegužės – spalio mėn.), nes būtent šiuo laikotarpiu yra didžiausia paklausa ir gaunamas didžiausias pelnas.

2. VERSLO APRAŠYMAS

2.1.Verslo srities aprašymas

Žmonės nėra patenkinti tuo, kad taip brangiai kainuojanti šiluma pro languose esančius plyšius eina vėjais, o daugelio iš jų pragyvenimo lygis neleidžia šių langų pasikeisti naujais ir kokybiškais.

Lietuva yra turtinga medienos išteklių, tačiau yra nepakankamai išplėtota medienos pramonė, negaminama langai ir durys, o atvežtiniai iš vakarų valstybių ar iš NVS šalių yra žymiai brangesni, nei būtų vietoje pagaminti. Daugelis gyventojų linkę langus ir duris sandarinti. Kokybiškai užsandarinus viso buto langus ir duris, temperatūra bute pakyla nuo 20C iki 50C . Tokį skirtumą galima tikrai pajusti, todėl apie paslaugos privalumus galima ir neaiškinti. Žmonės gali atsisakyti elektrinių ir dujinių šildytuvų ir užuot mokėję kas mėnesį daug didesnius mokesčius už elektrą ir dujas gali sumokėti vieną kartą už mūsų siūlomą paslaugą, džiaugtis šiluma ir pamiršti langus kokiems 5-8 metams.

Kaip įrodė mūsų tyrimai mieste yra tik vienas konkurentas. Jų veikla pakankamai sėkminga.

Mūsų veikla neįtakos kitų Lietuvos rinkų, o tik Visagino miesto rinką, kadangi ji užims konkurentų neaprėptą rinkos dalį, teiks patobulintas, geriau remiamas paslaugas ir tikėtina, kad patrauks dalį jų klientų pas save.

2.2. Firmos istorija

Uždaroji akcinė bendrovė „Šiluma ir Jaukumas“ įregistruota 2004 gruodžio 05 d. Visagino rajiono savivaldybėje. Jos įkūrėjai du asmenys:

Tatjana Palčevskaja

• Gimęs 1980m. vasario 06d. Maskva.

• 1998 m.
baigęs “Visagino ‘Ateities” vidurinę mokyklą.

• 2000m. įstojęs į Utenos Kolegiją buhalterinės apskaitos specialybę.

• Ten bandys įgyti buhalterinės apskaitos specialybės atestatą.

• Kalbos : Lietuvių, rusų, lenkų, anglų.

• Turi organizacinių sugebėjimų.

Marius Čebanas

• Gimęs 1980m. Gruodžio 03d. Vilnius.

• 1999m. baigęs “Židinio” vidurinę mokyklą

• 2000m įstojęs į Vilniaus Kolegiją kompiuterinės technikos specialybę.

• Ten bandys įgyti kompiuterinės technikos specialybės atestatą.

• Kalbos : Lietuvių, rusų, anglų, prancūzų.

• Išmano kompiuterio darbinį interfeisa, bei programavima.

Įmonė savo veiklą ketina pradėti sausio mėnesį, kad spėtų įsibėgėti iki sezono (gegužės – spalio mėn.)

Pakėlus šiluminės energijos kainas pasidarė aktualus jos taupymas.Daugelis žmonių išbandė įvairias apšiltinimo technologijas – kamšyti langus vata, laikraščiais, klijuoti langajuostes ar lipnias juostas, apkalti veltiniu aidiniu ir kita. Tačiau laukiamų rezultatų jie nesulaukdavo. Dėl šių priežasčių ir buvo suplanuota įkurti tokia firma.

2.3.Firmos tikslai

Mūsų firmos pagrindinis tikslas yra įsitvirtinti rinkoje, gauti pelną, kaupti kapitalą verslo plėtotei.

Mūsų įmonė turi nusistačiusi tokius artimiausius tikslus:

1. Įsitvirtinti rinkoje

2. Per pirmuosius metus pasiekti ne mažesnę, kaip 80 gamybinių pajėgumų apyvartą.

3. Užtikrinti pastovias darbo vietas darbuotojams ir pastovų pragyvenimo lygį.

4. Užmegsti ilgalaikius patikimus ryšius su didmeninikais.

5. Sudominti kuo didesnį klientų skaičių.

Tolimesni įmonės tikslai yra tokie:

1. Nukonkuruoti konkurentus geresnės kokybės ir žemesnės kainos pagalba.

2. Mažinti kiek įmanoma sąnaudas.

3. Kelti paslaugos kokybę.

4. Domėtis technologijos tobulinimu ar alternatyvia veikla.

5. Pasiekti maksimalų pelną

2.4.Paslaugos aprašymas

Paslauga daugiausia bus teikiama daugiabučių ir privačių namų gyventojams, gyvenantiems tiek miesto ribose, tiek netolimose priemiesčio vietovėse.

Bus teikiamos šios paslaugos:

• Glazūruotų plytelių ir metlako klijavimas

• Žaliuzių kabinimas

• Langų sandarinimas

• Parketo klijavimas

• Pakabinamų lubų montavimas

• Kalimas dailylentėmis

Visos teikiamos paslaugos bus teikiamos taikant rėmimo programą – invalidams bus taikomos nuolaidos. Taip pat nuolaidos bus taikomos ir pensininkams( tokių nuolaidų netaiko konkurentai). Taip pat taikysime nuolaidas prieš šventes, suteiksime garantinį aptarnavimą ir teiksime paslaugą išsimokėtinai.

Pasalugas stengsimės atlikti kokybiškai. Samdysime tik kvalifikuotus specialistus ir naudosime tik kokybiškas “ Varrnamo “ firmos technologijas ir žaliavas. Garantuojame šiaspaslaugų savybes:

• Kokybė

• Ilgaamžiškumas

• Estetinis vaizdas

• Patvarumas

• Termoizoliacija

• Garantinis laikotarpis

Mes manome, kad klientai tikrai atkreips dėmesį į šias savybes, nes tokiomis savybėmis nepasižymi konkurentų teikiamos paslaugos, o ir jų teikiamų paslaugų spektras yra žymiai siauresnis.

Teikdami paslaugas taikysime optimaliausią kainodaros strategiją – kad kainos nebūtų daug žemesnės nei konkurentų, nes klientai supranta, kad kas yra pigu negali būti labai aukštos kokybės, ir kad kainos nebūtų labai aukštos, lyginant su rinkos kainomis. Taigi mūsų kaina bus optimali. Tai yra tokia už kurią daugiausia klientų norėtų užsisakyti mūsų teikiamas paslaugas. Mūsų įmonėje vieno standartinio lango pilnas sandarinimas kainuoja apie 400 Lt.( Žaliavos+ darbas+ pelnas).

3. MARKETINGAS

3.1. Rinkos apžvalga

Norint užtikrinti savo veiklos sėkmingumą, būtina detaliai išanalizuoti rinką aptariant tokius esminius momentus kaip rinkos imlumas, pardavimų perspektyva, šio tipo paslaugos kaina vietinėje rinkoje ir kitose rinkose, vidutinė paslaugos pardavimo galimybė per 1 mėnesį, sezoniškumas, specifinės paslaugų savybės.

Prieš pradedant veiklą ištyrėme rinką tai yra apklausėme apie 100 gyventojų. Klausdami, ką jie mano apie šią paslaugą, siekėme išsiaiškinti, ar bus pakankama paklausa šiai paslaugai. Daugelis – net 80, šią paslaugą mielai rinktųsi, 10 ją rinktųsi jei jos kokybė būtų geresnė, ir tik 3 ji visai nereikalinga. Tie 10 ko gero paslaugą rinktųsi naujai atsiradusioje firmoje, kuri garantuoja kokybę ir suteikia garantinį laikotarpį. Paklausą didina ir tai, kad yra tik vienas konkurentas. Žinoma yra ir smulkių konkurentų- tai asmenys, kurie nelegaliai teikia šią paslaugą tai yra neįregistravę įmonės. Praktika rodo, kad tokie konkurentai greitai bankrutuoja nes arba neturi pakankamai kompetensijos ir žinių kaip tvarkyti biznio reikalus, arba jų klientų ratas labai siauras, nes žmonės nelabai linkę pasitikėti ne specialistais, kurie be to neteikia jokių garantijų. Todėl šių konkurentų galima nebijoti.

Mūsų planuojama užimti rinkos dalis yra 16 445 šeimos, kurios vidutiniškai gali duoti apie 50 337 langus.

Svarbu buvo ištirti vartotojų savybes. Klientų ratas gana įvairus, bet pagrindą sudaro jauni arba vidutinio amžiaus, novatoriškų pažiūrų taupyti linkę žmonės, kurie turi pastovų pragyvenimo šaltinį ir jų pajamos yra vidutinės arba aukštesnės. Dauguma jų gyvena daugiabučiuose namuose.
Ypatingo rinkos segmentavimo čia lyg ir nėra, nebent būtų galima segmentuoti pagal pasirinkimo motyvus:

• Tie, kurie paslaugą renkasi, nes negali nusipirkti gerų kokybiškų langų.

• Tie, kurie nenori pirkti naujų langų, nes jų langai dar gero stovio tik nėra sandarūs.

Vartotojų pasirinkimą lemia ir tam tikros paslaugos savybės. Mūsų paslauga yra sezoninio pobūdžio . Paklausa numatoma didžiausia gegužės-spalio mėn. Pesimistinės prognozės atveju Ne sezono metu, kaip minėta, be langų sandarinimo teiksime ir kitas anksčiau išvardintas paslaugas, nes nenorime nei atleisti darbuotojų, nei dirbti su prastovomis, kadangi sezonui vėl reikėtų ieškoti ir samdyti naujus darbuotojus, kurių visai nepažystame, gaišti laiką ir daryti papildomas išlaidas ir negalime būti garantuoti, kad pavyks rasti gerus specialistus.

3.2.Konkurencijos analizė

Konkurentus galima suskirstyti į stambius ir smulkius. Stambus konkurentas mieste yra tik vienas ir tik juo derėtų laikyti stipriais varžovais. Stambesnis konkurentas yra“ Langai “. Šis konkurentas įsikūrė maždaug prieš 5 metus ir iki šiol sėkmingai tęsia savo veiklą. Jų įrengimai jau gerokai padėvėti, be to teikiamų paslaugų pasirinkimas yra daug siauresnis. Ne tokia lanksti reklamos bei rėmimo sistema.

Smulkūs pavieniai darbininkai, teikiantys paslaugas nelegaliai didesnės grėsmės nekelia.

Ištyrus konkurentų veiklą paaiškėjo, kad joje yra tam tikrų trūkumų, kurie mums yra parankūs. Kaip minėta, stipriais konkurentais galime laikyti tik vienas konkurentas. Taigi juos stebime nuolat – kokie pokyčiai jų veikloje ir kodėl tai vyksta, ar tai vidinių ar išorinių priezasčių pasekmė ir kaip to išvengti mums. Mūsų konkurentas – “ Langai “.Ji atlieka tos pačios rūšies paslaugas ir tarpininkauja parduodant langus ir duris. Ši firma samdo daugiau darbuotojų , nuomojasi didesnes patalpas centrinėje miesto dalyje (Taikos gatvėje). Tai nulemia, kad paslaugos yra teikiamos aukštesne kaina. Jų teikiama paslauga kainuoja maždaug 450 LT už standartinį langą. Firma moka daugiau už nuomą ir didesni visi mokesčiai. Pelnas truputėlį didesnis nei mūsų planuojamas.

Rinka yra sukoncentruota mieste ir netolimose priemiesčio vietovėse. Važiuoti kažkur į kitą miestą neapsimoka, nes didelės kelionės išlaidos, be to kiekviename mieste yra tokio tipo paslaugas teikiančių firmų, kurios jau žinomos ir įsitvirtinusios rinkoje, be to konkuruoti žinomame mieste su žinomais konkurentais žymiai lengviau, nei su tais, kurių visai nepažystame.

Vertinant šios paslaugos kainas vietinėje rinkoje galima pasakyti, kad jos labai panašios ir skiriasi maždaug 50LT. Panašios kainos yra ir kitose šalies rinkose-kaina daugiausia svyruoja 60LT. Todėl galima teigti, kad kainą nustatėme teisingai. Dauguma firmų naudoja švedų firmos “Varrnamo “ žaliavas, kitos- lenkų gamybos žaliavas.Teikiamų paslaugų kokybė, klientų nuomone, galėtų būti geresnė, todėl mes ir linkę konkuruoti kokybės aspektu. Be to klientai pasigenda teikiant paslaugą tokių dalykų kaip įvairios nuolaidos, garantija, išsimokėtinas aptarnavimas ir kita. Būtent šiais trūkumais mes ir ketiname pasinaudoti. Mes taikysime nuolaidas invalidams ir pensininkams, nuolaidas prieš šventes ir kitus rėmimo elementus. Be to teikiant paslaugą sieksime jai suteikti tokias specifines savybes, kurių pageidauja klientai:Kokybė Termoizoliacinės savybės

Patvarumas Estetinis vaizdas

Ilgaamžiškumas Garantinis aptarnavimas

Lentelė Nr.1

Palyginimo kriterijai “Langai“

Įkurimo data 1999m.

Vieta Taikos gatvė

Teikiamos paslaugos Langų sandarinimas, tarpininkavimas parduodant langus ir duris

Aptarnaujama rinkos dalis 1/2(16 445 šeimos)

Teikiamų paslaugų kokybė 80 žmonių teigia, kad kokybė yra pakankamai gera, bet nemalonus aptarnavimas

Kaina 450 Lt.

Rėmimas Nuolaidos prieš šventes

Reklama 1 kartas per savaitę miesto dienraščiuose

3.3.Kainų politika

Nustatant kainą bus taikoma įsiskverbimo į rinką strategija. Todėl bus nuolat stebimos kainos rinkoje bei konkurentų kainos. Kalbant apie konkurentų kainas, galima pasakyti, kad vietinėje rinkoje jos svyruoja 50 Lt., o šalies rinkose jos svyruoja iki 60 Lt. Visagino mieste mūsų paslauga bus teikiama už mažiausią kainą, kadangi buvo rastas didmenininkas, tiekiantis žaliavas už žemesnę kainą, nei žaliavas perka konkurentai. Taigi mes galime sau leisti paslaugą teikti žemesne kaina ir kad dėl to nenukentėtų kokybė.Konkurentų kainos svyruoja nuo 410 Lt. Iki 450 Lt. Mūsų paskaičiuota kaina 400 Lt. vieno standartinio lango sandarinimui. Manome, kad mūsų siūlomai paslaugaitai yra nustatyta optimali kaina, kuri padės įsiskverbti į rinką. Skaičiuojant kainą remiamasi tokia formule: Žaliavos+ Darbas+ Pelnas.

Kadangi sandarinimo darbai yra sezoninio pobūdžio, todėl jų paklausa didžiausia gegužės – spalio mėnesiais. Per šį laikotarpį daugiausia užsakymų duoda daugiabučių namų gyventojai, nes Visagino mieste visi namai yra daugiabučiai. Taigi mūsų tiksline rinka taps visi 3 mikrorajionai.Iš privačių namų galėtume paminėti sodo sklypai. Kadangi paklausa labai nepastovi, tai sunku nustatyti vidutinį užsakymų skaičių. Ištyrus konkurentų veiklą, padarytos sekančios išvados, kad minėtu laikotarpiu užsakymų būna
ir konkurentai dirba be prastovų. Taigi paskaičiuota, kad per vieną darbo dieną vienas darbininkas gali užsandarinti trys standartinius langus, tai yra vieno kambario butą. Kadangi dirbama bus brigadomis, tai brigada užsandarins 5-6 langus tai yra du vieno kambario butus. Dviejų kambarių butą ta pati brigada gali užsandarinti per 6 valandas(4 langai), trijų kambarių butą- per 8 valandas (6 langai ).

Taigi, per 8 valandas brigada daugiausia gali užsandarinti 6 langus. Tuomet per savaitę ji gali įvykdyti 5 tokio tipo užsakymus iš daugiabučių namų gyventojų. Trys brigados įvykdyti galėtų 15 tokių užsakymų per savaitę. Tai maksimalus užsakymų skaičius, kurį galėtų įgyvendinti 3 brigados per savaitę.

3.4.Pateikimo srtategija

Ofise tiesiogiai ar telefonu priimami užsakymai. Darbų vykdytojas susitaria su darbininkais, kas ir kurį užsakymą vykdys, maždaug aptaria jo įvykdymo terminus. Užsakymai vykdomi klientų butuose. Langus sandariname iš savo žaliavų, o visas kitas paslaugas teikiame iš užsakovo žaliavų. Klientui domintis yra nusakomos visos paslaugos savybės, informuojama apie kainą, taip pat supažindinama su taikomomis nuolaidomis. Žmogus, pasinaudojęs paslauga, gali susimokėti iš karto arba išsimokėtinai trijų mėnesių laikotarpyje.

Paslaugos teikimas vyksta be tarpininkų, nes paslaugų sferai tai apskritai nėra būdinga. Taip net geriau, kadangi visas pelnas lieka mūsų įmonei. Taip pat paranku tai, kad pateikimui įtakos nedaro vieta, kur mes esame įsikūrę, nes dauguma užsakymų priimami telefonu. Firma teikdama minėtas paslaugas garantuoja darbų atlikimo kokybę per minimalų tam reikalingą laiką, už priimtiną kainą klientui patogiu laiku ir jam parankiomis sąlygomis bei nuolaidomis. Dažnai klientai nepatenkinti, kad po sandarinimo darbų būna apgadinti lango rėmai ir nutrinti dažai, paliekamos darbo vietoje šiukšlės ir dulkės, darbo metu išėmus langą esant blogam orui apgadinamos sienos. Mes užtikriname, kad tokių trūkumų nebus, kadangi langą užsandariname taip, kad žmogus apie jį gali visai pamiršti: po sandarinimo lango rėmas yra perdažomas, nuvalomi stiklai, langas sutvirtinamas sąvaržomis, darbo vieta sutvarkoma. Klientai taip pat gali nesibaiminti, kad dėl blogo oro bus sugadintos sienos- esant blogam orui, savo ir klientų patogumui, naudosime ant metalinių konstrukcijų rėmo, kuris tvirtinamas ant sienos iš lauko pusės, užtrauksime vėjui ir drėgmei atsparaus audinio tentą.

Šiuo metu Jūs matote 30% šio straipsnio.
Matomi 2622 žodžiai iš 8621 žodžių.
Peržiūrėkite iki 100 straipsnių per 24 val. Pasirinkite apmokėjimo būdą:
El. bankininkyste - 1,45 Eur.
Įveskite savo el. paštą (juo išsiųsime atrakinimo kodą) ir spauskite Tęsti.
SMS žinute - 2,90 Eur.
Siųskite sms numeriu 1337 su tekstu INFO MEDIA ir įveskite gautą atrakinimo kodą.
Turite atrakinimo kodą?
Po mokėjimo iškart gausite atrakinimo kodą, kurį įveskite į laukelį žemiau:
Kodas suteikia galimybę atrakinti iki 100 straispnių svetainėje ir galioja 24 val.