TURINYS
1) Reziumė -2-
Siūlomo projekto esmė -2-
Marketingo planas -3-
a) Tikslinės rinkos parinkimas -3-
3 Marketingo rinkinio elementai -4-
Gamybos planas -7-
6 Gamybos procesas -7-
7 Gamybiniai pajėgumai -7-
8 Žaliavos, reikalingos gamybai -8-
Organizacinis planas -8-
Finansinis planas -9-
2) Sanaudų prognozė -11-
3) Pelno (nuostolio) ataskaita -15-
4) Pinigų srautų ataskaita -18-5) Balansas -19-
ĮMONĖS “KUBILAS” VERSLO PLANAS
Reziumė
Įmonės pavadinimas: Uždaroji akcinė bendrovė “KUBILAS”
Įmonės kodas: 5454545
Registravimo data: 2002-01-02
Veiklos pobūdis :maisto produktų gamyba
Adresas: Bebrūnų miestelis, Mindaugo g. 3
Telefonas: 8-513-42565
Bankas: Bankas Snoras, Bebrūnų skyrius, kodas 260101888
Atsiskaitomoji sąskaita: LT 47010122565454
Šio projekto esmė- įkurti nedidelę kepyklą, kuri aptarnautų Bebrūnų
miestelį, ir aplinkinius miestelius.
Bus gaminamas kasdieninis maisto produktas – “Prancūziškas” batonas, kurio
išskirtinė forma bei puikus skonis patrauks vartotojų dėmesį ir leis
įsitvirtinti planuojamame rinkos segmente. Produkto kaina palaikoma apie 10
( žemesnė nei konkurentų, užtikrinta gaminio kokybė ir operatyvus
pristatymas.
Batonus numatoma kepti p. Jonui Petraičiui priklausančiame pastate Bebrūnų
miestelyje.
Direktorius ir vienintelis akcininkas p. Jonas, baigė KTU Lengvosios
pramonės fakultetą ir turi ne vienerių metų prekybos darbo patirtį.
Projekto finansavimo poreikis sudaro 200 000 Lt, kurių didžioji dalis bus
skirta technologinei įrangai bei automobiliui įsigyti, taip pat statybos
bei remonto darbams atlikti, atsargoms sukaupti. Projektas bus
finansuojamas iš vidinių ir išorinių šaltinių. 120 000 Lt numatoma paimti
paskolą iš banko ” Hansabankas”.
Projekto finansinė analizė parodė, kad įmonė bus pelninga ir turės
pakankamai pinigų grąžinti paskolas ir sumokėti palūkanas. Projektas turėtų
atsipirkti mažiau nei per pusę metų.
Siūlomo projekto esmė
Ponas Jonas Petraitis gyvena Bebrūnų miestelyje. Jis turi 100 m2 ūkinį
pastatą ir neseniai gavo 80 000 Lt palikimą.
Jo siūlomo projekto esmė būtų tokia:
1. P. Jonas steigs uždarają akcinę bendrovę, kur bus vienintelis
akcininkas.
2. Jis įkurs nedidelę kepyklą, kuri aptarnaus aplinkinius miestelius, čia
bus kepami “Prancūziški “ batonai.
3. P. Jonas ūkinį pastatą pritaikys gamybai.
4. Įsigis visą reikalingą kepimo įrangą.
5. Jis tikisi įgyvendinti savo projektą per pusę metų.
Taigi p. Jonas, rašydamas verslo planą, sieks tokių tikslų:
o patikrinti idėją:
o apskaičiuoti reikalingų lėšų poreikį;
o surasti partnerius arba gauti paskolą;
o įvertinti riziką, jei teks skolintis pinigų.
Marketingo planas
Tikslinės rinkos parinkimas. Bebrūnai yra strategiškai geroje vietoje.
Puikus susisiekimas su aplinkiniais miesteliais ( Čiškiais, Vokiškiais,
Lukštais bei Gerviais ) bei respublikinės svarbos kelių artumas padidina p.
Jono verslo galimybes. Kaip rodo paveikslas, tolimiausias miestelis Gerviai
nutolęs nuo Bebrūnų per 30 km., o Čiškiai ir Lukštai yra beveik pakeliui,
Vokiškiai yra už 15 km. P. Jonui kasdien teks nuvažiuoti apie 100 km.,
vežiojant produkciją į visus aplinkinius miestelius bei užeigas šalia
respublikinio kelio.
Geografinė padėtis labai svarbi p. Jono projekto įgyvendinimui, jos analizė
leidžia įvertinti gyventojų skaičių , prekybos taškų padėtį, apskaičiuoti
transportavimo sąnaudas.
Užeiga
|RESPUBLIKINĖS REIKŠMĖS KELIAS |
Užeiga
5km.
10 km. 5 km.
Bebrūnai
Lukštai Čiškiai
15 km
. 15 km.
Vokiškiai
Gerviai
1 pav. Realizavimo rinka
Potenciali rinka, pagal rinkimų surašymo duomenis miesteliuose bei
transporto intensyvumą šiame rajone, sudaro apie 12000 žmonių. P. Jonas
tikisi, kad per parduotuves bei maitinimo įmones pasiekiama rinka bus 9000
žmonių, o realiai pasiekiama 6000 žmonių.|12000 žm. |Potenciali |
| |rinka |
|9000 žm. |Pasiekiama | |
| |rinka | |
|6000 žm. |Realiai | | |
| |pasiekiama rinka | | |
2 pav. Tikslinės rinkos parinkimas
Pagal realiai pasiekiamą ( 6000 žm.) rinką p. Jonas planuoja labiausiai
tikėtinas pardavimų
apimtis. Riziką sumažinti, be labiausiai tikėtino
varianto , verslininkas numato, remdamasis optimisinėmis bei pesimistinėmis
pardavimų prognozėmis.
Rinkos galimybių analizė. P. Jonui reikės išsikovoti vietą jau užimtoje
rinkoje, siekdamas išanalizuoti savo galimybes, jis nagrinėja tokius
klausimus:
1. Potencialūs vartotojai
✓ Jo gaminių potencialūs vartotojai- visi asmenys nepriklausomai
nuo lyties, amžiaus, pajamų, išsilavinimo, užsiėmimo, gyvenamosios
vietos, būdo.
Pyrago gaminių parinkimą riboja tik asmeniniai žmonių poreikiai,
pomėgiai, sveikatos būklė ir, žinoma, pasiūla.
Pyrago gaminiai perkami kasdien, švieži, jų atsargos nekaupiamos, nes
prastėja skonis, jie greitai sensta.
✓ Kita grupė potencialių vartotojų yra maitinimo įmonės ( užeigos,
kavinės, valgyklos ir kt.), jos perka didesniais kiekiais, savo
klientams maitinti. Šiame rinkos segmente aktualu nuolaidų sistema,
savalaikis tiekimas ir, aišku, kokybė.
2. Potencialūs konkurentai
✓ Svarbiausi jų p. Jonui būtų didelės duonos įmonės, esančios mieste
ir aprūpinančios aplinkines gyvenvietes savo produkcija. Jų
gaminiai paprastai į rajono parduotuves tiekiami kas antrą dieną,
vartotojus pasiekia jau nešvieži, taigi nėra labai kokybiški.
✓ Antra konkurentų grupė- smulkios privačios kepyklos, sumaniusios
steigtis Bebrūnuose ar aplinkiniuose miesteliuose.
Prieš abi šias konkurentų grupes p. Jonas turi tokius pranašumus:
• gali lengviau persiorientuoti į vartotojų poreikius ir
pakeisti asortimentą;
• gersnė produktų kokybė;
• mažesnė kaina;
• galimybė operatyviai tiekti šviežią (dar šiltą) produkciją.Marketingo rinkinio elementai.
1.Produkto aprašymas
P. Jonas keps “Prancūziškus” batonus, kurie yra kasdieninio vartojimo,
pagrindinis maisto produktas. Iškeptas gaminys bus siauras ir apie 0,5m
ilgio. P. Jonas mano, kad tokia forma patrauks klientų dėmesį ir išskirs jį
iš analogiškų gaminių srauto. Vieno batono svoris- 0,25 kg. Reikalingos
medžiagos ir žaliavos pateikiamos lentelėje.
Verslininkas teigia, kad jo gaminių skonis, prekinė išvaizda ir kaina
atitiks vartotojų reikalavimus. Pyragai bus švieži, maistingi, firminiai
receptai bei specialūs priedai suteiks jiems malonų ir subtilų skonį.
P. Jonas pasiruošęs keisti bei papildyti savo produkcijos asortimentą,
pasikeitus paklausai.
2. Paskirstymas
Savo gaminius p. Jonas realizuos per mažmenines aplinkinių miestelių
prekybos įmones, be to, pirkėjai galės nusipirkti gaminius tiesiog iš
kepyklos. Prekybos įmonėms pageidaujant, produkcija bus pristatyta tiesiai
į nurodytą vietą, klientui patogiu laiku. 3 paveikslas rodo, kaip pagaminti
produktai pateks galutiniam varotojui. Kiekviename miestelyje yra 1-2
parduotuvės ir maždaug tiek pat kavinių ar restoranų. Čiškiuose, bei
Gerviuose yra valgyklos, kuriose maitinasi vietinės žemės ūkio bendrovės
darbininkai. Kaip matyti iš 3 paveikslo, p. Jono gaminiais prekiaus ir 2
užkandinės šalia respublikinės reikšmės kelio.[pic]
3 pav. Produkcijos paskirstymo kanalai3.Rėmimas
Siekiant paskatinti potencialius klientus, bus pasitelkta nuolaidų sistema,
ypač maitinimo įmonės, perkančioms didesniais kiekiais. P. Jonas suteiks
tokias nuolaidas:
• perkantiems 200 ir daugiau vienetų;
• klientams perkantiems pusę metų ir daugiau;
• atsiskaitantiems grynaisiais ir iškart;
• nemokamai reklamuojantiems „Prancūziškus“ batonus prekybos vietose
(reklaminiai plakatai, lipdukai ir kt.).
Reklamai skirti lėšų p. Jonas nenumato, nes tai maža įmonė,. Dirbanti su
pastoviais klientais – su jais ryšiai jau užmegzti.
4. Kainos, jų nustatymas
P. Jonas kainą nustatė, atsižvelgdamas į vieneto savikainą ir konkurentų
kainas (kurios svyruoja nuo 1,10 iki 1,20 Lt); ją numatė 10% žemesnę.
Tikėtina didmeninė gaminio kaina yra 1 Lt.Pardavimų prognozė (optimistiniu, pesimistiniu ir labiausiai tikėtiniausiu
variantu). Kaip bus matyt iš gamybos plano, numatoma įsigyti technologinė
įranga leis iškepti iki 1 tonos, arba 4000 batonų per pamainą. Tarkime, kad
visa produkcija bus realizuota prekybinėse įmonėse, kurios aptarnauja apie
12000 žmonių. Numatomos pardavimų prognozės, atsižvelgiant į pasiekiamą
rinką bei turimus gamybinius pajėgumus, pateikiamos lentelėje.
1 lentelė
Įplaukų apskaičiavimas
|Variant|Laik|1ketv. |2ketv. |3ketv. |4ketv. |Antri metai |
|ai |o-ta| | | | | |
| |rpis| | | | | |
|2 – ąjį |0,75 pamainos| |3000 vnt. per dieną |
|ketvitį | | | |
|3 – ąjį |1 pamainą | |4000 vnt. per dieną |
|ketvitį | | | |
|4 – ąjį |1 pamainą | |4000 vnt. per dieną |
|ketvitį | | | |
|Antrais
pamainą | |4000 vnt. per dieną |
|metais | | | |Optimistinis pardavimų prognozės variantas, atvirkščiai, numato:
• spartų pragyvenimo lygio kilimą, didelį vartotojų prisirišimą prie šio
produkto;
• silpną konkurentų veiklą;
• bei p. Jono sėkmę sprendžiant įvairias problemas, susijusias su
projekto įgyvendinimu.
Šiuo atveju būtų pagaminta ir realizuota:
3 lentelė
Gamyba optimistinio varianto atveju
|1 – ąjį |1 pamainą |Technologinė |4000 vnt. per dieną |
|ketvitį | |įranga leis | |
| | |iškepti iki 1 | |
| | |tonos arba 4000| |
| | |batonų per | |
| | |pamainą. | |
|2 – ąjį |1,5 pamainos | |6000 vnt. per dieną |
|ketvitį | | | |
|3 – ąjį |1,5 pamainos | |6000 vnt. per dieną |
|ketvitį | | | |
|4 – ąjį |2 pamainas | |8000 vnt. per dieną |
|ketvitį | | | |
|Antrais |2 pamainas | |8000 vnt. per dieną |
|metais | | | |Labiausiai tikėtinas variantas – tarpinis tarp optimistinio ir
pesimistinio, numatantis vidutiniškas įmonės veiklos sąlygas. Šiuo atveju
įmonė gamintų ir realizuotų:
4 lentelė
Gamyba labiausiai tikėtino varianto atveju
|1 – ąjį |0,75 pamainos|Technologinė |3000 vnt. per dieną |