Verslo planas uab 2 metam
5 (100%) 1 vote

Verslo planas uab 2 metam

TURINYS

1) Reziumė -2-

Siūlomo projekto esmė -2-

Marketingo planas -3-

a) Tikslinės rinkos parinkimas -3-

3 Marketingo rinkinio elementai -4-

Gamybos planas -7-

6 Gamybos procesas -7-

7 Gamybiniai pajėgumai -7-

8 Žaliavos, reikalingos gamybai -8-

Organizacinis planas -8-

Finansinis planas -9-

2) Sanaudų prognozė -11-

3) Pelno (nuostolio) ataskaita -15-

4) Pinigų srautų ataskaita -18-5) Balansas -19-

ĮMONĖS “KUBILAS” VERSLO PLANAS

Reziumė

Įmonės pavadinimas: Uždaroji akcinė bendrovė “KUBILAS”

Įmonės kodas: 5454545

Registravimo data: 2002-01-02

Veiklos pobūdis :maisto produktų gamyba

Adresas: Bebrūnų miestelis, Mindaugo g. 3

Telefonas: 8-513-42565

Bankas: Bankas Snoras, Bebrūnų skyrius, kodas 260101888

Atsiskaitomoji sąskaita: LT 47010122565454

Šio projekto esmė- įkurti nedidelę kepyklą, kuri aptarnautų Bebrūnų

miestelį, ir aplinkinius miestelius.

Bus gaminamas kasdieninis maisto produktas – “Prancūziškas” batonas, kurio

išskirtinė forma bei puikus skonis patrauks vartotojų dėmesį ir leis

įsitvirtinti planuojamame rinkos segmente. Produkto kaina palaikoma apie 10

( žemesnė nei konkurentų, užtikrinta gaminio kokybė ir operatyvus

pristatymas.

Batonus numatoma kepti p. Jonui Petraičiui priklausančiame pastate Bebrūnų

miestelyje.

Direktorius ir vienintelis akcininkas p. Jonas, baigė KTU Lengvosios

pramonės fakultetą ir turi ne vienerių metų prekybos darbo patirtį.

Projekto finansavimo poreikis sudaro 200 000 Lt, kurių didžioji dalis bus

skirta technologinei įrangai bei automobiliui įsigyti, taip pat statybos

bei remonto darbams atlikti, atsargoms sukaupti. Projektas bus

finansuojamas iš vidinių ir išorinių šaltinių. 120 000 Lt numatoma paimti

paskolą iš banko ” Hansabankas”.

Projekto finansinė analizė parodė, kad įmonė bus pelninga ir turės

pakankamai pinigų grąžinti paskolas ir sumokėti palūkanas. Projektas turėtų

atsipirkti mažiau nei per pusę metų.

Siūlomo projekto esmė

Ponas Jonas Petraitis gyvena Bebrūnų miestelyje. Jis turi 100 m2 ūkinį

pastatą ir neseniai gavo 80 000 Lt palikimą.

Jo siūlomo projekto esmė būtų tokia:

1. P. Jonas steigs uždarają akcinę bendrovę, kur bus vienintelis

akcininkas.

2. Jis įkurs nedidelę kepyklą, kuri aptarnaus aplinkinius miestelius, čia

bus kepami “Prancūziški “ batonai.

3. P. Jonas ūkinį pastatą pritaikys gamybai.

4. Įsigis visą reikalingą kepimo įrangą.

5. Jis tikisi įgyvendinti savo projektą per pusę metų.

Taigi p. Jonas, rašydamas verslo planą, sieks tokių tikslų:

o patikrinti idėją:

o apskaičiuoti reikalingų lėšų poreikį;

o surasti partnerius arba gauti paskolą;

o įvertinti riziką, jei teks skolintis pinigų.

Marketingo planas

Tikslinės rinkos parinkimas. Bebrūnai yra strategiškai geroje vietoje.

Puikus susisiekimas su aplinkiniais miesteliais ( Čiškiais, Vokiškiais,

Lukštais bei Gerviais ) bei respublikinės svarbos kelių artumas padidina p.

Jono verslo galimybes. Kaip rodo paveikslas, tolimiausias miestelis Gerviai

nutolęs nuo Bebrūnų per 30 km., o Čiškiai ir Lukštai yra beveik pakeliui,

Vokiškiai yra už 15 km. P. Jonui kasdien teks nuvažiuoti apie 100 km.,

vežiojant produkciją į visus aplinkinius miestelius bei užeigas šalia

respublikinio kelio.

Geografinė padėtis labai svarbi p. Jono projekto įgyvendinimui, jos analizė

leidžia įvertinti gyventojų skaičių , prekybos taškų padėtį, apskaičiuoti

transportavimo sąnaudas.

Užeiga

|RESPUBLIKINĖS REIKŠMĖS KELIAS |

Užeiga

5km.

10 km. 5 km.

Bebrūnai

Lukštai Čiškiai

15 km

. 15 km.

Vokiškiai

Gerviai

1 pav. Realizavimo rinka

Potenciali rinka, pagal rinkimų surašymo duomenis miesteliuose bei

transporto intensyvumą šiame rajone, sudaro apie 12000 žmonių. P. Jonas

tikisi, kad per parduotuves bei maitinimo įmones pasiekiama rinka bus 9000

žmonių, o realiai pasiekiama 6000 žmonių.|12000 žm. |Potenciali |

| |rinka |

|9000 žm. |Pasiekiama | |

| |rinka | |

|6000 žm. |Realiai | | |

| |pasiekiama rinka | | |

2 pav. Tikslinės rinkos parinkimas

Pagal realiai pasiekiamą ( 6000 žm.) rinką p. Jonas planuoja labiausiai

tikėtinas pardavimų
apimtis. Riziką sumažinti, be labiausiai tikėtino

varianto , verslininkas numato, remdamasis optimisinėmis bei pesimistinėmis

pardavimų prognozėmis.

Rinkos galimybių analizė. P. Jonui reikės išsikovoti vietą jau užimtoje

rinkoje, siekdamas išanalizuoti savo galimybes, jis nagrinėja tokius

klausimus:

1. Potencialūs vartotojai

✓ Jo gaminių potencialūs vartotojai- visi asmenys nepriklausomai

nuo lyties, amžiaus, pajamų, išsilavinimo, užsiėmimo, gyvenamosios

vietos, būdo.

Pyrago gaminių parinkimą riboja tik asmeniniai žmonių poreikiai,

pomėgiai, sveikatos būklė ir, žinoma, pasiūla.

Pyrago gaminiai perkami kasdien, švieži, jų atsargos nekaupiamos, nes

prastėja skonis, jie greitai sensta.

✓ Kita grupė potencialių vartotojų yra maitinimo įmonės ( užeigos,

kavinės, valgyklos ir kt.), jos perka didesniais kiekiais, savo

klientams maitinti. Šiame rinkos segmente aktualu nuolaidų sistema,

savalaikis tiekimas ir, aišku, kokybė.

2. Potencialūs konkurentai

✓ Svarbiausi jų p. Jonui būtų didelės duonos įmonės, esančios mieste

ir aprūpinančios aplinkines gyvenvietes savo produkcija. Jų

gaminiai paprastai į rajono parduotuves tiekiami kas antrą dieną,

vartotojus pasiekia jau nešvieži, taigi nėra labai kokybiški.

✓ Antra konkurentų grupė- smulkios privačios kepyklos, sumaniusios

steigtis Bebrūnuose ar aplinkiniuose miesteliuose.

Prieš abi šias konkurentų grupes p. Jonas turi tokius pranašumus:

• gali lengviau persiorientuoti į vartotojų poreikius ir

pakeisti asortimentą;

• gersnė produktų kokybė;

• mažesnė kaina;

• galimybė operatyviai tiekti šviežią (dar šiltą) produkciją.Marketingo rinkinio elementai.

1.Produkto aprašymas

P. Jonas keps “Prancūziškus” batonus, kurie yra kasdieninio vartojimo,

pagrindinis maisto produktas. Iškeptas gaminys bus siauras ir apie 0,5m

ilgio. P. Jonas mano, kad tokia forma patrauks klientų dėmesį ir išskirs jį

iš analogiškų gaminių srauto. Vieno batono svoris- 0,25 kg. Reikalingos

medžiagos ir žaliavos pateikiamos lentelėje.

Verslininkas teigia, kad jo gaminių skonis, prekinė išvaizda ir kaina

atitiks vartotojų reikalavimus. Pyragai bus švieži, maistingi, firminiai

receptai bei specialūs priedai suteiks jiems malonų ir subtilų skonį.

P. Jonas pasiruošęs keisti bei papildyti savo produkcijos asortimentą,

pasikeitus paklausai.

2. Paskirstymas

Savo gaminius p. Jonas realizuos per mažmenines aplinkinių miestelių

prekybos įmones, be to, pirkėjai galės nusipirkti gaminius tiesiog iš

kepyklos. Prekybos įmonėms pageidaujant, produkcija bus pristatyta tiesiai

į nurodytą vietą, klientui patogiu laiku. 3 paveikslas rodo, kaip pagaminti

produktai pateks galutiniam varotojui. Kiekviename miestelyje yra 1-2

parduotuvės ir maždaug tiek pat kavinių ar restoranų. Čiškiuose, bei

Gerviuose yra valgyklos, kuriose maitinasi vietinės žemės ūkio bendrovės

darbininkai. Kaip matyti iš 3 paveikslo, p. Jono gaminiais prekiaus ir 2

užkandinės šalia respublikinės reikšmės kelio.[pic]

3 pav. Produkcijos paskirstymo kanalai3.Rėmimas

Siekiant paskatinti potencialius klientus, bus pasitelkta nuolaidų sistema,

ypač maitinimo įmonės, perkančioms didesniais kiekiais. P. Jonas suteiks

tokias nuolaidas:

• perkantiems 200 ir daugiau vienetų;

• klientams perkantiems pusę metų ir daugiau;

• atsiskaitantiems grynaisiais ir iškart;

• nemokamai reklamuojantiems „Prancūziškus“ batonus prekybos vietose

(reklaminiai plakatai, lipdukai ir kt.).

Reklamai skirti lėšų p. Jonas nenumato, nes tai maža įmonė,. Dirbanti su

pastoviais klientais – su jais ryšiai jau užmegzti.

4. Kainos, jų nustatymas

P. Jonas kainą nustatė, atsižvelgdamas į vieneto savikainą ir konkurentų

kainas (kurios svyruoja nuo 1,10 iki 1,20 Lt); ją numatė 10% žemesnę.

Tikėtina didmeninė gaminio kaina yra 1 Lt.Pardavimų prognozė (optimistiniu, pesimistiniu ir labiausiai tikėtiniausiu

variantu). Kaip bus matyt iš gamybos plano, numatoma įsigyti technologinė

įranga leis iškepti iki 1 tonos, arba 4000 batonų per pamainą. Tarkime, kad

visa produkcija bus realizuota prekybinėse įmonėse, kurios aptarnauja apie

12000 žmonių. Numatomos pardavimų prognozės, atsižvelgiant į pasiekiamą

rinką bei turimus gamybinius pajėgumus, pateikiamos lentelėje.

1 lentelė

Įplaukų apskaičiavimas

|Variant|Laik|1ketv. |2ketv. |3ketv. |4ketv. |Antri metai |

|ai |o-ta| | | | | |

| |rpis| | | | | |

|2 – ąjį |0,75 pamainos| |3000 vnt. per dieną |

|ketvitį | | | |

|3 – ąjį |1 pamainą | |4000 vnt. per dieną |

|ketvitį | | | |

|4 – ąjį |1 pamainą | |4000 vnt. per dieną |

|ketvitį | | | |

|Antrais
pamainą | |4000 vnt. per dieną |

|metais | | | |Optimistinis pardavimų prognozės variantas, atvirkščiai, numato:

• spartų pragyvenimo lygio kilimą, didelį vartotojų prisirišimą prie šio

produkto;

• silpną konkurentų veiklą;

• bei p. Jono sėkmę sprendžiant įvairias problemas, susijusias su

projekto įgyvendinimu.

Šiuo atveju būtų pagaminta ir realizuota:

3 lentelė

Gamyba optimistinio varianto atveju

|1 – ąjį |1 pamainą |Technologinė |4000 vnt. per dieną |

|ketvitį | |įranga leis | |

| | |iškepti iki 1 | |

| | |tonos arba 4000| |

| | |batonų per | |

| | |pamainą. | |

|2 – ąjį |1,5 pamainos | |6000 vnt. per dieną |

|ketvitį | | | |

|3 – ąjį |1,5 pamainos | |6000 vnt. per dieną |

|ketvitį | | | |

|4 – ąjį |2 pamainas | |8000 vnt. per dieną |

|ketvitį | | | |

|Antrais |2 pamainas | |8000 vnt. per dieną |

|metais | | | |Labiausiai tikėtinas variantas – tarpinis tarp optimistinio ir

pesimistinio, numatantis vidutiniškas įmonės veiklos sąlygas. Šiuo atveju

įmonė gamintų ir realizuotų:

4 lentelė

Gamyba labiausiai tikėtino varianto atveju

|1 – ąjį |0,75 pamainos|Technologinė |3000 vnt. per dieną |

Šiuo metu Jūs matote 30% šio straipsnio.
Matomi 1326 žodžiai iš 4405 žodžių.
Peržiūrėkite iki 100 straipsnių per 24 val. Pasirinkite apmokėjimo būdą:
El. bankininkyste - 1,45 Eur.
Įveskite savo el. paštą (juo išsiųsime atrakinimo kodą) ir spauskite Tęsti.
SMS žinute - 2,90 Eur.
Siųskite sms numeriu 1337 su tekstu INFO MEDIA ir įveskite gautą atrakinimo kodą.
Turite atrakinimo kodą?
Po mokėjimo iškart gausite atrakinimo kodą, kurį įveskite į laukelį žemiau:
Kodas suteikia galimybę atrakinti iki 100 straispnių svetainėje ir galioja 24 val.