Zuvies patiekalų restorano verslo planas
5 (100%) 1 vote

Zuvies patiekalų restorano verslo planas

TURINYS

Įvadas 3

1. Naujos idėjos 4

1.1. Idėjų generavimas 4

1.2. Idėjų įvertinimas 4

1.3. Idėjų atranka 8

2. Naujo verslo analizė 9

2.1. Naujo verslo idėjos detalizavimas 9

2.2. Strategijos suformavimas 10

2.3. Naujo verslo visapusiškas naujumas ir sekmės veiksniai 11

2.4. Naujų idėjų slaptumo užtikrinimas 12

2.5. Vidinės ir išorinės aplinkos analizė 13

2.5.1. Vidinė naujo verslo aplinka

2.5.1.1. Verslo organizatoriai ir darbuotojai 14

2.5.1.2. Kapitalo poreikis 15

2.5.2. Išorinė naujo verslo aplinka

2.5.2.1. Vartotojai 16

2.5.2.2. Konkurentai 17

2.5.2.3. Išorinės aplinkos poveikis 18

2.6. Efektyvumo įvertinimas 19

2.7. Verslo įgyvendinimo kliūtys ir idėjos koregavimas

2.7.1. Numatomos problemos 20

2.7.2. Verslo rizika 21

2.7.3. Kliūčių šalinimo būdai 23

2.7.4. Idėjų patikslinimas ir koregavimas 24

Išvados 26

Literatūra 27

Priedas 28

ĮVADAS

Lietuvos perspektyvoje – integracija į Vakarų Europą, kur jau seniai sprendžiamos globalinės mažėjančių išteklių problemos, skatinamas spartus technologijų vystymasis, remiamos naujos verslo idėjos, plečiamos turizmo paslaugos.

Šio mūsų darbo tikslas yra išsiaiškinti verslo plano sudarymą ir pritaikymą konkrečiai įmonei.

Darbo užduotis – naujų idėjų generavimas, jų įvertinimas bei atranka.

Pirmame skyriuje apibrėžiama naujų idėjų svarba, jų generavimas, įvertinimas. Suformuluojamos 20 naujų idėjų, jos įvertinamos pagal pasirinktus naujumo, pranašumų ir trūkumų rodiklius. Tinkamiausia idėja atrenkama naudojant funkcinės analizės metodą. Toliau visi bandymai atliekami su pasirinkta idėja.

Antrame skyriuje analizuojamas pasirinktos verslo idėjos taikymas praktikoje, t.y. žuvies patiekalų restorano kūrimo idėja. Nustatoma vidinė bei išorinė verslo aplinka. Aptariami verslo organizatoriai bei darbuotojai, kapitalo poreikis naujai įmonei.Taip pat įvertinamas efektyvumas. Tikslinamos idėjos, naujojo verslo strategija bei tos strategijos įgyvendinimo priemonės.

Darbo pabaigoje pateikiamos apibendrintos išvados.

Šiame bendrame darbe mes bandysime pagrįsti mūsų naujos idėjos- žuvies patiekalų restorano reikalingumą Lietuvai, kaip būsimai Europos Sąjungos narei, t.y. šaliai, kurioje prasiplės turizmas ir užsienio šalių investicijos.

1. NAUJOS IDĖJOS

1.1. IDĖJŲ GENERAVIMAS

Idėjas generuoti galima įvairiais būdais ir metodais. Optimaliausi yra loginiai analitiniai idėjų generavimo metodai. Galima išskirti 2 generavimo metodus:

1) funkcinės analizės metodas- kai iš surašytų visų idėjų atsirenkama tinkamiausia;

2) morfologinės analizės metodas- kai tiksliai suformuluojami uždaviniai, po to surašomi įvairūs būdai tiems uždaviniams pasiekti.

Uždaviniai naujajam verslui nėra griežtai apibrėžti, todėl pasirenkame funkcinės analizės metodą. Mūsų tikslas yra suformuoti mažiausiai 20 inovacinių idėjų naujam verslui.

Verslo inovacijų banko kriterijai:

1. Pagal poreikį rinkoje.

2. Pagal rinkos dydį.

3. Pagal vartotojų amžiaus grupes.

4. Pagal pelningumą.

5. Pagal įgyvendinimo sudėtingumą.

Idėjoms formuoti naudojamės Ž. P. Lenišo knygoje „Įmonės kūrimas“ pateiktomis 15 įmonių prioritetinių veiklos krypčių: paslaugos gyventojams, maitinimas, paslaugos ir priemonės kūno priežiūrai, kelionės, laisvalaikis, užkanda mieste, paslaugos, susijusios su prestižo palaikymu, forma ir spalva, konsultavimas, informatika, ekologija ir sveika aplinka, viskas namams, transportas, komercija, aukštosios technologijos ir įranga (7;62-63)

1.2. IDĖJŲ ĮVERTINIMAS

Mes pateikiam 20 naujų idėjų, suskirstytų pagal prioritetines veiklos kryptis ir įvertintų pagal kokybinius rodiklius- naujumą, pranašumus ir trūkumus:

• Paslaugos gyventojams:

1. Privačios buitinių atliekų išvežimo paslaugos. Lietuvoje šią paslaugą atlieka tik valstybinės įmonės, kurių darbo kokybė yra nepatenkinama. Nauja idėja- privatus verslas. Privalumai yra tie, kad privati įmonė sudarytų konkurenciją, teiktų šią paslaugą kokybiškiau, lanksčiau, būtų prieinama kiekvienam vartotojui, būtų didesnis paslaugų pasirinkimas, miestas taptų švaresnis ir ekologiškesnis. Šią naują idėją riboja tai, kad yra sunku šį privatų verslą realizuoti praktikoje.

2. Svečių namai vidutines pajamas uždirbantiems klientams. Galime teigti, kad Kauno mieste yra pakankamai viešbučių, tačiau nepaslaptis, jog visi viešbučiai orentuojasi į turtingą klientą. Mūsų siūlomi svečių namai labiau tiktų vidutines pajamas turinčiam klientui arba ilgesniam laikui atvykstančiam specialistui. Kambariuose turėtų būti atskira virtuvės įranga. Nauja idėja yra ta, kad nuomojami butų tipo kambariai. Privalumai: nedidelės paslaugų kainos, klientų poreikių patenkinimas, palyginus nedidelė verslo rizika. Trūkumai: šis naujas verslas reikalauja nemažai investicijų bei yra mažas verslo lankstumas.

3. Naminių gyvūnų viešbutis. Paslauga būtų teikiama gyvūnų šeimininkams, kurie išvykdami neturi kur palikti savo augintinių. Lietuvoje analogiška paslauga teikiama tik labai mažam skaičiui vartotojų. Privalumai: galima sakyti, konkurencijos nebuvimas, didelė paklausa, mažas verslo rizikingumas. Trūkumai: sudėtinga patenkinti visas klientų užgaidas.

4. Kapų priežiūros paslaugos. Paslauga
skirta tiek Lietuvos gyventojams, tiek lietuviams, gyvenantiems užsienyje ir negalintiems prižiūrėti savo artimųjų kapų. Ši idėja nauja tuo, kad niekas organizuotai neteikia tokių paslaugų. Šios idėjos pranašumas- didelis paslaugos perspektyvumas bei mažas pradinio kapitalo poreikis. Trūkumas- mažas pelningumas.

5. Kapinės gyvūnams. Skirta klientams, netekusiems savo augintinių. Tai yra visiškai nauja idėja Lietuvoje. Privalumai: konkurencijos nebuvimas, nedidelė verslo rizika. Trūkumai: ilgas investicijų atsipirkimo laikotarpis, galima neigiama visuomenės reakcija.

6. Fotorobotas. Skirta skubiam nuotraukų darymui ir pramogai. Tai būtų senos idėjos atnaujinimas. Gerai yra tai, kad bet kuriuo paros metu galima greitai pasidaryti nuotraukas. Trūkumas- didelė konkurencija.

• Maitinimas:

7. Žuvies patiekalų restoranas. Ši nauja idėja pritrauks klientus gausiu žuvies patiekalų asortimentu bei vis atsinaujinančiu valgiaraščiu. Tai būtų pirmasis restoranas Lietuvoje, kuris specializuotųsi tik žuvies patiekaluose. Privalumai: didelis tiek produktų, tiek paslaugų lankstumas, platus vartotojų ratas, propagavimas sveikos mitybos. Trūkumas- sunku išsikovoti vietą rinkoje.

8. Restoranas „Pasaulio tautų virtuvė“. Skirtas gurmanams, egzotiško ir naujo maisto mėgėjams. Atėjęs klientas į tokį restoraną, gali rasti daugelio tautų nacionalinius patiekalus. Privalumai: platus asortimentas, didelė vartotojų rinka. Trūkumai: didelė konkurencija, mažas atsiperkamumo lygis, didelis investicijų poreikis.

• Viskas namams:

9. Gyvenamųjų namų ir butų kompleksinio aptarnavimo paslaugos. Tai tokia įmonė, kurioje būtų sutelkti specialistai, reikalingi buities ir remonto darbams atlikti: elektrikai, santechnikai, sodininkai, dizaineriai, remontininkai, butų tvarkytojai ir t.t. Būtų teikiamas kompleksinis aptarnavimas, tai, galima sakyti, nauja idėja Lietuvoje. Privalumai: ta pati įmonė gali atlikti daug darbų, už kuriuos ji yra atsakinga bei suteikia kokybės garantiją, vartotojas sutaupo laiko. Ribotumai: didelė smulkių įmonių konkurencija, sunku įgyti gerą vardą, o jį įgyjus- lengva prarasti, reikalauja nemažai investicijų.

10. Interjero elementų, buitinės technikos nuoma. Buitinė technika, interjero detalės (paveikslai, gėlės, dekoratyviniai daiktai) bei baldai nuomojama užimtiems ir dideles pajamas turintiems žmonėms, svečiams iš užsienio, ofisams, kino studijoms, fotomenininkams ir pan. Kol kas nėra įmonės, kuri užsiimtų šia veikla. Privalumai- būtų patenkinami tam tikrų klientų poreikiai. Trūkumai; didelės investicijos, sunkiai nustatomas paslaugų poreikis rinkoje, ilgas investicijų atsipirkimo laikotarpis.

• Laisvalaikis ir komercija:

11.Fazanų auginimas ir fazanų medžioklės organizavimas. Ši nauja verslo idėja būtų orentuojama į užsieniečius ir pasiturinčius klientus. Tai nėra visiškai nauja idėja, tai būtų atgaivinta tarpukario Lietuvos idėja. Privalumai: pramogų sektoriaus plėtimas, konkurencijos Lietuvoje nebuvimas, pajamos, gaunamos iš medžioklės bei produkcijos. Trūkumas- investicijų, žinių ir patirties poreikis.

12. Sporto ir laisvalaikio centras. Šis centras turėtų būti su atviru ir uždaru baseinu, saunomis, lauko teniso, golfo aikštynais, grožio terapijos centru, relaksacijai skirtom procedūrom, treniruokliais, jogos bei meditacijos kabinetais. Orentuota į intensyviai dirbančius ir pasiturinčius žmones. Tai būtų vienintėlis tokio pobūdžio centras Lietuvoje. Privalumai: didelė paslaugų pasiūla vienoje vietoje, sukuriama daug naujų darbo vietų, propoguojamas sveikas gyvenimo būdas. Trūkumai: didelė panašių paslaugų teikėjų konkurencija, labai didelės pradinės investicijos.

13. Poilsio organizavimo paslaugos. Organizuojamos pramogos poilsio namuose, sanatorijose, kurortuose, prezentacijų metu ir t.t. Ši paslauga Lietuvoje yra, tačiau ji mažai išvystita. Privalumai: pelningas bei lengvai įgyvendinamas verslas, nereikalauja didelio pradinio kapitalo, gali pasižymėti didele paslaugų įvairove. Trūkumas- nedaug įmonių turi lėšų, kurias galėtų skirti darbuotojų poilsio organizavimui.

14. Pramogų centras pagyvenusiems žmonėms. Pramogos organizuojamos pagal pomėgius bei interesus. Ši nauja verslo idėja orentuojasi į vyresnio amžiaus žmonių pomėgius, laisvalaikį. Gerai tai, kad yra nedidelė konkurencija,bet didelis poreikis, plati rinka. Ribotumai: klientų poreikių nelankstumas, daugumos pagyvenusių žmonių maža perkamoji galia.

15. Vandens atrakcionų parkas. Lietuvoje, net visame Pabaltyje nėra vandens atrakcionų parko. Privalumai: pramogų sektoriaus Lietuvoje plėtra, didelė potenciali rinka. Trūkumas- didelės investicijos.

• Ekologija ir sveikata:

16. Elektrinių maisto atliekų smulkintuvų gamyba. Buitinių organinių atliekų smulkinimas. Įtaisas statomas virtuvinių kriauklių montažinėje dalyje. Lietuvos rinkai tai būtų naujiena. Visų pirma, gerai tai, kad yra didelė ekologinė nauda, patogumas buityje. Vienas iš trūkumų- maža gyventojų perkamoji galia, tai nėra pirmo būtinumo prekė.

17. Buitinių ir gamybinių atliekų rūšiavimo ir perdirbimo įmonė. Šiukšlių surinkimas bei išvežimas- didelė problema Lietuvoje. Nauja yra tai, kad Lietuvoje nėra šiukšlių perdirbimo pramonės. Privalumai: sumažėtų aplinkos tarša, būtų išspręsta
problema, susijusi su atliekų utilizavimu, apimtų visą Lietuvos rinką. Trūkumai: neatsiperkamumo rizika, didelės investicijos.

• Koncultavimas ir komercija:

18. „Verslo angelų“ paieška. Ši verslo idėja yra įdomi tuo, kad ieškoma turtingų pagyvenusių verslininkų, kurie nori ir gali investuoti į įmones pinigus bei savo patirtį, likdami anonimais. Nauja Lietuvoje yra tai, kad per tarpininkus atsirastų „verslo angelų“. Pranašumai: yra daug įmonių, kurioms reikalinga tiek finansinė, tiek intelektualinė pagalba. Viena iš pagrindinių kliūčių ta, kad „verslo angelui“ gali rūpėti tik pelnas, o ne parama organizacijai, taip pat didelė problema gali būti egzistuojantis nemažas verslininkų nepasitikėjimas.

• Transportas:

19. Sukurti lietuvišką mažalitražinį automobilį „Litukas“. Tai būtų tokia transporto priemonė, kuriai būtų suteikiama 3 m. remonto garantija. Automobilio išskirtinis bruožas- stipri važiuoklės pakaba, pritaikyta Lietuvos keliams. Idėjos naujumas- lengvųjų automobilių gamyba Lietuvoje. Privalumai: automobilis patvarus bei ekonomiškai efektyvus Lietuvos sąlygomis, sukurtų daug naujų darbo vietų. Ribotumai: reikalauja labai didelių investicijų bei aukštas rizikingumo laipsnis, gali būti sunku konkuruoti su kitų šalių produkcija.

• Aukštosios technologijos ir komercija:

20. Elektroninis eismo reguliavimas. Ši verslo idėja yra sugalvota Japonų. Elektrononiai prietaisai su vaizdo kamerom būtų statomi kiekvienoje sankryžoje, o kiekviename automobilyje būtų įtaisomas kompiuteris, pateikiantis susistemintus duomenis apie automobilių srautus mieste. Tai būtų visiškai naujas technologinis produktas, esantis kūrimo ir tobulinimo stadijoje. Privalumai: saugaus eismo užtikrinimas, transporto srautų mieste savireguliacija. Trūkumai: reikalingas didelis pradinis kapitalas, sunkiai įgyvendinama idėja.

Pateiktos idėjos nėra visiškai naujos. Dalis iš jų yra žinomos kitose valstybėse, kitos jų yra senos, tik pritaikytos visai kitokiam vartotojų segmentui arba tiesiog įprastos paslaugos atnaujinamos, praplečiamos naujomis.

1.3. IDĖJŲ ATRANKA

Idėjos atrinkimo tikslas yra kuo anksčiau atmesti netinkamas ir pasirinkti tinkamas idėjas. Daug kur yra minima, kad jeigu iš 100 naujų idėjų yra įgyvendinama 2-20 idėjų- tai jau yra labai didelis pasiekimas. Kadangi naujoms idėjoms yra labai sunku patekti į rinką.

Naujų idėjų diegimo lyderiai yra japonai, nes Japonijoje yra nenumatomas rizikos potencialas. Tai reiškia, kad japonai žiūri į ateitį. Amerikoje yra numatomas rizikos potencialas, nors ir nedidelis. Lietuvoje, mūsų manymu, rizikos potencialas yra labai didelis, nes vadovai yra linkę kaltinti už inovacijų taikymo nesėkmes inovacijas kuriantiems pavaldiniams. Todėl naujos idėjos Lietuvoje įdiegiamos rečiau ir sunkiau. Dar viena iš priežasčių yra tai, kad lietuvos vartotojai yra daugiau koncervatyvūs ir tai stabdo naujų idėjų raidą.

Taigi, atrinkus ir įvertinus 20 naujų idėjų, reikia iš jų pasirinkti vieną tinkamiausią. Toliau naudosime funkcinės analizės metodo idėjos atrinkimo etapus:

1. Idėjoms įvertinti parenkama 10 kriterijų (11;17-19). Kiekvienam kriterijui, atsižvelgiant į jo svarbą, nustatomas svertinis koeficientas nuo 1 iki 10. 10-svarbiausias kriterijus, 1- mažiausiai svarbus.

2. Kiekvienai idėjai, atsižvelgiant į jos atitikimą pasirinktiems kriterijams, skiriama nuo 1 iki 10 taškų.

3. Paskaičiuojami kiekvienos idėjos surinkti balai: taškai pagal kiekvieną kriterijų dauginami iš konkretaus kriterijaus svertinio koeficiento.

Šiuo metu Jūs matote 30% šio straipsnio.
Matomi 1962 žodžiai iš 6510 žodžių.
Peržiūrėkite iki 100 straipsnių per 24 val. Pasirinkite apmokėjimo būdą:
El. bankininkyste - 1,45 Eur.
Įveskite savo el. paštą (juo išsiųsime atrakinimo kodą) ir spauskite Tęsti.
SMS žinute - 2,90 Eur.
Siųskite sms numeriu 1337 su tekstu INFO MEDIA ir įveskite gautą atrakinimo kodą.
Turite atrakinimo kodą?
Po mokėjimo iškart gausite atrakinimo kodą, kurį įveskite į laukelį žemiau:
Kodas suteikia galimybę atrakinti iki 100 straispnių svetainėje ir galioja 24 val.