Europos verslo tobulumo modelis
5 (100%) 1 vote

Europos verslo tobulumo modelis

Turinys

Įvadas 3

1. Europos verslo tobulumo modelis 4

1.1 Modelio atsiradimo istorija 4

1.2 Modelio schema 5

1. 3 Europos verslo tobulumo modelio paskirtis 8

2. Lietuvos įmonių vadybos vertinimas pagal Europoje pripažintus metodus 8

3. Išvados 12

4. Cituota ir naudota literatūra 12

Įvadas

Visuotinė kokybės vadyba – tai tokia vadybos filosofija, kurios metodais remdamasi organizacija nuolat tobulėja, siekdama kuo geriau patenkinti vartotojų poreikius, gerindama produktų ir paslaugų kokybę ir mažindama kaštus.

Jei verslo įmonė nori gyvuoti rinkos konkurencijos sąlygomis ir stiprėti, tai turi vadovautis visuotinės kokybės vadybos filosofija ir valdymo metodais. Kai nustojama tobulėti, tairitamasi atgal; todėl bet kuris ūkio subjektas norėdamas laimėti konkurencinę kovą turi nuolat tobulėti bent jau tokiais tempais kaip konkurentai, o dar geriau – tobulėti sparčiau už juos. Reikia kelti didesnius darbo reikalavimus, siekti aukštos darbo kokybės. Jeigu vadovai to nedaro, tai darbuotojai darbo reikalavimus nusistato patys. Ir šie darbo kokybės reikalavimai visada būna žemesni negu nustatyti vadovų. Kokybės vadyba nėra uždaras pastovus, statiškas dalykas, jis nuolat kinta, kaip ir kiekvienas dinamiškas procesas.

Visuotinės kokybės esmė ta, kad ji skatina įmones, organizacijas nuolat tobulinti gamybą, geriau tenkinti vartotojų poreikius, gerinti gaminių ar paslaugų kokybę ir mažinti kaštus.

Dauguma kokybės problemų kyla dėl blogos gamybos technologijos, organizacijos ir valdymo. Todėl įmonėje norint įgyvendinti visuotinės kokybės vadybą reikia siekti petvarkyti įmonės organizacinę struktūrą, valdymo sistemą, tobulinti gamybos procesus, parenkant naujas atlyginimo už darbą formas ir kitus visuotinės kokybės vadybos principus ir metodus.

Vadyba – žmonių organizavimas bendrai veiklai (how to get people organized). Gauti rezultatus kitų pagalba (making things done through others). Efektyvus išteklių koordinavimas siekiant gauti organizacijos rezultatus bendro žmonių darbo pagalba.

Pateiktas apibrėžimas tik nurodo, kad vadyba susijusi su žmonių ir kitų išteklių organizavimu. Kaip tai galima padaryti? Kada tai darau gerai, kada blogai? Paprasčiausia, galima būtų atsakyti, kad jei aš kaip vadovas turiu savo sistemą, kuri mano įmonėje veikia ir duoda ilgalaikius rezultatus (ne momentinis verslas), reiškia vadyba turėtų būti gera. Ir priešingai, jei “vežimą stumdau tai į vieną, tai į kitą pusę”, “gesinu gaisrus”, turėtume sakyti, kad vadyba silpna ir joje nėra jokios sistemos.

Taigi, atsakymas – reikia turėti Sistemą. Vienas iš tokių vadybos Sistemos instrumentų yra EKVF Verslo Tobulumo Modelis (Business Excellance Model), kurio pagrindu daugelyje Europos šalių yra organizuojami Nacionaliniai, Regioniniai ir visos Europos kokybės prizai, išaiškinantys įmones, kuriose vadyba yra aukščiausio meistriškumo lygio.1. Europos verslo tobulumo modelis

1.1 Modelio atsiradimo istorija

Kasmet vis daugiau Europos šalių įmonių savo veikloje vadovaujasi visuotinės kokybės vadyba pagrįstu Europos verslo tobulumo modeliu (European Business Excellence Model). Šio modelio gimimo istorija tokia.

EKVF – tai Europos kokybės valdymo fondas (The European Foundation for Quality Management). 1989 metais EKVF įkūrė 14 didžiųjų Europos bendrovių (Bosch, BT, Bull, Ciba-Geigy, Dassault, Electrolux, Fiat, KLM, Nestlé, Olivetti, Philips, Renault, Sulzer, Volkswagen), pamačiusios, kad Europos įmonės valdomos ne taip efektyviai kaip japonų ar amerikiečių. Šios įmonės pasamdė mokslininkus, kurie sukūrė efektyvų vadybos modelį. Jis šiuo metu taikomas daugiau kaip 200 000 organizacijų Europoje. EKVF organizacijos narėmis yra daugiau kaip 750 įmonių, tarp jų ne tik BMW, bet ir alaus daryklos „Aldaris“ Latvijoje ir „Baltika“ Rusijoje. EKVF modelio pagrindu 18-oje Europos šalių vyksta vadybos kokybės konkursai. Kompanijų vadovai, dalyvaujant Europos komisijos prezidentui Jackues Dolores pasirašė Europos kokybės vadybos fondo (EKVF) įkurimo protokolą. Buvo suformuluotas pagrindinis fondo tikslas – stiprinti Europos kompanijų poziciją, joms konkuruojant pasaulinėje rinkoje.

KVF taip formulavo savo pagrindinius uždavinius: EKVF tikisi, kad vartodama visuotinę kokybės vadybą, Europa taps pagrindine jėga pasaulinėje rinkoje. Mūsų uždavinys yra, stiprinant vadybos vaidmenį kokybės strategijoms parengti, sukurti sąlygas Europos pramonės pozicijoms sustiprinti.

EKVF Vizija yra: tapti pagrindine organizacija, propaguojančia ir padedančia įgyvendinti visuotinės kokybės vadybą Europoje. Ši vizija bus pasiekta, kai visuotinės kokybės vadyba taps Europos visuomenės integruota verte ir Europos kompanijos bus pranašesnės, lyginant jas pasauliniu mastu.

EKVF pasiūlė Misiją, susidedančią iš dviejų punktų:

§ palaikyti Europos kompanijų vadovus, jiems siekiant kokybę paversti lemiamu pranašumu konkuruojant pasaulinėje rinkoje;

§ skatinti ir kai reikia, visiems Europos bendrijos segmentams padėti dalyvauti kokybės gerinimo veikloje pakeisti kokybės kultūrą.

Siekdama paskatinti visų Europos šalių organizacijas savo veiklos strategiją grįsti visuotinės kokybės vadyba, EKVF sukūrė verslo tobulumo modelį.1.2 Modelio schema

Europos verslo tobulumo modelis susideda iš 9
blokų, kurie atitinka kriterijus, vartojamus įvertinti organizacijos pažangai link verslo tobulumo. Patogumo dėlei vartojami rezultatų ir galimybių grupių kriterijai.

Galimybės 500 balų (50%) Rezultatai 500 balų (50%)

Pav.: Verslo tobulumo modelis

Rezultatų grupės kriterijai parodo, ką organizacija pasiekė ir ko siekia, o galimybių grupės kriterijai susiję su būdais, kaip rezultatai yra pasiekiami. Skaičiai blokuose rodo didžiausią balų skaičių, kurį galima gauti pagal kiekvieną kriterijų ir procentus nuo visos galimos balų sumos. Galimybės ir rezultatai vertinami po 500 balų.

Galimybių grupės kriterijų apžvalga:

Vadovavimo kriterijus. Vertinama visų organizacijos vadovų elgsena, vedant organizaciją į visuotinę kokybę. Vadovavimo kokybę rodo ši vadovų veikla:

§ aiškus vadovų įsitraukimas į visuotinę kokybę;

§ nuosekli visuotinės kokybės kultūra;

§ savalaikis atskirų darbuotojų ir komandų pastangų bei pasiekimų pripažinimas ir įvertinimas;

§ visuotinės kokybės palaikymas, aprupinant ištekliais ir suteikiant reikalingą pagalbą;

§ bendravimas su tiekėjais ir pirkėjais;

§ aktyvus VK propagavimas už organizacijos ribų.

Žmonių vadybos kriterijus. Nustatoma, kaip organizacija panaudoja visą savo darbuotojų potencialą nuolatiniam verslo tobulinimui.

Šiuo metu Jūs matote 30% šio straipsnio.
Matomi 928 žodžiai iš 3055 žodžių.
Peržiūrėkite iki 100 straipsnių per 24 val. Pasirinkite apmokėjimo būdą:
El. bankininkyste - 1,45 Eur.
Įveskite savo el. paštą (juo išsiųsime atrakinimo kodą) ir spauskite Tęsti.
SMS žinute - 2,90 Eur.
Siųskite sms numeriu 1337 su tekstu INFO MEDIA ir įveskite gautą atrakinimo kodą.
Turite atrakinimo kodą?
Po mokėjimo iškart gausite atrakinimo kodą, kurį įveskite į laukelį žemiau:
Kodas suteikia galimybę atrakinti iki 100 straispnių svetainėje ir galioja 24 val.