Individualios įmonės verslo planas
5 (100%) 1 vote

Individualios įmonės verslo planas

TURINYS

SANTRAUKA 3

1. ĮMONĖS CHARAKTERISTIKA 5

1.1 VERSLO SRITIES APRAŠYMAS 5

1.3. PASLAUGŲ APRAŠYMAS 5

1.4. VIETOS ANALIZĖ 6

2. RINKODARA 8

2.1 BENDRA RINKOS APŽVALGA 8

2.2. KONKURENSIJOS ANALIZĖ 8

3. MARKETINGO PLANAS 11

3.1. VERSLO TIKSLAI IR UŽDAVINIAI 11

3.2. KAINODAROS STRATEGIJA 11

3.3 REKLAMA IR RĖMIMAS 12

4. GAMYBOS PLANAS 15

4.1.PASLAUGŲ TEIKIMO PROCESO APRAŠYMAS 15

4.2. PATALPOS IR ĮRANGA 16

4.3. ILGALAIKIO TURTO NUSIDĖVĖJIMAS 2004 – 2006 METAIS 18

4.4.PASLAUGŲ TEIKIMO IŠLAIDOS 2004 – 2006 METAIS 19

4.5. PASALUGŲ TEIKIMO APYVARTOS PLANAS 2004 – 2006 METAIS 21

5. VALDYMO PERSONALAS IR DARBUOTOJAI 24

5.1. BENDROS ŽINIOS APIE VADOVĄ 24

5.2. PERSONALO PARINKIMAS 24

5.2.1. REIKALAVIMAI 25

5.3. DARBUOTOJAI IR DARBO UŽMOKESTIS 25

5.4. ORGANIZACINĖ ĮMONĖS STRUKTŪRA 27

6. RIZIKA IR JOS ĮVERTINIMAS 28

7. FINANSINIS PLANAS 29

7.1. FINASAVIMO ŠALTINIAI IR JŲ PANAUDOJIMAS 29

7.2. PELNO (NUOSTOLIO) ATASKAITA 2004 – 2006 m. 30

7.3. GRYNŲJŲ PINIGŲ SRAUTAI 2004 – 2006 m. 36

7.4. BALANSINIS PLANAS 2004 – 2006 m. 42

7.5. GRYNOSIOS DABARTINĖS VERTĖS (NPV) APSKAIČIAVIMAS 43

7.6. VIDINĖ GRAŽOS NORMA 44

7.7. PAGRINDINIAI FINANSINIAI RODIKLIAI 2004 – 2006 m. 45

SANTRAUKA

Individuali įmonė „Daivos salonas ” dirbs teikiamų paslaugų sferoje, kur bus teikiamos šios paslaugos:

vyrų ir moterų kirpimas, šukuosenos modeliavimas, cheminis plaukų šukavimas, makiažas, manikiūras, plaukų dažymas, depiliacija, konsultacija kirpimo bei šukuosenos modeliavimo klausimais kompiuterio pagalba.

Šiuo metu Lietuvoje šių paslaugų teikimas yra vienas iš pelningiausių ir perspektyviausių veiklų. Jums pateiktas verslo planas patvirtina šį teiginį. Apklausos duomenimis iš 100 Plungės gyventojų, net 90  žmonių mano, jog tai reikalingos ir labai svarbios šios paslaugos. Jų teigimu, būtina prižiūrėti save, savo kūno grožį, ne tik dėl savęs, o taip pat padaryti gerą įspūdį kitiems, todėl mūsų įgudusiems meistrams bus visai nesunku išgauti dinamiškas linijas (kalbant apie plaukų kirpimą, o taip pat jų modeliavimą), atskleisti natūralų moters grožį, pabrėžti jos charakterį ir kurti individualų stilių.

Individualios įmonės savininkė Daiva Bulakienė yra labai patyrusi šioje srityje,nes prieš sugalvodama įkurti savo įmonę ji dirbo kirpėja – stiliste garsiame „Pelenės salone” Vilniuje . Ji turi daugiau nei 10 metų patirtį ir tikrai išmano savo darbą. Yra dalyvavusi ne viename kirpėjų ir stilistų konkursuose ir yra susižėrusį krūvą diplomų, pagiriamųjų raštų. Jai 1999 m. yra suteiktas eksperto laipsnis.

Prašoma 15 000 Lt paskola su 8  metinių palūkanų 3 metų laikotarpiui. Lėšos bus panaudotos naujiems įrengimams ir įrenginiams pirkti. Paskola bus imama iš karto ir atiduodama dalimis kiekvieną mėnesį mokant palūkanas. Kaip garantas bankui bus įkeistas savininkės turtas, atitinkantis paskolos dydį kartu su palūkanomis. Tai būtų savininkės 2 kambarių butas, kurio vertė 20 000 Lt.

Jau yra numatyta patalpas išsinuomoti patogioje vietoje- Jucio gatėje. Tai patogi vieta, nes galima efektyvinti reklamą, atkreipiant didesnį skaičių klientų dėmesio, nes ši gatvė yra pakankamai judri ir gerai žinoma, patogus susisiekimas, todėl įmonę patogu bus rasti net ir tiems, kurie neturi telefono.

Įmonėje iš pradžių dirbs 8 darbuotojai ir savininkė:

2 darbuotojai dirbs administracinėje srityje;

6 darbuotojai paslaugų teikimo srityje.

Pagrindiniai įmonės tikslai yra:

1. Įsitvirtinti rinkoje

2. Per pirmuosius metus pasiekti ne mažesnę, kaip 60 gamybinio pajėgumo apyvartą.

3. Užtikrinti pastovias darbo vietas darbuotojams ir pastovų pragyvenimo lygį.

4. Sudominti kuo didesnį klientų skaičių.

5. Nukonkuruoti konkurentus

Tolimesni įmonės tikslai yra tokie:

1. Mažinti kiek įmanoma sąnaudas.

2. Domėtis technologijos tobulinimu ar alternatyvia veikla.

3. Pasiekti maksimalų pelną, iš kurio galėtume kaupti kapitalą verslo plėtotei.

1. ĮMONĖS CHARAKTERISTIKA

1.1 VERSLO SRITIES APRAŠYMAS

Šis verslas yra populiariausias tarp individualių įmonių, nes dauguma žmonių, o ypač moterys iš tiesų nori atrodyti stilingai, „ žengti koja kojon su mada”. Būtent geri specialistai, šios srities virtuozai gali pabrėžti ir išryškinti moters grožį, kas joms yra labai aktualu. Tačiau „gerą meistro vardą” šiame versle tikrai nenusipirksi …jį reikia užsitarnauti! Kaip parodė tyrimai Plungės mieste yra tik du konkurentai, kuriuos galime laikyti stipriais varžovais. Jų veikla pakankamai sėkminga – apyvarta panaši į mūsų prognozuojamą. Nuo šio verslo atsiradimo mieste nebankrotavo nė viena tokia įmonė, išskyrus tas, kurios šią paslaugą teikė nekokybiškai t.y. nepatenkino vartotojų poreikių. Padaryta išvada, jog šiame versle išlieka tik tie, kurie įgyja jų pasitikėjimą. Todėl individuali įmonė „Daivos salonas ” žada pasiūlyti savo klijentams platų pasirinkimą susijusį su šiomis paslaugomis: tai plaukų kirpimas jų modeliavimas ir cheminis šukavimas,plaukų dažymas, makiažo darymas ir manikiūras, depiliacija. Be to mūsų imonėje planuojama turėti konsultanatą kuris patars koks
kirpimas labiausiai tinka žmogui (kompiuterio pagalba), atsižvelgiant į jo veido formą ir bruožus.

Mūsų veikla neįtakos kitų Lietuvos rinkų, o tik Plungės miesto rinką, kadangi ji užims konkurentų neaprėptą rinkos dalį, teiks patobulintas, kokybiškesnes paslaugas ir tikėtina, kad patrauks dalį jų klientų pas save, dėl gerų specialistų mūsų būsimoje įmonėje.

1.3. PASLAUGŲ APRAŠYMAS

Mūsų įmonėje bus teikiamos šios paslaugos:

1. Konsultavimas kirpimo, šukuosenų modeliavimo klausimais

2. Vyrų ir moterų kirpimas

3. Šukuosenos modeliavimas

4. Plaukų dažymas

5. Plaukų cheminis šukavimas

6. Makiažo darymas

7. Manikiūras

8. Depiliacija

Visos paslaugos bus atliktos kokybiškai. Naudosime tik aukščiausios rūšies kosmetiką- „Wella”, „L’ORÉAL”, „Vitaskin” , „MAYBELINE ”, manome, kad į tai klientai tikrai atkreips dėmesį. Atkeips dėmesį ir į tai, kad mūsų įmonė siūlo tikrai platų paslaugų asortimentą, o tuo tarpu konkurentai tik dalį visų mūsų teikiamų paslaugų.

Teikdami paslaugas taikysime optimaliausią kainodaros strategiją – kad kainos nebūtų daug žemesnės nei konkurentų, ir nebūtų labai aukštos, lyginant su rinkos kainomis. Taigi mūsų kaina bus optimali. Tai yra tokia, už kurią daugiausia klientų norėtų mokėti už mūsų teikiamas paslaugas.

1.4. VIETOS ANALIZĖ

Prieš parenkant konkrečią vietą įmonei steigti, buvo vykdomi tam tikri tyrimai. Visų pirma buvo peržvelgta, kaip vyks įmonės veikla. Todėl buvo stengtąsi atsakyti į keletą klausimų, kuriais siekta išsiaiškinti, kokia vieta labiausiai tinka kurti įmonei:

1. Kokiu būdu dažniausiai yra teikimos paslaugos – ar tiesiogiai klientams atvykus į saloną, ar užsisakius iš anksto paslaugą telefonu.

3. Kokioje vietoje yra įsikūrę konkurentai ir kodėl.

3.Ar apskritai mums yra būtina, kad salonas būtų centre – gal pakanka turėti patalpas nuošalesnėje vietoje, tačiau judrioje gatvėje.

4. Ar labiau apsimokėtų patalpas pirkti, ar nuomoti.

Atlikus visus šiuos tyrimus, vis dėlto nuspręsta įmonę įkurti Pungėje.Visų pirma todėl, kad šis miestas yra pakankamai gerai žinomas ir yra lengva ištirti rinką. Taip pat todėl, kad statistiniai tyrimai parodė kad mikrorajone, kuriame bus įkurtas mūsų salonas gyvena daugiau nei 55% moterų, iš kurių apie 50% naudojasi įvairiomis salonų, taip pat ir kirpyklų siūlomomis paslaugomis, dar nekalbant apie vyrus, kurie taip pat naudojasi šiomis paslaugomis. Tai potenciali mūsa rinka. Aišku pretenduoti į ją visą nėra realu, nes kaip minėta, jau yra konkurentų, tačiau jų nėra tiek daug, kad negalėtume užkariauti nors trečdalio visos šio miesto rinkos, ko visiškai pakanka, kad išsilaikytume ir gautume pelną. Taigi mūsų veikla bus sukoncentruota Plungės mieste. Saloną nutarta įkurti Jucio gatvėje. Taip pasielgta, nes ši gatvė yra visiškai priešingoje miesto dalyje nei yra įsikūrę mūsų konkurentai. Kaip paaiškėjo atlikus tyrimus , konkurentai didelio dėmesio įmonės vietai neskyrė. Tačiau ko gero klaidinga būtų manyti, kad dvi vienodo tipo, konkuruojančios įmonės vienoje vietoje yra geras sprendimas. Tikėtina, kad įsikurdami toliau nuo konkurentų, apskritai gatvėje, kur nėra gausu tokio tipo įmonių, iškabindami gerą reklamą, iš karto atkreiptume žmonių dėmesį. Konkurentai, deja, gera reklama pasigirti negali, todėl manoma, kad jos dėka galėtume papildyti ne tik savo potencialių klientų, bet ir faktinių klientų skaičių.Taip pat atsižvelgta į tai, kad ši gatvė yra viena iš pagrindinių ir geriausiai žinomų gatvių mieste, todėl mus lengvai rasti galės net ir tie, kurie neturi galimybės mūsų pasiekti telefonu. Taip pat su salonu bus geras susisiekimas iš bet kurios miesto dalies, lengvas privažiavimas. Išnagrinėjus užsakymų struktūrą paaiškėjo, kad net 74 užsakymai iš 100 buvo priimti telefonu, užsisakius paslaugą iš anksto ir 26 klientai apsilankė salone, kur paslaugos buvo suteiktos neužsisakius jų jų anksto. Taigi daugiausia užsakymų gaunami telefonu, todėl visai nebūtinos patalpos miesto centre.Taip pat nuspręsta patalpas ne pirkti, o nuomotis. Jei jas pirktume, nebeišsitektume lėšomis, kurios skirtos įmonei įkurti t.y. įrenginiams pirkti. Kadangi patalpų nuoma miesto centre yra brangesnė nei miesto pakraščiuose, o kaip minėta, mums ir nereikia patalpų centre, todėl jas nuomosimės nuošalesnėje, bet pakankamai judrioje ir žinomoje gatvėje, kuri yra Jucio gatvėje. Salonas bus pakankamai erdvus- 1 patalpa( maždaug 19 kv.m.) skirta dirbti 3 kirpėjom, 1 patalpa (maždaug 10 kv.m.) skirta konsultacijai, 2 patalpos (maždaug po 10 kv.m.) skirtos depiliacijai, makiažui ir manikiūrui ir dar viena patalpa skirta sekretorei, kuri priėminės klientų užsakymus. Taigi viso reikės 59kv. m. patalpų. Miesto centre tokios patalpos kainuotų apie 767 Lt. (po 13 Lt. už 1 kv.m. ) Kai tuo tarpu mūsų nuoma tekainuotų 531 Lt. per mėnesį t.y. po 9 Lt. už 1 kv.m.

2. RINKODARA

2.1 BENDRA RINKOS APŽVALGA

Norint užtikrinti savo veiklos sėkmingumą, būtina detaliai išanalizuoti rinką aptariant tokius esminius momentus kaip rinkos imlumas, pardavimų perspektyva, šio tipo paslaugos kaina vietinėje rinkoje ir kitose rinkose, vidutinė paslaugos pardavimo galimybė per 1
specifinės paslaugų savybės

Atlikome rinkos tyrimą, apklausėme apie 100 Plungės gyventojų. Klausdami , ką jie mano apie šias paslaugas, siekėme išsiaiškinti, ar bus pakankama paklausa šioms teikiamoms paslaugoms. Daugelis, net 90, šią paslaugą renkasi, pridurdami, jog tai yra būtinybė,tačiau 24 iš jų teigė, kad kai kurios paslaugos yra per brangios, 36% – kad galėtų būti didesnis paslaugų pasirinkimas, 30% paslaugų kokybė yra gera, tačiau nemalonus aptarnavimas. Tik 10% žmonių ši paslauga nebūtina. Paklausą didina ir tai, kad yra tik du didesni konkurentai, tai „Gražinos salonas” ir „Ritos salonas”. Žinoma yra ir smulkių konkurentų, kurių įmonės paprasčiausiai vadinamos kirpyklomis. Praktika rodo, kad tokie konkurentai greitai bankrotuoja nes neturi pakankamai kompetensijos arba jų klientų ratas žymiai siauresnis, todėl šių konkurentų galima nebijoti.

Mūsų planuojama užimti rinkos dalis yra apie 600 žmonių per mėnesį. Iš kurių 150 sudarys vyrai, 450 – moterys. Tai duotų apie 9000 Lt per mėnesį, o tai išeitų apie 108 000 Lt realizacinių pajamų per metus. Iš jų bus perkamos medžiagos, mokami atlyginimai, mokesčiai ir kitos su įmonės veikla susijusios išlaidos.

Klientų ratas bus gana įvairus, nuo pačių mažiausių iki vidutinio amžiaus sulaukiusių žmonių, tačiau vis dėl to norėtume pabrėžti, jog pagrindą sudaro moterys.

2.2. KONKURENSIJOS ANALIZĖ

Konkurentus galime suskirstyti į stambius ir smukius. Stambūs konkurentai Plungės mieste yra tik du, tai „Ritos salonas” ir „Gražinos salonas”. Šie konkurentai mieste įsikūrė maždaug prieš 3 metus ir iki šiol sėkmingai tęsia savo veiklą, tačiau jų paslaugų pasirinkimas yra daug siauresnis ir ne tokia lanksti reklamos sistema. Ištyrus konkurentų veiklą paaiškėjo, kad juose yra tam tikrų trūkumų, kurie mums yra parankūs. Kaip minėta, stipriais konkurentais galime laikyti tik du konkurentus, taigi juos stebime nuolat – kokie pokyčiai jų veikloje ir kodėl tai vyksta, ar tai vidinių ar išorinių priežasčių pasekmė ir kaip to išvengti mums.

Vienas iš pagrindinių konkurentų yra „Ritos salonas”. Ši įmonė atlieka tokias paslaugas:

1. Moterų ir vyrų kirpimas

2. Plaukų dažymas

3. Šukuosenos modeliavimas

4. Manikiūras

5. Makiažas

Ši individuali įmonė nuomoja patalpas J. Tumo – Vaižganto gatvėje. Jų patalpos gana didelės. Apyvarta labai panaši į mūsų prognozuojamą apyvrtą.

Kita konkurentė – „Gražinos salonas”. Ji atlieka tos pačios rūšies paslaugas. Ši firma samdo daugiau darbuotojų , nuomojasi didesnes patalpas centrinėje miesto dalyje (Telšių gatvėje), turi šiek tiek didesnę apyvartą (apie 10 000 Lt). Tai nulemia, kad paslaugos yra teikiamos aukštesnėmis kainomis. Įmonė moka daugiau už nuomą ir didesni visi mokesčiai. Pelnas truputėlį didesnis nei mūsų planuojamas.

Vertinant šių paslaugų kainas vietinėje rinkoje galima pasakyti, kad jos labai panašios ir skiriasi maždaug 3 – 5 Lt. Panašios kainos yra ir kitose šalies rinkose, kaina daugiausia svyruoja 9 Lt. Dauguma įmonių naudoja vokiečių firmos „MANHATTAN” kosmetiką.Teikiamų paslaugų kokybė, klientų nuomone, galėtų būti geresnė, todėl mes ir linkę konkuruoti kokybės aspektu. Be to klientai pasigenda teikiant paslaugas tokių dalykų kaip nuolaidos, būtent šiuo trūkumu mes ir ketiname pasinaudoti. Mes taikysime nuolaidas visiems klientams švenčių proga, 10% mažiau nuo kiekvienos paslaugos.

Lentelė Nr.1 Konkurentų palyginimas

Šiuo metu Jūs matote 30% šio straipsnio.
Matomi 2068 žodžiai iš 6881 žodžių.
Peržiūrėkite iki 100 straipsnių per 24 val. Pasirinkite apmokėjimo būdą:
El. bankininkyste - 1,45 Eur.
Įveskite savo el. paštą (juo išsiųsime atrakinimo kodą) ir spauskite Tęsti.
SMS žinute - 2,90 Eur.
Siųskite sms numeriu 1337 su tekstu INFO MEDIA ir įveskite gautą atrakinimo kodą.
Turite atrakinimo kodą?
Po mokėjimo iškart gausite atrakinimo kodą, kurį įveskite į laukelį žemiau:
Kodas suteikia galimybę atrakinti iki 100 straispnių svetainėje ir galioja 24 val.