Prezentacijų ruošimas pagrindiniai principai ir klaidos
5 (100%) 1 vote

Prezentacijų ruošimas pagrindiniai principai ir klaidos

TURINYS

ĮŽANGA 3

1. PREZENTACIJŲ RENGIMO PRINCIPAI 4

1.1 Prezentacijos struktūra 4

1.2 Vaizdinės priemonės 5

1.3 Apranga pristatymo metu 5

1.4 Kalbėjimo baimė 6

1.5 Kaip priversti auditoriją klausytis 7

2. PAGRINDINĖS PREZENTACIJŲ KLAIDOS 9

2.1 Nuobodi prezentacija 10

Kaip atpažinti ar auditorija klausosi 10

3. PROJEKTŲ PRISTATYMŲ KAUNO MIESTO SAVIVALDYBĖJE ANALIZĖ 11

IŠVADOS 15

ĮŽANGA

Tarptautinių žodžių žodyne prezentacija apibrėžiama kaip pareiškimas, pasiūlymas, pristatymas. Prezentaciją taip pat galima būtų apibūdinti kaip kelią, sujungiantį idėjas ir informaciją į vieną bendrą grupę. [8] Šiandien turime tikrai daug priežasčių, verčiančių mus atidžiau pažvelgti į prezentacijų ruošimo svarbą ir skirti kur kas daugiau dėmesio negu anksčiau. Vis dažniau šis informacijos pateikimo būdas naudojamas tiek privačiuose tiek ir valstybiniuose segmentuose. Pagrindiniai prezentacijos uždaviniai yra informuoti, bei įtikinti. Tačiau paruošti gerą, bei efektingą prezentaciją nėra taip lengva, kaip gali pasirodyti iš pirmo žvilgsnio. Efektingas informacijos pateikimas daugeliu atveju lemia ir jos poveikio efektyvumą. Taigi, sėkminga prezentacija reikalauja ilgo ir kruopštaus pasirengimo.

Mūsų darbo tikslas: išsiaiškinti pagrindinius prezentacijų rengimo principus ir dažniausiai pasitaikančias klaidas.

Darbo uždaviniai:

• Aptarti pagrindinius prezentacijų rengimo principus;

• Išsiaiškinti dažniausiai daromas klaidas, ruošiant prezentacijas;

• Atlikto tyrimo rezultatų apibendrinimas.

Tyrimo metodai:

• Mokslinės literatūros analizė;

• Stebėjimas nedalyvaujant.

Tyrimo objektas – savivaldybės bei du verslo pasaulio atstovai, Kauno miesto savivaldybėje pristatinėję projektus dėl sporto arenos statybų.


1. PREZENTACIJŲ RENGIMO PRINCIPAI

1.1 Prezentacijos struktūra

Kiekvieną prezentaciją sudaro trys pagrindinės dalys: įžanga, dėstymas ir pabaiga. Šios dalys turi būti tarpusavyje logiškai susietos, bei kuo aiškiau pateikiamos auditorijai. Tai gali pasirodyti savaime suprantama, bei paprasta. Tačiau paruošti gerą ir efektyvią prezentaciją yra sudėtinga. Tai ne vienos dienos darbas, kadangi geras pranešimas reikalauja ilgo ir kruopštaus pasiruošimo. Vis gi, laikantis šios sekos, didesnių problemų niekada neturėtų iškilti.

Prezentacijos pradžia. Tai pati svarbiausia prezentacijos dalis, nes ji lemia pirmą klausytojo įspūdį apie kalbėtoją ir jo kalbą. Jos metu reiktų atlikti dvi svarbias užduotis:

• sudominti auditoriją, pateikti pagrindinę pranešimo problemą ar temą;

• kalbėti užtikrintai, bei nugalėti pakylos baimę.

Prezentaciją taip pat galima būtų pradėti juokeliu, filmuku (trunkančiu ne ilgiau nei 60 s.), įdomia statistika ar keliomis karikatūromis. Tai šiek tiek turėtų padėti atsikratyti pradinio jaudulio (A.Lydeka, 1999).

Prezentacijos vidurys. Čia atsispindi prezentacijos tikslas, kuris turi didelę reikšmę pranešimo sėkmei. Yra atlikti tyrimai, jog auditorija negali suvokti daugiau kaip trijų pagrindinių temų, todėl reikia aptarti tik tris svarbiausius dalykus. Ši prezentacijos dalis turi užimti daugiau nei 80% viso kalbėjimo laiko. Čia reikia susikoncentruoti ties pačiais svarbiausiais teiginiais, informaciją stengtis pateikti kuo glausčiau, nesigilinant į nereikšmingas smulkmenas.

Prezentacijos pabaiga. Žmonės neretai daugiausiai prisimena iš to, kas buvo pasakyta pačioje pabaigoje. Todėl prezentacijos pabaigoje turėtų būti apibendrinti pagrindiniai teiginiai ir pateiktos išvados. Taip pat, baigiant pranešimą, reikia stengtis klausytojams palikti gerą įspūdį ir užtikrinti teigiamą ir stiprią jų reakciją, sujudinti jų emocijas (V.Baršauskienė, 1999)



1.2 Vaizdinės priemonės

Prezentacijos vienas iš pagrindinių tikslų yra įtikinti, pateikti prezentacijos tikslą bei norimus rezultatus. Patirtis rodo, kad geriausia priemonė įtaigai pagerinti – pranešimą ar pasakojimą papildyti vaizdinėmis priemonėmis. Remiantis tyrimo rezultatais teigiama, kad žmonės įsimena:

• 10% TO, KĄ JIE PERSKAITO,

• 20% TO, KĄ JIE IŠGIRSTA,

• 30% TO, KĄ JIE PAMATO,

• 70% TO, KĄ JIE IŠGIRSTA IR PAMATO.

Taigi, kaip matome iš šių duomenų, jei pranešėjas naudoja vaizdines priemones, pasiekiamas žymiai didesnis efektas nei tuo atveju, jei jis to nedaro. Vaizdinės priemonės pagyvina patį pristatymą bei sukelia didesnį auditorijos susidomėjimą- informacija ne tik išgirstama bet ir pamatoma. Tai sąlygoja pateikiamos informacijos paprastumą, lengvesnį jos įsisavinimą auditorijai. Tokiu būdu taip pat sutaupomas ir laikas, kadangi nebereikia daug dėmesio skirti paaiškinimams.

Tinkamai naudojant vaizdines priemones prezentaciją galima paversti į nepaprastai įspūdingą ir efektyvią. Jomis galima iliustruoti t.y supaprastinti faktus reiškinius bei idėjas, kurias yra sudėtingiau perteikti vien tik žodžiais. Vaizdinėmis priemonėmis galima pasiekti reikšmingumo ir įvairovės bei sudaryti tinkamą atmosferą. Be abejo, netinkamas šių priemonių panaudojimas duoda visiškai priešingus rezultatus, nei numatytoji vaizdinga minčių išraiška (J. Collins, 2000).

Vaizdinė priemonė gali turėti vieną iš trijų paskirčių:

• pabrėžti, paaiškinti ar nurodyti faktą ar
reiškinį;

• pagyvinti, paryškinti ar sustiprinti faktą ar reiškinį;

• priminti, apibendrinti ar peržiūrėti faktą ar reiškinį.

Visais trimis atvejais jos sutvirtina ryšį su auditorija, gerina kalbos ritmą, įneša įvairovės, supaprastina įmantrybes ir padaro visą kalbą įdomesnę (J. Collins, 2000).

1.3 Apranga pristatymo metu

„Kad ir ką pasakysi, drabužis pasakys daugiau“- ši sena anglų patarlė daug pasako apie aprangos svarbą viešojoje kalboje. Gerai prezentacijai reikalingas tinkamas apsirengimas. Jis taip pat laikomas svarbiu vaizdinių priemonių elementu. Prezentacijos sėkmę didžiąja dalimi lemia apsirengimas, kalba ir mūsų elgesys. Todėl ruošiantis prezentacijai reikia įsitikinti ir būti užtikrintam, dėl tinkamos formos bei išvaizdos.

Kiekvienam pranešėjui reiktų gerai apsvarstyti kokiu tikslu jis ruošia pristatymą, bei kokiai auditorijai jis yra skiriamas. Nuo to turėtų priklausyti pranešėjo apsirengimo stilius.

Yra išskiriami penki pagrindiniai aprangos stereotipai:

• Draugiškas.

Vengti rūsčios išvaizdos.

• Naujoviškas.

Rengtis madingai.

• Tarptautinis.

Sugebantis radikaliai pasikeisti.

• Išradingas.

Leidžia sau pafantazuoti.

• Dalykiškas.

1.4 Kalbėjimo baimė

Didžiausias efektyvaus viešo kalbėjimo priešas yra pakylos baimė (V. Baršauskienė, 2002).

Oratoriumi yra tampama, o ne gimstama. Tačiau norint juo tapti pirmiausia reikia išmokti įveikti pakylos baimę. Pirmasis, ir pats svarbiausias žingsnis, kurį reikia žengti, norint tai padaryti yra jos pripažinimas. Nesvarbu, jeigu jūs sugebate pasakyti gerą kalbą būreliui draugų, tai dar nereiškia, kad efektingai kalbėti galėsite ir prieš auditoriją (V. Baršauskienė, 2002).

Būtina suvokti, kad pasakyti efektingą kalbą viešai yra menas. Daugumai tai nėra paprasta padaryti be ilgo pasiruošimo.

Blogiausia kas gali atsitikti neįveikus kalbėjimo baimės:

• Suklupimas ant pakylos;

• sustingimas;

• kalbos pamiršimas;

• drebulys;

• mikčiojimas;

• nuraudimas;

Yra daug naudingų patarimų, kurie padeda įveikti kalbėjimo baimę:

• geriausia prezentacija yra ta, kuri yra surepetuota daugelį kartų;

• kuo laisvesnis jautiesi stovėdamas prieš auditoriją, tuo natūralesnė tavo kalba;

• galvoti tik apie tai, kaip geriau išdėstyti pranešimą, tuomet neliks laiko galvoti apie baimę;

• išsirinkti auditorijoje simpatišką veidą, ir įsivaizduoti, jog kalbama tik tam vienam asmeniui;

• filmuota medžiaga- tai puikus būdas atsikratyti netinkamos kūno kalbos, nes filmuota medžiaga suteikia galimybę pasižiūrėti į save iš šalies.

1.5 Kaip priversti auditoriją klausytis

Pranešėjui yra labai sunku kalbėti, kai niekas jo nesiklauso. Yra keli būdai atkreipti auditorijos dėmesį:

• prezentaciją pradėti trumpai pristatant apie ką bus kalbama;

• užmegzti akių kontaktą su auditorija;

• akcentuoti tai kas yra svarbiausia;

• akcentuojamas vietas iliustruoti pavyzdžiais;

Šiuo metu Jūs matote 30% šio straipsnio.
Matomi 1170 žodžiai iš 3894 žodžių.
Peržiūrėkite iki 100 straipsnių per 24 val. Pasirinkite apmokėjimo būdą:
El. bankininkyste - 1,45 Eur.
Įveskite savo el. paštą (juo išsiųsime atrakinimo kodą) ir spauskite Tęsti.
SMS žinute - 2,90 Eur.
Siųskite sms numeriu 1337 su tekstu INFO MEDIA ir įveskite gautą atrakinimo kodą.
Turite atrakinimo kodą?
Po mokėjimo iškart gausite atrakinimo kodą, kurį įveskite į laukelį žemiau:
Kodas suteikia galimybę atrakinti iki 100 straispnių svetainėje ir galioja 24 val.