Reklama
5 (100%) 1 vote

Reklama

Turinys:

Reklama ……………………………………………………………………………. 2

Reklamos uždaviniai ……………………………………………………………… 2

Kuo tai naudinga reklamai? ……………………………………………………… 3

Psichologija reklamoje ……………………………………………………………. 3

Kaip tai realizuoti? ………………………………………………………………… 5

Politikų ginklas kovoje dėl valdžios ……………………………………………… 6

Politinės reklamos nauda ………………………………………………………… 9

Politinės reklamos žala …………………………………………………………… 10

Politinės reklamos reklaminių plakatų pavyzdžiai ……………………………… 12

Literatūra, internetas ……………………………………………………………… 14

Reklama:

Reklama stipriai pakeitė XX a. pasaulį – ji įsiveržė ne tik į mūsų kasdienybę, bet ir į meną, politiką bei viešąją erdvę. Reklama ne tik praneša pasauliui apie verslo naujienas ir rinkos produktus, bet ir kuria naujus poreikius bei naujumo ir paties vartojimo poreikį. Vartotojiškoje visuomenėje reklama formuoja žmonių gyvenimo stilius, savęs suvokimo standartus ir požiūrį į socialinę aplinką. Koks yra reklamos ryšys su politine propaganda? Ar masių valdymas politine propaganda ir retorikomis nėra susijęs su masinės sąmonės užvaldymu reklama? Koks ryšys sieja reklamą ir viešuosius ryšius? Ar reklaminė manipuliacija yra paprasčiausias melas, ar tiesiog perdažyta bei pagražinta tikrovė? Ar reklama gali tapti rafinuoto meno dalimi? Kodėl kairieji intelektualai linkę demonizuoti reklamą? Kokios gi yra reklamos aukštumos ir seklumos? Reklamos kūrimas – sudėtingas, moksliškai pagrįstas procesas. Kad galėtų objektyviai vertinti reklaminį pranešimą, vadybininkas, priimantis sprendimą, kur jį skelbti ar rodyti, privalo gerai žinoti, kaip reklama turi būti kuriama. (Beje, teisybės dėlei reikia pasakyti, kad netgi tai negali užtikrinti reklamos kampanijos sėkmės. Reklamoje, kaip ir visame marketinge, negalima nepaisyti „atsitiktinių“ ir sunkiai nuspėjamų veiksmų vaidmens.)

Muzika labai tinka tam tikrai nuotaikai sukurti, tačiau tiesioginė muzikinio apipavidalinimo ir pardavimų lygio sąsaja kol kas nenustatyta. Be to, norėdami pasitelkti muzikinį foną jūs tikriausiai susidursite su autorių teisių problema ir turėsite pakloti apvalią sumelę už teisę panaudoti vieną ar kitą melodiją.

Tačiau sumaniai panaudotas garsas vis dėlto gali gerai pasitarnauti jūsų reklamai. Pavyzdžiui, keptuvės su nepridegamu paviršiumi reklama bus suvokiama daug geriau ir ilgesnį laiką išliks atmintyje, jeigu kepamos kiaušinienės vaizdą lydės šnypščiančių riebalų garsai.

Reklamos uždaviniai:

Reklamos uždavinys ne tik informuoti vartotoja, bet ir skatinti ji atlikti arba neatlikti kažkoki veiksma. Ivaizdine reklama turi dar ir kita funkcija – formuoti vienoki ar kitoki požiuri i prekini ženkla. Dažnai reklama atlieka pora arba visas tris užduotis vienu metu. Taigi skiriame tris reklamos užduotis:

1) informuoti;

2) skatinti;

3) formuoti.

Informavimo uždavinys paprastai realizuojamas per poveiki respondento sveikam protui ir logikai. Skatinanti reklama dažniausiai per poveiki emocijoms, nuotaikai, jausmams, pojuciams. Formuojanti – dažniausiai naudoja abi poveikio kryptis.

Šiuolaikineje perteklineje ekonomikoje svarbiausias uždavinys yra parduoti, todel dažniausiai naudojama yra skatinanti, o siekiant ilgalaikiu uždaviniu, ir formuojanti reklama. Abi šias reklamos formas jungia poveikis emocijoms, todel pagrindine reklamos savybe tampa jos emocinis paveikumas žmogui. Iš to išplaukia ir psichologijos vaidmuo reklamos srityje. Pastaruoju metu JAV kone placiausiai reklamos versle naudojama taikomoji psichologijos disciplina NeuroLingvisitins Programavimas – NLP.

Kadangi viena iš svarbiausu reklamos užduociu yra skatinimas priimti vienoki ar kitoki sprendima, svarbu žinoti kaip žmones priima sprendimus. NLP išskiria dvi sprendimu priemimo strategijas: “NUO” ir “I”. Žmones besivadovaujantys savo gyvenime strategija “NUO” paprastai nesiima sprendimo tol kol jiems pakneciama taip akip yra dabar. Gyvenenatys pagal strategija “I” visada ieško geresnio varianto ir priima sprendima jo labui kai tik toki randa. Agivaizdu, kad pirmieji pas stomatologa eina tik tuomet kai pradeda kamuoti skausmas, o antrieji tikrinasi dantis reguliariai ar lekia cia tik aptike mažiausia duobute.

Kuo tai naudinga reklamai?

Žmogus gyvenantis pagal strategija “I” paprastai rupinasi savo sveikata prevenciškai, aktyviai sportuoja. Jis yra potencialus vitaminu ir maisto papildu vartotojas. Tuo tarpu populiariu nereceptiniu vaistu gamintojus turetu labiausiai dominti gyvenentys pagal strategija “NUO” ir savo sveikata prisimentantys tik jai sušlubavus.

Populiaraus sauso sultinio “Galina Blanca” gamintojus domina abu šie vartotoju segmentai, todel ju reklamos kompanija pagamino ir transliuoja du skiringus vaizdo siužetus. Vieno siužeto pagrindas – begimas „NUO“ daržoviu pjastymo, kito – „I“ paprasta sprendima skaniai ir greitai
pavaišinti netiketai užgriuvusius svecius. Panašiai elgiasi ir musu politikai deklaruodami esamas bedas (NUO) ir piešdami rinkejams savo vizijas (I).

Reklamos gamintojams prieš priimant sprendima i kuri segmanta reiktu taikyti svarbu ne tik pažinti reklamuojamo produkto specifika bet ir žinoti auditorijos i kuria taikoma dydi. Lietuvoje tokie tyrimai man nera žinomi, o štai Kanadoje atlikti rodo, kad 40% kanadieciu vadovaujasi strategija „NUO“, 40% strategija „I“, o like 20% neturi vienos aiškiai išreikštos.

Nemanau, jog reikia irodineti, kad žmogu efektyviau paveiks ta skatinanti reklama, kuri geriausiai atitiko jo asmenine sprendimu priemimo strategija.

Psichologija reklamoje

Kita psichologine kategorija, pagal kuria salygiškai galime skirstyti auditorija, yra „orientacija laike“. Kaip ir laikydamiesi anksciau aptartuju, taip ir „orientacijos laike“ strategiju, kai kurie žmones turi aiškius prioritetus. Vieni žmones orientuoti i praeiti – nuolat prisimena praeities ivykius, o dabarti ir ateiti vertina remdamiesi išskirtinai prisiminimais. Ju priešingybe – „ateities“ žmones, kurie nuolat „konstruoja“ ateiti. Tarp pastaruju gali buti nepataisomu svajotoju ir idealistu arba itin sekmingu mokslininku ar verslininku. Jiems labai svarbu savo komandoje tureti tokiu darbuotoju, kurie gyvena cia ir dabar – t.y. „dabarties“ žmoniu, tarp kuriu gausu geru organizatoriu, vykdytoju, ukvedžiu, savo srities specialistu.

Išsiaiškinome, kad žmones gali buti orientuoti i praeiti, dabarti arba ateiti. NLP (neurolingvistiniame programavime) laikas suvokiamas kaip laiko linija. Praktiškai tai galima patikrinti taip: žmogus, paprašytas vizualizuoti savo laiko linija, pasirinkti dabarties taška joje ir atsistoti jame, dažnai impulsyviai pasisuka veidu viena ar kita kryptimi, o stovesena skersai laiko linija signalizuoja orientacija i dabarti.

Atskiro žmogaus orientacija laike nera vienalyte savoka. Naturalu, kad jaunas žmogus nelabai gali gyventi praeitimi, vaikai dar nelabai pajegus konstruoti ateiti, o i senatve galvoti apie ateiti vis sunkiau, juolab kad visos gražiausios gyvenimo akimirkos jau praeityje. Taigi kiekvieno individo santykis su laiku einant gyvenimo keliu gali kisti.

Bet amžius nera lemiamas faktorius. Vilniaus senamiestyje galime stebėti burius senyvo amžiaus žmoniu, besidžiaugianciu šia akimirka, kai daugelis musu pensininku vos gala su galu sudurdami gyvena už dabarti šviesesne praeitimi. Pagalvokit apie savo pažistamus, gimines, kolegas – tarp ju galite rasti tokiu, kurie turi aiškiai išreikšta viena ar kita orientacijos laike strategija, nelabai tepriklausancia nuo aplinkybiu ir amžiaus. Žinoma, net ir tiems, kas labai aiškiai laikosi vienos ar kitos orientacijos laike strategijos, nera svetimas supratimas, kas yra praeitis, dabartis ir ateitis. Nepaisant savo turimu strategiju, mes bet kada galime kažka prisiminti, apie kažka svajoti ar spresti šios akimirkos problema.

Išsiaiškinome, kad laikas atlieka svarbu vaidmeni kiekvieno mūsų gyvenime, o musu santykis su juo gali buti skirtingas. Kaip tai panaudoti reklamoje?

Manau, kad reklamos specialistai net ir be psichologijos žiniu dažnai intuityviai jaucia, kad naują produktą, prekių ženklą (angl. Brand) efektyviau pristatyti per ateities viziją, o stumtelti ar atgaivinti rinkos senbuvi – per galimus teigiamus esamu ar buvusiu vartotoju potyrius, prisiminimus.

Geriausiai laiko savoka panaudojama busto paskolos ir vartojamuju kreditu reklamoje. Reklamuojamos paslaugos dažniausiai skirtos jauniems, savo ateiti kuriantiems žmonėms, o ir ju paskirtis – svajonių realizavimas.

Sena, praeiti turinti partija privalo savo „šlovingus“ darbus išradingai sieti su žadama ateitimi. O nauja, neturinti istorijos gali reklamuotis tik per ateities prizme. Taip sukurta ir Darbo partijos TV reklama, sudaranti i prieki nusidriekusio kelio iliuzija.



Darbo partijos vinjete ir mano minetos busto paskolu reklamos apie ateiti kalba tiesiogiai. I toli nubeganti punktyrine kelio ženklinimo linija lengvai suvokiama, vadinasi, pasiduoda logikos kritikai.

Kur kas paveikesnės yra tos gudrybes, kurių žmogus sąmoningai nesuvokia, kurių negali kritiškai įvertinti.

Kaip tai realizuoti?

Vienas iš paprastesniu būdu – nuorodos į ateitį. Pavyzdžiui, žiemą kalbeti apie pavasarį arba pavasari – apie vasarą. Paprastai tai nedirektyviai provokuoja žmogu galvoti apie ateitį, jis tarsi pats priima sprendimą, o nuosavi sprendimai vertinami ne taip kritiškai. Bet nepatartina to daryti dažnai – vasarą kalbėti apie rudenį arba rudenį apie žiemą, nes dauguma iš mūsų tai galime susieti ne su ateitimi, o su regresija, – tai sukelia negatyvią reakciją. Išspręsti šį klausimą galima vasarą kalbant apie miško gėrybes arba derlių, o rudenį minint gražiausią metų šventę – Kalėdas.

Šiuo metu Jūs matote 31% šio straipsnio.
Matomi 1344 žodžiai iš 4269 žodžių.
Peržiūrėkite iki 100 straipsnių per 24 val. Pasirinkite apmokėjimo būdą:
El. bankininkyste - 1,45 Eur.
Įveskite savo el. paštą (juo išsiųsime atrakinimo kodą) ir spauskite Tęsti.
SMS žinute - 2,90 Eur.
Siųskite sms numeriu 1337 su tekstu INFO MEDIA ir įveskite gautą atrakinimo kodą.
Turite atrakinimo kodą?
Po mokėjimo iškart gausite atrakinimo kodą, kurį įveskite į laukelį žemiau:
Kodas suteikia galimybę atrakinti iki 100 straispnių svetainėje ir galioja 24 val.