Verslo partnerių bendravimo ypatumai
5 (100%) 1 vote

Verslo partnerių bendravimo ypatumai

Visais laikais žodinis bendravimas turėjo savo vertę: jei buvo bendraujama ne dėl malonumo, tai darbo sumetimais ar siekiant naudos. Mūsų darbo tikslas: išskirti verslo partnerių bendravimo būdus ir juos paanalizuoti.

Verslininkai dėl laiko stokos dažnai bendrauja ne tiesiogiai, o laiškais. Šie laiškai rašomi laikantis tam tikrų reikalavimų, kurių nedera pamiršti nei vienam geram verslininkui. Šis bendravimo būdas gali būti naudojamas bet kokioje situacijoje, taigi, jei nenorima bendrauti „akis į akį“ galima išsisukti rašant oficialų laišką. Šioje dalyje pateikiami naudingi patarimai rašant formalų laišką.

Verslo partnerių bendravimo didelę dalį užima konferencijos. Šių susirinkimų metu yra pateikiama verslininkui naudinga ir darbo atlikime naudojama informacija. Konferencijos yra skirstomos į tam tikrus tipus, pagal kuriuos yra nustatomos jose pateikiamos žinios. Šios dalies tikslas yra supažindinti su konferencijos pasiruošimo būdais.

Verslo pasaulyje sėkmė dažnai priklauso nuo mokėjimo klausytis žmogaus pasakomos informacijos ir gebėjimo ją tinkamai apdoroti. Svarbu ne tik išgirsti tai, kas yra sakoma, bet ir susidėlioti pateiktą medžiagą taip, kad po kurio laiko visa tai neišsitrintų iš atminties. Klausymasis yra glaudžiai susijęs su mąstymu, kadangi beklausant yra svarbu galvoti apie girdimą informaciją ir j ai nesipriešinti, o priimti pozityviai nusiteikus. Ši dalis yra svarbi tuo, kad versle svarbu įsiklausyti į partnerio ar konkurento tariamus žodžius. Tai gali padėti tiek sutarti, tiek nukonkuruoti savo pranašumu.

Nėra įsivaizduojama jokia įmonė, kurioje vadovas ar jo pavaldiniai nesidalintų informacija ir nerengtų susirinkimų, kuriuose kalbama auditorijai. Prieš pateikiant savo kalbą, reikia deramai jai pasiruošti. Didelės įtakos turi net ir kalbėtojo išvaizda bei mimika. Pateikiama informacija turėtų būti nuosekliai išdėstyta ir suprantamai paaiškinta. Šios dalies esmė – pateikiami konkretūs reikalavimai, į kuriuos derėtų atsižvelgti ruošiantis pasisakymui viešai.

4

1. VERSLO LAIŠKAI

Verslo laiškai yra reikšminga priemonė partnerių bendravime. Jais perduodamas užsakymas, pasiteiravimas, prašymas ar ataskaita. Tai paplitusi priemonė tarp įvairių organizacijų ir fizinių asmenų. Tinkamai naudojami verslo laiškai supaprastina bendravimą ir net pakeičia asmeninius susitikimus.

Verslo laiškas visų pirma reprezentuoja jūsų organizaciją, todėl jam keliami didesni reikalavimai, nei asmeniniam laiškui. Svarbu žinoti, kad verslo laišku kuriamas jūsų organizacijos prestižas ir reputacija, nuo jo priklauso tarporganizaciniai santykiai ir tolesnis bendradarbiavimas.

1.1. Laiško rašymas

Pačiam verslo rašymo stiliui būdingas aiškumas, lakoniškumas, tikslumas, profesionalumas, etiškumas. Verslininkai dažnai stokoja laiko, todėl nuo laiško kokybės ir apimties priklauso, ar jis nebus atidėtas ar net atmestas. Rašant ypač svarbu pasirinkti tinkamą dėstymo būdą ir įsitikinti, kad skaitytojas supras svarbiausias idėjas.

Pastraipoje pateikiama tik viena pagrindinė mintis. Nepriimtina rašyti pastabų po pastraipa. Pastraipos turėtų būti nei per trumpos, nei per ilgos, geriausia, kad sutilptų į vieną lapą. Būtina vengti profesinio, nesuprantamo žodyno, sudėtingų konstrukcijų, tačiau nuo to neturi nukentėti formalumas. Protinga nerašyti tos informacijos, kurią gavėjas galės rasti turimuose šaltiniuose.

1.2. Laiško turinys

Laiško turinys skirstomas į šešias dalis:

1. Antraštė. Joje rašomas siuntėjo adresas ir data. Antraštėje galima nurodyti ir kitus kontaktus tokius kaip elektroninio pašto adresas, faksas ar telefono numeris.

2. Vidinis adresas. Joje rašomas gavėjo adresas.

3. Pasisveikinimas. Sveikinamasi visada formaliai.

4. Pagrindinė dalis. Joje išdėstoma laiško siuntimo esmė.

55. Pagiriamasis atsisveikinimas. Juo trumpai ir mandagiai atsisveikinama.

6. Parašas. Vardas pavardė ir parašas.

Remiantis šiomis formaliomis laiško dalimis galima sukurti įvairių tipų verslo laiškų priklausomai nuo jų paskirties. Populiariausi yra užsakymo, pasiteiravimo, pardavimo ar nusiskundimo laiškai. Užsakymo laiškuose pardavėjui siunčiamas konkretus užsakymas. Pasiteiravimo laišku siunčiama užklausa apie prekių ar paslaugų savybes ar prašoma suteikti bendros informacijos apie įmonę. Pardavimo laiškuose siūloma pirkti prekę paslaugą ar idėją tai įtraukiantys laiškai. Nusiskundimo laiškuose mandagiai išdėstoma problema dėl prekės ar paslaugos ir pasiūlomas sprendimas.

1.3. Pastabos

Nemažas dėmesys skiriamas laiško išvaizdai. Ji turi būti visuomet tvarkinga. Tekstas lygiuojamas pagal toje šalyje priimtinus standartus. Nerašoma ranka. Voko ir pačio laiško spalva turi sutapti.

Verslo laiškai visuomet adresuojami asmeniui. Jei gavėjas nežinomas, būtina jį išsiaiškinti. Patartina parašius laišką dar kartą perskaityti gavėjo akimis ir jei reikia perrašyti. Pradedantieji gali susidaryti laiško planą.

Verslo laiškai pasižymi mandagumu. Juose nevengiama parodyti pagarbos, naudojamos mandagumo frazės. Gerą įspūdį palieka teigiamas emocijas sukeliantys laiškai. Taktiška vengti neigiamas emocijas sukeliančių žodžių. Svarbu visuomet akcentuoti, ką jūsų organizacija gali padaryti, o ne ko negali. Jei negalite padėti, pasiūlykite
kitus problemos sprendimo būdus. Pozityvumas ir paslaugumas gali daryti didelę įtaką partnerio apsisprendimui.

Į laiškus atsakoma per 48 valandas. Labai mandagu atsakyti iškarto, tačiau neatsakius per minėtą periodą rizikuojama partnerio pasitikėjimu.

Visi verslo laiškai tvarkingai išsaugojami dėl bendradarbiavimo eigos išmanymo ir ateities bendradarbiavimo galimybių.

Bet kuri smulkmena gali būti lemtingas veiksnys užmezgant ar prarandant partnerystę, todėl atidumas turi didžiausią reikšmę.

6Literatūra:

Baršauskienė, V. (1993). Biznis ir bendravimas. Kaunas: Technologija.

Verslo laiškų rašymo konsultacija:

(http://www.theofficecompany.com/Articles_Forms/current/ltr_tutor_pl.htm)

Verslo laiškų rašymas:

(http://writingcenter.gmu.edu/resources/handouts/businessletter.pdf)

Verslo laiškai:

(http://englishplus.com/grammar/00000149.htm)

7

2. KONFERENCIJA

Dažniausiai verslo partnerių bendravime esantis reiškinys – konferencijos. Pagal tarptautinių žodžių žodyną, konferencija – vyriausybės, įstaigų, organizacijų ir t.t. atstovų pasitarimas, susirinkimas. Tad sėkmingam ir efektyviam bendravimui, privalu išmanyti konferencijų tipus, eigą, bei kokį vaidmenį užima konferencijos vadovas;

2.1 KonferenciJŲ tipai

Anot V. Šleipo konferencijos tipai yra šie:

• Probleminė konferencija

• Tikslo konferencija

1. Informacinė konferencija

2. Motyvacinė konferencija

3. Mokymo konferencija

2.2 Probleminė konferencija

Tikslas: kartu su grupe rasti geriausią sprendimą iškilusiai problemai;

Dalyviai: dažniausiai visi nariai lygūs, vadovas nebent turi galutinio sprendimo teisę, nors dažniausiai yra neišskiriamas;

Pav.: marketingo specialistai ieško būdų, kaip būtų galima pristatyti esamą produkciją; 2.3. Tikslo konferencija

Tikslas: Tikslo konferencijai jau būna parengtas tvirtas sprendimas, bet vadovas leidžia prie jo prieiti patiems nariams;

Dalyviai: turi būti vienas aiškus vadovas, kuris sąmoningai naudotų grupės pajėgumą, siekdamas patenkinti grupės narių poreikius.

2.4. Informacinė konferencija

Tikslas – grupės viduje paskleisti informaciją visiems dalyviams, kad būtų palengvintas darbas, praplėstas suvokimas, padėti atrasti nauji veiklos būdai.

8Pav.: konkrečios srities įmonių specialistai susitinka aptarti teisinių savo darbo klaidų, pasikeisti patirtimi, informuoti kitus apie naujas tendencijas rinkoje; Paskaita

2.5. Motyvacinė konferencija

Tikslas – poreikių suvienodinimas ir patenkinimas. Vadovaujant šioms konferencijoms būtinas geriausias vadovavimo meno išmanymas, nes reikia pasiekti, jog grupės nariai norėtų daryti tai, ką privalo daryti.

Pav.: įmonė plečia veiklos sritį, tad vadovas surengia motyvacinę konferenciją t.y. darbuotojams yra pristatoma kaip toliau vystysis ir keisis veikla, bei darbuotojai turi būti įtikinti, jog to reikia būtent jiems;

2.6. Mokymo konferencija

Mokymo konferencija – informacinės ir motyvacinės konferencijų samplaika; visų pirma, ji perteikia uždavinius, žinias, duoda informacijos, kita vertus, daro įtaką žmonių elgesiui, kuria motyvaciją. Pav.: seminaras

2.7. Konferencijos organizavimas

1. Pasiruošimas konferencijai.

• Vietos (patalpų) paruošimas. Optimali patalpos temperatūra 18-20° C. Kai salėje šilčiau, mažėja protinio darbo aktyvumas; turi būti pakankamai šviesu; reikia užtikrinti, jog dalyviai vienas kitą gerai matytų (būtų optimali komunikacija). Jei grupė nedidelė, geriausiai tinka „pokalbio ratas“ t.y. kai visi nariai sėdi už apvalaus stalo; taip pat vienas iš svarbiausių faktorių – patogios kėdės; toli gyvenantiems dalyviams reikėtų sudaryti sąlygas atvykti iš vakaro, t.y. rasti viešbutį, kuriame jie galėtų apsistoti. Jis turėtų būti netoli konferencijos vietos;

Šiuo metu Jūs matote 32% šio straipsnio.
Matomi 1323 žodžiai iš 4197 žodžių.
Peržiūrėkite iki 100 straipsnių per 24 val. Pasirinkite apmokėjimo būdą:
El. bankininkyste - 1,45 Eur.
Įveskite savo el. paštą (juo išsiųsime atrakinimo kodą) ir spauskite Tęsti.
SMS žinute - 2,90 Eur.
Siųskite sms numeriu 1337 su tekstu INFO MEDIA ir įveskite gautą atrakinimo kodą.
Turite atrakinimo kodą?
Po mokėjimo iškart gausite atrakinimo kodą, kurį įveskite į laukelį žemiau:
Kodas suteikia galimybę atrakinti iki 100 straispnių svetainėje ir galioja 24 val.