Verslo planas rimtas
5 (100%) 1 vote

Verslo planas rimtas

112131

TURINYS

TURINYS 4

ĮVADAS 4

1. ĮMONĖS KŪRIMAS. VERSLO PLANAS 6

2. GAMYBOS ORGANIZAVIMAS 7

2.1. Vietovė ir patalpos 7

2.2. Įrengimai ir transportas 7

2.3. Darbo jėga 8

2.4. Įmonės valdymas 9

2.5. Gamybos technologija 9

3. MARKETINGO STRATEGIJOS PARINKIMAS 10

3.1. Marketingo planas 10

3.2. Tikslinės rinkos nustatymas 11

3.3. Konkurencinė aplinka 11

3.4. Asortimento parinkimas. Pakuotė 12

3.5. Kainų strategijos nustatymas 14

3.6. Produkto pateikimas vartotojams 15

3.7. Rėmimo priemonių parinkimas 16

4. FINANSINĖ ANALIZĖ 17

5. UAB „Eva“ SSGG ANALIZĖ 19

UAB „Eva“ projekto loginė schema 21

IŠVADOS 22

ĮVADAS

Kiekvienam verslininkui – tiek steigiančiam naują įmonę, tiek įgyvendinančiam stambius projektus, tiek keičiančiam funkcionuojančių įmonių gamybinę struktūrą, reikia parengti verslo planą.

Šis verslo planas parengtas naujai kuriamai uždarajai akcinei bendrovei „Eva“. Bendrovė ruošiasi atidaryti gamybinį cechą, kuriame bus gaminamas obuolių sūris. Idėja kilo pastebėjus, kad šio produkto pasiūla rinkoje yra labai nedidelė. Be to, manoma, jog obuolių sūris turės paklausą, nes jo gamyba Lietuvoje turi senas tradicijas ir jis yra mėgstamas daugumos žmonių. Kadangi šio produkto paruošimas reikalauja tam tikrų gamybos ir laikymo ypatumų, ne kiekvienas gali jį pasigaminti namų sąlygomis.

Vizija

UAB “Eva” – plačiai žinoma sveiko ir kokybiško produkto gamintoja, naudojanti ekologišką žaliavą.

Misija

Patenkinti vartotojų poreikius bei įgyti pirkėjų pasitikėjimą įmonės produkcija.

Tikslai

1.Gaminti įvairių rūšių obuolių sūrį ir plėsti asortimentą ateityje.

2.Naudoti tik lietuvišką ekologišką žaliavą, tokiu būdu paremti Lietuvos ūkininkus bei prisidėti prie šalies ekonomikos.

3.Išplėsti rinką Lietuvoje ir eksportuoti produkciją į kitas šalis.

4.Tapti lyderiu obuolių produkcijos rinkoje ir išlaikyti šią poziciją.

5.Sukurti patrauklų įmonės įvaizdį ir išsaugoti jį.

Organizacijos struktūra

Administracija: direktorius, vadybininkas, buhalteris.

Samdomi darbuotojai: 5 gamybos cecho darbininkai, 1 vairuotojas.

Temos aktualumas

Naujos įmonės kūrimas visada yra teigiamas reiškinys rinkos ekonomikoje, tačiau pradėti naują verslą yra gana sudėtinga. Tam reikalingos naujos idėjos, žinios, patirtis, sugebėjimai, finansai ir kt. Manoma, kad idėja gaminti obuolių sūrį yra pagrįsta tuo, kad rinkoje šio produkto konkurencija nedidelė ir tikėtina, kad gaminys turės paklausą tarp vartotojų.

1. ĮMONĖS KŪRIMAS. VERSLO PLANAS

Nutarta steigti uždarąją akcinę bendrovę (UAB) „Eva“ dėl šių pranašumų:

ribota atsakomybė – už bendrovės veiklą savininkai atsako tik investuotais pinigais,

bankroto atveju akcininkai praranda tik pinigus, užmokėtus už akcijas,

gali keistis savininkai parduodant akcijas kitiems asmenims,

įmonės egzistavimo trukmė neribota ir nepriklauso nuo savininko gyvenimo trukmės,

lengviau gauti investicijų bei paskolų ir drauge plėsti savo veiklą,

UAB gali pritraukti lėšų darydama naujas akcijų ar obligacijų emisijas

Įmonės pavadinimas – „Eva“, mano vardo trumpinys.

Vienas iš svarbesnių etapų, norint pradėti savo verslą ar išplėsti veiklą, yra verslo plano sudarymas. Plane turėtų būti numatomi artimiausi ir tolesni veiklos tikslai, būsimųjų produktų ar paslaugų ypatybės, būsimoji rinka, galimybės pasiekti tai, kas suplanuota.

Verslo plano kūrimo pranašumai:

Būsimąsias veiklos klaidas ir trūkumus geriau pastebėti rašant negu patirti praktiškai,

Jaučiamasi kur kas tvirčiau prieš veiklos pradėjimą, jei pats savininkas sudaro verslo planą,

Verslo planas tiksliai parodo, kiek, kam, kada ir kuriam laikotarpiui reikia lėšų,

Rašant verslo planą susipažįstama su planavimo procesu.

Planavimo procesą galima pavaizduoti taip:

1 pav. Planavimo proceso schema

2. GAMYBOS ORGANIZAVIMAS

2.1. Vietovė ir patalpos

UAB „Eva“ gamybos ir sandėliavimo patalpos bus nuomojamos. Jos gerai sutvarkytos, todėl remonto, išskyrus įrengimą, daryti nereikės. Tokiu būdu bus sutaupytas laikas ir lėšos.

Gamybos pastatas yra Šiauliuose, šalia judrios Pramonės gatvės, čia pat yra sandėliai, o tai yra ekonomiška, nes padeda sumažinti transportavimo išlaidas. Teritorija ir privažiavimo keliai asfaltuoti, patogus privažiavimas, iškrovimas ir pakrovimas. Teritorija aptverta, apšviesta, visą parą budi sargai. Darbuotojams labai patogu pasiekti darbo vietą tiek savo, tiek miesto visuomeniniu transportu. Patogus susisiekimas su pagrindiniais tiekėjais.

2.2. Įrengimai ir transportas

1-oje lentelėje nurodyta įrengimų ir transporto balansinė vertė projekto įgyvendinimo pradžios dienai.

1 lentelė

Turto balansinė vertė

Eil. Nr.

Įrengimai ir transportas

Kiekis

Balansinė vertė, Lt

Likutinė vertė, Lt

Nusidėvėjimo suma per mėn, Lt

Tarnavimo laikas, metais

1.

Sėklalizdžių išėmimo mašina

1

15 000

1000

146

8

2.

Obuolių pjaustymo mašina

1

7000

700

131

4

3.

Obuolių sūrio pjaustymo mašina

1

10000

800

128

6

4.

Katilai su maišytuvais

5

50000

2000

571

7

5.

Vaakuminio fasavimo mašina

1

20000

2000

250

6

6.

Formos (paprastos ir
000

2000

2000

5

8.

Kompiuteris

1

2500

500

42

4

Viso:

118500

9100

3293

Įrengimai bus perkami lizingo būdu. Tikimės sudaryti sutartį su Vilniaus banku penkeriems metams su 10% metine palūkanų norma.

Automobilis ir kompiuteris bus perkami iš akcinio kapitalo.

2.3. Darbo jėga

UAB „Eva“ dirbs 9 žmonės. Darbuotojų atlyginimai pateikti 2 lentelėje. Vidutinis mėnesinis administracijos darbuotojų atlyginimas bus 616,67 Lt, o darbininkų – 500 Lt. Kasmet numatomas 5% atlyginimų augimas.

2 lentelė

Administracijos darbuotojų vidutiniai mėnesiniai atlyginimai

Eil. Nr.

Pareigos

Darbuotojų skaičius

Vidutinis mėn. atlyginimas, Lt

Suma, Lt

1.

Direktorius

1

750

750

2.

Buhalteris

1

550

550

3.

Gamybos vadybininkas

1

550

550

Viso:

3

1850

3 lentelė

Darbininkų vidutiniai mėnesiniai atlyginimai

Eil. Nr.

Pareigos

Darbuotojų skaičius

Vidutinis mėn. atlyginimas, Lt

Suma, Lt

1.

Gamybos cecho darbininkai

5

500

2500

2.

Vairuotojas

1

500

500

Viso:

6

3000

Darbuotojų atranka bus vykdoma atsižvelgiant į šiuos kriterijus:

išsilavinimas (administracijos darbuotojams),

patirtis,

atsakomybė,

darbštumas,

sąžiningumas ir kt.

Laisvos darbo jėgos yra pakankamai, todėl problemų neturėtų kilti. Bus dirbama viena pamaina, 10 valandų per parą. Ateityje, jei bus didesnis produkcijos poreikis, bus dirbama dviem pamainom ir papildomai samdoma darbininkų.

Darbuotojų atlyginimas priklausys ir nuo apyvartos. Taip pat bus taikomos ir kitos motyvacijos priemonės: premijos įvykdžius planus, nuolaida įmonės produkcijai ir kt.

2.4. Įmonės valdymas

Bendrovės veiklos funkcijos pavaizduotos 2 paveiksle.

2 pav. Bendrovės organizacinė struktūra

2.5. Gamybos technologija

Obuolių sūris yra stangrios konsistencijos gaminys, be pridedamųjų stangrinamųjų priedų. Stangri konsistencija gaunama dėl tinkamo rūgšties, cukraus ir pektininių medžiagų santykio. Obuolių sūriui cukraus suvartojama tik 20 % paruošto obuolių kiekio, todėl gaminys yra rūgštoko natūralaus obuolių skonio, jame daug pektininių ir kitokių vertingų medžiagų esančioje obuolių masėje. Šis produktas naudingas tiek vaikams, tiek ir suaugusiems, nepakeičiamas dirbant laukuose, turistinėse kelionėse, varginančiose ekspedicijose ir t.t.

Obuolių sūriui gaminti geriausiai tinka dar ne visai prinokę antaniniai, rudens dryžuotieji, visos renetų veislės ir kiti rūgštoki, nekietomis odelėmis obuoliai, gali būti ir krituoliai.

Obuolius reikia nuplauti, nusausinti ir, išpjovus sėklalizdžius, supjaustyti plonomis skiltelėmis (8 – 12 pagal obuolio dydį). Svarbu žiūrėti, kad nepatektų įpuvusių ar sukirmijusių skiltelių. Paruoštas obuolių skilteles sudėti į emaliuotą indą ir užberti cukrumi. Pamaišyti, kad cukrus vienodai pasiskirstytų, ir palikti kambario temperatūroje 12 ar daugiau valandų. Kitą dieną atsiradusias sultis nupilti į indą (geriausia į emaliuotą dubenį), kuriame virs sūris, ir 15 – 20 min. kaitinti, kad išgaruotų dalis vandens. Tada į verdantį skystį suberti obuolių skilteles ir virti ant stiprios ugnies. Virti iki 52 – 54 % sausų medžiagų pagal refraktometrą. Karšta masė, nepaliekant oro tarpų sukrečiama į medines formas. 5 – 6 dienas sūrį reikia laikyti sausoje patalpoje, kad apdžiūtų paviršius. Toliau obuolių sūris laikomas sausoje šaltoje patalpoje sudėtas taip, kad nesiglaustų vienas prie kito.

3. MARKETINGO STRATEGIJOS PARINKIMAS

3.1. Marketingo planas

Rengiant verslo planą, atliekama dauguma veiksmų, kurie priskirtini marketingo sričiai. Prekių kūrimui ir tobulinimui, kainų reguliavimui, pardavimų strategijos parinkimui, vartotojų poreikių ištyrimui, ryšių su vartotojais per reklamą užmezgimui ir palaikymui reikalingas tikslingas įmonės veiklos planavimas, kuris leidžia susieti ir suderinti įvairius veiksmus į vieningą visumą. Taigi, įmonei, siekiančiai užsibrėžtų tikslų, reikalingas strateginis marketingo planas. Jo struktūra pateikta 3 paveiksle.

Tikslai ir uždaviniai

Bendra rinkos apžvalga ir tendencijos

Verslo šakos analizė

Konkurencinės aplinkos analizė

Kainų politika

Realizavimo metodai ir kanalai

Rėmimas ir reklama

3 pav. Marketingo plano struktūra

Skirtingai nuo visos įmonės veiklos tikslų, marketingo tikslai apima tik marketingo sritį. Jie numato, ką įmonė turi pasiekti marketingo priemonėmis per planuojamą laikotarpį, naudodama atitinkamas marketingo strategijas. UAB „Eva“ pagrindiniai marketingo tikslai yra tokie:

1.Tikslinės rinkos nustatymas.

2.Konkurencinės padėties rinkoje nustatymas.

3.Asortimento parinkimas.

4.Kainų strategijos nustatymas.

5.Produkto pateikimo metodų parinkimas.

3.2. Tikslinės rinkos nustatymas

Tikslinė rinka – tai vartotojų grupė, turinti panašių poreikių, į kuriuos orientuodamasi įmonė kuria marketingo kompleksą. Įmonė gali naudoti įvairių rūšių marketingą. UAB „Eva“ taikys nediferencijuotą marketingą, t.y. tokią marketingo strategiją, kai įmonė visai rinkai įvaldyti naudoja vieną universalų marketingo kompleksą. Tokia strategija naudojama tuo atveju, kai įmonė įsitikinusi, kad vartotojai panašūs ir įmonė kuria produktą „vidutiniam“ vartotojui.

Bendrovės
„Eva“ veikla labiau orientuota į miesto gyventojų segmentą bei jų poreikių tenkinimą, nes jiems sunkiaus pasigaminti obuolių sūrį namuose, nei kaimo žmonėms (laiko, tinkamų sąlygų stoka ir kt.), be to, dėl palyginti nedidelės kainos, miestiečiai labiau suinteresuoti pirkti šį produktą parduotuvėje.

Atlikus žodinę apklausą paaiškėjo, kad dauguma vartotojų yra girdėję apie obuolių sūrį, bet tik nedaugelis yra jo ragavę, tačiau pastarųjų šis produktas vertinamas palankiai.

Veiklos pradžioje įmonė savo produkcija prekiaus tik Lietuvos rinkoje. Vėliau planuojama plėsti rinką eksportuojant produktus į kaimynines šalis (Latvija, Rusija, Baltarusija). Eksportas į tolesnes šalis nebūtų naudingas, kadangi produkto savikaina yra gana maža, transportavimo išlaidos per daug ją padidintų. Todėl pardavimai sumažėtų.

Ateityje, turint daugiau apyvartinių lėšų, patirties bus galima eksportuoti produkciją į kitas šalis, jei bus paklausa, steigti naujus filialus užsienyje.

Įmonė ne tik prekiaus parduotuvėse, bet ir priims specialius užsakymus iš didmeninių bei individualių įmonių.

3.3. Konkurencinė aplinka

Konkurentai – tai rinkos dalyviai, siūlantys potencialiems pirkėjams tuos pačius arba panašius poreikius tenkinančias prekes.

Konkurencija tarp įmonių iš esmės pasireiškia kaip konkurencija tarp jų prekių. Planuodama marketingo veiksmus, įmonė turi įvertinti konkurencinę aplinką.

Konkurencinė aplinka – tai marketingo aplinkos komponentas, apimantis visų galimų tipų konkurencijos poveikį marketingui.

Įmonė vykdys funkcinę konkurenciją, t.y. konkurencija tarp skirtingų rūšių prekių, tenkinančių tą patį poreikį.

UAB „Eva“ tiesioginių konkurentų rinkoje turi nedaug, o taip pat nėra įmonių, importuojančių obuolių sūrį. Tačiau konkurentais įmonės produkcijai galima laikyti džiovintus vaisius, pyragus, tortus ir kitus saldumynus. Galima paminėti šių produktų gamintojus bei importuotojus: AB „Vilniaus pergalė“, AB „Klaipėdos konditerija“, AB „Kraft foods Lietuva“, UAB „Kondera“, UAB „Vilniaus duona“, AB „Naujoji rūta“, A.Gricevičiaus lietuvių saldainių fabrikas „Rūta“, UAB „Anvitus“ (importuoja džiovintus vaisius), UAB „Alvas“ (importuoja riešutus), UAB „Daisena“ (importuoja šokoladinį kremą).

Kai kurių konkurencinių produktų kainos pateiktos 4 lentelėje.

4 lentelė

Desertinių prekių kainos

Prekės pavadinimas

PC „NORFA“,

1 kg kaina Lt

PC „T-MARKET“ ,

1 kg kaina Lt

PC „MAXIMA“ ,

1 kg kaina Lt

Bananų traškučiai

5,96

5,76

6,49

Slyvos

6,99

8,79

8,79

Razinos

3,26

3,25

3,49

Ananasai

6,96

6,79

6,79

Datulės

2,99

2,89

3,39

Abrikosai

8,69

8,59

8,59

Vaisiniai tortai

17,89 – 20

16,48 – 21,24

18,99 – 19,99

Vaisiniai saldainiai (su šokolado glaistu)

10,95 – 12,39

11,19 – 11,89

10,29 – 11,49

Pyragai su vaisių įdaru

16

15,45

14,99 – 15,49

Vienas iš tiesioginių konkurentų yra „Klausučių“ ŽŪB, kurios gaminamo obuolių sūrio 1 kg kaina lygi 9,09 Lt.

UAB „Eva“ gaminamo produkto kaina nustatoma taip: 3,5 Lt /0,330 kg = 10,61 Lt/kg (plačiau kainos apskaičiavimas pateikiamas finansinės analizės skyriuje).

3.4. Asortimento parinkimas. Pakuotė

Asortimento formavimas yra sudėtingas procesas, kurį lemia daugelis išorinių ir vidinių veiksnių. Įmonei reikia gerai pažinti rinkos struktūrą, vartotojų poreikius, kad jos gaminama produkcija turėtų paklausą, o tai reikalauja daug lėšų.

Prekių asortimentas – tai visų prekių ir prekių grupių, kurias parduoda įmonė, rinkinys. Gaminamos produkcijos asortimentą daugiausia sąlygoja finansinės galimybės. UAB „Eva“ asortimentą sudarys viena prekių linija – obuolių sūris, kuris gaminamas iš pjaustytų obuolių, cukraus arba jo pakaitalų bei kitų ingridientų (lazdyno, žemės riešutų, cinamono, razinų ir kt.). Šio produkto galiojimo laikas yra 1-2 metai.

Pasirenkant atitinkamas prekių asortimento priemones, atsižvelgiama į įmonės galimybes, rinkos gamybos produkcijos realizavimo svyravimus bei kitus veiksnius. Įmonės asortimento formavimą lemia išoriniai ir vidiniai veiksniai (žr. 4 pav).

4 pav. UAB „Eva“ asortimento formavimą lemiantys veiksniai

Remiantis Ph. Kotleriu, galima pailiustruoti pagrindinius obuolių sūrio (pvz.: sūrio su riešutais) hierarchijos lygius: 5 lentelė

Obuolių sūrio hierarchijos lygiai

Poreikių šeima

Prekių šeima

Šiuo metu Jūs matote 50% šio straipsnio.
Matomi 1960 žodžiai iš 3916 žodžių.
Siųskite sms numeriu 1337 su tekstu INFO MEDIA (kaina 0,87 €) ir įveskite gautą kodą į laukelį žemiau:
Kodas suteikia galimybę atrakinti iki 100 straispnių svetainėje ir galioja 24 val.