INFORMATIKOS IR ELEKTRONIKOS FAKULTETAS| |
| |
| |
| |
|VERSLO PLANAS |
|EKONOMIKA |
| |
| |
|KURSINIS DARBAS |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |STUDENTAI |2003 | |
| |DĖSTYTOJA |2003 | |
| |
| |
| |
| |
|2003 |
| |
Turinys
[pic]1. APIBENDRINIMAS 2
2. VERSLO APRAŠYMAS 2
2.1. BENDRAS SUMANYMO APRAŠYMAS 2
2.2. VERSLO SFEROS APIBŪDINIMAS 3
2.3. FIRMOS ISTORIJA ARBA ATSIRADIMAS 3
2.4. SUMANYMO UŽDAVINIAI 4
2.5. SUMANYMO UNIKALUMAS 4
3. MARKETINGAS 4
3.1. VERSLO APLINKOS VEIKSNIAI 4
3.2. RINKOS BŪKLĖ, JOS DYDIS IR TENDENCIJOS 5
3.3. KONKURENCIJA RINKOJE 6
3.4. MARKETINGO TIKSLAI IR STRATEGIJOS 6
3.5. RINKOS SEGMENTAVIMAS IR TIKSLINIŲ RINKŲ PARINKIMAS 7
3.6. MARKETINGO RINKINIO ELEMENTAI 7
3.6.1. PRODUKTAS RINKOS POŽIŪRIU 7
3.6.2. PASISKYRSTYMO KANALAI 7
3.6.3. KAINŲ NUSTATYMAS 8
3.6.4. REKLAMAVIMAS IR STIMULIAVIMAS 8
4. GAMYBA 9
4.1. GAMYBOS VYKDYMO VIETA 9
4.2. GAMYBOS POREIKIAI 9
4.2.1 REIKALINGOS PATALPOS 10
4.2.2. ĮRENGINIAI IR KITOS PRIEMONĖS 10
4.3. TIEKIMO IR TRANSPORTAVIMO VEIKSNIAI 12
4.4. DARBUOTOJŲ SAMDYMO GALIMYBĖS 12
4.5. GAMYBOS KAŠTŲ PROGNOZĖ 12
5. VALDYMAS 12
5.1. VALDYMO GRUPĖS SUDĖTIS 12
5.2. ORGANIZACINĖ FIRMOS STRUKTŪRA 13
5.3. JURIDINĖ SANDARA IR SUTARTYS 13
5.4. PATARĖJAI IR KONSULTANTAI 19
6. KRITINĖ RIZIKA 19
6.1. NUMATOMOS PROBLEMOS IR KLIŪTYS 19
6.2. RIZIKOS VEIKSNIAI 20
6.3. ALTERNATYVIOS VEIKIMO KRYPTYS 20
7. FINANSAI 20
7.1.REIKIAMOS LĖŠOS IR JŲ PANAUDOJIMAS 20
7.2. PARDAVIMO PROGNOZĖ 21
7.3 PROGNOZUOJAMŲ PINIGŲ SRAUTŲ ATASKAITA 23
8. DARBŲ GRAFIKAS 24
9. BIBLIOGRAFIJA. PRIEDAI 24
9.1. PELNINGUMO LŪŽIO TAŠKAS 24
10. NAUDOTOS LITERATŪROS SĄRAŠAS 25
[pic]1. APIBENDRINIMAS
Žvelgiant į ateitį, matomas vis didesnis poreikis informacijos
paieškai skaitmeniniuose kanaluose ir didėjant kompiuterinių žaidimų
populiarumui, nusprendėme įkurti UAB “DF” angliško vertinio sutrumpinimas
(Digital Future), tai reikštų – skaitmeninė ateitis. Ši mūsų sugalvota
firma, teiks interneto bei kompiuterinių žaidimų paslaugas. Vartotojams tai
suteiks galimybę gauti visa jiems reikalingą informaciją iš didžiausio
pasaulyje duomenų bazės – interneto, bei linksmiau ir įdomiau praleisti
laisvalaikį žaidžiant kompiuterinius žaidimus.
UAB “DF“ kaip ir daugelio internetinių kavinių, pagrindine užduotis
bus – teikti interneto paslaugas bei stengsimės aprupinti vartotojus
naujausiais ir papuliariausiais kompiuteriniais žaidimais. Taipogi šalia
kompiuterinės salės bus veikianti kavinė, kuri galės aprūpinti vartotojus
įvairaus pobudžio patiekalais bei nealkoholiniais gėrimais. Mūsų
internetinėje kavinė bus leidžiama rengti kompiuterinių žaidimų turnyrus,
kurie papildomai turėtų pritraukti daugiau vartotojų, tai būtų savotiška
reklama. Kaip ir daugelis kitų firmų steigėjų, mes siekiame pelno bei
tikslas isitvirtinti šiame versle. Planuojamas darbo laikas 24 valandos per
parą. Tai užtikrins didesnį pelną ir taipogi įvesime naktinį tarifą, kuris
turėtų sudominti atskirą vartotojų grupę. Mūsų UAB “DF” patalpas norėtumėm
isteigtį miegamajame rajone, tai užtikrintų mažesne konkurenciją, kadangi
panašių internetinių kavinių yra daug miesto centre. Pagrindinį įmonės
patalpų plotą užims kompiuterinė salė, su jai reikiama įranga : 40
kompiuterių, baldai
ir t.t. ir atskira patalpa kavinei. Planuojame, kad UAB
“DF” įkurimui 500000 Lt. Pradžioje įmonėje dirbs 10 žmonių – t.y. jos
savininkai, ir papildomi darbininkai. Geografiniu požiūriu mūsų įmonė
orientuota į Vilniaus miestą. Paslaugų kainos bus nuolat derinamos
atsižvelgiant į konkurentu kainas, nuolatiniams klientams bus suteikiamos
įvairios nuolaidos. Įmonės veiklą ir joje atsiradusias naujoves planuojame
reklamuoti spaudoje, bei reklaminiais bukletais, taipogi internete.
Planuojamas, skirimas reklamai apie 20000 Lt. Būtinai apdrausime firmai
priklausantį turtą, bei įvesime modernią apsaugos sistemą.
2. VERSLO APRAŠYMAS
2.1. BENDRAS SUMANYMO APRAŠYMAS
Lietuvoje jau yra daug firmų teikiančių internetines paslaugas, bet
mūsų tai vistiek neišgasdino. Teigsime vartotojams internetines paslaugas
ir kompiuterinius žaidimus. Pagrindinė mūsų firmos planuojama veikla –
teikti internetines paslaugas vartotojams neturintiems galimybių
internetu naudotis namuose, bei naudotis kavinės paslaugomis. Šalutinė
veikla – turnyrų rengimai ir leisime nuomoti patalpas kompiuterinių žaidimų
renginių organizatoriams. Jiegu mums pavyks įgyvendinti savo užsibrėžtą
tikslą, gavus papildomų lėšų stengsimes išplėsti savo filialus kituose
miestuose.
2.2. VERSLO SFEROS APIBŪDINIMAS
Mūsų UAB “DF” dirbs paslaugų sferoje. Pradžioje dirbsime patys
savininkai ir papildomai samdysime 8 darbuotojus. Pagrindinė mūsų teikiama
paslauga – teikti internetines paslaugas vartotojams negalintiems naudotis
internetu namuose. Beto turnyrų rengimai ir leisime nuomoti patalpas
kompiuterinių žaidimų renginių organizatoriams.
2.3. FIRMOS ISTORIJA ARBA ATSIRADIMAS
Firma UAB “DF” (Digital Future) įkurtą 2002m. gruodžio 31d. Ją įkūrė
:
Robertas Ardinavičius
• Gimęs 1982m. Balandžio 06d. Vilnius.
• 2000m. baigęs “Simono Stanevičiaus” vidurinę mokyklą.
• 2000m. įstojęs į Vilniaus Kolegiją kompiuterinės technikos specialybę.• Ten bandys įgyti kompiuterinės technikos specialybės atestatą.
• Kalbos : Lietuvių, rusų, lenkų, anglų.
• Gerai išmano kompiuterinių tinklų administravimą, turi organizacinių
sugebėjimų.Marius Kirsnys
• Gimęs 1980m. Gruodžio 03d. Vilnius.
• 1999m. baigęs “Židinio” vidurinę mokyklą
• 2000m įstojęs į Vilniaus Kolegiją kompiuterinės technikos specialybę.
• Ten bandys įgyti kompiuterinės technikos specialybės atestatą.
• Kalbos : Lietuvių, rusų, anglų, prancūzų.
• Išmano kompiuterio darbinį interfeisa, bei programavima.
2.4. SUMANYMO UŽDAVINIAI
Kurdami mūsų firmą, pagrindinis uždavinys užsitikrinti savo nuolatinį
pragyvenimo šaltinį, turėti galimybę pastoviai tobulinti savo kompiuterines
žinias bei jas pritaikyti praktikoje. Bandysime palaikyti savo kompiuterinę
technika auksčiausiame techniniame lygyje už jai priimtiną kainą. Taip pat
pastoviai stengsimės gilinti ir tobulinti savo žinias kompiuterių, dizaino,
interneto teikimo. Stengsimes pritraukti kuo daugiau vartotojų rganizuojant
įvairiausiaus turnyrus, bei nuolaidas nariams. Mūsų tikslas tapti vienu iš
didžiausia šio verslo atstovų.
2.5. SUMANYMO UNIKALUMAS
Unikalumas : teiksime internetines paslaugas visą parą ir visomis
savaites dienomis, bet kuriuo paros metu galima bus pasistiprinti
energetiniais gėrimais, ar užsisakyti užkandžių. Naktimis bus taikomos
nuolaidos, kurios padės pritraukti daugiau vartotojų ir ilgesniam laikui.
Jei vartotojas užsisako ilgesniam laiku, jam gali būti taikomos nuolaidos.
Tai bus puiki pramoga tiek vaikams, tiek suagusiams klientams, nes
internetinės galimybės atveria plačius pažinimo vartus. Žaidimų turnyrai
padės privilioti daugiau klientų. Pastoviems klientams suteiksime galimybes
įsigyti klubo nario kortelę, kuri suteiks papildomas nuolaidas.
3. MARKETINGAS
3.1. VERSLO APLINKOS VEIKSNIAI
Politinė teisinė aplinka :
UAB “DF” reglamentuoja šie įstatymai :
• Konkurencijos įstatymas Nr. I-2878 1992 09 15
• Įmonių bankroto įstatymas Nr. I-2880 1992 09 15
• Ūkinių bendrijų įstatymas Nr. I-676 1990 10 16
• Buhalterinės apskaitos pagrindų įstatymas Nr. I-2654 1992 06 18
• Dėl įmonių vardų įregistravimo Nr. 449 1991 10 31
• Sveikatos apsaugos ministerijos įsakymas Nr. 267 1996 05 16Socialinė-kultūrinė aplinka :
Kaip ir kitose šalyse Lietuvoje sparčiai vystosi informacinės
technologijos, labia gausiai padaugėjo kompiuterinės technikos. Visuomenė
siekia informacijos skaitmeniniais kanalais. Internetas – didžiausia
pasaulyje duomenų bazė. Daugumai žmonių tai tampa gyvenimiškas poreikis.
Šioje srityje matoma plati perspektyva, naujovės domina žmones, todėl
didelės galimybės atsiveria šioje srityje.
Technologinė aplinka :
UAB “DF” vadovai, norėdami išsilaikyti rinkoje, bandysime neatsilikti
nuo naujausių
technologinių naujovių, tiek programinėje ir žaidiminėje
srityje. Bandysime naujus kompiuterio įvesties įrenginius (Vairus,
Linksmalazdes ir t.t.). Tai turėtų pritraukti daugiau jaunesnio amžiaus
auditoriją.
Konkurencinė aplinka :
Kompiuterines paslaugas teikiančių įmonių Vilniuje yra tikrai nemažai
ir konkurencija skatina vis mažesnias pajamas, bet mūsų pasirinkta vieta
plėtroti šį verslą, tikėsimės leis mums įsitvirtini rinkoje. Kadangi
dauguma mūsų konkurentų įsikūrę miesto centre. Mūsų pasirinkta vieta leis
atitolti nuo konkuretų.
3.2. RINKOS BŪKLĖ, JOS DYDIS IR TENDENCIJOS
Pagal mūsų gyvenamą vietą, kaip ir daugelis vilniečių, stengsimės
savo firma steigti Vilniaus mieste. Vilniuje gyvena apie 580 tūkstančių
gyventojų. Amžiaus grupės kuri naudosis mūsų paslaugomis yra iki 45 metų.
Kaip žinoma informacijos poreikis dideja jaunimo grupėje, todėl stengsimės
didesnį dėmesį skirti jaunimo poreikiams. Kaip pavyzdžiui mes norime savo
firma steigti tokiame rajone kaip Šnipiškės. Gyventojų skaičius svyruoja
60000 gyventojų, jaunimo grupė sudaro 35 % gyventojų ir iki 45 metų 40 %.
Tikimės, kad mūsų kompiuterinėje firmoje apsilankys per pirmuosius metus
kažkur apie 10 % visų šnipiškių gyventojų, tai apie 6000 žmonių. Taippat
tikimės 0,5 % Vilniaus miesto gyventojų apsilankymo, šio žmonių kiekio
tikimės dėl kompiuterinių žaidymų turnyrų, rengiamų mūsų UAB “DF”.
3.3. KONKURENCIJA RINKOJE
Šiuo metu Vilniuje internetines paslaugas teikiančių firmų yra apstu.
Pavyzdžiui tokios kaip : Undergroud, Base, Erdvė, Volkano, Taškas ir t.t.
Bet kaip žinoma daugelis šių firmų yra susitelkusios vienoje vietoje, todėl
jos tarpusavyje konkuruoja dėl vartotojų tame rajone. Mūsų pasirinktoje
įsteigimo vietoje konkuruojančių firmų nėra, todėl mums tai padės sėkmingai
pradėti verslą ir gauti pirmąsias pajamas, kurios padės įsitvirtiniti šiame
verslo sferoje. Ši rajoninė dominacija leis mums gyvuoti ne vieniarius
metus.
3.4. MARKETINGO TIKSLAI IR STRATEGIJOS
Marketingo tikslai :
• Pelno gavimas.
• Rinkos užkariavimas.
• Maksimalaus vartotojų kiekio pasiekimas.
• Maksimalaus vartotojo norų bei poreikių patenkinimas.
• Maksimalus paslaugų įvairovės pasiekimas.
• Maksimalus teikiamų paslaugų kokybės užtikrinimasMarketingo strategijos :