Verslo planas6
5 (100%) 1 vote

Verslo planas6

Santrauka

Mūsų firmos teikiamos langų sandarinimo paslaugos, o taip pat įvairūs remonto ir apdailos darbai(plytelių ir metlako klijavimas, pakabinamų lubų montavimas, žaliuzių kabinimas, parketo klijavimas, kalimas dailylentėmis) yra perspektyvi veikla, kadangi net 88% gyventojų mano, kad tai labai svarbios ir reikalingos paslaugos, kadangi visi nori turėti šiltus, tvarkingai ir kokybiškai suremontuotus butus. Paslaugas teikti nuspręsta ištyrus rinką, išanalizavus vartotojų savybes, nustačius potencialią rinką, paskaičiavus prognozuojamą savikainą ir prognozuojamą pelną. Įvertinus galimus rizikos faktorius.

Įmonė įregistruota 1998 metais Panevėžio miesto savivaldybės rejestro tarnyboje. Prašoma 6000 Lt. Paskola 5 mėnesiams su 16% palūkanų.

Lėšos bus panaudotos įrankiams pirkti. Jei bus gauta paskola, įmonė pradės savo veiklą . Jau yra numatytos patalpos išsinuomojimui patogioje vietoje- Beržų gatvėje. Tai patogi vieta, nes galima efektyvinti reklamą, atkreipiant didesnį skaičių klientų dėmesį, nes ši gatvė yra viena iš pagrindinių, yra judri, joje nėra gausu firmų ir reklaminių iškabų, be to ši gatvė yra priešingoje miesto dalyje nei yra įsikūrę mūsų konkurentai-taigi sumažės konkurencija. Be to gatvė gerai žinoma, patogus susisiekimas, todėl ofisą patogu bus rasti net ir tiems, kurie neturi telefono.

Paskola bus imama iš karto ir atiduodama dalimis kiekvieną mėnesį mokant palūkanas. Kaip garantas bankui bus įkeistas savininkės turtas, atitinkantis paskolos dydį kartu su palūkanomis.

Mūsų klientų ratas įvairus. Pagrindą sudaro jauni ir vidutinio amžiaus, novatoriškų pažiūrų, pastovų pajamų šaltinį turintys žmonės. Potenciali rinka mūsų teikiamai paslaugai yra 8 445 šeimos, kurios vidutiniškai gali duoti apie 25 337 langų. Veiklą numatome aštuoniems metams (paslaugos gyvavimo ciklas yra 8 metai), po to planuojame iš sukaupto kapitalo plėsti verslą- be teikiamų paslaugų gaminti natūralaus medžio duris ir langus bei parketlentes ir kitą medienos produkciją iš vietinės žaliavos. Didžiausias prognozuojamas pelnas pirmaisiais metais pagal padarytus skaičiavimus turėtų būti 9 649 Lt. per mėnesį, o mažiausias -2 657 Lt. per mėnesį. Įplaukos tuo tarpu turėtų būti apie 10 340 Lt. ir savikaina apie 6 843 Lt. Išanalizavus galimas rizikas paminėti galime tik du rizikos faktorius:

1) Jei atsirastų vietinis gamintojas, kuris gamintų kokybiškus langus ir duris beveik visiems priimtina kaina. Tačiau kol kas , vertinant Lietuvoje šiuo metu esančias ekonomines galimybes, yra neįmanoma.

2) Jei atsirastų ar būtų sukurta nauja tecnologija, pakeičianti langų sandarinimą. Tačiau kol kas tai irgi tik prielaida.

Konkurencija yra pakankama, bet klientai nėra visiškai patenkinti atliekamų darbų kokybe, todėl ketiname veiklą tobulinti ir manome, kad kokybės pagrindu konkuruoti verta.

Tiekimas įmonėje vyksta be tarpininkų per pasirinktus patikimus didmenininkus. Naudojamos tik kokybiškos švedų firmos “ Varrnamo “ žaliavos ir technologijos. Tiek labiausiai tikėtina, tiek optimistinė pardavimų prognozė yra palankios, o pesimistinė prognozė rodo tai, kad bus gaunamas šiek tiek mažesnis pelnas, bet iš esmės veikla nebus nuostolinga. Pesimistinę prognozę lemia mažesnis užsakymų skaičius, kurį sąlygoja sezoniškumas ir kiti rinkos veiksniai.

Paslaugą numatoma teikti taikant rėmimo programą- nuolaidas, įšsimokėtiną paslaugos teikimą, suteikiant garantinį laikotarpį, ko dar nedaro mūsų konkurentai.

Įmonėje dirbs 9 darbuotojai ir savininkas. Trys darbuotojai dirbs administracinio tipo darbą. Taip pat bus sudarytos 3 brigados po 2 darbininkus užsakymų vykdymui. Mokamas atlyginimas sudarytų apie 30% nuo apyvartos.

Įmonė savo veiklą ketina pradėti sausio mėnesį, kad spėtų įsibėgėti iki sezono( gegužės- spalio mėn. ), nes būtent šiuo laikotarpiu yra didžiausia paklausa ir gaunamas didžiausias pelnas. Todėl jau penktąjį veiklos mėnesį paskola ketinama grąžinti sumokėjus ir visas palūkanas.

Verslo aprašymas

A. Verslo srities aprašymas

Šis verslas parankiausias yra individualioms įmonėms. Atsirado neseniai, būtent tuo laikotarpiu, kai labai išaugo šilumos kainos ir daugelis gyventojų įsivedė šilumos skaitikliusLietuvoje planinės ekonomikos laikotarpiu buvo pastatyta daugybė namų “popierinėmis” sienomis ir dar blogesnės kokybės langais. Tokių namų statyba tęsiasi ir dabar. Žmonės nėra patenkinti tuo, kad taip brangiai kainuojanti šiluma pro languose esančius plyšius eina vėjais, o daugelio iš jų pragyvenimo lygis neleidžia šių langų pasikeisti naujais ir kokybiškais.

Lietuva yra turtinga medienos išteklių, tačiau yra nepakankamai išplėtota medienos pramonė, negaminama langai ir durys, o atvežtiniai iš vakarų valstybių ar iš NVS šalių yra žymiai brangesni, nei būtų vietoje pagaminti. Daugelis gyventojų linkę langus ir duris sandarinti. Kokybiškai užsandarinus viso buto langus ir duris, temperatūra bute pakyla nuo 30C iki 50C . Tokį skirtumą galima tikrai pajusti, todėl apie paslaugos privalumus galima ir neaiškinti. Žmonės gali atsisakyti elektrinių ir dujinių šildytuvų ir užuot mokėję kas mėnesį daug didesnius mokesčius už elektrą ir dujas gali sumokėti vieną kartą už mūsų
siūlomą paslaugą, džiaugtis šiluma ir pamiršti langus kokiems 5-8 metams.

Kaip įrodė mūsų tyrimai mieste yra tik du onkurentai, kuriuos galime laikyti stipriais varžovais. Jų veikla pakankamai sėkminga. Apyvarta panaši į mūsų prognozuojamą apyvartą. Nuo šio verslo atsiradimo mieste nebankrutavo nė viena tokio tipo įmonė, neskaitant tų asmenų, kurie šią paslaugą teikė nelegaliai. Daugeliui iš jū pritrūko žinių ir sugebėjimo tvarkyti verslą. Be to jais nelabai pasitiki klientai ir jie praranda žymią dalį klientų, nes negali suteikti jokių garantijų, o be to ir atliekamų darbų kokybė būna gana prasta.

Mūsų veikla neįtakos kitų Lietuvos rinkų, o tik Panevėžio miesto rinką, kadangi ji užims konkurentų neaprėptą rinkos dalį, teiks patobulintas, geriau remiamas paslaugas ir tikėtina, kad patrauks dalį jų klientų pas save.

B. Verslo idėjos aprašymas

Individuali įmonė “ Daiberta “ įregistruota Panevėžio miesto savivaldybės rejestro tarnyboje 1998 metų lapkričio 5 dieną.

1991- 1997 metais buvo kruopščiai tiriama šio tipo paslaugų rinka. Atkūrus nepriklausomybę, pastebėtas gyventojų pagyvėjimas. Atsirandant parduotuvėse vis daugiau butų remontui ir dizainui skirtų prekių, daugelis susidomėjo butų atnaujinimu ir remontu. Pakėlus šiluminės energijos kainas pasidarė aktualus jos taupymas. Per šį laikotarpį daugelis žmonių išbandė įvairias apšiltinimo technologijas- kamšyti langus vata, laikraščiais, klijuoti langajuostes ar lipnias juostas, apkalti veltiniu aidiniu ir kita. Tačiau laukiamų rezultatų jie nesulaukdavo. Aišku, kad reikia specialios technologijos, kurią ir pasiūlė švedų firma “ Varrnamo “.Ši tecnologija buvo detaliai išanalizuota ir įsteigus įmonę bus panaudota. Kol kas tai viena populiariausių Lietuvoje taikomų technologijų, kuri duoda maksimaliai gerą rezultatą.

1992- Firmai įkurti savininkas investuoja nuosavą kapitalą ir prašo 6000 Lt paskolos įrengimams pirkti.

C. Verslo tikslai, galimybės ir orientyrai

Galima įdėti daugybę pastangų tiriant rinką, modeliuojant ekonominę bei finansinę veiklą, prognozuojant pelną ir pardavimus, tačiau jei nebus tiksliai suformuluoti įmonės artimesni bei tolimesni tikslai bei jos pagrindinis tikslas, o taip pat sistema kaip visa tai įgyvendinti , tai galima sakyti, kad visos tos pastangos buvo įdėtos veltui. jei nežinome, kokiu būdu, per kiek laiko ir kaip Svarbiausia numatytų tikslų siekti remiantis sudarytais planais ir atatinkamai juos koreguojant kintant rinkos sąlygoms. Svarbu, kad įmonės tikslus žinotų ne tik savininkas, bet ir kiekvienas įmonės darbuotojas. Darbuotojai turi žinoti savo pareigas, teises, atsakomybės sritį. Svarbu, kad įmonėje nuolatos ir nenutrūkstamai cirkuliuotų tiksli ir savalaikė informacija, kuri padėtų kontroliuoti ir gerinti veiklą. Darbuotojai turi suprasti, kad vadovas yra dėkingas už jų pastangas ir stengiasi jas deramai įvertinti, tačiau jei darbuotojai neatsakingai atlieka savo pareigas arba nesilaiko reikalavimų, tai vadovas turi teisę juos kritikuoti ir bausti.

Mūsų įmonės pagrindinis tikslas yra įsitvirtinti rinkoje, gauti pelną, kaupti kapitalą verslo plėtotei.

Mūsų įmonė turi nusistačiusi tokius artimiausius tikslus:

1. Įsitvirtinti rinkoje

2. Per pirmuosius metus pasiekti ne mažesnę, kaip 80% gamybinių pajėgumų apyvartą.

3. Užtikrinti pastovias darbo vietas darbuotojams ir pastovų pragyvenimo lygį.

4. Užmegsti ilgalaikius patikimus ryšius su tdidmeninikais.

5. Sudominti kuo didesnį klientų skaičių.

Tolimesni įmonės tikslai yra tokie:

1. Nukonkuruoti konkurentus geresnės kokybės ir žemesnės kainos pagalba.

2. Mažinti kiek įmanoma sąnaudas.

3. Kelti paslaugos kokybę.

4. Domėtis technologijos tobulinimu ar alternatyvia veikla.

5. Pasiekti maksimalų pelną iš kurio galėtume kaupti kapitalą verslo plėtotei.

D. Paslaugos aprašymas

Paslauga daugiausia bus teikiama daugiabučių ir privačių namų gyventojams, gyvenantiems tiek miesto ribose, tiek netolimose priemiesčio vietovėse.

Bus teikiamos šios paslaugos:

· Langų sandarinimas

· Pakabinamų lubų montavimas

· Žaliuzių kabinimas

· Kalimas dailylentėmis

· Parketo klijavimas

· Glazūruotų plytelių ir metlako klijavimas

Visos teikiamos paslaugos bus teikiamos taikant rėmimo programą- invalidams bus taikomos nuolaidos. Taip pat nuolaidos bus taikomos ir pensininkams( tokių nuolaidų netaiko konkurentai). Taip pat taikysime nuolaidas prieš šventes, suteiksime garantinį aptarnavimą ir teiksime paslaugą išsimokėtinai.

Pasalugas stengsimės atlikti kokybiškai. Samdysime tik kvalifikuotus specialistus ir naudosime tik kokybiškas “ Varrnamo “ firmos technologijas ir žaliavas. Garantuojame šiaspaslaugų savybes:

· Kokybė

· Patvarumas

· Termoizoliacija

· Ilgaamžiškumas

· Estetinis vaizdas

· Garantinis laikotarpis

Mes manome, kad klientai tikrai atkreips dėmesį į šias savybes, nes tokiomis savybėmis nepasižymi konkurentų teikiamos paslaugos, o ir jų teikiamų paslaugų spektras yra žymiai siauresnis.

Teikdami paslaugas taikysime optimaliausią kainodaros strategiją- kad kainos nebūtų daug žemesnės nei konkurentų, nes klientai supranta, kad kas yra pigu negali būti labai aukštos kokybės,
kad kainos nebūtų labai aukštos, lyginant su rinkos kainomis. Taigi mūsų kaina bus optimali. Tai yra tokia už kurią daugiausia klientų norėtų užsisakyti mūsų teikiamas paslaugas. Mūsų įmonėje vieno standartinio lango pilnas sandarinimas kainuoja apie 127 Lt.( Žaliavos+ darbas+ pelnas).

Marketingas

A.Rinkos apžvalga

Norint užtikrinti savo veiklos sėkmingumą, būtina detaliai išanalizuoti rinką aptariant tokius esminius momentus kaip rinkos imlumas, pardavimų perspektyva, šio tipo paslaugos kaina vietinėje rinkoje ir kitose rinkose, vidutinė paslaugos pardavimo galimybė per 1 mėnesį, sezoniškumas, specifinės paslaugų savybės.

Prieš pradedant veiklą ištyrėme rinką tai yra apklausėme apie 100 gyventojų. Klausdami, ką jie mano apie šią paslaugą, siekėme išsiaiškinti, ar bus pakankama paklausa šiai paslaugai. Daugelis- net 88%, šią paslaugą mielai rinktųsi, 8% ją rinktųsi jei jos kokybė būtų geresnė, ir tik 4% ji visai nereikalinga. Tie 8% ko gero paslaugą rinktųsi naujai atsiradusioje firmoje, kuri garantuoja kokybę ir suteikia garantinį laikotarpį. Paklausą didina ir tai, kad yra tik du didesni konkurentai. Žinoma yra ir smulkių konkurentų- tai asmenys, kurie nelegaliai teikia šią paslaugą tai yra neįregistravę įmonės. Praktika rodo, kad tokie konkurentai greitai bankrutuoja nes arba neturi pakankamai kompetensijos ir žinių kaip tvarkyti biznio reikalus, arba jų klientų ratas labai siauras, nes žmonės nelabai linkę pasitikėti ne specialistais, kurie be to neteikia jokių garantijų. Todėl šių konkurentų galima nebijoti.

Mūsų planuojama užimti rinkos dalis yra 8 445 šeimos, kurios vidutiniškai gali duoti apie

25 337 langus. Pretenduojame į trečdalį rinkos , kadangi kaip užsakymai ir klientai yra pasiskirstę tolygiai tarp abiejų konkurentų ir dar yra kaip tik likęs neaprėptas trečdalis potencialios rinkos. Rinką savo paslaugai prognozuojame 8 metams(paslaugos gyvavimo ciklas yra 8 metai). Po aštuntųjų veiklos metų ketiname užsiimti langų ir durų gamyba iš vietinės žaliavos ir teikti anksčiau minėtas paslaugas. Šia veikla ketiname užsiimti iš sukaupto kapitalo.

Svarbu buvo ištirti vartotojų savybes. Klientų ratas gana įvairus, bet pagrindą sudaro jauni arba vidutinio amžiaus, novatoriškų pažiūrų taupyti linkę žmonės, kurie turi pastovų pragyvenimo šaltinį ir jų pajamos yra vidutinės arba aukštesnės. Dauguma jų gyvena daugiabučiuose namuose. Ypatingo rinkos segmentavimo čia lyg ir nėra, nebent būtų galima segmentuoti pagal pasirinkimo motyvus:

· Tie, kurie paslaugą renkasi, nes negali nusipirkti gerų kokybiškų langų.

· Tie, kurie nenori pirkti naujų langų, nes jų langai dar gero stovio tik nėra sandarūs.

Vartotojų pasirinkimą lemia ir tam tikros paslaugos savybės. Mūsų paslauga yra sezoninio pobūdžio . Paklausa numatoma didžiausia gegužės-spalio mėn. Šio laikotarpio apyvarta numatoma kad svyruos nuo 13 500 iki 33 607 LT. Pardavimų apimtys tuo tarpu būtų nuo 106 iki 233 užsakymų per mėnesį. (Labiausiai tikėtinos prognozės atveju).Arba nuo 96 iki 209 užsakymų per mėn. Pesimistinės prognozės atveju Ne sezono metu, kaip minėta, be langų sandarinimo teiksime ir kitas anksčiau išvardintas paslaugas, nes nenorime nei atleisti darbuotojų, nei dirbti su prastovomis, kadangi sezonui vėl reikėtų ieškoti ir samdyti naujus darbuotojus, kurių visai nepažystame, gaišti laiką ir daryti papildomas išlaidas ir negalime būti garantuoti, kad pavyks rasti gerus specialistus.

B. Konkurencijos analizė

Konkurentus galima suskirstyti į stambius ir smulkius. Stambūs konkurentai mieste yra tik du ir tik juo derėtų laikyti stipriais varžovais. Stambesni konkurentai yra “ Energijos taupymo centras “ ir “ Langų sistema “. Šie konkurentai įsikūrė maždaug prieš 3 metus ir iki šiol sėkmingai tęsia savo veiklą. Jų įrengimai jau gerokai padėvėti, be to teikiamų paslaugų pasirinkimas yra daug siauresnis. Ne tokia lanksti reklamos bei rėmimo sistema.

Smulkūs pavieniai darbininkai, teikiantys paslaugas nelegaliai didesnės grėsmės nekelia.

Ištyrus konkurentų veiklą paaiškėjo, kad joje yra tam tikrų trūkumų, kurie mums yra parankūs. Kaip minėta, stipriais konkurentais galime laikyti tik du konkurentus. Taigi juos stebime nuolat-kokie pokyčiai jų veikloje ir kodėl tai vyksta, ar tai vidinių ar išorinių priezasčių pasekmė ir kaip to išvengti mums.Vienas iš pagrindinių konkurentų yra “ Energijos taupymo centras “. Ši firma atlieka langų sandarinimo, sienų, lubų, grindų ir vamzdžių apšiltinimo darbus. Ši firma nuomoja patalpas Šermukšnių gatvėje. Jų patalpos didesnės. Apyvarta labai panaši į mūsų prognozuojamą apyvartą. Investicijos šiek tiek didesnės. Kita konkurentė- “ Langų sistema “.Ji atlieka tos pačios rūšies paslaugasir tarpininkauja parduodant langus ir duris . Ši firma samdo daugiau darbuotojų , nuomojasi didesnes patalpas centrinėje miesto dalyje (Anykščių gatvėje ), turi šiek tiek didesnę apyvartą(14 000-35 000LT). Tai nulemia, kad paslaugos yra teikiamos aukštesne kaina. Jų teikiama paslauga kainuoja maždaug 169 LT už standartinį langą. Firma moka daugiau už nuomą ir didesni visi mokesčiai. Pelnas
truputėlį didesnis nei mūsų planuojamas.

Rinka yra sukoncentruota mieste ir netolimose priemiesčio vietovėse. Važiuoti kažkur į kitą miestą neapsimoka, nes didelės kelionės išlaidos, be to kiekviename mieste yra tokio tipo paslaugas teikiančių firmų, kurios jau žinomos ir įsitvirtinusios rinkoje, be to konkuruoti žinomame mieste su žinomais konkurentais žymiai lengviau, nei su tais, kurių visai nepažystame.

Vertinant šios paslaugos kainas vietinėje rinkoje galima pasakyti, kad jos labai panašios ir skiriasi maždaug 40LT. Panašios kainos yra ir kitose šalies rinkose-kaina daugiausia svyruoja 50LT. Todėl galima teigti, kad kainą nustatėme teisingai. Dauguma firmų naudoja švedų firmos “Varrnamo “ žaliavas, kitos- lenkų gamybos žaliavas.Teikiamų paslaugų kokybė, klientų nuomone, galėtų būti geresnė, todėl mes ir linkę konkuruoti kokybės aspektu. Be to klientai pasigenda teikiant paslaugą tokių dalykų kaip įvairios nuolaidos, garantija, išsimokėtinas aptarnavimas ir kita. Būtent šiais trūkumais mes ir ketiname pasinaudoti. Mes taikysime nuolaidas invalidams ir pensininkams, nuolaidas prieš šventes ir kitus rėmimo elementus. Be to teikiant paslaugą sieksime jai suteikti tokias specifines savybes, kurių pageidauja klientai:

Kokybė Termoizoliacinės savybės

Patvarumas Estetinis vaizdas

Ilgaamžiškumas Garantinis aptarnavimas

Lentelė Nr.1 Konkurentų palyginimas

Palyginimo kriterijai “Energijos taupymo centras” “Langų sistema”

Įkurimo data 1994m. 1995m.

Vieta Šermukšnių gatvė Anykščių gatvė

Teikiamos paslaugos Grindų, durų, lubų, sienų ir vamzdžių apšiltinimo darbai Langų sandarinimas, tarpininkavimas parduodant langus ir duris

Aptarnaujama rinkos dalis 1/3(8 445 šeimos) 1/3(8 445 šeimos)

Teikiamų paslaugų kokybė Klientų manymu, vertinant dešimtbale sistema darbų kokybę galima vertinti 8 balais(dėl naudojamų lenkiškų žaliavų ir pasenusių įrengimų)Taip mano 20% iš 88 apklaustųjų tai yra 17.6 žmonės 70.4 žmonės (80%) teigia, kad kokybė yra pakankamai gera, bet nemalonus aptarnavimas

Kaina 130 Lt. 169 Lt.

Rėmimas Nuolaidos prieš šventes Nuolaidos prieš šventes

Reklama 2 kartus per savaitę miesto dienraščiuose 2 kartus per savaitę miesto dienraščiuose

C. Marketingo planas

C.1 Pateikimo srtategija

Ofise tiesiogiai ar telefonu priimami užsakymai. Darbų vykdytojas susitaria su darbininkais, kas ir kurį užsakymą vykdys, maždaug aptaria jo įvykdymo terminus. Užsakymai vykdomi klientų butuose. Langus sandariname iš savo žaliavų, o visas kitas paslaugas teikiame iš užsakovo žaliavų. Klientui domintis yra nusakomos visos paslaugos savybės, informuojama apie kainą, taip pat supažindinama su taikomomis nuolaidomis. Žmogus, pasinaudojęs paslauga, gali susimokėti iš karto arba išsimokėtinai trijų mėnesių laikotarpyje. Taikant šią strategiją tikimąsi, kad bus sulaukta iki 264 užsakymų per mėnesį Labiausiai tikėtinos prognozės atveju ir iki 238 užsakymų per mėnesį pesimistinės prognozės atveju. Geraiusiai paslaugą teikti sezono metu tai yra gegužės – spalio mėnesiais, kada ir tikimasi didžiausio pelno ir apyvartos.

Šiuo metu Jūs matote 30% šio straipsnio.
Matomi 2798 žodžiai iš 9242 žodžių.
Peržiūrėkite iki 100 straipsnių per 24 val. Pasirinkite apmokėjimo būdą:
El. bankininkyste - 1,45 Eur.
Įveskite savo el. paštą (juo išsiųsime atrakinimo kodą) ir spauskite Tęsti.
SMS žinute - 2,90 Eur.
Siųskite sms numeriu 1337 su tekstu INFO MEDIA ir įveskite gautą atrakinimo kodą.
Turite atrakinimo kodą?
Po mokėjimo iškart gausite atrakinimo kodą, kurį įveskite į laukelį žemiau:
Kodas suteikia galimybę atrakinti iki 100 straispnių svetainėje ir galioja 24 val.