Elektronines pamokos – kaip vaizdine priemone
5 (100%) 1 vote

Elektronines pamokos – kaip vaizdine priemone

Laiškas mokytojui

Elektroninės pamokos – kaip vaizdinė priemonė

Sugalvoję kurti dešimt 5 klasės istorijos elektroninių pamokų, nekėlėme sau tikslo parašyti naują istorijos vadovėlį. Norėjome pakeisti mokymo būdą, sukurti naują vaizdžią, šiuolaikinę (tai ypatingai svarbu vaikams) priemonę.

Kiekvienas mokytojas ruošiasi pamokoms, stengiasi, kad gvildenamos temos būtų pateikiamos įdomiai, neįprastai, o kartu prieinamai ir suprantamai. Mes nesiūlome kompiuterio naudoti kiekvieną pamoką. Tik Jūs patys galite nuspręsti, kaip ir kiek jis bus jums naudingas. Negalime pasiūlyti Jums ir universalaus recepto, būdo ar metodo tik savo patyrimo pavyzdžius. Nesitikėkite, kad pasiruošti tokiai pamokai pavyks per pertrauką, arba per penkias minutes pamokos pradžioje. Tam sugaišite tikrai keletą valandų, ypač kol įprasite.

Pamokos, kurioje naudojate elektroninį vadovėlį, planas priklausys ir nuo techninių galimybių, ir nuo mokytojo pasirengimo. Kiekviena lazda turi du galus: jei kompiuteris vienas, jis daugiausiai naudojamas demonstravimui arba nesunku matyti, kaip vaikui sekasi, nors ir būtina nepamiršti mokinių, kurie tuo metu dirba suoluose. Jei kompiuterių daugiau, gali prireikti net mokinio-pagalbininko, nes vienas vargu ar spėsite padėti visiems. Jei mokytojas jaučiasi nedrąsiai naudodamas kompiuterį pamokoje, jam reikėtų išbandyti pamoką su kolegomis, be mokinių. Kai mokytojas jaučiasi tvirtai, problemų bus mažiau. Svarbu, kad mokiniai aiškiai žinotų tikslus, kelius, turėtų iš anksto paruoštas (kiekvienam atspausdintas) užduotis. Geras mokytojas žino, kad užduotis pažiūrėti ir pamatyti yra geresnė už užduotį tik pažiūrėti, o užduotis palyginti ir pasakyti savo nuomonę yra dar geresnė.

Mūsų priemonėje rasite medžiagą, išdėstytą pagrindinėmis struktūrinėmis dalimis: vadovėlis (tekstas), iliustracijos, žemėlapis, sąvokos, užduotys. 1-3 pamokoje dar papildomai išskyrėme įrankius ir verslus. Vadovėlio tekstą stengėmės parašyti taip, kad jį skaitant išsiskirtų pagrindiniai dalykai (jie parašyti išretintomis raidėmis), kai kurios tokios vietos su vaizdiniais pavyzdžiais, t.y. veikia hipernuorodos, pvz. „Geležies amžius“, „Senovės lietuvių tikėjimas“ ir pan.. Manome, kad tokiu būdu galima sudominti tuos mokinius, kuriems sunkiai sekasi mokslai (adaptuotus, modifikuotus). Juk jie mėgsta žaidimuose paieškoti „paslaptingų“ vietų. Tai galėtų padaryti ir šiame vadovėlyje. Nebūtina tokiems mokinukams studijuoti vadovėlio teksto, gal užtektų tik pagrindinių sąvokų, kurias taip pat išskyrėme. Manome, kad animuoti paveikslėliai (verslai) taip pat pasitarnaus jiems kaip atraminiai signalai.

Nagrinėjant temą „Lietuviai ir jų kaimynai“ siūlome atkreipti dėmesį į žemėlapį. Jame rasite nuorodas ir galėsite apžiūrėti kiekvieną baltų genties atstovą (atstovę).

„Vilniaus įkūrimo“ temą pamėginome iliustruoti garsu. Pagal galimybes siūlome Jums kartu su mokiniais jos paklausyti, gal norėsis vaidinimo, aptarimo, tolesnio skaitymo. Gal net pavyks integruota istorijos ir gimtosios kalbos pamoka ?

Šiuo metu Jūs matote 53% šio straipsnio.
Matomi 485 žodžiai iš 908 žodžių.
Peržiūrėkite iki 100 straipsnių per 24 val. Pasirinkite apmokėjimo būdą:
El. bankininkyste - 1,45 Eur.
Įveskite savo el. paštą (juo išsiųsime atrakinimo kodą) ir spauskite Tęsti.
SMS žinute - 2,90 Eur.
Siųskite sms numeriu 1337 su tekstu INFO MEDIA ir įveskite gautą atrakinimo kodą.
Turite atrakinimo kodą?
Po mokėjimo iškart gausite atrakinimo kodą, kurį įveskite į laukelį žemiau:
Kodas suteikia galimybę atrakinti iki 100 straispnių svetainėje ir galioja 24 val.