Reklama tikslai ir rūšys
5 (100%) 1 vote

Reklama tikslai ir rūšys

Turinys

Įvadas 3

Reklamos tikslai 4

Spaudos reklama 5

Spausdintos reklamos priemonės 5

Radijo reklama 6

Televizijos reklama 7

Kino reklama 7

Pašto reklama 7

Vitrinų reklama 8

Lauko (išorinė) reklama 9

Reklama ant transporto priemonių 9

Įpakavimo reklama 10

Foto reklama 10

Šviesos reklama 10

Demonstracinė reklama 11

Reklaminiai suvenyrai 11

Išvados 12

Literatūros sąrašas 13

Įvadas

Šio šimtmečio pradžoje firmų pajėgumas ir gamybos apimtis ėmė augti. 1929 metais susidarė tokia situacija, kai prekių pasiūla pralenkė paklausą. Kilo ekonominė krizė, ir firmoms sunkiau sekėsi parduoti savo produkciją. Todėl gamintojai ėmė sukti galvą kaip prekę pateikti klientui, išskirdami jos privalumus. Būtent tada reklama įgijo savo dabartinę reikšmę.

Jau septintajame dešimtmetyje reklamos reikšmė dar labiau išaugo, nes vartotojas tapo dar išrankesniu. Atsirado daug įstatymų, ginančių ir apsaugančių jų teises. Taip pat atsirado įstatymų, ribojančių reklamą. Taigi, reklama tapo labiau civilizuota.

Lietuvoje reklamai teko pereiti tokią pat evoliuciją kaip ir šio šimtmečio pradžioje Europai ir Amerikai, bet per žymiai trumpesnį laiką, nes ji jau remdavosi Vakarų patirtimi.

Atsirado daug reklamos agentūrų, laikraščiuose ir žurnaluose skiriama daug vietos reklamai, nes tai tapo pagrindiniu jų pragyvenimo šaltiniu. Analogiška situacija susiklostė ir Lietuvos televizijoje. Firmoms, tam kad sukurti savo rinką tarp vartotojų teko reklamuotis. Kol reklama įgavo tinkamą pagreitį tai buvo labai panašu į reklamą, kurią Vakarai kūrė 1930-1940 metais. Tam turėjo įtakos ir žemas technikos lygis.

Didėjant investicijoms į Lietuvos rinką, tobulėjo ir reklamos šaka. Vietinė reklama vis mažiau skyrėsi nuo užsienio šalių savo kokybe ir profesionalumu, nes prie darbo sėdo jau patyrę specialistai.

Lietuva nėra ta šalis, kuri galėtų padaryti perversmą reklamos šakoje. Tai padarys išsivysčiusios šalys. Tačiau jau dabar Lietuvoje galima matyti savarankišką ir griežtą politiką reklamos atžvilgiu

Apžvelgus reklamos dabartines pagrindines tendencijas, šiandien esamas reklamos priemones, jų rūšis ir įpatumus galima teigti, kad reklama yra kelias į Vakarų ir Rytų rinkas.

Reklamos tikslai

Reklamos tikslo žinojimas – būtina sąlyga reklamos planui parengti. Tikslas gali būti formuluojamas erdvės, laiko ar subjekto požūriu. Tikslas erdvės požiūriu – nustatyti platinamų priemonių rajoną; laiko požiūriu – nustatyti reklamos tikslo pasiekimo trukmę (iš karto, per tam tikrą laikotarpį, tolimesnėje perspektyvoje); subjekto požiūriu – nustatyti kam bus skirtos reklamos priemonės (pirkėjui- tarpininkui, klientui, grupiniam, kolektyviniam ar individualiam vartotojui).

Tikslai gali būti skirstomi į dvi grupes:

Tikslai, orientuoti į paklausą:

• informacija (gali būti siekiama paskleisti žinias apie markę ar naują prekę konkrečiame rinkos taikinyje; supažindinti vartotojus su nauju darbo tvarkaraščiu; sutrumpinti pardavėjų laiką, kurie jie gaišta, atsakydami į vartotojų pateikiamus klausimus; pateikti kurią nors kitą naują informaciją, susijusią su įmonės veikla);

• įtikinimas (siekiama prekės markės pripažinimo, prieraišumo markei; padidinti parduotuvių lankomuną; svariais ir įtikinančiais argumentais pasiekti vartotojo sąmonę, pritraukti vartotoją);

• priminimas (siekiama stabilizuoti prekių realizaciją; palaikyti objektų pažinimą; palaikyti prieraišumą markei bei prekei).

Tikslai, orientuoti į objektą:

• šakiniai (siekiama sukurti ir palaikyti teigiamą šakos įvaizdį, sukurti bendrą paklausą);

• korporaciniai (siekiama sukurti ir palaikyti teigiamą įmonės įvaizdį, sukurti selektyvią paklausą).

Taigi, priklausomai nuo tikslų, susijusių su paklausa, reklama būna informacinė, įtikinanti ir primenanti.

Informacinė reklama vyrauja išvedant prekę į rinką, kai reikia sukurti paklausą. Be žinių apie naują prekę suteikimo, informacinės reklamos uždaviniai yra rinkos informavimas apie kainų pasikeitimus, anksčiau egzistavusios prekės naujas savybes, prekės veikimo principų paaiškinimas, teikiamų paslaugu aprašymas, neteisingų pranešimų pataisymas, vartotojų būgštavimų išsklaidymas, požiūrio į įmonę formavimas ir t.t.

Įtikinanti reklama įgyja ypatingą reikšmę įmonės augimo etape, kai jai iškyla selektyvios paklausos formavimo užduotis. Įtikinanti reklama taip pat siekia pakeisti vartotojo suvokimą apie prekės savybes, įtikinti jį neatideliojant nusipirkti prekę. Dalis įtikinančių skelbimų įsipina į palyginamosios reklamos kategoriją, kuri siekia įtvirtinti vienos markės privalumus, lyginant ją su viena ar keliomis analogiškomis markėmis.

Primenanti reklama svarbi realizacijos bei pelno didėjimo etape. Ja siekiama priminti vartotojui, kad ši prekė egzistuoja. Jai artima taip vadinama sutvirtinanti reklama, kuri siekia pateisinti pirkėjo pasirinkimą pirkti. Pasibaigus pirkimo sezonui, reikia stengtis išlaikyti vartotojo atmintyje informaciją apie prekę. Primenanti reklama turi nuolat priminti, kur galima nusipirkti konkrečią prekę, jei jos prireiks ateityje.

Reklamos tikslai turi būti apibrėžti, konkretizuoti. Retais atvėjais keliamas tikslas – padidinti prekių pardavimą apibrėžtu dydžiu.

Suformuluotas
reklamos tikslas leidžia nusakyti, kokią auditorija turi pasiekti reklaminis pranešimas, ir kaip dažnai tai turi įvykti. Reklamos tikslas gali būti nukreiptas sukurti patvarų ilgalaikį prekės vaizdą arba paprasčiausiai greito prekių realizavimo skatinimui.

Taigi reklamos tikslai gali būti labai įvairūs ir nuo jų formulavimo priklauso reklaminės kampanijos kryptis.

Čia bus pateikiama keletas reklamos priemonių, tokių kaip: spaudos reklama, spausdintos reklamos priemonės, radijo reklama, televizijos reklama, kino reklama, pašto reklama, vitrinų reklama, lauko reklama, reklama ant transporto priemonių, įpakavimo reklama, foto reklama, šviesos reklama, demonstracinė reklama, reklaminiai suvenyrai.

Spaudos reklama

Tai populiariausia reklamos priemonė, kuriai priklauso laikraščiai bei žurnalai. Spauda gali būti respublikinė, vietinė, žinybinė, specializuota, bendroji populiari, masinė, mokslinė, eksportinė, importinė ir pan.

Laikraščiai dažniausiai yra vienkartinio naudojimo, o žurnalai saugomi ilgiau, dėl to gali tureti pakartotiną poveikį.

Svarbus aspektas skelbime yra šriftas. Pagrindiniai jo vertinimo kriterijai – ryškumas, stambumas, aukštis, plotis.

Reklaminiai skelbimai gali būti tokio pobudžio: tekstiniai (skelbime vien tik tekstas), vaizdiniai – tekstiniai, skelbimai – plakatai (didelio formato plakatas), specialūs skelbimai (spausdinami specializuotuose leidiniuose), piešiniai su užrašais (supažindina su konkrečiais duomenimis), skelbimai su kuponais (pirkėjas gali užpildyti atitinkamus rekvizitus, atplėšti ir išsiųsti prekybos įmonei), serijiniai skelbimai (spausdinami po keletą kartų, panašios išvaizdos, o seriją jungia viena pagrindinė tema), į spaudą dedami reklaminiai lapeliai (jie paprastai prilygsta skelbimams, būna viengubi, dvigubi ir pan.).

Laikraščių trūkumai:

• vartotojai dažnai ignoruoja laikraščių reklamą;

• laikraščių skaitytojai paprastai būna brandūs žmonės, kurie rečiau keičia prisirišimą prie prekių, negu, tarkime, jauna auditorija;

• kartais laikraščių spausdinimo kokybė yra žema, dėl to gali visiškai išnykti kai kurie jūsų reklaminio skelbimo ypatumai;

• jūsų skelbimas konkuruos su daugeliu kitų skelbimų.

Reklamos žurnale privalumai:

• žurnalai, kurių tiražas nedidelis, paprastai kainuoja pigiau, nei daugiatiražiai leidiniai, bet jeigu jų tiražas išparduodamas tikslinėje rinkoje, reklama juose bus labai efektinga;

• specializuotų žurnalų skaitytojų intelekto lygis yra pakankamai aukštas, tad juose galima pateikti ir sudėtingo teksto reklaminius, tai leidžia išdestyti savo pozicijas ir išsamiau papasakoti apie savo prekę.

Reklamos žurnale trūkumai:

• kiekvienas žurnalas ilgai ruošiasi, kol pasiekia plačiąją visuomenę, taigi nuo žurnalo maketo iki prekių lentynos gali praeiti nemažai laiko.

• kainos populiariuose žurnaluose yra labai aukštos;

• žurnalo pasiruošimo technologija neleidžia operatyviai pakeisti jūsų informaciją;

• jūsų skelbimas konkuruos su daugeliu kitų skelbimais.

Spausdintos reklamos priemonės

Tai įvairūs specialūs reklaminiai leidiniai: prospektai, brošiūros, informaciniai biuleteniai, skrajutės, kalendoriai, katalogai, atmintinės, prekių ir kainu etiketės ir pan.

Šiuo metu Jūs matote 30% šio straipsnio.
Matomi 1193 žodžiai iš 3927 žodžių.
Peržiūrėkite iki 100 straipsnių per 24 val. Pasirinkite apmokėjimo būdą:
El. bankininkyste - 1,45 Eur.
Įveskite savo el. paštą (juo išsiųsime atrakinimo kodą) ir spauskite Tęsti.
SMS žinute - 2,90 Eur.
Siųskite sms numeriu 1337 su tekstu INFO MEDIA ir įveskite gautą atrakinimo kodą.
Turite atrakinimo kodą?
Po mokėjimo iškart gausite atrakinimo kodą, kurį įveskite į laukelį žemiau:
Kodas suteikia galimybę atrakinti iki 100 straispnių svetainėje ir galioja 24 val.