Reklamos poveikis pasirinkimui – marketingo tyrimas
5 (100%) 2 votes

Reklamos poveikis pasirinkimui – marketingo tyrimas

TURINYS

1. TYRIMO OBJEKTAS 3

1.1.“Karūna” pradžia 3

1.2. “Karūna” šokoladukų rūšys 4

1.3. Padėtis rinkoje 5

1.4. Šokoladukų suvartojimas 6

1.5. Kuo “Karūna” skiriasi nuo konkurentų? 6

2. PROBLEMOS FORMULAVIMAS 7

3. TYRIMO TIKSLAI 7

4. HIPOTEZIŲ FORMULAVIMAS 8

5. TYRIMO METODO PARINKIMAS 8

6. TYRIMO METODIKOS PARENGIMAS 9

7. DUOMENŲ RINKIMAS 10

8. DUOMENŲ ANALIZĖ IR INTERPETAVIMAS 11

IŠVADOS 21

REKOMENDACIJOS 22

NAUDOTA LITERATŪRA 23

PRIEDAI (Apklausos anketa) 24

1. TYRIMO OBJEKTAS

Tyrimo objektu mes pasirinkome vieną iš AB “Kraft Foods Lietuva” gaminamų produktų – “Karūna” šokoladinius batonėlius (“Jazz”, “Tiko”, “Manija” ir “Dar2”).

Kadangi konkurencija yra sudedamoji rinkos aplinkos dalis, o tobula rinka neįmanoma be konkurencijos, todėl bandysim ištirti ir pateikti šokoladinių batonėlių rinkos stipriausių konkurentų galimybes ir jėgas. Taip pat pabandysim atskleisti “Karūna” šokoladukų, kaip kokybiško produkto, perspektyvas.

“Karūna” šokoladukų gamintojas AB “Kraft Foods Lietuva”- priklauso antrai pagal dydį pasaulyje maisto produktų kompanijai “Kraft Foods International”, kuri verslą vysto daugelyje Europos šalių.

Kompanija “Kraft Foods International” turi net 21 prekinį ženklą, kurio metinė apyvarta viršija 400 milijonų LTL.

“Kraft Foods Lietuva” asortimente – 100 metų jubiliejų pažymėjusi, daugelyje Europos šalių, taip pat ir Lietuvoje, populiariausia “Jacobs” kava, “Estrella” bulvių traškučiai bei vis labiau rinką “užkariaujantys” “Karūna” šokoladiniai batonėliai – “Jazz”, “Manija”, “Dar2” bei “Tiko”.

1.1.“Karūna” pradžia

Šis amerikiečių labai mėgiamas produktas Europą užkariavo 1930 metais. Pirmieji “Karūna” šokoladiniai batonėliai buvo pradėti gaminti Švedijoje 1978 metais. Produktai su “Karūna” prekiniu ženklu dabar yra šokoladukų rinkos lyderiai Skandinavijos šalyse. “Karūna” šokoladukai yra eksportuojami į Centrinės ir Vakarų Europos šalis, Kiprą ir net į tolimąją Kiniją.

Į Lietuvą “Karūna” šokoladukai buvo pradėti importuoti nuo 1993 metų.

“Karūna” yra gaminama Švedijoje, Danijoje, Norvegijoje, Suomijoje, neseniai šokoladukų mėgėjai pradėjo gardžiuotis ir “Karūna” šokoladiniai batonėliais pagamintais Kaune. Dabar Kaune pagaminti “Karūnos” šokoladukai yra importuojami į Latviją ir Estiją.

Kaune pastatytas fabrikas yra pirmasis “Karūna” šokoladukų fabrikas už Skandinavijos ribų.

“Karūna” šokoladukų gamybos padalinio investicinio projekto bendra vertė – per 40 mln. LTL. Šis projektas reikšmingas šalies žemės ūkiui, nes gamybai yra naudojami Lietuvoje išauginti cukriniai runkeliai bei pieno produktai. Tai labai skatina pažangių, naujas technologijas diegiančių, ES standartus atitinkančių ūkių kūrimą.

Bendrovėje dirbančių žmonių kvalifikacija, motyvacija taip pat įrodė, jog Lietuvoje galima pagaminti tokios pat, ir dar aukštesnės kokybės produktą.

Kauno šokoladukų fabriko gamybiniai pajėgumai, naujos technologijos, įranga leis patenkinti ne tik Lietuvos, bet ir kitų šalių: Latvijos, Estijos, Baltarusijos, Ukrainos, Rusijos vartotojų poreikius.

Kad ir kuriame krašte pagaminti, “Karūna” šokoladukai visur yra tokie patys – skanūs, maistingi ir tik pačios aukščiausios kokybės.

1.2. “Karūna” šokoladukų rūšys

MANIJA – ”Karūna” šokoladiniai batonėliai su lazdynų riešutais – šokoladukų rinkos lyderis Lietuvoje! Paprastai jie būna 50 gramų pakuotėse. Dabar Manija yra ir didesnės – 70 gramų pakuotės (Manija XL – anglų kalboje XL yra žodžių Extra Large sutrumpinimas, reiškiantis ypatingai didelį).

JAZZ – šokoladiniai batonėliai su migdolų riešutais – populiariausias “Karūna” skonis Latvijoje ir antras pagal populiarumą Lietuvoje. Šios rūšies šokoladukai taip pat yra 50 ir 70 gramų pakuotėse (Jazz ir Jazz XL).

TIKO – šokoladukai su kokoso riešutų nuga viduje – tai puikaus kokoso riešutų skonis bei aromatas. Tik 50 gramų pakuotėse.

RALIS – šokoladiniai batonėliai su žemės riešutais. Jie pirmieji pradėjo “Karūnos” šokoladinių batonėlių epochą Lietuvoje ir iki šiol labai mėgstami. Kaip ir “Tiko”, tik 50 gramų pakuotėse.

FREGATA šokoladiniai batonėliai jau seniai buvo gaminami Lietuvoje, jie gaminami su įvairių rūšių riešutais. Tai labiau tradicinis lietuviškas šokoladukas, ypač mėgstamas tarp pagyvenusio amžiaus žmonių (sovietų metais jie buvo labai populiarūs – tada juos gamino “Vilniaus Pergalė”). Taip pat tik 50 gramų pakuotėse.

BINGO šokoladiniai batonėliai nėra įprasti Lietuvoje ta prasme, kadangi jų gamybai nenaudojami riešutai, jų įdarą sudaro želė gabaliukai. Tai naujiena Lietuvoje. 30 gramų pakuotė.

1.3. Padėtis rinkoje

“Karūna” padėtis rinkoje: “Karūna” rinkos dalis Lietuvos užkandžių rinkoje virš 31% (Nielsen Research duomenimis).

Kiti šokoladukai rinkoje: Mars, Milky Way, Snickers (taip pat Snickers cruncher), Lion, Twix, Kit Kat, Nesquick, keletas kitų.

“Kraft Foods” yra rinkos lyderis. Kiti konkurentai – “Master Foods” (“Snickers”,
“Mars”, “Milky Way” ir “Twix” gamintojas) – tai didžiausias “Kraft Foods” konkurentas rinkoje; “Nestle” (“Lion”, “Kit Kat” bei “Nesquick” gamintojas) bei keletas smulkių konkurentų.

“Karūna” vartojamų šokoladinių batonėlių dalis procentais Lietuvos šokoladukų rinkoje pavaizduota 1 paveiksle.

1 pav. Šokoladinių batonėlių rinka Lietuvoje, 2000 m

1.4. Šokoladukų suvartojimas

Šokoladukų suvartojimas Lietuvoje ir kitose šalyse: Lietuvoje vienas žmogus suvartoja apie 0,6 kg šokoladinių batonėlių per metus, Švedijoje – 1,6 kg, JAV – 9 kg.

Kaip atrodo šokoladukų suvartojimas grafiškai, parodyta 2 paveiksle.

2 pav. Šokoladukų suvartojimas Lietuvoje, Švedijoje ir JAV, kg/vienam žmogui per metus

Reiktų pažymėti, jog Lietuvoje pastebima tendencija valgyti daugiau šokoladinių batonėlių. 1996 m. Lietuvoje vienas žmogus suvalgydavo 0,5 kg per metus, o 2000 metais – jau 0,6 kg per metus, o tai yra net 20% daugiau.

Šokoladukai vis labiau įsitvirtina Lietuvos rinkoje ir jų suvartojimas auga.

1.5. Kuo “Karūna” skiriasi nuo konkurentų?

“Karūna” išsiskiria nuo kitų rinkoje parduodamų šokoladukų skoniu bei kokybe.

“Karūna” gaminami iš specialių produktų, visada natūralių ir šviežių. Jo gamyboje naudojami tikri riešutai, o ne kvapiosios jų medžiagos, į sudėtį įeina tikras cukrus, o ne sintetiniai saldikliai, be to, jų gamyboje nenaudojami jokie konservantai. Daugumoje kiti rinkoje esantys šokoladukai gaminami iš sintetinių medžiagų, naudojant konservantus.

Gamintojai nesiūlo šokoladukais pakeisti kitus kasdienio raciono produktus: būtina subalansuota įvairovė, tačiau drąsiai ir atsakingai siūlo natūralų produktą, kuris nepakeičiamas daugeliu gyvenimo atvejų, paįvairina kasdienį racioną ir yra baltymų bei angliavandenių šaltinis.

Šiuo metu Jūs matote 30% šio straipsnio.
Matomi 937 žodžiai iš 3101 žodžių.
Peržiūrėkite iki 100 straipsnių per 24 val. Pasirinkite apmokėjimo būdą:
El. bankininkyste - 1,45 Eur.
Įveskite savo el. paštą (juo išsiųsime atrakinimo kodą) ir spauskite Tęsti.
SMS žinute - 2,90 Eur.
Siųskite sms numeriu 1337 su tekstu INFO MEDIA ir įveskite gautą atrakinimo kodą.
Turite atrakinimo kodą?
Po mokėjimo iškart gausite atrakinimo kodą, kurį įveskite į laukelį žemiau:
Kodas suteikia galimybę atrakinti iki 100 straispnių svetainėje ir galioja 24 val.