Reklamos internete priemones ir ju pritaikymas
5 (100%) 1 vote

Reklamos internete priemones ir ju pritaikymas

TURINYS

Įvadas …………………………………………………………………………………………………….. 3

1. Internetinė reklama ……………………………………………………………………………….. 4

1.1. Reklamos Internete privalumai …………………………………………………………… 4

2. Interneto reklamos formos ……………………………………………………………………. 5

2.1. Standartinės interneto reklamos formos ………………………………………………. 5

2.2. Nestandartinės interneto reklamos formos …………………………………………… 5

3. Reklamos internete būdai …………………………………………………………………….. 7

3.1. Interneto tinklapis ……………………………………………………………………………. 7

3.2. Reklaminiai skydeliai (reklaminės antraštės, banner) …………………………. 7

3.2.1. Banerio efektyvumas …………………………………………………………………….. 8

3.2.2. Baneris kaip įvaizdžio reklamos priemonė ………………………………………. 8

3.3. Nuorodos internete …………………………………………………………………………… 9

3.4. Naujienų grupių forumai ir diskusijų klubai ………………………………………. 10

3.5. Reklama elektroniniu paštu ……………………………………………………………… 10

4. Teorijos taikymas praktikoje ………………………………………………………………. 12

4.1. Interneto svetainė …………………………………………………………………………….. 12

4.2. Elektroninis paštas …………………………………………………………………………. 13

4.3. Nuorodos internete …………………………………………………………………………. 13

5. Išvados ……………………………………………………………………………………………. 15

6. Literatūra …………………………………………………………………………………………. 16

Priedai

ĮVADAS

Didžiausiai Europos tyrimų kompanijų grupei TNS priklausanti Lietuvos rinkos ir visuomenės tyrimų bendrovė „TNS Gallup“ paskelbė, kad praėjusiais metais šalies žiniasklaidos reklamos rinka padidėjo net 27,9 procentais (įvertinta ir interneto bei kino teatrų reklamos rinka). Iš viso 2004 metais Lietuvoje reklamai skirta 334,8 mln. litų, įskaičiuojant žiniasklaidos kanalų apimties ir kitas nuolaidas.

Didžiausią dalį pajamų pagal žiniasklaidos kanalus sudarė reklama televizijoje – 43,6 proc. ir laikraščiuose – 29,9 procento.

Interneto reklamos rinkos augimas buvo 24,3 proc. (neįskaitant katalogų internetinės reklamos).

„TNS Gallup“ duomenimis, vienam gyventojui skiriamas reklamos žiniasklaidoje pinigų kiekis praėjusiais metais Lietuvoje išaugo nuo 21,9 eurų iki 28,14 eurų. Prognozuoja, kad tai dar ne riba. Tokias išvadas leidžia daryti ir „TNS Gallup“ šių metų sausio – vasario mėnesiais atlikta žiniasklaidos ekspertų apklausa. Remiantis ekspertų prognozėmis, 2005 metais Lietuvos reklamos rinka augs 11 proc., televizijos reklamos rinka – 13 proc., radijo – 8 proc., spaudos – 6 proc., lauko reklamos rinka – 8 proc., kino reklamos rinka – 4 procentais. Žiniasklaidos ekspertai prognozuoja, kad sparčiausiai augs interneto reklamos rinka – net 35 procentais.

Vis daugiau Lietuvos verslininkų supranta reklamos internete naudą. Tai rodo itin spartus mūsų šalies interneto reklamos rinkos augimo tempas. Vis daugiau Lietuvos interneto portalų, norėdami pritraukti reklamos užsakovus, pateikia apsilankymų skaičių, lankytojų charakteristikas, kitą informaciją, kuri gali būti naudinga būsimiems reklamos užsakovams.

Labai svarbu, jog šioje srityje tinklalapių savininkai būtų kompetentingi bei išradingi. Kadangi pritrūkus profesionalumo ir idėjų, dažniausiai imama konkuruoti kaina. Lietuvoje interneto reklama, skirtingai negu pavyzdžiui JAV, šiandien dar mažai siejama su pirkimu internete, tačiau ateityje ši sąsaja taip pat po truputį turėtų augti.

1. INTERNETINĖ REKLAMA

Daugiausia gamybinės paskirties prekės reklamuojamos interneto pagalba. Internetas yra hibridinė informavimo priemonė, puikiai suderinanti galimybę paskleisti informaciją plačiai auditorijai ir gauti grįžtamąjį ryšį, atoveiksmį. Svarbi reklamos Internete ypatybė, skirianti ją nuo kitos reklamos – grįžtamasis ryšys su vartotojais.

Kas yra internetinė reklama? Pateikti apibrėžimą yra sunku, nes kiekvienas autorius ar organizacija pateikia savo variantą. R.Zeff ir B.Aronson internetinę reklamą apibūdina sekančiai: „Internetinė reklama yra tradicinės reklamos ir tiesioginio marketingo konvergencija“

1 pav. Internetinė reklama

Internetinės reklamos tikslai gali būti:

1. Palankaus įmonės arba prekės įvaizdžio sukūrimas.

2. Informacijos apie įmonę arba prekę pateikimas šimtams milijonų žmonių, tame tarpe geografiškai atitolusiems.

3.
Įgyvendinti visas galimas prekės pristatymo galimybes: grafika, garsas, animacija, vaizdas ir daugelis kitų.

4. Operatyvios reakcijos į situaciją rinkoje pateikimas: kainų pakeitimai, papildoma informacija, prekių asortimento atnaujinimas.

5. Prekių pardavimas per Internetą.

1.1. Reklamos Internete privalumai

Firmos įvaizdžio gerinimas. Rimta firma privalo save pristatyti pasauliui naudodamasi naujomis informacinėmis technologijomis bei pažangiomis reklamos priemonėmis. Firmos tinklapis- masiškiausias reprezentavimo ir visuomenės informavimo apie save būdas. Nustatyta, kad iš 50 stambiausių Amerikos kompanijų, 48 jų turi savo tinklalapius Internete.

Auditorijos masiškumas. Internetas – sparčiausiai besiplečianti ir masiškiausia, nežinanti valstybinių sienų informacijos priemonė, kuri atveria pasaulinę rinką reklamai ir turi specifinių ypatybių, darančių jį unikaliu.

Galimybė pasirinkti auditoriją. Šiuolaikinės informacinės technologijos leidžia gana tiksliai nukreipti reklamą į norimą vartotoją ar vartotojų grupę. Jau dabar galima techniškai ir demografiškai suskirstyti vartotojus, kurie tinklapius pasirenka ieškodami informacijos, verslo kontaktų, pramogų ar prekių. Tam kuriami teminiai Interneto vartai, kuriuose pateikiama kuo daugiau vienos srities informacijos, prekių, paslaugų. Tai reiškia, kad investicijos į reklamą bus naudojamos efektyviausiai.

Interaktyvus ryšys su klientu. Galimybė užmegzti interaktyvų ryšį su klientu. Tai reiškia, kad įmanoma ne tik pateikti informaciją apie save, bet taip pat sužinoti vartotojo nuomonę, pageidavimus, pastabas. Galima kurti ir kurio nors vieno produkto ar vienos kompanijos gerbėjų klubus.

Efektyvi prekyba. Internetu įmanoma greitai ir patikimai vykdyti finansinius atsiskaitymus, pardavinėti prekes ir paslaugas, daryti užsakymus. Per pastaruosius du metus JAV “internetiniai” pardavimai padvigubėjo.

Reklamos dinamiškumas. Informacijos atnaujinimas nereikalauja didelių sąnaudų, paprasta nuolat pakeisti ir taip potencialiam klientui pateikti naujausias žinias apie save. Tai yra daug pigiau nei pakartotinė reklama kitose masinės informacijos priemonėse.

2. INTERNETO REKLAMOS FORMOS

Interneto reklamos supratimas Lietuvoje šiuo metu yra gan prieštaringas. Interneto reklamai mūsų šalyje neretai priskiriamos paieškos sistemose, įvairūs informaciniai straipsniai ir kiti reiškiniai. Prieš penketą metų interneto reklama buvo siejama tik su reklaminėmis antraštėmis. Be tuo metu standartinių 468 x 60 tipo interneto reklaminių antraščių retkarčiais pasitaikydavo kitokių išmatavimų, tačiau tuo interneto reklamos formos ir apsiribodavo. Spartaus technologijų plėtros dėka, šiandien interneto reklama pasižymi itin gausiu formų spektru, pradedant jau minėtomis standartinėmis reklaminėmis antraštėmis, baigiant pačiomis novatoriškiausiomis „Rich media“.

Standartinėmis interneto reklamos formomis šiandien jau laikomi ne tik visiems gerai žinomos reklaminės antraštės, bet ir kitos formos.

2.1. Standartinės interneto reklamos formos

Reklaminė antraštė jau seniai peržengė tradicinį 468 x 60 (pikselių dydį). Atlikta daugybė tyrimų, įrodančių, kad kuo didesnis antraštės plotas, tuo didesnį poveikį jis turi prekės ženklo reklamai. Šiuolaikinėmis „Flash“ technologijomis sukurtos „SkyScraper“, „Billboard“, kitų formatų reklaminės antraštės leidžia reklamos užsakovams sukurti papildomą turinį ir interaktyvumą neperžengiant standartinių antraščių rėmų.

„Floating Ad“ – reklama, kuri laisvai skraido virš peržiūrimo puslapio pagal parengtą scenarijų. Yra galimybė nustatyti, kad reklamuojamas objektas, praėjus tam tikram laiko tarpui, „nusileistų“ ant banerio arba „paliktų“ tinklalapį. Animuota užsklanda – lankstus reklamos formatas, leidžiantis sukurti bet kokį efektą kompiuterio ekrane. Tai viena iš efektyviausių reklamos priemonių, didinančių prekės ženklo žinomumą ir generuojančių didelį skaičių kreipinių į reklamos užsakovo tinklalapį(žr. Priedą 1 pav.).

„Pop Under“ – langai, kurie atsidaro po naršykle. Internautui užėjus į jo mėgstamą tinklalapį, jam net nepastebint atskirame lange užsikrauna gana didelio formato reklama. Uždarius naršyklės langą – reklama atsiranda tiesiai prieš akis. Didelis leidžiamas failo dydis (iki 50 kB) suteikia dideles galimybes kūrybiniams sprendimams. Ši reklamos forma gali būti panaudota apklausoms atlikti, registruoti akcijų dalyvius, surinkti anketinius duomenis ir pan(žr. Priedą 2 pav.).

„Pop Up“ – viena iš labiausiai erzinančių reklamos formų, todėl ją demonstruojant visada naudojamas parodymų dažnio ribojimas. Tinkamoje vietoje ir kūrybiškai panaudojus, gali duoti puikių rezultatų. Ypač tinka reklamos kampanijoms, kurių tikslas – kuo didesnis lankytojų srautas užsakovo tinklalapyje(žr. Priedą 3 pav.)..

„Brand Mark“ – tai tas pats „Pop Up“ arba „Floating Ad“, tik jam suteikta individuali reklamuojamo daikto ar prekės ženklo forma. Ši reklamos forma „Flash“ technologija leidžia sujungti neribotas kūrybos galimybes su vartotojo interaktyvumu. „Brand Mark“ tipo reklamos dažniausiai turi sumažinimo/padidinimo ir išjungimo
jie gali būti perkeliami iš vienos tinklalapio vietos į kitą. Ši reklamos forma ypatingai efektyvi norint atkreipti vartotojo dėmesį į reklamuojamą produktą.

2.2. Nestandartinės interneto reklamos formos

Reklamos galimybės internete labai plačios: garsas, vaizdas – viskas gali būti panaudota siekiant kuo efektyvesnio poveikio kuriant prekės ženklą. Plėtojantis interneto technologijoms, spartėjant interneto ryšiui, vis populiaresnė darosi „Rich media“ tipo reklama.

„Rich media“ – tai reklama, kurioje naudojamos tiek vaizdo, tiek garso priemonės. Tai televizinės kokybės reklama ant darbo stalo, tiesiai prieš vartotojo akis. „Rich media“ reklamoje gali būti naudojami geros kokybės vaizdo klipai, itin didelis interaktyvumas. (žr. Priedą 4 pav.).

Kontekstinė reklama – dar viena sparčiai populiarėjanti interneto reklamos rūšis. Kontekstinė reklama – tai įvairios su tinklalapio turiniu susijusios nuorodos, kurios atsiranda tik vartotojui lankantis specifinėse svetainės dalyse. Pavyzdžiui, jeigu vartotojas paieškos sistemoje ieško informacijos apie kažkokį žaidimą, tarp paieškos rezultatų atsirandančios nuorodos į kitus to paties žanro žaidimus yra kontekstinė reklama. Šio tipo reklama šiandien dar sunkiai suderinama su reklamos valdymo serveriais, dėl to ji vis dar laikoma netradicine. Tačiau ateityje šio tipo reklamai prognozuojamas populiarėjimas.

El. pašto reklama – tai reklama, platinama el. paštu. Lietuvoje šio tipo reklamos platintojai turėtų elgtis atsargiai, kadangi šio tipo reklamą reglamentuoja mūsų šalies Reklamos įstatymas. Reklama el. paštu vartotojams gali būti siunčiama tik tuomet, kai vartotojas prieš tai interneto svetainėje nurodo savo el. pašto adresą ir patvirtina, jog sutinka, kad į jo pašto dėžutę vėliau būtų siunčiami reklaminiai pranešimai.

Šiuo metu Jūs matote 31% šio straipsnio.
Matomi 1434 žodžiai iš 4625 žodžių.
Peržiūrėkite iki 100 straipsnių per 24 val. Pasirinkite apmokėjimo būdą:
El. bankininkyste - 1,45 Eur.
Įveskite savo el. paštą (juo išsiųsime atrakinimo kodą) ir spauskite Tęsti.
SMS žinute - 2,90 Eur.
Siųskite sms numeriu 1337 su tekstu INFO MEDIA ir įveskite gautą atrakinimo kodą.
Turite atrakinimo kodą?
Po mokėjimo iškart gausite atrakinimo kodą, kurį įveskite į laukelį žemiau:
Kodas suteikia galimybę atrakinti iki 100 straispnių svetainėje ir galioja 24 val.