Reklamos kalba
5 (100%) 1 vote

Reklamos kalba

11

Įžanga

Visagalė reklama, užplūdusi skaitytojus, žiūrovus ir klausytojus iš visų pusių, kišasi į gyvenimą, ugdo naujas nuostatas. Reklamos analitikės A. Rogers nuomone, tai vienas iš stipriausių socialinių veiksnių visuomenėje. Reklama propaguoja ne vien prekes – perša įvaizdžius, vertybes, tikslus, supratimą, veikia mūsų pažiūras, o nuo pažiurų priklauso ir elgesys. Ir niekur nuo jos nepasislėpsi. Reklamos teoretikai teigia, kad nors tik nedaugelis žmonių prisipažįsta, jog reklama jiems daro didelę įtaką, parduotų gaminių skaičius rodo ką kitą.Tiesa, reklamos kritikų taip pat nemažas būrys : vieni peikia banalius tekstus, kiti – nė kiek negeresnį jų vaizdą. Ir tik filologo kalbos nuojauta sako, kad reklama trina žmogaus pasąmonėje glūdinčias žinomas žiodžių reikšmes, griauna jau nusistovėjusią kalbos sistemą.Be abejo, padaryti įspūdį, kai daugelis reklamuojamų daigtų rūšių yra beveik vienodos, labai sunku. Nors nė vienas gaminys iš tikrųjų nėra pranašesnis už kitus, reklama turi sukurti pranašumo iliuziją.Tuomet teksto teiginiai yra arba grynas melas, arba svyruoja ant siauros ribos tarp tiesos ir kruopščiai parinktais žodžiais parinkto melo.

Ką teigia tyrimai

Aiškinantis konkrečių žodžių įtaką, buvo atlikta daugybė tyrimų.Pastangos juos visus čia apibendrinti būtų nevaisingos, tačiau norėčiau pasidalinti įdomių studijų atradimais, patvirtinančiais didelį žmonių poveikį.Šis tyrimas yra iš reklamos industrijos,srities,kuri, rodos, žodžių poveikį tyrinėja netgi daugiau už lingvistiką. Kodel? Todėl kad tam tikri žodžiai magiškai veikia vartotojus. Kaip yra minima tyrime žodžiai gali mus įtikinti pirkti prekę. Nueikite į vietinį supermarketą, ar parduotuvę, praeikite pro pilnas prekių lentynas ir leiskite jiems (žodžiams) jus suvilioti. Girdime juos (žodžius) per televizijos bei radijo reklamas, matome laikraščių bei žurnalų skelbimuose.

Štai keletas iš tų žodžiųjų :

Įrodyta; meilė; lengva; sveikata; garantija nauja; pinigai; taupyti; rezultatai; saugumas; atrasti; Jūs.

Pagal prestižinių universitetų verslo centrų atliktus tyrimus, šie dvylika žodžių labiausiai linkę įtakoti potencialų pirkėją. Vienas verslininkas net sugebėjo vienuolika iš jų sudėti į vieną reklaminį šūkį : “Jums patiks taupyti pinigus šios lengvai naudojamos antibakterinės priemonės pagalba, nauju mokslo įrodytu atradimu, garantuojančiu Jūsų sveikatą bei saugumą”.

David Oglivy , gerai žinomas šioje srityje, knygoje “Reklamuotojo išpažintys” nurodo dar keletą žodžių, darančių poveikį vartotojams. Štai jie :

magiška; patobulinta; sandėris; greitai; paskubėkite; revoliucinga; nuostabi; geidžiama; dabar ; pasiūlyti; stulbinanti; stebuklas.

Tuo norima parodyti, jog strategiškai parenkant žodžius žmonėms galima padaryti norimą įspūdį. Jei rūpestingai parinkti žodžiai įsiūlo žmonėms prekę, jie gali paveikti juos ir daugeliu kitų būdų. Svarbu atsižvelgti į galimą žodžių poveikį ir atidžiau juos parinkti.

“Žebenkšties žodžiai”

Žebenkšties žodžiai tai tokie žodžiai, kuriais norima padaryti įspūdį, bet jie nebūtinai atspindi tikrovę. Žodžiai geresnis ir geriausias, lygeverčių gaminių reklamos tekstuose reiškia : geresnis – geriausias, o geriausias – lygus kitam, arba tiesiog toks pats. Yra ir daugiau žodžių, kurie iš pirmo žvilgsnio atrodo prasmingi, tačiau atidžiau pažvelgus pasirodo tušti ir bereikšmiai – tokius žodžius reklamos kritikai užsienyje vadina žebenkšties žodžiais, žebenkšties posakiais.Lietuviškuose reklamos tekstuose tokie yra : padeda , galimas , gali būti , gaivina , ramina , rūpinasi , kovoja , sukelia pojūtį , atrodo kaip , pagerintas , sustiprintas , negu kiti ir panašūs.Tokie žodžiai ne tik daro įspūdį , bet ir leidžia reklamuotojams apsidrausti nuo galimų pretenzijų :

Pvz. “benzalkonio chloridas ir timolis kovoja su mokrobais…” ( kovoja, bet nežinia ar padės )

Neretai ant reklamuotojų kabliuko užkimbame per savo tuštybę. Psichologų įrodyta, kad kiekvienas žmogus siekia aukštesnės padėties ne tik savo grupėje , bet ir norėtų pakilti ant aukštesnio visuomenės laiptelio.Todėl reklamuotojai į kuriamą tekstą įtraukia tokių posakių, kurie mus skatina pirkti reklamuojamą daigtą, kad galėtumėme pasijausti pranašesni už kitus.pvz: “gyvenk kaip ambasadorius”, “aukšta gyvenimo kokybė” ir t.t..

Šiuo metu Jūs matote 51% šio straipsnio.
Matomi 677 žodžiai iš 1334 žodžių.
Siųskite sms numeriu 1337 su tekstu INFO MEDIA (kaina 0,87 €) ir įveskite gautą kodą į laukelį žemiau:
Kodas suteikia galimybę atrakinti iki 100 straispnių svetainėje ir galioja 24 val.